Cerita Lawak : Jangan Duga Kesabaran Seorang Lelaki Wahai Sang Gadis

Disebabkan aku ni merupakan seorang lelaki sangat-sangat konservatif
(err, apa maksud konservatif ni ye??), maka aku terpanggil untuk menulis entri ini. Amat penting untuk seorang gadis menitikberatkan soal ini.


Kebanyakan gadis bila dah berbalak a.k.a kekasih hati ataupun bersuami akan melakukan perkara ini yang mampu menaikkan kemarahan seorang lelaki. Lebih-lebih lagi lelaki yang berjiwa kental, ganas, macho, maskulin, perkasa, gagah dan memiliki aura pesona seperti aku ini. 


Nampak tak betapa ganasnya aku




Aku cukup pantang kalau bila mempunyai seorang kekasih dan keluar berjalan-jalan tetapi kekasih hati aku akan melirik matanya kepada lelaki-lelaki lain. What the bathroom!! Aku teringat suatu ketika dulu ketika aku mempunyai seorang kekasih hati yang seiras Juliana Evans. Masa tu umur aku dalam lingkungan 18.3 tahun. Masa berjalan-jalan tu, tiba-tiba beliau yang bernama Kartina Jimbit melirik matanya ke arah seorang lelaki dan melemparkan senyumannya. Pergh!! Naik terus darah aku sampai ke kepala. Panas betul hati aku. Cari nahas betul Kartina ni. Pantang betul aku! Dia dah tau aku ni ganas orangnya dan tak berperikemanusiaan, berani-berani dia pandang lelaki lain. Nafas aku dah turun naik turun naik masa tu. Betul-betul membara. Disebabkan tak dapat lagi mengawal kemarahan yang betul-betul membara itu, secara spontan dan automatiknya aku bersuara.


" Kenapa anje pandang lelaki lain?? Tau tak betapa sakit dan pedihnya hati sayang ni. Benci! Benci!",ujar aku sambil menghentak-hentak kaki. Masa tu aku dah tak dapat mengawal perasaan lagi. Tak diduga air mata berjujuran jatuh daripada kelopak mata. Aku terus berlari-lari anak meninggalkan Kartina  Jimbit sendirian. Kartina Jimbit mengejar daripada belakang.


" Sayang.. Tu kan budak-budak . Masih hisap puting lagi tu. Janganlah macam ni. Anje sayangkan sayang sorang je. Janganlah risau.",ujar Kartina memujuk.


" Walaupun budak-budak, tapi kenyataannya beliau tetap seorang lelaki!! Anje memang tak sayangkan sayang!! Benci-benci!",sambung aku lagi.


Hahahaha. Jadi, pikir-pikirkan dan renung-renungkan.


P/S : Kalau korang pandai, ada dua pengajaran daripada cerita kat atas ni. Apa dia?

{ 47 comments.. read them below or add one }

CikMai CikMai 29 June, 2012
jangan cemburu buta ... dan jagalah hati si dia tuuuuu . ehee betul tak pengajaran tu ?
YaYaNsMuM a.k.a YM YaYaNsMuM a.k.a YM 29 June, 2012
Aduh, Bro..dah mcm hero hindustan YM nengok, ekeke. Hamboiii, ngan dak kecik pun jeles erk...sensitip betul jiweee...kuikuikui....
Iffah Afeefah Iffah Afeefah 29 June, 2012
satu jangan cemburu bute

satu lagi jangan nak manje2 sngtla

kang ade kakiku dimukamu kang
Nurmujahidah Ismail Nurmujahidah Ismail 29 June, 2012
ish,, budk kecik kot,, cemburu rabun tol,, haha
kura kura 29 June, 2012
pengajran dia mls nk pk. tp cerita lu mmg koollllllll. hahaha
Muhammad Saiazuan Norhalik Muhammad Saiazuan Norhalik 29 June, 2012
perghh kacak! :D

pengajaran yg paling tepat, janganlah bercinta sebelum kawin ;)
LaLa mhdnor LaLa mhdnor 29 June, 2012
pengajaran dia jgn nak jeles x tentu pasal, kang x pepasal kena kaki :P
MAY MAY 29 June, 2012
jgn nk gedik sgt mase becinte.pastu jgn jeles x tntu hala tuju..yeke?kui3...
miss Fyqa miss Fyqa 29 June, 2012
jgn cemburu tak bertempat..1 lg..aha.. satu lg..sila jd matang..erkk? hahaha
Afasz Afasz 29 June, 2012
cemburu buta tu perlu di elakkan..
Mat Som Mat Som 29 June, 2012
Boni....Boni....
Besok kalau dah kahwin dan ada anak,
Isteri akan lebih sayangkan baby drp kita, masa tu mesti jiwa boleh jadi kacau, isteri akan berada dlm situasi dilema yg melampau....
cendol cendol 29 June, 2012
ah tak tau la ape pengajarn nye..
biar aq teka la..
pngajarn pertame,jgn mengatal tak pasal2

pengajaran kedua, jgn berperangai budak hingusan.kalo dah perangai mcm budak hingus tak payah berangan nak bercintun.

haha yeah itu saje . sekian :)
onie onie 29 June, 2012
pengajarannya ada pada kamu,hahaha.... umur 18.3 tahun tu macamana eh? haha
Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) 29 June, 2012
pengajaran nye mybe JANGAN MENGADE???

