SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2014 SEMUA!

on 28 July 2014

UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI 2014

Jam dah pun menunjukkan pukul 2.50 pagi dan aku masih lagi terkebil-kebil depan laptop. Biasalah bila malam raya. Rasa macam kena lempang dengan badak sumbu je. Susah betul nak tidur. Semangat nak raya agaknya. Esok aku akan beraya kat Selayang Baru, rumah arwah nenek dan atuk belah bapak aku. Itulah tradisi turun temurun daripada dulu. Berkumpul sanak saudara sambil merapatkan ukhwah. 

Pastinya aku akan mengekalkan imej lelaki kacak di pagi raya. Sebab esok aku nak Shoot sikit ucapan raya untuk dikepilkan ke dalam Vlog aku. Dah lama rasanya aku tak hasilkan video kan? Jadi nantikan sketsa raya daripada aku ye kawan-kawan. Apa-apapun, aku ucapkan Selamat Hari Raya kepada semua yang mengenali diri ini. Maaf zahir dan batin. Salah dan silap haraplah diampuni. Kepada yang nak balik kampung tu, hati-hati di jalan raya.

KAD RAYA ONLINE 2014

Jom aku pamerkan sekali kad raya online. Ada dua. 

KAD RAYA ONLINE 2014, UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI 2014, HARI RAYA PUASA 2014, UCAPAN HARI RAYA PUASA 2014
Dengan gigihnya aku Goodl gambar kad raya, Dan edit. Lepas siap terus Publish kat Facebook. Beberapa jam lepas tu, aku tenung balik.. aku rasa buruk yang tersangat. Hahaha. Syok sendiri namanya ni.
KAD RAYA ONLINE 2014, UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI 2014, HARI RAYA PUASA 2014, UCAPAN HARI RAYA PUASA 2014,
Keesokannya aku terus meminta tolong seorang Designer hebat Eyma Lydia. Dan aku baru puas hati dengan hasilnya. Hahaha.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SEMUA!!

BERLALULAH SUDAH RAMADHAN, SEBULAN BERPUASA.. TIBA SYAWAL KITA RAYAKAN, DENGAN RASA GEMBIRA!!

APA YANG BUAT AKU JADI MALAS NAK BELA KUCING LAGI

on 27 July 2014

Sebelum ni aku ada up Status malas nak bela kucing lagi kan? Bukan sebab aku benci kucing, tapi aku tak dapat nak hadap perasaan sedih bila kehilangan kucing. Kelmarin Si Putih terlepas keluar dari rumah. Kucing lain terlepas aku tak kisah lagi, tapi Si Putih ni aku cukup kisah kalau dia terlepas keluar. Itu yang buat mood aku terus hilang.  

Pernah dulu dia terlepas keluar, pagi esok baru nampak batang hidung dia. Dia ni jenis kalau terlepas, dia pergi jauh gila. Aku cukup risau. Dah lah jenis dia ni jenis lembik. Jenis manja terlebih. Macam mana kalau terserempak dengan Anaconda ke, Godzila ke, memang tak reti nak lawan. Gaduh dengan kucing lain pun tak reti. Ibarat bapuk tua bertumbuk. Penumbuk pun tak reti nak genggam. 

Semalam dia terlepas keluar lagi. Aku dengar je dia terlepas keluar, aku terus hilang Mood. Satu malam aku pusing-pusing taman tapi tak nampak langsung batang hidung dia. Aku agak dah kena rembat dah dengan orang. Hilang lagi mood aku. Walaupun aku ni garang dan bencikan Zionis, tapi aku cukup risau kalau Putih hilang. Apa lagi kalau dirembat orang lain. Semalaman tu aku susah nak tidur. 

