TEMPAHAN PELAMIN DI PUSAT KOMUNITI SRI PETALING 20 SEPTEMBER 2014

on 01 October 2014

PAKEJ PELAMIN MURAH 2015


Maaf kepada pembaca-pembaca blog aku termasuklah Silent Reader sekiranya blog aku bersawang Lately ni. Keadaan kesihatan yang tak mengizinkan aku untuk menghadap laptop. Ok, cukup pasal kesihatan aku ni sebab tak penting untuk korang pun. Yang penting sekarang jom aku nak bawak korang tengok apa cerita pelamin yang Team Issyaz Wedding pasang kat pusat Komuniti Sri Petaling.


GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERBARU 2015

Masa pasang tu, macam biasa tuan rumah ada memerhatikan gelagat kitorang pasang pelamin. Aku bukan boleh bila dalam keadaan macam tu. Mulalah adrenalin aku berombak kencang. Mulalah semangat kesukanan aku semakin meninggi dalam jiwa. Otak aku dah mula membayangkan yang aku tengah berada kat dalam Court Futsal. Memang aku buat semangat habis. Muka macam biasa aku akan tonjolkan bengis tapi manis. Itu semua untuk jaga saham aku. Mana boleh nampak lembik kat depan tuan rumah. Apa kata dorang nanti. Tak pasal-pasal dorang masuk kat Facebook ke Youtuber ke. Mana boleh aku Femes dengan benda tak semegah tu. Kurang-kurangnya biarlah aku Femes bertempat.

Jom saksikan hasil daripada karya-karya si pemilik tangan anggota-anggota Issyaz Wedding.

PAKEJ PELAMIN MURAH 2015, BUTIK PELAMIN MURAH DI RAWANG, TEMPAHAN PELAMIN MURAH 2015, PELAMIN 2015, TEMPAHAN WEDDING PLANNER MURAH 2015, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERBARU 2015

PAKEJ PELAMIN MURAH 2015, BUTIK PELAMIN MURAH DI RAWANG, TEMPAHAN PELAMIN MURAH 2015, PELAMIN 2015, TEMPAHAN WEDDING PLANNER MURAH 2015, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERBARU 2015

PAKEJ PELAMIN MURAH 2015, BUTIK PELAMIN MURAH DI RAWANG, TEMPAHAN PELAMIN MURAH 2015, PELAMIN 2015, TEMPAHAN WEDDING PLANNER MURAH 2015, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERBARU 2015
Pelamin ni diilhamkan daripada layar-layar kat kapal layar tu agaknya. Tu yang nama dia pelamin layar. Aku main sebat je ni. Tapi mengikut kata otak genius aku ni, macam tu lah lebih kurangnya. Dengan adanya layar tu, pelamin ni nampak sedikit unik dan mewah.
PAKEJ PELAMIN MURAH 2015, BUTIK PELAMIN MURAH DI RAWANG, TEMPAHAN PELAMIN MURAH 2015, PELAMIN 2015, TEMPAHAN WEDDING PLANNER MURAH 2015, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERBARU 2015

PAKEJ PELAMIN MURAH 2015, BUTIK PELAMIN MURAH DI RAWANG, TEMPAHAN PELAMIN MURAH 2015, PELAMIN 2015, TEMPAHAN WEDDING PLANNER MURAH 2015, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERBARU 2015
Saja aku mempelbagaikan Angle ambik gambar ni. Nampak macam Photographer Profesional di mata-mata tuan rumah. Menambah lagi harga dan nilai kekacakan aku di mata-mata mereka. 
PAKEJ PELAMIN MURAH 2015, BUTIK PELAMIN MURAH DI RAWANG, TEMPAHAN PELAMIN MURAH 2015, PELAMIN 2015, TEMPAHAN WEDDING PLANNER MURAH 2015, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERBARU 2015

PAKEJ PELAMIN MURAH 2015, BUTIK PELAMIN MURAH DI RAWANG, TEMPAHAN PELAMIN MURAH 2015, PELAMIN 2015, TEMPAHAN WEDDING PLANNER MURAH 2015, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERBARU 2015

PAKEJ PELAMIN MURAH 2015, BUTIK PELAMIN MURAH DI RAWANG, TEMPAHAN PELAMIN MURAH 2015, PELAMIN 2015, TEMPAHAN WEDDING PLANNER MURAH 2015, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERBARU 2015
Dengan bunga-bunga yang dihiasai dan tanduk rusa yang dibelitkan dengan permata-permata berharga, menampakkan lagi 'mahal'nya kesenian dan jati diri pemasang-pemasang pelamin pada pelamin ini. 
PAKEJ PELAMIN MURAH 2015, BUTIK PELAMIN MURAH DI RAWANG, TEMPAHAN PELAMIN MURAH 2015, PELAMIN 2015, TEMPAHAN WEDDING PLANNER MURAH 2015, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERBARU 2015