Ok x?
eila eila 29 June, 2012
tak payah nak gedik n ngada2 sgt ler heee...
Miss Purple Miss Purple 29 June, 2012
hehe...macam mana tak pandang lau budak kecik tu comel, kuikui...

pengajarannya, cemburu seperti itu sangat gedik, heee =D
NAL NAL 30 June, 2012
1) jauhi cemburu buta

2) matangkan sikit pemikiran tu
msredcheesecake msredcheesecake 30 June, 2012
Penajaran... Jgn nk percaya citer joni ada awek cun cm juliana evans......mr joni mmg tak matang.... Ok tak?hhaaa
Sharidawati Shahrudin Sharidawati Shahrudin 30 June, 2012
kak sha setuju..boni mmg seorg yg konservatif :)
Ima Salsuzaima Ima Salsuzaima 30 June, 2012
ada sedikit gila disitu.hahaha..jangan mare..:)
kalau boypren aku dah lama aku hempuk
محمد شهريل القنيطري محمد شهريل القنيطري 30 June, 2012
sory bro lambat lawat...bnyak kerja ckit...pengajarannnya...tok sah dok cemburu buta sngt!!!betol dak??hahhaa
Hany Rara Hany Rara 30 June, 2012
wakakakak xtaw dah nak gelak gaya camana lagi..hahhaha sgt kelakar!! :'D ganas gila lu bro..dah xboleh pk dah pasal pngajaran tu..hahah
Fazrol Fazrol 30 June, 2012
Cam hampeh... Ha ha..
Pengajaran?
Cmeburu tandanya syg...
Kalau tak hensem jgn mimpi berawekkan cam juliana evans!
Nurrul Nurrul 30 June, 2012
huh ! payah cenggini.. simpan ajee awek tuh.. jgn bawak jalan2 kalau tak nak kena dipndg@dingurat org.. :P

*satu , cemburu biar lah bertempat.. jgn macam budak2 sgt lah kan ? kedua , apee ekk? alamak lupa sudah .. hehehe :'D
cik kiwi's cik kiwi's 30 June, 2012
jangan nak menggedik kesimpulannya. sengal. rasa nak pang je ang skang. hahahahahahhaha
KorN KorN 30 June, 2012
hye abg konservatif... hahaha... aiyok... entry kali ni kne berfikir la plak...
1. jgn bawak awek pi soping mol.
2. ko hentak2 kaki tu, x de gempa bumi ke? muehehehe

eh, ni pengajaran ke?
syafiqakarim syafiqakarim 30 June, 2012
aku tak dpt tangkap apa apa.
mungkin aku terlalu muda utk
mengerti semua ni?kahkah
Arina Shamsul Arina Shamsul 30 June, 2012
hahahahahaha..sebelum aku habiskan ayat bermula dari lelaki yang berjiwa kental sampai noktah terakhir tu kan..saya dah tahu pengakhir nya..dan mmg tepat..ada ayat " seperti aku"hahaha..

pengajaran pertama
kalau gadis2 berjalan dengan pasangan jangan buka mata...tutup mata je,niar dia pimpin cam orang buta tu supaya tak nampak orang sekeliling...hahaha.

pengajaran kedua.

jangan jadi macam boni...muahahahaha...
Aien Alien Aien Alien 30 June, 2012
usah nak menggatal sangat... usah nak cemburu tak bertempat sangat...


apalah boni...dengan baby boy je nak jeles...hahaha
Mr.PiNGu Mr.PiNGu 30 June, 2012
hahah serius hang cemburu tahap gaban...
ஜ miss klanika ஜ ஜ miss klanika ஜ 30 June, 2012
haha. ini cembuu tahap kronik. tak dpt diselamatkan lagi :P
Nurulee Nurulee 30 June, 2012
Ni jealous tak betempat ni =D Nice bro, lawak gila. Hehehe.
Zarul Umbrella Zarul Umbrella 30 June, 2012
eh dah ruang iklan utk disewa
Encik Atan Encik Atan 30 June, 2012
jgn risau,gua da pukol budak tu...bhaha
LilyNrman.Com LilyNrman.Com 30 June, 2012
ini cerita pasangan cemburu buta. bahaya untuk sesuatu perhubungan. Saya kurang respect kat laki macam ni. Tapi, saya pun boleh jadi 2x5 jugak. Natural sense sesorang manusia. Lebih baik, soal periksa dahulu..
♥ainie muniera♥ ♥ainie muniera♥ 30 June, 2012
hahahahak . tak senonoh la!! dengan budak pon boleh jeles. lawak lawak! XD
Atiqah Wadiah Atiqah Wadiah 30 June, 2012
jgn terlalu cemburu dan percaya kat psgn..huhu
~Sweet Honesty~ ~Sweet Honesty~ 30 June, 2012
kalo becinta,xperlu la nk mnggedix sgt kann.. ngn budak2 pn nk jeless.. hakhakk.. blum msuk bab mengada2.. nk ngada2 takyah la nk tayang kt blog segala kan..kuikuikuiii
Muhamad Azam Muhamad Azam 30 June, 2012
Tak cukup ganas laah!!..

AAWWWWAAWWWW
mira maisara mira maisara 30 June, 2012
aceehh. manje jugak..muke ganas tapi hati cute.hehe
nurfa22 nurfa22 30 June, 2012
jgn gnas btul muka tu, nak pcah crmin desktop ni akibat panahan pndangan dari dlm spek tu..
pngajaran : xtau.. semua ok je.. nmpak comel adalah...
Myra Jay Myra Jay 01 July, 2012
Adehhhh!! cemburu tu tak salah, ingatkan tadi 'Anje' tu nak kata dia senyum kat abg dia ke, pakcik dia ke, bapak dia ke...:) Rupanya dak kecik :D
fae jamal fae jamal 13 July, 2012
jgn cemburu buta n selidik dulu sebelum sembur..haaa..eh betul ke?hahaha
AnonymousAnonymous 20 April, 2013
Geli sial aku tgk kau