Pelamin Issyaz Wedding 19 April 2014

on 23 April 2014

Pelamin Issyaz Wedding 19 April 2014

Baru-baru ni, team Issyaz Wedding ada pasang pelamin kat dua tempat. Satu kat Taman Dagang, Ampang dan satu lagi kat Dewan Risda, Ampang

Kali ni job kat luar daripada Rawang. Tak boleh nak tunjuk jaguh kampung. Lagipun, hadirnya aku sebagai pembuka pelamin yang kacak je. Sebab hari Jumaat aku tak ada untuk pasang. Bila terpacul je muka aku kat sana untuk buka pelamin tu, terdiam terus suasana yang gamat sebelum tu. Semua mata tertumpu kat aku. Ada sorang dua anak dara yang tiba-tiba meroyan.. mungkin tak dapat menerima tahap kekacakan aku yang di luar batasan pemikiran manusia biasa ni. Aku abaikan semua tu. Tanpa banyak soal, aku terus buka pelamin tu dengan Along dan juga Kaka the Crakr. 

Jadi, jom tengok pelamin yang dipasang baru-baru ni. 

pelamin terkini 2014, pelamin terbaru 2014, pelamin terkini, tema pelamin 2014, tempahan pelamin terkini 2014, wedding planner 2014

pelamin terkini 2014, pelamin terbaru 2014, pelamin terkini, tema pelamin 2014, tempahan pelamin terkini 2014, wedding planner 2014,

Dua gambar kat atas ni pelamin kat Taman Dagang, Ampang. Simple tapi cantik dan menarik Kau Memang Da Boom.

pelamin terkini 2014, pelamin terbaru 2014, pelamin terkini, tema pelamin 2014, tempahan pelamin terkini 2014, wedding planner 2014,

pelamin terkini 2014, pelamin terbaru 2014, pelamin terkini, tema pelamin 2014, tempahan pelamin terkini 2014, wedding planner 2014,

Dua gambar kat atas ni pulak pelamin kat Dewan Risda, Ampang. Yang ni pun antara yang tercantik juga walaupun dia Simple. Happy Go Lucky. 

Jadi, kepada sesiapa yang berminat untuk mendapat tempahan pelamin yang Awesome dan kacak macam aku, boleh lah contact Issyaz Wedding di :-


DAN 


Misteri Mayat Berjambang (C.I.S:Critical Investigation Squad)

on 22 April 2014

Misteri Mayat Berjambang (C.I.S:Critical Investigation Squad)

Malam ni aku nak membawa korang menonton Shortfilm Penyamun Inc. yang terbaru. Ini mengisahkan penyiasatan skuad penyiasat yang sedang menyiasat kematian misteri seorang lelaki berjambang yang ditemui terlentang dalam keadaan hina, dina, keji dan busuk. 

Apa sebenarnya yang terjadi pada lelaki berjambang tersebut? Siapa yang telah membunuh lelaki berjambang serabai tu? Apa yang menyebabkan kematian lelaki berjambang tersebut? Sama-sama saksikan Shortfilm ini untuk mendapatkan jawapannya. 

*Aku sarankan  korang tonton Shortfilm terbaru ni. Disebabkan bukan je ada wajah aku yang kacak dan susuk tubuh aku yang sasa dan sama saiz macam Ben 10 ni, tetapi kali ni kitorang tampilkan beberapa teknologi baru dalam penghasilan Shortfilm kitorang. Shoot menggunakan helikopter. Sama-sama saksikan!
misteri mayat, mayat, shortfilm, filem pendek, shortfilm penyiasatan, filem pendek penyiasatan, shortfilm lawak, filem pendek lawak, lelaki berjambang
 

Teh Ais Jelir! Teh Tarik Ping!

on 21 April 2014

Petang tadi aku pergi makan kuih untuk penuhkan sedikit ruang kosong belah usus kiri aku ni. Kuih yang aku ambik kuih ketayap dengan cucur udang. Tengah sedap menghayati juadah kuih muih yang menyelerakan tu, tiba-tiba terjadi situasi kat bawah ni. 

teh tarik ais, teh ais tarik, teh ais jelir, teh, teh tarik ping, teh, teh ais, teh tarik, minum teh tarik ais, minum teh ais tarik,