PAKEJ PELAMIN MURAH 2015, BUTIK PELAMIN MURAH DI RAWANG, TEMPAHAN PELAMIN MURAH 2015, PELAMIN 2015, TEMPAHAN WEDDING PLANNER MURAH 2015, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERBARU 2015

BUTIK PELAMIN MURAH DI RAWANG

Jadi sekiranya korang adalah bakal pengantin yang dahagakan pelamin berseni indah hasil daripada air tangan lelaki-lelaki kacak seperti aku, bolehlah hubungi Issyaz Wedding di :-


Nanti dulu. Tawaran hebat tu masih belum selesai lagi. Ada satu lagi tawaran menarik buat bakal-bakal pengantin yang sedang tercari-cari kelibat Videographer untuk majlis perkahwinan korang tu. Jangan bimbang, jangan tertakluk pada terma dan syarat, dan jangan risau. Perkhidmatan Videographer ini boleh didapati melalui aku? Beliau adalah salah seorang rakan aku yang memang berbakat besar dalam menghasilkan video-video perkahwinan yang berkualiti tinggi. Kenapa melalui aku? Kerana dengan hanya melalui aku sahaja korang akan dapat harga diskaun yang menarik! Menarik kan? Jom kita tengok hasil-hasilnya dulu. 




Jadi jangan tunggu lama-lama. Takut tempahan dah penuh. Tengah laku macam pisang goreng kawan aku ni. Ok, untuk tempah bolehlah hubungi aku di :-


PAKEJ PELAMIN MURAH 2015, BUTIK PELAMIN MURAH DI RAWANG, TEMPAHAN PELAMIN MURAH 2015, PELAMIN 2015, TEMPAHAN WEDDING PLANNER MURAH 2015, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERBARU 2015, Ingat pesanan aku selalu. Nak kahwin ni, janganlah berhabis wang ringgit sampai nak berhutang. Ada duit banyak ni, buat je majlis tu seringkas mungkin. Kalau ada duit lebih terlebih-lebih, bolehlah meroyan nak majlis yang hebat dan gempak. Ikut pada kemampuan. Jangan sampai menyusahkan diri. Kahwin bukan untuk menyusahkan diri kita dan pasangan. 



LAMA TAK MASUK KE PLAZA PEKELILING

on 25 September 2014

Tadi aku ada satu tugasan yang sangat mencabar keselamatan aku sebagai seorang lelaki metropolitan yang penyayang orangnya. Aku ditugaskan untuk hantar cek kepada seorang manusia bergelar bos ke Plaza Pekeliling. Aku pun apa lagi, menghidupkan motor peribadi aku dan menyarungkan helmet sepenuh bergaya dan terus merempit ke Plaza Pekeliling.

Plaza Pekelilling. Huh, Sini lah tempat bermulanya profesion aku sebagai seorang Mat Despatch profesional dan aku kembali semula ke sini dengan jawatan Mat Despatch profesional yang lebih tinggi sedikit pangkatnya dari dulu. 

Lama tak singgah sini, dah banyak dah berubah. Serta merta terbayang segala kenangan setelah bertahun-tahun berada kat sini. Plaza Pekeliling ni banyak meninggalkan kenangan-kenangan yang melekat dalam jiwa aku. Di mana aku susah senang bersama kawan pejabat bersama-sama.

Lepas hantar cek, aku makan tengah hari kat Food Court dengan beberapa orang kawan dari pejabat lain yang sama Floor dengan pejabat aku sebelum ni. Tauke kat Food Court masih lagi sama. Cuma orang-orang yang ada kat situ semuanya aku dah tak kenal kecuali muka kawan-kawan lama aku ni. Tauke tu pulak bersembang dengan aku seolah-olah gembira dan teruja dengan kehadiran aku. Mungkin jugak sebab dia teruja melihat transformasi aku yang tampak semakin matang, semakin berkeyakinan dan lebih tampan daripada dulu. Lagipun, memang aku selalu usik tauke ni. Biasanya orang yang selalu kita sakat, dorang akan ingat kita lebih daripada orang lain. Betul tak? 

Kat sana aku perasan ada budak-budak PICOM (Kolej PUSRAWI) makan kat sana. Dan lebih kurang sepuluh kelibat jejaka-jejaka Afrika yang jugak pelajar Kolej kat sana, tapi aku tak tau kolej apa. Huh! Dah ada kolej-kolej pulak kat sini. Kenapalah dulu tak ada. Boleh jugak aku buat Further Study secara Part Time masa kerja kat sana dulu.

Lepas makan aku terus Chow. Hurm, rasa sedikit sedih sebab banyak kenangan terpatri kat sini dulu. Tersenyum aku atas motor masa On The Way balik. Rasa macam nak ulang balik kenangan dulu.


plaza pekeliling kuala lumpur, pekeliling kuala lumpur, bangunan plaza pekeliling, kenangan plaza pekelilingKenangan adalah sesuatu yang mustahil untuk kita lenyapkan kerana ia telah terakam rapi di dalam hati kita.

