Cerita Lawak : Apabila Maria Ozawa Berada Di Kuala Lumpur

maria ozawa
maria ozawa


Sebut je nama ni, dari Dang Wangi sampai ke Jinjang akan kenal. Lagi-lagi kepada lelaki-lelaki yang berhidung belang termasuklah aku punya jiran. Tapi tau tak korang yang beliau ini pernah datang ke Kuala Lumpur? Aku yakin pasti ramai yang tak tau kisah ini. Kisah terjadi sekitar tahun 2011. Itulah kelebihan aku sebagai seorang mat despatch tersohor di muka bumi ini. Aku sentiasa akan melihat dunia luar dan terserempak dengan perkara-perkara yang hebat-hebat belaka. Kisah bermula di Bangunan Mara semasa aku dalam tugasan untuk menghantar sepucuk surat. 

Setelah menjeling-jeling tiada kelibat DBKL, aku dengan bongkaknya park motor kat kaki lima tepi jalan.  Almaklumlah, nak parking kat tempat berbayar, poket tengah kering. Bayangkan sekali parking RM2. Kalau sehari aku ada 10 kali tugasan menghantar dokumen-dokumen? Tak ke jadi RM50. Pergh! Lebih dari gaji aku sehari!! 

Lepas je aku kunci motor, aku terperasan ada sorang awek melambai dan melemparkan senyuman manis. Perghh! Pagi-pagi dah ada awek mengorat aku. Cun pulak tu. Baru aku sedari sesuatu yang selama ini tidak pernah disedari. Rupa-rupanya dengan wajah yang terlalu kacak sebegini, ramai gadis-gadis korporat akan terpikat dan menggilai aku. Aku mula berdiri tegak dengan penuh keyakinan. Aku dongakkan wajah aku 90darjah ke atas sambil menjeling-jeling awek tersebut. Bahagian dada pula aku tegapkan. Biar awek tu falling in love lebih dengan aku. Tangan kanan dan kiri aku silangkan di dada sambil mengepit surat dicelah-celah ketiak. Kehadiran angin sepoi-sepoi bahasa yang mengibar-ngibar rambut membantu menambah lagi UMMPPHH kekacakan aku. Dan kemudian, aku melihat beliau melangkah menuju ke arah aku. Bila awek tu semakin dekat, aku perasan beliau menghulurkan tangan untuk bersalaman. Aku apa lagi. Dengan riak wajah yang teruja,bangga dan sedikit takbur, aku menghulurkan tangan juga. Sedikit terlompat aku kerana begitu gembira. Dan bila tangan kami berdua semakin dekat, secara tiba-tiba aku terlihat ada satu lagi tangan yang terlebih di sebelah kiri. Bila aku toleh je ke kiri, kelihatan kelibat seorang lelaki yang smart berkot. Dan sejurus selepas itu , mereka berdua bersalaman. Aku yang ketika itu berada di tengah-tengah pertemuan mereka berdua mula terasa amat sentap. Apa lagi bila mereka berdua jeling-jeling sambil tersenyum-senyum sinis. Blushing-blushing kat pipi bukan warna merah lagi, tapi dah jadi warna kebiruan lebam. Pipi aku rasa macam kena lempang-lempang dengan tayar motor je. Namun, demi semangat seorang pejuang yang memperjuangkan imej kacak di mata gadis-gadis, aku serta merta buat-buat sedang bersenam ala Tai Chi. Lima minit selepas mereka berdua meninggalkan black area tersebut, aku segera memberhentikan aktiviti tak bermoral itu. Dengan kedua-dua tangan terkulai ke bawah, aku menunduk 180 darjah ke bawah sambil melangkah perlahan menuju ke pintu masuk bangunan Mara. 