Aku masa ni memang dah tak tahan dah. Perasaan untuk mempersendakan jejaka tu menebal dalam jiwa. Tak tergamak untuk mempersendakan jejaka tu depan-depan, aku mempersendakan beliau kat Facebook. Tapi rupanya... aku yang dipersendakan balik. Hahahaha. Rupanya teh ais tarik ni wujud. Aku baru tau! Sia-sia aku hidup 17 tahun sebab tak tau kewujudan air tu. Hahaha. 

teh tarik ais, teh ais tarik, teh ais jelir, teh, teh tarik ping, teh, teh ais, teh tarik, minum teh tarik ais, minum teh ais tarik,

Tapi disebabkan kekurangan adab aku tu lah aku belajar sesuatu yang baru. Selain daripada teh ais tarik, air ni juga memiliki nama yang lain. Antara nama lain teh ais tarik ais ni adalah teh ais jelir dan juga teh tarik PING! Menarik. Satu benda baru yang aku dapat belajar hari ni. Lepas ni kalau orang mempersendakan aku, aku dah boleh senyum sambil angkat-angkat kening kat orang yang mempersendakan tu. Hahaha.

Teh Tarik Ping! Sumber


Antara Sebab-Sebab Kena Cakar Kucing

on 20 April 2014

Antara Sebab-Sebab Kena Cakar Kucing

Hari ni aku terkejut baca Harian Metro pasal sorang akak ni kena cakar kucing. Sampai bengkak dan masuk hospital. Tak apalah, sama-sama kita doakan agar akak tu segera sembuh dan kembali menyayangi Putih.

perempuan kena cakar kucing, kes kena cakar kucing, sampai hati putih, wanita kena cakar kucing, sebab-sebab kucing mencakar, sebab-sebab kena cakar kucing, kena cakar kucing
Walaupun nama dia Putih, tapi ni bukan kucing aku. Sumber
Ok, kucing walau sejinak mana pun, dia tetap ada mood macam kita jugak. Kalau manusia ada Bad Mood, kucing pun ada perasaan tu. Kalau manusia Stress bila bergaduh dengan pasangan, kucing pun tetap ada perasaan tu. Jangan lah pelik. Kucing ni sama je dengan manusia, dia tetap punya sifat-sifat macam manusia cuma bezanya dia adalah haiwan. 

" Kau ni kacak tapi sayangnya gila! Kucing mana ada perasaan-perasaan macam tu. Sah kau ni ada masalah pembawakan!"

Tak kisahlah masalah pembawakan ke apa, tapi itulah hakikatnya.Kalau tak percaya, cuba buat kajian. Bela kucing ataupun perhatikan gelagat-gelagat kucing. Korang akan dapat jawapan.  

Ok, berbalik balik kat kisah kena cakar ni. Macam aku cakap tadi, kucing walau sejinak mana dia, dia tetap akan mempunyai mood yang tak ok. Dalam hal ni, korang sendiri kena nilai apa mood kucing ternakan korang tu. Kalau mood dia tak baik, baik korang jangan buat benda-benda yang boleh buat dia Touching dan geram dengan korang. 

perempuan kena cakar kucing, kes kena cakar kucing, sampai hati putih, wanita kena cakar kucing, sebab-sebab kucing mencakar, sebab-sebab kena cakar kucing, kena cakar kucing,
Ini kalau kena ni, menggeletek satu badan tu. Lagi-lagi kalau kena cakar kat perut yang agak boroi,. Merana lemak perut. Sumber
Aku kongsikan antara sebab-sebab korang akan kena cakar kucing. Baca dan hadam betul-betul.