MOOD BENAR-BENAR KE LAUT

on 23 September 2014

Entah mengapakah Lately ni aku rasa macam orang hilang pedoman dan hilang iltizam. Buat apa semua serba tak kena. Buat apa semua tak ada semangat. Sampaikan aku terlupa nak makan ayam, terlupa nak sabun kaki masa mandi, hilang nafsu untuk Selfie, suka bertelagah dengan kucing aku sendiri, terlupa nak berdengkur masa tidur, terlupa apa sebenarnya kegunaan jamban dan macam-macam lagi yang aku sendiri tak sudi nak luahkan kat korang.  Tak pasti samada faktor umur atau faktor keturunan ni. Macam-macam dah aku buat untuk dapatkan mood aku balik, tapi tetap sama. Ia tetap rasa kelam dan gelap gelita. Ibarat tak ada lambang cinta yang abadi. 

Hari ni jenuh aku dengar lagu-lagu 2ne1. Aku dalami bahasa-bahasa Korea supaya mudah untuk aku sambung Phd kat sana nanti. Dapat jugaklah aku ambik mood aku balik. Kalau tak, rasa nak tidur kat kaki lima je. 
  
Aku dapat rasakan yang ini adalah berkemungkinan besar kerana badan aku dah terlalu EXHAUSTED agaknya. Aku perlukan tidur dan rehat yang berkualiti. Mungkin aku perlukan percutian sesekali. Aku nak mula menyimpan untuk beli set khemah ni. Boleh aku Camping kat laman depan rumah aku nanti. Harapnya esok mood aku akan kembali normal seperti sediakala. 

TAK ADA MOOD, MOOD YANG HILANG, SEMANGAT HILANG, HILANGNYA SEMANGAT, KURANG BERSEMANGATJangan terlalu paksa diri untuk cari duit. Kalau tak, jadi macam aku. Badan kalau dah terlalu penat, otak susah nak berfungsi dengan baik. Dapatkan rehat yang cukup dan berkualiti. Masalah aku susah nak tidur awal. Sendiri cari penyakit.

 +Gadis Shoot +Irwan Alessa +Budak Nakal (saja nak test ilmu baru aku belajar ni. Hahaha)

KASUT BURUK

on 22 September 2014

" Bang, boleh saya tau kat mana Universiti Kuala Lumpur?", soal Osman kepada seorang pemandu teksi. 

" Universiti Kuala Lumpur depan ni je.",jawab pemandu teksi tersebut sambil menuding jari ke arah bangunan yang berada lebih kurang 50 meter dari mereka. 

Gembira bukan kepalang Osman kerana tempat yang ingin ditujunya sudah berada di hadapan mata sahaja setelah berjam-jam berjalan kaki daripada Pudu Raya menuju ke bangunan tersebut, itupun mengikut kata hatinya saja. Maklumlah, dia baru pertama kali menjejakkan kakinya di Kuala Lumpur. Sebelum ni dia hanya terperuk sahaja di Pahang.

" Bang, boleh hantar saya ke sana?",soal Osman.

Terkebil-kebil pemandu teksi tersebut. Otaknya ligat memikirkan samada pemuda yang berada di luar teksinya itu kurang siuman atau ada sebatang tulang ikan terselit di celah-celah otaknya. Disebabkan perasaan simpati dan melihat wajah pemuda tersebut yang kelihatan amat keletihan, beliau terus menghantar pemuda tersebut tanpa mengambil apa-apa bayaran. Dalam otaknya ada juga terselit sedikit perasaan simpati apabila melihat baju pemuda tersebut yang nampak lusuh dan kasut yang banyak jahitan untuk menampal segala  lubang-lubang yang terkoyak.

" Terima kasih bang. Terima kasih banyak-banyak.",ujar Osman. Kelihatan Osman begitu gembira dan ceria sekali. 

Osman kini sudah berada betul-betul di hadapan Universiti Kuala Lumpur. Di hadapannya kelihatan pelajar-pelajar Universiti Kuala Lumpur sedang lalu-lalang. Diperhatikannya seorang demi seorang pelajar-pelajar tersebut. Sehinggalah anak mata Osman menangkap kelibat seorang gadis yang memang dicarinya. Osman terus mengejar gadis tersebut. Semakin lama semakin hampir. Dalam hatinya bercampur perasaan gembira bukan kepalang dan juga perasaan takut dan berdebar-debar.

Setelah berada betul-betul hampir di belakang gadis itu, Osman terus menarik tangan gadis itu. Disebabkan perasaan berdebar itu terlalu kuat, Osman terus tertunduk.

" Ina, abang datang Ina. Abang datang untuk Ina. Abang tak tau macam mana nak cakap, tapi apa yang abang tau, abang sangat-sangat gembira bila dapat jumpa Ina. Abang tak tau macam mana nak cakap, tapi kalau ikutkan hati abang, abang nak menjerit sekuat hati dan melompat setinggi-tingginya.", getus Osman sambil menitiskan air mata.