Selang beberapa langkahan, aku terlihat sepasang kaki yang sangat mengiurkan. Sedikit demi sedikit wajah aku panjatkan semula ke atas. Kelihatan seorang awek yang terlalu seksi berdiri membelakangkan aku. Alangkah terperanjatnya aku apabila terpandang sisi tubuhnya. Maria Ozawa!! Aku seakan-akan tak percaya Maria Ozawa berada depan mata aku. Namun, aku segera beristighfar. Kenapa perlu menyanjungi pelakon video tak senonoh ini? What da fahrin ahman!! Serta merta kemarahan aku semakin memuncak. Aku bertekad untuk sekolahkan beliau walaupun english speaking aku kategori memualkan.

" Maria!!",teriak aku tanpa mempedulikan orang ramai yang lalu lalang di situ.

Kelibat Maria Ozawa yang berada di hadapan aku segera menoleh memandang aku.







maria ozawa
maria ozawa




" How do you know my name sir?"

Secara tiba-tiba badan aku menggigil-gigil. Darah tersembur keluar dari hidung. Jerawat-jerawat aku juga meletup sendiri dengan menggilanya. Dalam nafas yang tersekat-sekat aku mula menyusun kata.

" You name Maria?"

" Yes. My name is Maria Ozawi. Why do you call me sir? There's anything that I can help?"

" Owh, you just forgetkan. I wrong call person. I am sorry so so."

Dengan mulut yang sedikit berbuih-buih, aku segera meninggalkan Maria Ozawi tersebut yang kelihatan menjeling-jeling manja ke arahku sambil menggigit-gigit jari manisnya. Owh!! Sangat mengerikan!!







{ 45 comments.. read them below or add one }

~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ 07 March, 2012
OMG!! sekali GELI MAT daaa....
Boni JLL3 Boni JLL3 07 March, 2012
@~diAhOntHeblOg~

hahahahaha..lamat tak dengar ayat tu..gegerl ni baguslah..hahahaha
SuparMan SuaRez SuparMan SuaRez 07 March, 2012
Maria Ozawi??? Hakhakhak..
Boni JLL3 Boni JLL3 07 March, 2012
@SuparMan SuaRez

hahaha..aku mula2 nak letak maria mariana.takut plak nanti kene sue dengan penerbit filem tu.hahahaha
fae jamal fae jamal 07 March, 2012
hahaha..kelas kau maria! :P
Boni JLL3 Boni JLL3 07 March, 2012
@fae jamal

hahahaha..betul2 kelas..hahahaha
Sam Banjamin Sam Banjamin 07 March, 2012
kesian maria ozawi tu. ko main tinggal mcm tu je.... ape la salahnye ko pi jemput minum2 dulu ke.. pastu pi lepask2 kat atas sofa... thennn... jangan lupa rakammmmm... hahahahahahhahahahahhahahaaha...
ketawakan dieeee!!!
Boni JLL3 Boni JLL3 07 March, 2012
@Sam Banjamin

kuang kuang kuang.hahahahahaha..aku rasa aku akan mandul terus pastu..hahahaha
Rozalia Binti Alik Rozalia Binti Alik 07 March, 2012
fahrin ahman dan maria ozawi.
haha.. "menambahkan ummph kekacakan"..
haha..

nak gelak !!!! hahahaha
Boni JLL3 Boni JLL3 07 March, 2012
@Rozalia Binti Alik

jangan teruk sangat ketawa tu k .nanti jatuh sistem peranakan tu nanti
NOOR FATIN NOOR FATIN 07 March, 2012
amik je la.. ekekeke janji maria :P
Boni JLL3 Boni JLL3 07 March, 2012
@NOOR FATIN

hahahahahaha.tak tergamak rasanya.hahahaha
m!3yr4h_LolLy m!3yr4h_LolLy 07 March, 2012
maria ozawi adik beradik maria ozawa jugak kan. okep la to. heeee
Miziey Miziey 07 March, 2012
Dem Maria Ozawi!!!
Siap la kalau gua jumpa. Akan gua bakar lubang hidong yang menjadi pujaan ituuuu!!
Boni JLL3 Boni JLL3 07 March, 2012
@m!3yr4h_LolLy