SEBAB-SEBAB KENA CAKAR KUCING 
  • Geletek kucing kuat-kuat
Kucing tak suka digeletek kuat-kuat. Korang kena geletek dia secara berhemah dan manja. Kalau korang tak manja sekalipun, korang kena buat-buat manja.
  • Pijak ekor kucing
Biasanya budak-budak nakal selalu akan buat benda ni. Elok kucing tu duduk tengah usyar awek seberang jalan, korang pergi pijak ekor dia kenapa? Kalau kucing tu jenis tak kisah tak apa, kalau kena kat kucing yang garang, ganas dan kejam, korang tengok betapa teruknya korang kena cakar dan gigit.
  • Korang halang pergaduhan kucing  menggunakan tangan. 
Ini pun salah satu sebab  korang akan kena cakar walaupun kucing tu kucing ternakan korang yang jinak. Kucing ni kalau dia tengah bergaduh, dia akan anggap semua yang dekat dia sebagai ancaman. Dan mungkin juga dia tak sedar yang hulurkan tangan tu adalah tuan dia yang kacak lagi budiman. Kucing masa bergaduh hanya tahu untuk melindungi diri dia je. Jadi jangan terkejut kalau korang kena cakar dengan kucing sendiri masa dia bergaduh. Ini adalah normal. Seeloknya korang halang pergaduhan tu dengan simbah air. Kalau korang tak kisah kena cakar, pergilah halang dengan hulurkan muka korang.
  • Tak pandai memujuk kucing masa mandikan kucing
Kucing ni paling tak suka air. Bagi dia, air tu diibaratkan sebagai raksasa yang muncul untuk memusnahkan bumi.  (Hahaha. Yang ni aku buat teori sendiri je). Jadi, korang kena pandai pujuk kucing korang untuk mandi. Sambil pujuk dengan nada suara yang baik dan suci, sambil belai-belai dia. Jangan pulak korang masuk je bilik air lepas tu terus simbah kucing korang dengan sebaldi air. Itu cari pasal. Silap-silap dia bedal kepala korang dengan baldi tu. 
  • Kucing tu kucing gila
Yang ni memang tak boleh buat apa. Jauhkan diri daripada kucing ni. Sebab dia mungkin membawa kuman yang berbahaya kat korang. Kalau kena cakar atau gigit, cepat-cepatlah korang pergi dating.. Eh, pergi jumpa doktor untuk dapatkan suntikan.
  • Kucing terasa diancam
Kucing ni sebenarnya memiliki naluri semulajadi. Antara salah satu naluri tu adalah naluri melindungi diri bila terasa diancam. Manusia pun ada naluri ni jugak. Kalau korang dah diancam, mesti korang akan lindungi diri korang dengan apa cara sekali pun. Kalau kucing, senjata utama dia adalah kuku dan gigi. Tak mungkin dia akan gunakan lutut dan siku untuk bertomoi. 

Jadi, ini serba sikit tentang jurus cakaran kucing. Ingatan aku kepada orang ramai, jangan sesekali membenci kucing. Korang kena ingat, kucing ni adalah haiwan. Dia tetap tak mampu berfikir sebijak korang. Apa lagi dia tak minum susu Anmum Infacare. Jadi, apa yang dia mampu fikir adalah hanya untuk melindungi diri daripada apa-apa pun ancaman. Kita sebagai manusia yang perlu fikir sebaiknya untuk kucing-kucing ni. 

Nasihat aku, kalau korang kena cakar dan gigitan kucing dalam tahap yang teruk, kena cepat-cepat jumpa doktor. Sebab setiap cakaran dan gigitan dia mempunyai kuman. Sebab tu setiap kali korang kena kokak dengan kucing, tempat yang dikokak tu rasa gatal-gatal. Kadang-kadang berlarutan berhari-hari. Itu bukan kurap, tapi ia adalah kuman. Jadi, nasihat aku, kalau kena cakar dengan kucing, atau kena kokak dengan kucing, pergi dapatkan rawatan segera. Sebab takut kesan komplikasi yang bakal terjadi apa lagi kalau korang ada penyakit HIV, diabetis mahupun penyakit-penyakit kritikal lain yang boleh membawa maut.

Dan lagi satu, jangan berhenti menyayangi kucing dan haiwan-haiwan yang lain. Apa pun yang dorang buat kat korang, kena ingat.. dorang tak mampu berfikir dan dia tak sebijak manusia yang dapat bezakan mana satu baik mana satu yang tak baik. Tapi ada satu yang buat haiwan lebih baik daripada manusia adalah, haiwan sayangkan anak-anak yang dilahirkannya. Tak seperti sesetengah manusia yang tergamak bunuh anak yang baru dilahirkannya. 

*aku masih belum Start Shooting Vlog. Hahaha. Hempeh betul. Semalam semangat sangat nak buat.

Kenapa Lelaki Tak Gemar Terlibat Dengan Perkara Remeh

on 18 April 2014

Kenapa Lelaki Tak Gemar Terlibat Dengan Perkara Remeh

Ini cerita tentang lelaki yang otaknya hanya beroperasi untuk masa depan. Bukan lelaki yang masih lagi hu ha hu ha menyerabutkan lagi keadaan jalanraya. Lelaki ni sebenarnya mudah dan Simple. Tak susah untuk memahami lelaki kalau rentaknya kena. Apa lagi lelaki-lelaki kacak macam aku. Lelaki ni nampak je Complicated, tapi sebenarnya tak pun

lelaki, ciri-ciri seorang lelaki, sifat seorang lelaki, ciri-ciri seorang lelaki idaman wanita, lelaki idaman wanita,
Nampak? Dah lah kacak, tegap, pandai Selfie pulak tu.
Kenapa lelaki tak gemar terlibat dengan perkara-perkara yang remeh. Salah satu sebabnya dia memang fokus pada kerja. Dan lelaki lebih banyak memikirkan hala tuju hidupnya dalam beberapa tahun akan datang atau pun mungkin 10 tahun akan datang. 

