Cerita Lawak : Jangan Duga Kesabaran Seorang Lelaki Wahai Sang Gadis

on 29 June 2012

Disebabkan aku ni merupakan seorang lelaki sangat-sangat konservatif
(err, apa maksud konservatif ni ye??), maka aku terpanggil untuk menulis entri ini. Amat penting untuk seorang gadis menitikberatkan soal ini.


Kebanyakan gadis bila dah berbalak a.k.a kekasih hati ataupun bersuami akan melakukan perkara ini yang mampu menaikkan kemarahan seorang lelaki. Lebih-lebih lagi lelaki yang berjiwa kental, ganas, macho, maskulin, perkasa, gagah dan memiliki aura pesona seperti aku ini. 


Nampak tak betapa ganasnya aku




Aku cukup pantang kalau bila mempunyai seorang kekasih dan keluar berjalan-jalan tetapi kekasih hati aku akan melirik matanya kepada lelaki-lelaki lain. What the bathroom!! Aku teringat suatu ketika dulu ketika aku mempunyai seorang kekasih hati yang seiras Juliana Evans. Masa tu umur aku dalam lingkungan 18.3 tahun. Masa berjalan-jalan tu, tiba-tiba beliau yang bernama Kartina Jimbit melirik matanya ke arah seorang lelaki dan melemparkan senyumannya. Pergh!! Naik terus darah aku sampai ke kepala. Panas betul hati aku. Cari nahas betul Kartina ni. Pantang betul aku! Dia dah tau aku ni ganas orangnya dan tak berperikemanusiaan, berani-berani dia pandang lelaki lain. Nafas aku dah turun naik turun naik masa tu. Betul-betul membara. Disebabkan tak dapat lagi mengawal kemarahan yang betul-betul membara itu, secara spontan dan automatiknya aku bersuara.


" Kenapa anje pandang lelaki lain?? Tau tak betapa sakit dan pedihnya hati sayang ni. Benci! Benci!",ujar aku sambil menghentak-hentak kaki. Masa tu aku dah tak dapat mengawal perasaan lagi. Tak diduga air mata berjujuran jatuh daripada kelopak mata. Aku terus berlari-lari anak meninggalkan Kartina  Jimbit sendirian. Kartina Jimbit mengejar daripada belakang.


" Sayang.. Tu kan budak-budak . Masih hisap puting lagi tu. Janganlah macam ni. Anje sayangkan sayang sorang je. Janganlah risau.",ujar Kartina memujuk.


" Walaupun budak-budak, tapi kenyataannya beliau tetap seorang lelaki!! Anje memang tak sayangkan sayang!! Benci-benci!",sambung aku lagi.


Hahahaha. Jadi, pikir-pikirkan dan renung-renungkan.


P/S : Kalau korang pandai, ada dua pengajaran daripada cerita kat atas ni. Apa dia?
Ranking: 5

{ 47 comments... read them below or add one }

Reply Comment CikMai said...

jangan cemburu buta ... dan jagalah hati si dia tuuuuu . ehee betul tak pengajaran tu ?


June 29, 2012 at 7:49 PM
Reply Comment YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Aduh, Bro..dah mcm hero hindustan YM nengok, ekeke. Hamboiii, ngan dak kecik pun jeles erk...sensitip betul jiweee...kuikuikui....


June 29, 2012 at 8:02 PM
Reply Comment Iffah Afeefah said...

satu jangan cemburu bute

satu lagi jangan nak manje2 sngtla

kang ade kakiku dimukamu kang


June 29, 2012 at 8:14 PM
Reply Comment Nurmujahidah Ismail said...

ish,, budk kecik kot,, cemburu rabun tol,, haha


June 29, 2012 at 8:15 PM
Reply Comment kura said...

pengajran dia mls nk pk. tp cerita lu mmg koollllllll. hahaha


June 29, 2012 at 9:32 PM
Reply Comment Muhammad Saiazuan Norhalik said...

perghh kacak! :D

pengajaran yg paling tepat, janganlah bercinta sebelum kawin ;)


June 29, 2012 at 9:36 PM
Reply Comment LaLa mhdnor said...

pengajaran dia jgn nak jeles x tentu pasal, kang x pepasal kena kaki :P


June 29, 2012 at 9:36 PM
Reply Comment MAY said...

jgn nk gedik sgt mase becinte.pastu jgn jeles x tntu hala tuju..yeke?kui3...