hahahaha..tak okep langsung.hahaha
Boni JLL3 Boni JLL3 07 March, 2012
@Miziey

bakoorr jangan tak bakoorrr
aRa ❤ aFiq™ aRa ❤ aFiq™ 07 March, 2012
haha.. alala.. maria uh manje nye geget2 jari..
NadyaBubble NadyaBubble 07 March, 2012
Haha, terbaik ! Memang seronok baca lepas stress jwb test :D
Boni JLL3 Boni JLL3 07 March, 2012
@aRa ❤ aFiq™

hahahaha..memang beliau amat manja gigit jari macam tu.tapi amat menggelikan.hahaha
Boni JLL3 Boni JLL3 07 March, 2012
@NadyaBubble

hahaha..kalau stress lagi, rajin2 ler jenguk ke sini k
chemay chemay 07 March, 2012
buruknyaaaaaa
T______T
Boni JLL3 Boni JLL3 07 March, 2012
@chemay

hahahahaha..tak cantik ke tu??hahaha
FIFIEY LYCHEE MARATION FIFIEY LYCHEE MARATION 07 March, 2012
tergelak tersedu2 saya baca bro punya cerita niih!!!
Boni JLL3 Boni JLL3 07 March, 2012
@FIFIEY LYCHEE MARATION

hahahaha..sampai tersedu2? dasaaaaatttttt..hahaha
Muhammad Saiazuan Norhalik Muhammad Saiazuan Norhalik 08 March, 2012
#LOL maria oh maria la jadinya..hahahaha
Boni JLL3 Boni JLL3 08 March, 2012
@Muhammad Saiazuan Norhalik

hahahaha..itu ler pasalnyer..hahahaha
Zarul Zarul 08 March, 2012
pergh Maria Ozawi? Saper tu kehkeh
محمد شهريل القنيطري محمد شهريل القنيطري 08 March, 2012
mak ai gambar first kau..konfom rating tinggi punya..haha
madammondoq madammondoq 08 March, 2012
tgh bayang pipi u kena lempang dgn tayar motor.. hurmm.. mesti penyek giler kan? haha...
Boni JLL3 Boni JLL3 08 March, 2012
@Zarul

hahahahaha..adik angkat maria ozawa kot..hahahahaha
Boni JLL3 Boni JLL3 08 March, 2012
@محمد شهريل القنيطري

hahahahaha..kan? aku pun tak sangka.hahahaha
Boni JLL3 Boni JLL3 08 March, 2012
@madammondoq

bertambah kacak la madam.hahahaha
amy syahirah amy syahirah 08 March, 2012
maria ozawi. sedap jugak nama tu :P
Boni JLL3 Boni JLL3 08 March, 2012
@amy syahirah

hahahaha..nama glamer tu.hahaha
KiD KiD 11 March, 2012
siapa maria ni eh? tak kenal. boni dah lawat maria ni?
Boni JLL3 Boni JLL3 15 March, 2012
@KiD

hahahahahahahaha..tidak sama sekali
Prince Noob Prince Noob 19 March, 2012
ana mohon jgn main2 dgn pornstar kegemaran gua maria ozawi... eh maria ozawa
Boni JLL3 Boni JLL3 19 March, 2012
@Prince Noob

hahahahahahaha..kalau maria ozawi,ada yang tak kena tu..hahahaha
hamsterhamster 09 April, 2012
haha.. lawak2.. sampai buasir aku baca entry ni.. nice.
Pokok Manggis Depan Rumah Pokok Manggis Depan Rumah 10 May, 2013
hahaha.. maria ozawi.
macam-macam cerita BK.
CARA DAFTAR CARA DAFTAR 17 July, 2013
wkwkwkwkwk,., gokil masbrooooooo,.,.
KISTA KISTA 17 July, 2013
info yang sangat kocak,.,.
REFAND REFAND 17 July, 2013
makasih atas infonya gan,.,.