" Ina, abang rindu sangat kat Ina. Abang terlalu rindu. Lepas setahun Ina sambung belajar kat sini, Ina terus mendiamkan diri. Abang risau Ina. Abang risau apa-apa yang buruk jadi kat Ina. Abang tak nak benda-benda buruk jadi kat Ina. Abang terlalu sayangkan Ina. Sebab tu abang datang sini. Abang nak pastikan agar tak ada apa-apa yang buruk terjadi kat Ina. Alhamdulillah! Lepas dapat tengok Ina sihat walafiat, abang rasa gembira sangat!",sambung Osman sambil memegang pipi Ina.

" Hoi! Lu apahal brader? Rasa ringan je tangan ni nak tinju muka lu!",kedengaran suara yang amat garau menengking Osman.

Osman terkejut bukan kepalang. Entah macam mana yang berada di hadapannya bukanlah Ina,  tetapi seorang lelaki yang penuh jerawat mukanya. Pelik betul. Patutlah Osman berasa tapak tangannya kasar. Seperti menyentuh kertas pasir. Merah padam muka Osman. Pastinya dia malu apabila orang sekeliling sedang memerhatikannya. Terasa seperti ingin membenamkan mukanya jauh ke dalam tanah. Tetapi nasi telah menjadi bubur. Osman terus berlalu pergi dari kawasan kejadian sambil membuat muka comel. Itu saja yang termampu dilakukannya. 

Mata Osman sekali lagi ligat mencari di mana perginya kelibat gadis yang dicarinya. Setelah berpusing-pusing mencari, akhirnya Osman ternampak gadis yang dicarinya itu sedang memasuki pintu utama Universiti. Osman mengejar dari belakang. Namun ditahan dari masuk kerana tidak mempunyai akses. 

" Tak apalah, aku tunggu Ina kat luar ni je lah.",getus hati Osman sambil terus berdiri di luar pintu masuk Universiti. Sedang tercegat dan berdiri, otaknya memutarkan semula kisah setahun yang lepas.

(FLASHBACK)

" Abang! Abang!",jerit Ina sambil berlari menuju ke arah Osman yang sedang sibuk menoreh getah. 

Osman memerhatikan riak wajah Ina. Kelihatan wajah gadis manis berkulit putih gebu itu sangat gembira. Melambung-lambung tocang rambut Ina apabila berlari bersungguh-sungguh ke arah Osman. Sesekali Ina memusingkan badannya di udara persis seorang Gimnas profesional yang sedang beraksi. Tiba-tiba kelibat Ina hilang begitu sahaja. Osman terkejut besar. Osman dah mula cemas dan takut. Di dalam fikirannya asyik memikirkan adakah dia sedang di'Usik' oleh 'Sesuatu'.  Apa lagi dia mengetahui yang tauke ladang tersebut membela hantu raya. 

Osman semakin gelisah apabila melihat semak di hadapannya bergoyang-goyang. Semakin tak keruan Osman. Tiba-tiba muncul kelibat Ina betul-betul di hadapannya. Wajah Ina penuh dengan lumpur. Wajah yang penuh dengan keceriaan sebentar tadi berganti dengan wajah sedih. Rupa-rupanya kaki Ina tersadung pada tunggul kayu dan terus jatuh. Osman apa lagi. Terus ketawa berdekah-dekah dan berguling-guling di dalam ladang tersebut sambil memegang perutnya. 

PEKK PEKK PEKK!!

"Adoi!!! Gelak pun salah! Tulah, tadi eksyen sangat. Kan dah terbenam muka tu kat lumpur! Hahahaha!",Osman terus sambung menyakat Ina walaupun kepalanya sudah diketuk bertalu-talu menggunakan kasut Osman yang tertanggal sewaktu berguling-guling sebentar tadi. 

"Abang, dah lah gelak tu, Ina nak bagitau satu berita gembira ni kat abang..",getus Ina. Ina terus duduk di hadapan Osman dengan wajah yang masih lagi selekeh dek lumpur.

" Hnns Hnns Hnns.. Ok ok.. Ina nak bagitau abang apa tu?",soal Osman ringkas. Bibirnya masih lagi tersengeh menahan gelak.

" Abang! Ina dapat tawaran sambung buat Ijazah kat Universiti Kuala Lumpur!!",jawab Ina sambil membuat isyarat Peace. " Akhirnya penantian Ina berakhir dengan berita gembira ni!! Ina Happy sangat abang!"

Osman tersentak. Berita gembira itu memang membuatkan dia juga gembira bukan kepalang tetapi berita gembira itu juga menandakan yang Ina bakal meninggalkannya jauh beratus-ratus kilometer. 

" Tapi abang... Ina rasa sedih sangat. Ina tak nak abang jauh dari Ina. Ina sayangkan abang. Ina sayang abang lebih daripada segala-galanya. Ina tak mampu nak berjauhan daripada abang.. Abang banyak tolong Ina.. Abang banyak bagi semangat kat Ina untuk terus menempuhi hidup ni selepas kematian mak ayah Ina. Kalau tak ada abang, Ina tak tau apa jadi dengan Ina. Ina rasa Ina dah tak mampu untuk hidup lagi... ",Ina meluahkan perasaannya. Tanpa disedari, air matanya menitis membasahi bumi. 