June 29, 2012 at 9:37 PM
Reply Comment miss Fyqa said...

jgn cemburu tak bertempat..1 lg..aha.. satu lg..sila jd matang..erkk? hahaha


June 29, 2012 at 9:42 PM
Reply Comment Afasz said...

cemburu buta tu perlu di elakkan..


June 29, 2012 at 9:59 PM
Reply Comment Mat Som said...

Boni....Boni....
Besok kalau dah kahwin dan ada anak,
Isteri akan lebih sayangkan baby drp kita, masa tu mesti jiwa boleh jadi kacau, isteri akan berada dlm situasi dilema yg melampau....


June 29, 2012 at 10:13 PM
Reply Comment cendol said...

ah tak tau la ape pengajarn nye..
biar aq teka la..
pngajarn pertame,jgn mengatal tak pasal2

pengajaran kedua, jgn berperangai budak hingusan.kalo dah perangai mcm budak hingus tak payah berangan nak bercintun.

haha yeah itu saje . sekian :)


June 29, 2012 at 10:16 PM
Reply Comment onie said...

pengajarannya ada pada kamu,hahaha.... umur 18.3 tahun tu macamana eh? haha


June 29, 2012 at 10:59 PM
Reply Comment Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

pengajaran nye mybe JANGAN MENGADE???

Ok x?


June 29, 2012 at 11:20 PM
Reply Comment eila said...

tak payah nak gedik n ngada2 sgt ler heee...


June 29, 2012 at 11:48 PM
Reply Comment Miss Purple said...

hehe...macam mana tak pandang lau budak kecik tu comel, kuikui...

pengajarannya, cemburu seperti itu sangat gedik, heee =D


June 29, 2012 at 11:58 PM
Reply Comment NAL said...

1) jauhi cemburu buta

2) matangkan sikit pemikiran tu


June 30, 2012 at 12:22 AM
Reply Comment msredcheesecake said...

Penajaran... Jgn nk percaya citer joni ada awek cun cm juliana evans......mr joni mmg tak matang.... Ok tak?hhaaa


June 30, 2012 at 1:13 AM
Reply Comment Sharidawati Shahrudin said...

kak sha setuju..boni mmg seorg yg konservatif :)


June 30, 2012 at 1:29 AM
Reply Comment Ima Salsuzaima said...

ada sedikit gila disitu.hahaha..jangan mare..:)
kalau boypren aku dah lama aku hempuk


June 30, 2012 at 2:43 AM
Reply Comment محمد شهريل القنيطري said...

sory bro lambat lawat...bnyak kerja ckit...pengajarannnya...tok sah dok cemburu buta sngt!!!betol dak??hahhaa


June 30, 2012 at 4:03 AM
Reply Comment Hany Rara said...

wakakakak xtaw dah nak gelak gaya camana lagi..hahhaha sgt kelakar!! :'D ganas gila lu bro..dah xboleh pk dah pasal pngajaran tu..hahah


June 30, 2012 at 4:12 AM
Reply Comment Fazrol said...

Cam hampeh... Ha ha..
Pengajaran?
Cmeburu tandanya syg...
Kalau tak hensem jgn mimpi berawekkan cam juliana evans!


June 30, 2012 at 5:12 AM
Reply Comment Nurrul said...

huh ! payah cenggini.. simpan ajee awek tuh.. jgn bawak jalan2 kalau tak nak kena dipndg@dingurat org.. :P

*satu , cemburu biar lah bertempat.. jgn macam budak2 sgt lah kan ? kedua , apee ekk? alamak lupa sudah .. hehehe :'D


June 30, 2012 at 7:14 AM
Reply Comment cik kiwi's said...

jangan nak menggedik kesimpulannya. sengal. rasa nak pang je ang skang. hahahahahahhaha


June 30, 2012 at 7:59 AM
Reply Comment KorN said...

hye abg konservatif... hahaha... aiyok... entry kali ni kne berfikir la plak...
1. jgn bawak awek pi soping mol.
2. ko hentak2 kaki tu, x de gempa bumi ke? muehehehe

eh, ni pengajaran ke?