Balik daripada kerja , aku terkejut bila nampak dia dalam rumah. Mak aku cakap pukul 12 tengah hari baru dia balik rumah. Baru nampak jalan. Bayangkan daripada senja sebelum tu dia dah terlepas keluar. Rasa nak nak denda dia ketuk ketampi je. Tapi aku bersyukur sangat sebab dia dah balik. Itu cukup melegakan aku. Jom tengok muka tak bersalah dia.


gambar kucing putih, kucing putih, membela kucing putih, kucing hilang, kucing terlepas keluar

gambar kucing putih, kucing putih, membela kucing putih, kucing hilang, kucing terlepas keluar

gambar kucing putih, kucing putih, membela kucing putih, kucing hilang, kucing terlepas keluar

gambar kucing putih, kucing putih, membela kucing putih, kucing hilang, kucing terlepas keluar

gambar kucing putih, kucing putih, membela kucing putih, kucing hilang, kucing terlepas keluar

gambar kucing putih, kucing putih, membela kucing putih, kucing hilang, kucing terlepas keluar
Menyampah aku. Selalu muka manja je, bila aku tangkap gambar muka mula nak ketat, riak, takbur dan ujub tu. Ini mesti terpengaruh dengan aku ni.
gambar kucing putih, kucing putih, membela kucing putih, kucing hilang, kucing terlepas keluarAda satu perasaan susah nak terima hakikat bila Putih hilang. Adakah ini tandanya sayang? Wah. Bertuahnya gadis yang memiliki aku. Dah lah kacak, penyayang pulak tu. Hahahaha. 





HILANG NAFSU KERJA BILA DAH NAK DEKAT RAYA

on 24 July 2014

Bila dah nak dekat raya ni, mesti perasaan nak kerja tu semakin ke laut kan? Walaupun aku ni calon pekerja contoh yang paling dikagumi ramai gadis-gadis Pan Asia seantero Malaysia, namun aku tetap tak terlepas daripada perasaan negatif tu. Semangat nak bekerja tu makin lama makin hilang. Buat kerja pun rasa tak bertenaga je.

hari raya aidilfitri 2014, menjelangnya hari raya aidilfitri 2014, bila hari raya aidilfitri 2014 semakin hampir
SUMBER
Bayangkanlah, tengah hari tadi aku pergi bengkel nak ambik kereta bos aku dan aku nampak ketupat dengan rendang kat muka Apek mekanik tu. Uish. Nasib baik aku tak kokak je muka dia. 

hari raya aidilfitri 2014, menjelangnya hari raya aidilfitri 2014, bila hari raya aidilfitri 2014 semakin hampir
SUMBER


hari raya aidilfitri 2014, menjelangnya hari raya aidilfitri 2014, bila hari raya aidilfitri 2014 semakin hampir
SUMBER
Tu tak lagi bila aku tengok deretan kereta yang jem kat atas jalan. Semuanya aku nampak macam kuih raya yang tunggu untuk disuap dalam mulut je. Tak sabar pulak aku nak raya. 

hari raya aidilfitri 2014, menjelangnya hari raya aidilfitri 2014, bila hari raya aidilfitri 2014 semakin hampir
SUMBER
Baidewei, aku nak pesan agar korang semua yang dah nak mula balik kampung agar berhati-hati di jalan raya. Musim perayaan ni kereta memang terlalu banyak atas jalanraya. Jadi risiko untuk terlibat dalam kemalangan tu sangat besar. Hati-hati di jalan raya. Mulakan perjalanan dengan Bismillah dan juga doa naik kenderaan. Minta perlindungan daripada Yang Esa kerana sesungguhnya hanya padaNYA kita meminta sebaik-baik bantuan dan perlindungan. 

hari raya aidilfitri 2014, menjelangnya hari raya aidilfitri 2014, bila hari raya aidilfitri 2014 semakin hampir, Hari Sabtu nanti rasa nak jalan-jalan ke Jalan Tar ler. Mana tau ada Offer menarik bila dah dekat raya ni.

BERBUKA PUASA KAT PADANG BOLA

on 23 July 2014

Petang ni memang dah aku jangkakan memang aku tak sempat untuk berbuka puasa kat rumah. Perjalanan nak balik pun ambik masa sejam. Aku pulak setel kerja dalam pukul 7 pm. Mengikut perkiraan otak aku yang genius ni, kalau aku bergerak balik terus ke rumah, 7 pm + sejam perjalanan, aku mungkin sampai kat rumah dalam pukul 9.20 malam. Uish, memang tak sempat. 

