Cerita Lawak : Apabila Maria Ozawa Berada Di Kuala Lumpur

on 07 March 2012

maria ozawa
maria ozawa


Sebut je nama ni, dari Dang Wangi sampai ke Jinjang akan kenal. Lagi-lagi kepada lelaki-lelaki yang berhidung belang termasuklah aku punya jiran. Tapi tau tak korang yang beliau ini pernah datang ke Kuala Lumpur? Aku yakin pasti ramai yang tak tau kisah ini. Kisah terjadi sekitar tahun 2011. Itulah kelebihan aku sebagai seorang mat despatch tersohor di muka bumi ini. Aku sentiasa akan melihat dunia luar dan terserempak dengan perkara-perkara yang hebat-hebat belaka. Kisah bermula di Bangunan Mara semasa aku dalam tugasan untuk menghantar sepucuk surat. 

Setelah menjeling-jeling tiada kelibat DBKL, aku dengan bongkaknya park motor kat kaki lima tepi jalan.  Almaklumlah, nak parking kat tempat berbayar, poket tengah kering. Bayangkan sekali parking RM2. Kalau sehari aku ada 10 kali tugasan menghantar dokumen-dokumen? Tak ke jadi RM50. Pergh! Lebih dari gaji aku sehari!! 

Lepas je aku kunci motor, aku terperasan ada sorang awek melambai dan melemparkan senyuman manis. Perghh! Pagi-pagi dah ada awek mengorat aku. Cun pulak tu. Baru aku sedari sesuatu yang selama ini tidak pernah disedari. Rupa-rupanya dengan wajah yang terlalu kacak sebegini, ramai gadis-gadis korporat akan terpikat dan menggilai aku. Aku mula berdiri tegak dengan penuh keyakinan. Aku dongakkan wajah aku 90darjah ke atas sambil menjeling-jeling awek tersebut. Bahagian dada pula aku tegapkan. Biar awek tu falling in love lebih dengan aku. Tangan kanan dan kiri aku silangkan di dada sambil mengepit surat dicelah-celah ketiak. Kehadiran angin sepoi-sepoi bahasa yang mengibar-ngibar rambut membantu menambah lagi UMMPPHH kekacakan aku. Dan kemudian, aku melihat beliau melangkah menuju ke arah aku. Bila awek tu semakin dekat, aku perasan beliau menghulurkan tangan untuk bersalaman. Aku apa lagi. Dengan riak wajah yang teruja,bangga dan sedikit takbur, aku menghulurkan tangan juga. Sedikit terlompat aku kerana begitu gembira. Dan bila tangan kami berdua semakin dekat, secara tiba-tiba aku terlihat ada satu lagi tangan yang terlebih di sebelah kiri. Bila aku toleh je ke kiri, kelihatan kelibat seorang lelaki yang smart berkot. Dan sejurus selepas itu , mereka berdua bersalaman. Aku yang ketika itu berada di tengah-tengah pertemuan mereka berdua mula terasa amat sentap. Apa lagi bila mereka berdua jeling-jeling sambil tersenyum-senyum sinis. Blushing-blushing kat pipi bukan warna merah lagi, tapi dah jadi warna kebiruan lebam. Pipi aku rasa macam kena lempang-lempang dengan tayar motor je. Namun, demi semangat seorang pejuang yang memperjuangkan imej kacak di mata gadis-gadis, aku serta merta buat-buat sedang bersenam ala Tai Chi. Lima minit selepas mereka berdua meninggalkan black area tersebut, aku segera memberhentikan aktiviti tak bermoral itu. Dengan kedua-dua tangan terkulai ke bawah, aku menunduk 180 darjah ke bawah sambil melangkah perlahan menuju ke pintu masuk bangunan Mara. 

Selang beberapa langkahan, aku terlihat sepasang kaki yang sangat mengiurkan. Sedikit demi sedikit wajah aku panjatkan semula ke atas. Kelihatan seorang awek yang terlalu seksi berdiri membelakangkan aku. Alangkah terperanjatnya aku apabila terpandang sisi tubuhnya. Maria Ozawa!! Aku seakan-akan tak percaya Maria Ozawa berada depan mata aku. Namun, aku segera beristighfar. Kenapa perlu menyanjungi pelakon video tak senonoh ini? What da fahrin ahman!! Serta merta kemarahan aku semakin memuncak. Aku bertekad untuk sekolahkan beliau walaupun english speaking aku kategori memualkan.

" Maria!!",teriak aku tanpa mempedulikan orang ramai yang lalu lalang di situ.

Kelibat Maria Ozawa yang berada di hadapan aku segera menoleh memandang aku.







maria ozawa
maria ozawa




" How do you know my name sir?"

Secara tiba-tiba badan aku menggigil-gigil. Darah tersembur keluar dari hidung. Jerawat-jerawat aku juga meletup sendiri dengan menggilanya. Dalam nafas yang tersekat-sekat aku mula menyusun kata.

" You name Maria?"

" Yes. My name is Maria Ozawi. Why do you call me sir? There's anything that I can help?"

" Owh, you just forgetkan. I wrong call person. I am sorry so so."

Dengan mulut yang sedikit berbuih-buih, aku segera meninggalkan Maria Ozawi tersebut yang kelihatan menjeling-jeling manja ke arahku sambil menggigit-gigit jari manisnya. Owh!! Sangat mengerikan!!







Ranking: 5

{ 45 comments... read them below or add one }

Reply Comment ~diAhOntHeblOg~ said...

OMG!! sekali GELI MAT daaa....


