Cerita Lawak : Kisah Di Bazar Ramadhan

     Kalau bercerita tentang kisah di bazar ramadhan, pasti takkan cukup untuk diceritakan dalam sehari. Aku sendiri pun mempunyai banyak kisah. Malam ni biarlah aku ceritakan kisah aku berniaga otak-otak di bazar Ramadhan.

cerita lawak
Gambar sekadar hiasa. Sumber gambar --> http://arab2u.blogspot.com

     Macam biasa, modal untuk aku melariskan otak-otak jualan aku adalah dengan memakai boxer untuk menampakkan bulu-bulu kaki yang serba caca marba ini. Kadang kala memang sengaja aku meletakkan kaki di atas meja dan mencomelkan wajah untuk mencairkan awek-awek yang lalu. Ternyata teknik dan taktik itu sangat berkesan hinggakan aku digelar 'kaki buruk pelaris' oleh penjual-penjual yang lain. Sebab tu tauke otak-otak sayang aku lebih. Hahaha.

cerita lawak
Gambar sekadar hiasan. Sumber gambar --> http://thealonghidayah.blogspot.com

     Sedang khayal aku mengipas otak-otak yang dipanggang dengan berbekalkan aksi-aksi separa lucah tersebut, datang seorang awek mithali yang comel dan membeli 30 keping otak-otak. Macam biasa, aku akan mengacakkan wajah apabila berurus niaga. Proses jual beli berlaku. Namun, awek tersebut masih lagi berada di situ setelah proses jual beli selesai. Mungkin kerana terpegun melihat penjual otak-otak yang sangat kacak dan ranum ni agaknya. Senyuman terukir di bibir aku. Aku dah ada peminat rupanya. Semakin hebat aku mengipas otak-otak di depan awek tersebut. Sambil sesekali aku mengenyit-ngenyit mata kepada beliau. Dalam masa yang sama aku juga memandang penjual-penjual yang lain dan mengangkat-ngangkat kening untuk menzahirkan perasaan bongkak aku.


cerita lawak
Gambar sekadar hiasan. Sumber gambar --> http://sepet88.blogspot.com/
     Minit  berganti minit, jam berganti jam, namun awek tersebut masih lagi terpacak di depan kedai aku. Aku pula yang naik bosan. Wajah bongkak masih lagi terpana di wajah aku. Lantas dengan suara yang agak serak-serak basah, aku bersuara.


     " Awak yang bertudung bawal polkadot tersebut! Tolonglah beredar dari sini. Saya tau saya sangat kacak di mata awak, tapi tolonglah. Saya berniaga. Tolong jangan ganggu periuk nasi saya dengan berdiri di hadapan saya ni. Tolonglah bagi laluan untuk orang lain membeli produk saya ni. Please! Syuh! Syuh!",ujar aku kepada awek tersebut sambil membuat isyarat tangan menghalau beliau.


     " Awak yang tua kutuk tak sedar diri tu! Saya akan pergi dari sini dengan syarat awak pulangkan duit baki saya!! What the fishcake!! Saya bagi rm50 tadi! Mana bakinya?!!"


     Uish!! Malunya aku! Rasa macam nak tanggalkan boxer ni dan lari keliling bazar ramadhan. Chait!

   

{ 89 comments.. read them below or add one }

~Sweet Honesty~ ~Sweet Honesty~ 30 July, 2012
haha..blagak hbs smpai lupa nk pulang baki...
faridah nazurah faridah nazurah 30 July, 2012
haha kalau aku jadi aweks tu kompem aku dah bagi penampar seliang sat kat kau. hahaha

err kau pandai buat otak2 eh? huhu boleh la kau masuk meminang aku. nnt aku nak kau masakkan utk aku otak2 hari-hari. kau xmasak aku babap! hahaha :P
Cik Nur Cik Nur 30 July, 2012
hahahahaha..kunun2nya tunjuk macho..sekali lupa baki daaa..hahahhaha
Wanie Wanie 30 July, 2012
hahahhaha, ptotlah die tercongok kat situ jew, ade brng die nk tuntut ~~ wakakaka
miss Fyqa miss Fyqa 30 July, 2012
hahaha. ohh lupa pulangkan baki ek??..
Iffah Afeefah Iffah Afeefah 30 July, 2012
wlpon cite ni bagi aku klise

tapi kau bawak cerite ni ngn penuh bongkak dan jayanya

skali lg aku tergelak berdekah2
bebeldotsorang bebeldotsorang 30 July, 2012
Wakaka klu akulah kan..aku lari pakai boxer dari sini sampai sana ahaha
zaxx zaxx 30 July, 2012
haha sungguh xpercya bulu kaki ko bro mcm org utan,haha... kelass aweks tu..:P
durianland durianland 30 July, 2012
The otak-otak looks yummy. Selamat berpuasa!