Jadi aku buat keputusan untuk singgah kat Bazaar Ramadhan dan beli sebungkus air. Air cukuplah. Sebab kalau beli makanan, kang rugi pulak mak aku masak kat rumah tu. Jadi, aku singgah kat Bazaar Ramadhan Selayang. Air limau ais aku beli dan terus aku gerak ke lokasi berbuka. Lokasinya terletak kat padang bola Taman Bidara, Selayang. Padang bola yang banyak menyimpan kenangan dalam hidup aku.

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

Sini lah tempat aku membesar daripada kecil. Dan kat sinilah tempat aku main bola sepak setiap hari setiap petang.

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

Tatkala aku termenung seorang diri, pemandangan matahari terbenam ni cukup menambah nostalgia-nostalgia lama singgah kembali dalam otak aku. 

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

Sini lah juga tempat aku main mercun, bergaduh, berDating, berenang kuak lentang walaupun tak ada air.

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

Aku masih ingat lagi tengah main mercun, kena kejar dengan polis. Bersepai semua lari lintang pukang. 

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

Benarlah kata orang, tempat jatuh lagi kan dikenang, ini pulak tempat bergelumang dengan taik. Hahahaha. Baiklah, ini saja laporan untuk hari ni. Berbuka puasa kat padang bola sambil mengimbau kembali nostalgia-nostalgia lama. 

Kenangan Ramadhan berbelas tahun dulu, orang dok sibuk Qiamullail nangis-nangis, aku dengan kawan-kawan lepak kat padang ni mekap muka jadi Black Metal lepas tu sembur api dari mulut. Hahaha. Tak ada masa depan betul dulu.


TAK TAKUT KENA RAGUT KE CIK ADIK?

on 21 July 2014

Hari Sabtu lepas, saja aku lalu depan Sogo untuk tengok betapa ramainya manusia tengah membeli belah cari persiapan raya. Memang padat. Jalan jem betul. Tapi aku taklah bengap masuk dengan kereta. Dah tentu aku merempit naik motor masuk dalam tu. Hahaha. Cari penyakit kalau masuk dengan kereta.

kena ragut, peragut, elakkan dari kena ragut, umpan mudah kepada peragut, jangan jadi mangsa mudah kepada peragut dan penjenayah, takut kena ragut, kisah kena ragut, mangsa mudah peragut
Gambar sekadar hiasan. sumber
Tak lama lepas tu, tiba-tiba ada satu motor pancung depan aku. Humangaih! Agak ganas dan tak beradab cara pemanduan dia. Rasa nak hon bertalu-talu je. Tapi aku sabar. Memiliki wajah sekacak ni tapi tak miliki sifat penyabar yang tinggi merupakan satu kerugian dalam tamadun kemanusiaan. Aku terus bersabar dan perhati je motor tu. Dan aku baru perasan dua-dua atas motor tu adalah awek-awek metropolitan.

Apa yang menarik perhatian aku bukanlah baju sendat yang dipakai dorang sampai nampak macam buah nangka yang dibalut tersadai atas motor,  tapi lebih kepada penumpang belakang yang terang-terang pegang Smartphone secara terbuka. Tak mungkin dia Update Blog atas motor. Atau tak mungkin tengah nak Selfie tengah-tengah jalan tu. Amboi! Ni nak tunjuk Smartphone baru beli ke apa? Kalau peragut tengok tu, memang mangsa mudah tu. Senyum sampai ke telinga peragut tu. Mangsa mudah yang 'bijak' katanya!

kena ragut, peragut, elakkan dari kena ragut, umpan mudah kepada peragut, jangan jadi mangsa mudah kepada peragut dan penjenayah, takut kena ragut, kisah kena ragut, mangsa mudah peragut
Macam ni lah kedudukan Hp tu dan keadaan sebenar masa tu. Lukisan buruk cenggini pun nak letak Watermark kan. Hahaha. Maaf, dalam ramai-ramai Team Penyamun Inc., aku sorang yang tak reti melukis.
Jadi saja aku cucuk dekat-dekat nak tengok samada dorang Alert atau tak. Sepanjang 100 meter perjalanan memang dorang tak perasan langsung aku tengah mengekor kat belakang. Awek kat belakang tu masih lagi pegang Smartphonenya sambil lewa dalam keadaan dan kedudukan yang sama. Memang cari penyakit betullah minah dua orang ni.