June 30, 2012 at 9:10 AM
Reply Comment syafiqakarim said...

aku tak dpt tangkap apa apa.
mungkin aku terlalu muda utk
mengerti semua ni?kahkah


June 30, 2012 at 10:04 AM
Reply Comment Arina Shamsul said...

hahahahahaha..sebelum aku habiskan ayat bermula dari lelaki yang berjiwa kental sampai noktah terakhir tu kan..saya dah tahu pengakhir nya..dan mmg tepat..ada ayat " seperti aku"hahaha..

pengajaran pertama
kalau gadis2 berjalan dengan pasangan jangan buka mata...tutup mata je,niar dia pimpin cam orang buta tu supaya tak nampak orang sekeliling...hahaha.

pengajaran kedua.

jangan jadi macam boni...muahahahaha...


June 30, 2012 at 10:56 AM
Reply Comment Aien Alien said...

usah nak menggatal sangat... usah nak cemburu tak bertempat sangat...


apalah boni...dengan baby boy je nak jeles...hahaha


June 30, 2012 at 11:03 AM
Reply Comment Mr.PiNGu said...

hahah serius hang cemburu tahap gaban...


June 30, 2012 at 11:20 AM
Reply Comment ஜ miss klanika ஜ said...

haha. ini cembuu tahap kronik. tak dpt diselamatkan lagi :P


June 30, 2012 at 11:36 AM
Reply Comment Nurulee said...

Ni jealous tak betempat ni =D Nice bro, lawak gila. Hehehe.


June 30, 2012 at 1:15 PM
Reply Comment Zarul Umbrella said...

eh dah ruang iklan utk disewa


June 30, 2012 at 1:25 PM
Reply Comment Encik Atan said...

jgn risau,gua da pukol budak tu...bhaha


June 30, 2012 at 2:24 PM
Reply Comment LilyNrman.Com said...

ini cerita pasangan cemburu buta. bahaya untuk sesuatu perhubungan. Saya kurang respect kat laki macam ni. Tapi, saya pun boleh jadi 2x5 jugak. Natural sense sesorang manusia. Lebih baik, soal periksa dahulu..


June 30, 2012 at 3:38 PM
Reply Comment ♥ainie muniera♥ said...

hahahahak . tak senonoh la!! dengan budak pon boleh jeles. lawak lawak! XD


June 30, 2012 at 4:08 PM
Reply Comment Atiqah Wadiah said...

jgn terlalu cemburu dan percaya kat psgn..huhu


June 30, 2012 at 4:54 PM
Reply Comment ~Sweet Honesty~ said...

kalo becinta,xperlu la nk mnggedix sgt kann.. ngn budak2 pn nk jeless.. hakhakk.. blum msuk bab mengada2.. nk ngada2 takyah la nk tayang kt blog segala kan..kuikuikuiii


June 30, 2012 at 5:03 PM
Reply Comment Muhamad Azam said...

Tak cukup ganas laah!!..

AAWWWWAAWWWW


June 30, 2012 at 5:04 PM
Reply Comment mira maisara said...

aceehh. manje jugak..muke ganas tapi hati cute.hehe


June 30, 2012 at 5:31 PM
Reply Comment nurfa22 said...

jgn gnas btul muka tu, nak pcah crmin desktop ni akibat panahan pndangan dari dlm spek tu..
pngajaran : xtau.. semua ok je.. nmpak comel adalah...


June 30, 2012 at 10:13 PM
Reply Comment Myra Jay said...

Adehhhh!! cemburu tu tak salah, ingatkan tadi 'Anje' tu nak kata dia senyum kat abg dia ke, pakcik dia ke, bapak dia ke...:) Rupanya dak kecik :D


July 1, 2012 at 9:16 AM
Reply Comment fae jamal said...

jgn cemburu buta n selidik dulu sebelum sembur..haaa..eh betul ke?hahaha


July 13, 2012 at 3:32 PM
Reply Comment Anonymous said...

Geli sial aku tgk kau


April 20, 2013 at 4:03 PM





 
© BONI KACAK All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template Design By kozumi_ro.
Service Tempahan Design