" Ina.. jangan macam ni. Abang sangat-sangat gembira dengan berita ni. Memang ini pun impian dan janji abang kepada diri sendiri sewaktu pertama kali abang membuka hati abang untuk menerima cinta Ina. Abang nak sangat tengok Ina berjaya di dalam kehidupan Ina. Dah, jangan menangis lagi sayang. Simpan air mata ni untuk hari Ina berjaya menggenggam Ijazah tu nanti.",pujuk Osman sambil mengelap air mata gadis yang dicintainya itu. "Lagipun jangan risau, abang kan ada sentiasa ada dalam hati sayang."

" Terima kasih abang.. Abanglah kekuatan sayang.. Abanglah hidup sayang.. Sayang takkan mampu lakukannya tanpa abang... Terima kasih lagi sekali abang...",kata Ina sambil terus menunduk dan memandang kasut Osman yang dipegangnya itu. " Eh, abang.. kasut abang koyak lah. Kenapa pakai lagi kasut ni?"

" Eh, kasut tu walaupun koyak tapi berbakat besar tau dalam membantu abang menoreh getah ni. Banyak dah jasa dia kat abang tu. Lagipun, cuba bau kasut tu. Bau tu lah yang banyak memberi inspirasi dan toleransi kat abang tau! Hahaha.",getus Osman untuk menggembirakan semula hati gadis yang dicintainya itu. 

Osman sebenarnya tidak mahu membazir duit untuk membeli kasut baru. Selain untuk menyara Ina, duit gajinya setiap bulan memang disimpan dan dikumpul. Selama ni, Osman lah yang menanggung makan, minum dan segala perbelanjaan Ina. Selain daripada ibu bapa Ina yang dahpun meninggal dunia lima tahun lalu, Ina tiada sesiapa lagi di dunia ini untuk bergantung harap. Akhirnya, duit simpanannya itu boleh digunakan untuk membantu Ina menyambung pelajarannya. Osman tersenyum sendiri. Tak sia-sia dia mengumpul duit selama ini.

" Ish abang ni! Selekehlah! Takpe abang, kasut ni biar Ina bawak balik ye. Ina jahit yang koyak-koyak tu dan Ina basuh bersih-bersih tau abang. Bagi lagi sebelah tu."

" Eh.. tak payahlah.. Menyusahkan Ina je.", kata Osman.

" Ish! Jangan degil boleh tak! Bagi sini! Esok Ina bagi balik kat abang tau! I Love U anje!",getus Ina sambil terus berlari-lari anak berlalu dari situ.

Osman hanya memandang kelibat Ina sehinggalah kelibat Ina hilang dari pandangan. Osman terus tercegat berdiri.. dan berdiri. Air matanya terus menitis. Dari setitis hinggalah pipinya basah berlinangan air mata.

" Eh Osman.. Kau ok ke tak ni? Apsal kau menangis?",soal 'FARMMATE' (rakan sekerja) Osman.

" Aku... Aku... Aku... Kasut aku Ina dah ambik! Macam mana aku nak menoreh ni?! Macam mana aku nak balik ni?!!Huwarghh!!"

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

" Bang.. bang..",

Tersentak Osman dari lamunannya sebentar tadi. Dia memandang ke arah suara yang memanggilnya itu, Adakah Ina? Tapi suara itu garau, Pitching lari sana sini dan agak menakutkan. Tak seperti kemerduan suara Ina lebih-lebih lagi bila Ina mendendangkan lagu Jaga Dia Untukku nyanyian Siti Nurhaliza.

" Bang, abang buat apa duduk kat depan pintu ni bang? Kalau abang nak duduk, abang duduk kat kedai makan depan tu bang, Sebab kejap lagi pelajar-pelajar ni nak keluar. Lagipun sini panas bang. Kat kedai makan tu abang boleh berteduh.",kata seorang pengawal. 

" Maaf kalau saya mengganggu kat sini. Saya tengah tunggu orang ni sebenarnya. Eh, dah nak Lunch dah? Maknanya pelajar-pelajar kat sini dah nak keluarlah ye? Kalau macam tu, boleh tak saya tunggu kejap je lagi? Tolong ye bang.",rayu Osman.

" Kalau macam tu tak apalah. Abang boleh tunggu kat dalam ni sikit. Luar tu panas bang."

" Terima kasih ye. Terima kasih banyak-banyak.",getus Osman sambil menghulurkan salam kepada pengawal yang baik hati itu. 

Lebih kurang 15 minit kemudian, berpusu-pusu pelajar Universiti Kuala Lumpur keluar daripada pintu utama menuju ke tempat makan pilihan masing-masing. Osman masih lagi tercegat memerhatikan seorang demi seorang. Matanya terus meliar memandang keliling. Kali ini Osman betul-betul memerhati dengan tajam, takut tersalah orang lagi seperti tadi. Takut tertarik tangan lelaki Psiko yang bernafsu sejenis pula. Naya pula Osman nanti. 