Aku terus pancung sebelah dan tegur, " Pegang Handphone macam ni tak takut kena ragut ke cik adik?! Bahaya tu!"

Lepas tegur aku terus berlalu. Aku rasa Macho gila masa tu. Rasa macam hero pun ada. Kembang kempis kembang kempis hidung aku masa tu. Aku jeling kat Sidemirror nak tengok apa reaksi dorang. 

EK ELEH! Dorang buat dek je? Macam angin yang berlalu sepoi-sepoi bahasa. Atau dorang tergamam melihat susuk tubuh aku yang agak sasa dari Side tepi? Argh! Lantaklah. Aku dah jalankan kewajipan aku sebagai rakyat Marhaen yang bertanggungjawab. Lantak ler kome. Kena ragut jangan salahkan aku. Siapa suruh jadi mangsa mudah kepada peragut dan penjenayah kan?

kena ragut, peragut, elakkan dari kena ragut, umpan mudah kepada peragut, jangan jadi mangsa mudah kepada peragut dan penjenayah, takut kena ragut, kisah kena ragut, mangsa mudah peragutZaman sekarang zaman jenayah. Jangan jadikan diri kita menjadi sasaran dan mangsa mudah kepada peragut dan penjenayah. Selagi boleh elak kita elak. Jenayah ragut sekarang bukan je boleh sebabkan kecederaan ringan tapi boleh menyebabkan nyawa melayang. Ingat sentiasa terutama makcik-makcik, mak-mak budak dan anak-anak dara. 

BUFFET RAMADHAN EDEN CATERING DI TM CONVENTION CENTER

on 20 July 2014

JOM IFTAR @ TMCC, MENARA TM

Semalam Kelab Blogger Ben Ashaari (KBBA) telah dijemput oleh Eden Catering untuk merasai sendiri kenikmatan juadah Buffet Ramadhan yang disediakan mereka di Dewan Kristal TMCC Menara TM, Bangsar.


JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM, BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, BUFFET RAMADHAN SEKITAR KUALA LUMPUR,

JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM, BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, BUFFET RAMADHAN SEKITAR KUALA LUMPUR,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR

Jom Iftar @ TMCC, Menara TM ini adalah gabungan antara EDEN CATERING dan TM CONVENTION CENTER (TMCC) sepanjang bulan Ramadhan 2014 ini. Apa yang menarik bila berbuka puasa di sini adalah suasana Ramadhan yang menyajikan pelbagai jenis hidangan kegemaran Malaysia dan menu yang disajikan akan ditukar setiap minggu. Hurm, menarik. Tak lah bosan asyik menu yang sama je kan?

JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM, BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, BUFFET RAMADHAN SEKITAR KUALA LUMPUR,

BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING

Di samping tu ada juga persembahan muzik tradisional dialunkan untuk menghiburkan pengunjung. Tak adalah bosan sangat bila mengokak makanan tu kan?

JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM, BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, BUFFET RAMADHAN SEKITAR KUALA LUMPUR,


Jadi, tunggu lagi? Jom tengok apa juadah yang disediakan masa Team KBBA menyerang TMCC semalam.

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,
Menu paling hot di mana-mana sudah tentulah kambing bakar. Yang ni buat aku paling geram sekali. Rasa macam nak angkut sekor tu terus untuk diri aku sendiri je. Oh, yang ni kambing biri-biri. Bukan kambing biasa tau.
BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,
BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,
Begitu 'ramai' sekali kurma yang hadir pada hari tu.
BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,


BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,
Chicken Shawarma antara juadah yang membuat aku terliur. 
BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,
Aneka kuih muih yang ada pada hari itu pun sangat membuka selera aku dan team KBBA yang lain.