Jadi, modus operandi otak lelaki lebih kepada memikirkan apa strategi dan taktikal yang ingin digunapakai untuk menghadap kehidupan yang lebih mencabar di masa depan. Jadi, benda-benda yang remeh kebiasaannya akan di letak ke tepi dulu. Kadang-kadang letak kat rak kasut. 

"Borhanufaizudin Alias Ferhabudin Amizudin Bin Din, tadi aku nampak orang culik anak jiran kau lah!! "

"Ah, biarlah dia. Perkara remeh je tu."

Ok, kalau kes yang ni, bermakna otak dia tak berfungsi. Dalam bahasa sopannya, Bengap. 

Bila Kucing Dah Anggap Tuannya Tempat Berlindung

on 17 April 2014

Bila Kucing Dah Anggap Tuannya Tempat Berlindung

Mungkin sebab kasih sayang yang aku bagi kat dia, macam ada satu ikatan yang terbina antara aku dengan si Putih ni. Bukan ikatan suami isteri tau. Tapi ikatan kucing dengan tuannya. Kalau korang ternak kucing, mesti korang tau macam mana keadaan bila kucing tu dah anggap korang sebagai tempat dia berlindung dan berteduh. 

Sebelum si Putih, aku ada bela dua ekor kucing lagi. Lama dah. Masa tu aku muda lagi. Bibir pun masih munggil lagi. Kucing ni ada keistimewaannya yang tersendiri. Bila dia dah sebati dan jadikan korang sebagai pelindungnya, bukan je bau korang, malah bunyi motor korang pun dia boleh cam. Sampai satu tahap, 100 meter lagi aku nak sampai rumah dengan motor RxZ, aku dah nampak dua kelibat kucing berlari melintang pukang menuju ke rumah jugak. Nampak tak betapa istimewanya gelagat-gelagat kucing ni.

Dulu, salah seekor kucing aku ni Super Special sikit. Nama yang aku bagi kat dia, Supi Supian. Kesian dia dapat nama buruk. Hahaha.  Apa yang istimewanya dia ni? Dulu mak dengan adik aku memang berjalan kaki nak ke mana-mana. Part paling menarik, bila mak dengan  adik pergi ke mana-mana, mesti dia akan mengekor. Mengikut je ke mana mak dengan adik aku pergi. Selalunya dia akan ikut pergi ke kedai runcit. Pergi dan balik dia mengekor je. Pergi sama-sama, balik pun sama-sama. Sampai satu tahap, dia ikut pergi Shopping Complex. Yang tu memang mak aku hantar balik ke rumah. Sebab jauh sangat.  Lepas tu jenuhlah tak nak bagi dia ikut. Aku pun lupa macam mana cara mak aku elakkan dia ikut. Mungkin menggunakan teknik bebelan ajaib kot. Hahaha. 

Itu antara kisah aku dengan kucing-kucing aku dulu. Bila kucing tu dah selesa dan sayangkan korang, macam-macam keunikan dan keistimewaannya dia akan tunjukkan kat korang. Itu yang seronok bela kucing tu. Sekarang, dengan si Putih pun banyak gelagat dia yang mampu buat aku senyum sorang-sorang. Kalau aku nak pergi kerja, mesti dia akan jenguk kat pintu. Wajib. Dan kalau aku balik, mesti dia akan jenguk jugak kat pintu. Macam tau-tau je aku dah nak sampai rumah. 

keistimewaan kucing, seronok bela kucing, kisah kucing, apa keistimewaan kucing, gelagat-gelagat kucing, kucing, kucing comel,
Satu lagi keistimewaan si Putih ni, walaupun beliau seekor kucing, tapi beliau juling itik. 
keistimewaan kucing, seronok bela kucing, kisah kucing, apa keistimewaan kucing, gelagat-gelagat kucing, kucing, kucing comel
Sini lah tempat beliau akan jenguk aku hari-hari. Masa nak pergi kerja dan balik kerja. 






 
© BONI KACAK All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template Design By kozumi_ro.
Service Tempahan Design