Akhirnya.. senyumannya terus terukir di bibir. Pencariannya telah berakhir. Ina dah pun berada di hadapannya. Matanya bertentangan mata dengan mata Ina. Cuma, Osman sedikit terkilan apabila melihat riak wajah Ina yang seakan-akan terkejut dan tidak berapa selesa dengan kehadirannya. Senyuman yang terukir tadi sedikit demi sedikit hilang. 

" Assalamualaikum Ina.",salam diberi oleh Osman.

Baru saja Ina ingin membukakan mulut menjawab salam yang diberi, terpacul seorang pemuda yang berbadan sederhana besar dan merangkul pinggang Ina. 

" U, kenapa ni? Lelaki gila ni kacau U ke?",soal pemuda tersebut.

Osman tersentak. Benar-benar tersentak. Osman benar-benar tak menyangka pencariannya ini telah menyebabkan hatinya benar-benar terluka. Hatinya terasa sangat-sangat sakit ibarat ditembak dengan M16. Namun, Osman mengawal segala perasaannya itu.

" Minta maaf mengganggu encik. Saya Osman... Saya sepupu Ina.. ",Osman sendiri tidak menyangka dia akan mengeluarkan kenyataan sebegitu. Tak mengapalah. Asalkan Ina tak dimalukan. "Saya datang sini sebab nak serahkan barang kat Ina.",perlahan nada suara Osman dan sedikit tersekat-sekat. Wajah Osman sedikit tertunduk ke bawah.

" Eh, kenapa tak bagitau awal-awal? I minta maaf ye Osman. I tak tau.",ujar pemuda tersebut sambil tersenyum. "Ina, U Settlekan dulu ye hal dengan Cousin U ni, I tunggu U kat kedai makan biasa tu. Don't be late Darling. Ok Osman, See U Later.",sambung pemuda tersebut dan terus berlalu meninggalkan Ina dan Osman.

" Abang...",tersekat-sekat suara Ina.

" Ina tak perlu terangkan apa-apa kat abang. Abang dah tau. Abang... Abang tak marah Ina.. Ina... Ina berhak dapat lelaki yang lebih baik daripada abang. Ina berhak memilih lelaki yang lebih baik daripada abang,  Abang ni apa pun tak ada. Hidup dengan abang akan menyeksa Ina. ",ujar Osman sambil memegang dadanya yang sangat sebak. Osman hampir terduduk dengan situasi yang terjadi di hadapannya. Osman tiada daya lagi untuk menghadapi kenyataan di hadapannya. Namun dikuatkan lagi hatinya.

" Abang.. "

Belum sempat Ina meneruskan kata-katanya, Osman terus memotong, " Ina... Abang redha jika abang bukan pilihan Ina. Abang tak mampu nak berikan kemewahan pada Ina. Abang tak mampu nak menjamin keselesaan pada Ina. Tak apalah... jika ini takdir abang, abang terima. Dan,.. Abang bahagia... bila Ina bahagia... ".

Belum sempat Ina berkata apa-apa lagi, Osman terus menunduk. Air mata Ina mula berjuraian. Osman membuka kedua-dua belah kasutnya itu dan meletakkannya di hadapan Ina. 

" Biarlah kasut buruk ini kembali kepada orang yang telah menjahitnya. Sekurang-kurangnya, bila abang dah tak ada dalam hidup Ina nanti, Ina masih boleh menceritakan kepada bakal anak-anak Ina tentang kisah seorang lelaki penoreh getah yang sangat menyintai seorang gadis hinggalah gadis itu bertemu dengan lelaki lain yang lebih kaya.. dan menjamin kehidupan gadis itu..",ujar Osman. Kali ni air matanya tak dapat dibendung lagi. Terus jatuh mencurah-curah menyentuh lantai bumi. " Jika ia ada dengan abang, abang akan sentiasa hidup di dalam kesedihan dan kekecewaan. Ina jagalah kasut buruk ni baik-baik... Itu pun jika Ina masih sudi...untuk menyimpannya. Maafkan abang tak dapat lagi untuk menunaikan janji abang untuk melihat Ina berjaya di dalam kehidupan Ina.. Selamat tinggal sayang..".

Dengan badan yang terasa sangat lemah, Osman terus berpaling dari Ina dan melangkah perlahan meninggalkan Ina yang terduduk di hadapan kasut Osman. Air matanya terus menerus meleleh keluar dari kelopak matanya. Osman berjalan dengan berkaki ayam. Sama seperti semasa Ina mengambil kasutnya untuk dijahit di ladang getah setahun yang lepas. Semakin lama semakin jauh langkahan Osman. Langkahan yang tampak sangat tidak bermaya. 