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,
Mandhi Rice Chicken. Aku pun tak berapa faham apa maksudnya. Mungkin Nasi Ayam Mandi agaknya. Haha.
BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

 Juadah lauk kampung yang sememangnya menjadi idaman para penggemar masakan ibunda.

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

Antara lauk pauk yang disediakan pada hari itu.

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,
Pada peminat mee rebus jangan risau jangan khuatir. Kat sini ada juga disediakan juadah mee rebus ni. Serba lengkap kan?

BUFFET RAMADHAN PILIHAN

Amacam? Dah puas tengok makanan-makanan yang memang menyelerakan tu? Jom kita tengok pulak hidangan pencuci mulut yang disediakan. Heh Heh. Yang ni lagi buat korang meleleh-leleh air liur.

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,
Antara yang dapat sambutan hangat adalah ais krim ni, Mana taknya, muka-muka yang datang semalam semuanya macam budak-budak walau dah ada anak. Hahaha. Kompem cepat habis.
Aku pulak tak tunggu lama. Selesai ambik gambar-gambar tu terus aku menggila ambik makanan untuk diri sendiri. Takut habis.. Ekpeceli... ais krim..
BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,
Antara hidangan yang telah berjaya masuk ke dalam perut aku dengan jayanya sekali. Not bad. Kesemua yang aku telan tu, semuanya sedap. Dan abang bagi 4 bintang kat Eden Catering.

Team KBBA amat berpuas hati dengan apa yang dihidangkan oleh EDEN CATERING ni. Sebab ia memang sedap. Bukan saja sedap, malah tempat untuk tetamu makan juga sangat selesa dan sangat bersih. Aku sarankan kepada sesiapa yang ingin mencari Buffet Ramadhan untuk berbuka atau IFTAR, jangan malu-malu untuk ke TMCC ini. 

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, buffet ramadhan sekitar Kuala Lumpur, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,
Barisan Kelab Blogger Ben Ashaari (KBBA) yang hadir semalam. Terima kasih EDEN CATERING kerana menjemput kami. Pengalaman berbuka di TMCC amat menarik sekali terutamanya pada diri aku yang amat kacak ni. 

BUFFET RAMADHAN SEKITAR KUALA LUMPUR

Buffet ini diadakan pada jam 6.30 petang hingga jam 10 malam setiap hari dari 4 julai 2014 hinggalah 25 Julai 2014. Bermakna masih sempat lagi kalau korang bercadang untuk mencari tempat berbuka sekitar Kuala Lumpur. Harga yang ditawarkan pula adalah seperti berikut.


DEWASA : RM 75 NETT
KANAK-KANAK (4 - 11 TAHUN) : RM30 NETT
KANAK-KANAK (BAWAH 3 TAHUN) : PERCUMA

Menarik lagi jika berbuka puasa di sini adalah kerana terdapat satu pakej tambahan disediakan iaitu setiap kumpulan 10 orang dewasa akan mendapat PERCUMA bagi dewasa yang ke 11. 

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, BUFFET RAMADHAN SEKITAR KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

BUFFET RAMADHAN DI KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN PILIHAN, BUFFET RAMADHAN SEKITAR KUALA LUMPUR, BUFFET RAMADHAN TERBAIK DARIPADA EDEN CATERING, JOM IFTAR @ TMCC MENARA TM,

Untuk tempahan dan maklumat lanjut, bolehlah hubungi EDEN CATERING di :-


PHONE : 03 22401012 / 019 2594334
EMAIL : edencateringsales@edenzil.com

Sesedap mana kita makan, jangan sesekali kita lupakan saudara-saudara kita di Palestin dan Gaza. Mereka sedang sengsara dan mungkin juga kebuluran. Jangan lupa untuk terus berdoa kepada mereka setiap hari setiap masa. Doakan juga agar pejuang Al-Qassam berjaya menunjukkan jalan keluar kepada tentera-tentera Zionis.







 
© BONI KACAK All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template Design By kozumi_ro.
Service Tempahan Design