March 7, 2012 at 2:12 PM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@~diAhOntHeblOg~

hahahahaha..lamat tak dengar ayat tu..gegerl ni baguslah..hahahaha


March 7, 2012 at 2:19 PM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@SuparMan SuaRez

hahaha..aku mula2 nak letak maria mariana.takut plak nanti kene sue dengan penerbit filem tu.hahahaha


March 7, 2012 at 2:57 PM
Reply Comment fae jamal said...

hahaha..kelas kau maria! :P


March 7, 2012 at 3:08 PM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@fae jamal

hahahaha..betul2 kelas..hahahaha


March 7, 2012 at 3:22 PM
Reply Comment Sam Banjamin said...

kesian maria ozawi tu. ko main tinggal mcm tu je.... ape la salahnye ko pi jemput minum2 dulu ke.. pastu pi lepask2 kat atas sofa... thennn... jangan lupa rakammmmm... hahahahahahhahahahahhahahaaha...
ketawakan dieeee!!!


March 7, 2012 at 3:23 PM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@Sam Banjamin

kuang kuang kuang.hahahahahaha..aku rasa aku akan mandul terus pastu..hahahaha


March 7, 2012 at 3:28 PM
Reply Comment Rozalia Binti Alik said...

fahrin ahman dan maria ozawi.
haha.. "menambahkan ummph kekacakan"..
haha..

nak gelak !!!! hahahaha


March 7, 2012 at 3:31 PM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@Rozalia Binti Alik

jangan teruk sangat ketawa tu k .nanti jatuh sistem peranakan tu nanti


March 7, 2012 at 3:38 PM
Reply Comment NOOR FATIN said...

amik je la.. ekekeke janji maria :P


March 7, 2012 at 4:26 PM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@NOOR FATIN

hahahahahaha.tak tergamak rasanya.hahahaha


March 7, 2012 at 4:30 PM
Reply Comment m!3yr4h_LolLy said...

maria ozawi adik beradik maria ozawa jugak kan. okep la to. heeee


March 7, 2012 at 4:33 PM
Reply Comment Miziey said...

Dem Maria Ozawi!!!
Siap la kalau gua jumpa. Akan gua bakar lubang hidong yang menjadi pujaan ituuuu!!


March 7, 2012 at 4:42 PM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@m!3yr4h_LolLy

hahahaha..tak okep langsung.hahaha


March 7, 2012 at 5:06 PM
Reply Comment aRa ❤ aFiq™ said...

haha.. alala.. maria uh manje nye geget2 jari..


March 7, 2012 at 7:44 PM
Reply Comment NadyaBubble said...

Haha, terbaik ! Memang seronok baca lepas stress jwb test :D


March 7, 2012 at 8:19 PM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@aRa ❤ aFiq™

hahahaha..memang beliau amat manja gigit jari macam tu.tapi amat menggelikan.hahaha


March 7, 2012 at 8:33 PM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@NadyaBubble

hahaha..kalau stress lagi, rajin2 ler jenguk ke sini k


March 7, 2012 at 8:34 PM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@chemay

hahahahaha..tak cantik ke tu??hahaha


March 7, 2012 at 9:00 PM
Reply Comment FIFIEY LYCHEE MARATION said...

tergelak tersedu2 saya baca bro punya cerita niih!!!


March 7, 2012 at 10:18 PM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@FIFIEY LYCHEE MARATION

hahahaha..sampai tersedu2? dasaaaaatttttt..hahaha


March 7, 2012 at 10:58 PM
Reply Comment Muhammad Saiazuan Norhalik said...

#LOL maria oh maria la jadinya..hahahaha


March 8, 2012 at 12:20 AM
Reply Comment Zarul said...

pergh Maria Ozawi? Saper tu kehkeh


March 8, 2012 at 1:23 AM
Reply Comment محمد شهريل القنيطري said...

mak ai gambar first kau..konfom rating tinggi punya..haha


March 8, 2012 at 5:13 AM
Reply Comment madammondoq said...

tgh bayang pipi u kena lempang dgn tayar motor.. hurmm.. mesti penyek giler kan? haha...


March 8, 2012 at 8:48 AM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@Zarul

hahahahaha..adik angkat maria ozawa kot..hahahahaha


March 8, 2012 at 9:39 AM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@madammondoq

bertambah kacak la madam.hahahaha


March 8, 2012 at 9:40 AM
Reply Comment amy syahirah said...

maria ozawi. sedap jugak nama tu :P


March 8, 2012 at 10:07 AM
Reply Comment KiD said...

siapa maria ni eh? tak kenal. boni dah lawat maria ni?


March 11, 2012 at 6:12 PM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@KiD

hahahahahahahaha..tidak sama sekali


March 15, 2012 at 12:05 PM
Reply Comment Prince Noob said...

ana mohon jgn main2 dgn pornstar kegemaran gua maria ozawi... eh maria ozawa


March 19, 2012 at 7:21 PM
Reply Comment Boni JLL3 said...

@Prince Noob

hahahahahahaha..kalau maria ozawi,ada yang tak kena tu..hahahaha


March 19, 2012 at 7:32 PM
Reply Comment hamster said...

haha.. lawak2.. sampai buasir aku baca entry ni.. nice.


April 9, 2012 at 5:33 PM
Reply Comment Pokok Manggis Depan Rumah said...

hahaha.. maria ozawi.
macam-macam cerita BK.


May 10, 2013 at 10:08 AM
Reply Comment CARA DAFTAR said...

wkwkwkwkwk,., gokil masbrooooooo,.,.


July 17, 2013 at 9:34 AM
Reply Comment KISTA said...

info yang sangat kocak,.,.


July 17, 2013 at 9:35 AM
Reply Comment REFAND said...

makasih atas infonya gan,.,.


July 17, 2013 at 9:35 AM





 
© BONI KACAK All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template Design By kozumi_ro.
Service Tempahan Design