Ina mula menyesali dengan apa yang dilakukannya. Ina mula menyesali pengkhianatannya kepada cinta seorang lelaki yang benar-benar jujur dan ikhlas menyayanginya dan yang telah bersusah payah di dalam kehidupan untuk menjaga dirinya. Ina mendakap kasut buruk tersebut dan merangkulnya di dalam pelukan. Baru saja Ina hendak memulakan langkahan mengejar Osman, dia dikejutkan dengan satu bunyi dentuman yang sangat kuat. 

Ina melihat di hadapannya. Lebih kurang 50 meter dihadapan kelihatan kelibat seorang lelaki sedang terbaring di atas jalan raya. Ina mula menggigil. Ketakutan terus menghantui Ina. Tanpa membuang masa, Ina terus berlari sambil memegang erat kasut buruk tersebut. Sesampainya di sebelah lelaki yang terbaring di atas jalan itu, Ina terus hilang kekuatan untuk berdiri.

Lelaki yang terbaring sudah tidak bernyawa lagi di atas jalan itu adalah lelaki yang telah bersusah payah menjaganya dari dulu tetapi telah dikecewakan dengan pengkhianatan cintanya sekelip mata sahaja.  Lelaki itu adalah Osman. Osman telah telah dilanggar lari oleh sebuah kereta yang melanggar lampu isyarat merah. Ina sudah tidak dapat mengawal lagi perasaan sedihnya. 

" ABANG!!!!!! MAAFKAN INA!!! ".



-TAMAT-


cerpen komedi, cerpen romantik komedi, cerpen romantik, kasut, buruk, Siap juga cerpen romantik kelakar sedih ciptaan aku ni. Tapi mungkin agak sedih. Peringatan aku kepada semua, jagalah insan yang sanggup bersusah payah untuk kita kerana jika dia sudah tiada, takkan lagi kita berjumpa dengan insan yang sanggup bersusah demi menjaga kita. Dan, jangan lah COPY PASTE. Please. Penat aku perah otak untuk menyiapkan kisah ni. Nak Copy Paste pun tolonglah Kredit ke blog aku balik ye. Sekian terima kasih.


TEMPAHAN PELAMIN DI KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG 13 SEPTEMBER 2014

on 18 September 2014

Sabtu lepas aku dan Team Issyaz Wedding sekali lagi beraksi dengan penuh bergaya memasang pelamin di Kelab Golf Bukit Beruntung. Tempahan kali ni adalah diterima dari Ibunda Catering, salah satu Catering yang Profesional dan memang sedap masakannya. Kalau aku kerja dengan Ibunda Catering ni, dah tentu perut aku sama Level dah dengan Bukit Lagong. Asyik ulang-ulang makan benda sedap. 

Balik semula pada cerita pelamin. Disebabkan tempat untuk pasang pelamin ni kat kampung aku sendiri, jadi aku sedaya upaya tampil lebih segak, lebih kacak dan lebih seksi. Macam tu jugak pelamin, memang aku buat bersungguh-sungguh supaya orang-orang kat sini kagum dengan kehebatan, kekreatifan, dan kekentalan remaja kacak ni memasang pelamin bersama dengan Team Issyaz Wedding.

Gila tak nak tunjuk segala kehebatan? Tuan rumah ada sekali masa kitorang pasang. Memang aku pasang sambil angkat-angkat kening bila bola-bola mata tuan rumah melirik kat aku. Mood berlagak aku Setting masa tu. Dan muka pula aku tonjolkan agak tegang tapi manis. Aku dapat rasakan sejuk mata tuan rumah bila tengok kelibat aku masa tu. 

Dah, malas aku nak sembang panjang, jom layanzz gambar-gambar pelamin hari tu.


TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG

Jadi kepada bakal pengantin yang ingin mendapatkan perkhidmatan Issyaz Wedding sebagai Wedding Planner korang, bolehlah hubungi Issyaz Wedding di :-


Satu lagi berita baik untuk korang yang masih tercari-cari perkhidmatan Videographer untuk majlis perkahwinan terulung korang, korang bolehlah hubungi aku sendiri untuk aku perkenalkan kepada seorang sahabat yang agak kurang tahap kekacakannya berbanding kekacakan aku. Tetapi, walaupun kekacakannya tak dapat menandingi kekacakan aku, namun hasil kreativiti beliau membuat video-video majlis perkahwinan memang boleh dikagumi. Nanti aku tunjukkan beberapa hasil video yang telah dihasilkan oleh beliau.

Dan kenapa korang perlu menempah melalui aku? Kerana dengan melalui aku, korang akan mendapat harga diskaun yang sangat menarik. Untuk menempah Videographer terhebat alaf ini, bolehlah PM Facebook aku di :-


Jom saksikan beberapa hasil video daripada beliau.


TEMPAHAN PELAMIN TERKINI 2014, GAMBAR-GAMBAR PELAMIN TERKINI 2014, PELAMIN TERKINI 2014, BUTIK PENGANTIN DI RAWANG, DEWAN KELAB GOLF BUKIT BERUNTUNG, Kahwin-kahwin jugak, tapi kena ingat sentiasa supaya tak berhabis wang ringgit dan bergolok bergadai semata-mata untuk menunjuk kepada orang lain berapa gahnya majlis perkahwinan kita. Ingat, supaya sentiasa mengikut kemampuan kita. Gahnya pelamin tidak menjanjikan kebahagiaan sesebuah perkahwinan tu. Ikut pada kemampuan kita.

SAKIT PINGGANG BERPANJANGAN TAK HILANG-HILANG

on 17 September 2014

Aku sebenarnya dah sebulan lebih terseksa dengan sakit pinggang ni. Mula-mula kena tu, dia berdenyut sikit-sikit je. Kalau masa tu nak berak taik panas dan cirit, masa tu makin menjadi-jadi sakitnya. Macam biasa, aku akan tahan penyakit tu. Tahan daripada aku pergi ke hospital. Bukan takut, tapi aku risau kena ngorat dengan awek-awek Nurse kat hospital tu. Lelaki berdahi licin macam aku  ni seringkali jadi mangsa awek-awek comel apatah lagi Nurse-Nurse kat Spital. Jadi aku pendamkan sakit ni sepertimana aku memendam perasaan kat Neelofa, Nora Danish, dan juga Emma Maembong.

Sebulan lebih berlalu tapi penyakit tu sikit pun tak berkurang. Malah makin menjadi-jadi dan makin berani merebak menyakitkan seluruh belakang badan aku. Bisanya tak payah nak sembang lah. Belakang badan aku ni macam kena tumbuk, terajang, karate, dan tendangan tanpa bayang, lebih-lebih lagi kat bahagian pinggang tu. Rupa-rupanya lepas aku selidik, aku belek-belek dan aku buat sedikit ujikaji Sains Dan Rumahtangga, baru aku perasan yang kat Area pinggang aku ada satu ketulan yang sangat besar. Pergi klinik, doktor cuma bagi ubat tahan sakit dan demam urat. Doktor cakap mungkin otot koyak atau salah urat. Tapi dia tak boleh nak Scan. Dia cakap kalau nak Scan dan nak tau apa kejadahnya ketulan yang jahat dan kejam tu, kena pergi Hospital. Adeh... Itu yang berat tu. Disebabkan aku ni malu kena ngorat dengan Nurse, aku pendamkan lagi sakit ni.

Hari ni aku pergi kerja dengan keadaan yang sangat-sangat sakit. Hilang mood aku. Sampaikan buat apa-apapun tak ada selera. Hilang naluri lawak dan aura kekacakan aku tiba-tiba. Yang ada cumalah perasaan tegang dan panas membara dalam hati ni. Mungkin sebab penangan sakit yang bukan kepalang ni. Buat apa serba tak kena. Jiwa tak yah cakap lah. Kacau bilau. Kalau bersembang, orang cakap silap sikit boleh kena tangkap dengan aku, lepas tu aku kentut tepat kat muka dia. Sampai satu tahap, aku tak larat nak duduk, terpaksa aku baring kat bilik akauntan.

Tadi, aku dah memang tak tahan. Lagi-lagi naik motor dari Bukit Beruntung-KL, KL-Bukit Beruntung. Rasa nak menangis je atas motor. Tapi kalau orang lain nampak terutamanya gadis-gadis yang memandu kereta, mana aku nak letak maruah aku kan. Aku tahan tangisan dan air mata aku dari meleleh keluar. Sampai je kat Bukit Sentosa, tempat yang pertama aku cari adalah tempat urut tradisional. Terus aku urut satu badan. Masa kat ketulan tu, memang terasa sakitnya. Encik tukang urut cakap ni angin terkumpul dah lama ni. Aku dah agak dah. Hari-hari tunggang motor Bukit Beruntung-KL, KL-Bukit Beruntung memang memungkinkan angin tu terkumpul kat pinggang. 

Lepas je urut, aku rasa lega yang tersangat-sangat. Badan yang bisa-bisa pun dah hilang bisanya. Aku tenyeh-tenyeh ketulan tu, dah mengecut. Dah hampir tak ada. Ni satu petanda positif. Bila badan dah tak sakit, barulah wajah aku kembali kacak seperti sediakala. Baru rasa semangat nak buat apa-apa pun. Macam sekarang ni. Dah semangat nak Update Blog. Tapi aku tetap kena Monitor jugak ketulan tu. Takut dia main nyorok-nyorok je. Buat masa sekarang ni, yang nyata memang ketulan tu adalah angin yang terkumpul. Tapi kena juga berwaspada. Takut dia datang balik, dan rupanya ketulan tu adalah seekor hamster. Uish. Menakutkan. Oklah setakat ni laporan audit untuk hari ni. Hahaha. Leganya aku rasa sekarang. Hilang segala aura-aura negatif kat aku ni.


SAKIT PINGGANG, SAKITNYA PINGGANG NI, PUNCA SAKIT PINGGANGBila sakit-sakit ni, baru aku sedar yang aku dah makin berumur. Rindu masa masih bergetah dulu, susah nak sakit-sakit.





 
© BONI KACAK All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template Design By kozumi_ro.
Service Tempahan Design