http://durian2land.blogspot.com
NAL NAL 30 July, 2012
memang macho la mcm tu.. haha
Denaihati Denaihati 30 July, 2012
tak kacak jual makanan pakai boxer, boleh buat hilang selera...heee
eila eila 30 July, 2012
haha...perasan ensem!!!
eila eila 30 July, 2012
haha...perasan ensem!!!
fairus fairus 30 July, 2012
PERGHHH... BIAU BETUL KIPAS OTAK2 PKAI BOXER JE.. HAHAHAHA
Mia Meymi Mia Meymi 30 July, 2012
hahaha..dh agak dh ending kisah boni cmtu..msti trlupa kasi baki..hahahaha..ramalanku bnar belaka..opss..*
hee..:p
MawardiYunus MawardiYunus 31 July, 2012
tu dio, baki oh baki hahahahha
Yen Yen 31 July, 2012
membuat ku ketawa tengah pagi buta yang indah ini.. haha
shida'R shida'R 31 July, 2012
Aduihh payah tokey lagunih hahhahaaa :D
~~zana@pb~~ ~~zana@pb~~ 31 July, 2012
Sedang menggambarkan kekacakan dan keranuman wajah penjual otak2 itu...hemmm...kalau dah ranum, mesti dah nak gugur dan membusuk...haha.
Siti_btp Siti_btp 31 July, 2012
Susah jadi jejaka perasan ni hehehe!!
cci cci 31 July, 2012
wahahhahha.... dok perasaaaannn... hensem sangat.... sampai lupa bg baki.. hahhaha...
babycomel babycomel 31 July, 2012
kalau dh tanggalkan boxer tu agak2 tinggal apa je eh? ;) hehehe
syiela syiela 31 July, 2012
hahaha sekali..... kalau akak mmg nyinsing lengan kat situ dik :)
keli menari keli menari 31 July, 2012
huh.kenpa la dia tak masak otak kau jadi otak2 je..haha
Hany Rara Hany Rara 31 July, 2012
hahahahah gelak guling2..apala boni ni
yana halim yana halim 31 July, 2012
nak cari otak2 la petang ni! :p
Aku Mad Aku Mad 31 July, 2012
nasib baik hang tak kene penampar seliang kah kah kah ,,
Adylia Qarissa Adylia Qarissa 31 July, 2012
hahhaaaa...susah kalau jadi orang terlalu kacak nie sampai lupa nak bagi baki :)
AdiaLuze AdiaLuze 31 July, 2012
Assalammualaikum & Salam Ramadhan Bro ^^,

Ahakss .. tahap keperasanan yang melampau ni namanyee .. :P
Niesa Niesa 31 July, 2012
hahaha..kan xpasal2 awek tudung bawal polkadot tu maki xbg duit baki..ekeke..
Bobo Bobo 31 July, 2012
haha abistu tu sempat tak tanggalkan boxer tu?hahaha.. eh, awek tu cun arrr...hehehe
faiz fakhirin faiz fakhirin 31 July, 2012
hahaha...ok gak bro..ko tnggl boxer pastu tulis ngn lipstick, fesyen 2012
ceklala ceklala 31 July, 2012
perahsantan betul!!
putryteya putryteya 31 July, 2012
hahhaha . aku tak dapat bayangkan betapa PERASANnya peniaga otak-otak itu ! XD
Myra Jay Myra Jay 31 July, 2012
Hahahahaaa, ni mesti kes banyak mengelamun ni :)
Nadot Nadot 31 July, 2012
pakai boxer??!..
(nadot..sile jgn imagine..jgn imagine..batal pose kang..) hohoho
wantie wantie 31 July, 2012
sib baik awek tu tunggu kat situ. kalau akak le, akak ambil je otak otak yang 30 keping tuang je kat atas kepala tu. hambek... dah le tak kasi baki, wat perasan encem plak.

hahahaha....
Aien Alien Aien Alien 31 July, 2012
tak pasal2 boni yang kacak & ranum lupa pulangkan baki...haha
hazwan hairy hazwan hairy 31 July, 2012
hahaha kau berani ke buat cm tuh?ahaha
Hanie Dew Hanie Dew 31 July, 2012
lol.mmg sadis giler kisah ramadhan ko.mmg sadis.awek tu kompen trauma nak makan otak2 pasni..hahahaha...
O'gosh O'gosh 31 July, 2012
sanggup dia tgg lama2 ye..kalau saya, alamat kene maki la pas 5 minit...haha
Cendol Cendol 31 July, 2012
hahaha pdn muke.perasan sgt.haha.kira naseb baik lagi tu tak kene hempuk dengan batu.haha
Nurmujahidah Ismail Nurmujahidah Ismail 31 July, 2012
kalau muja,, 5 saat je tunggu,, tak sanggup tengok kaki berbulu pelaris tu,, hhahaha
Nurlyla Nurlyla 31 July, 2012
haha, jam demi jam... dah buka posa dah.. haha, separa kureng btullah kisah lwak ni... haha, nasib baik dah ckup umo..
Zarul Umbrella Zarul Umbrella 31 July, 2012
pakai boxer?? OMG...jap jap gua nak pengsan
Sayidah Nafisah Ruslan Sayidah Nafisah Ruslan 31 July, 2012
tula.. len kali tanye dulu.. ni main halau je.. apelah.. hehehe
BloggerGenX BloggerGenX 31 July, 2012
arghhhh...pakai boxer..memberi tekanan pada aku
Lyaa Suriany Lyaa Suriany 31 July, 2012
hahahaa
siot je hg ni boni
Masz Sidek Masz Sidek 31 July, 2012
hahaha... padan muka... tu lah perasan kacak sangat... kan dah malu sendiri... ;p
afzalsukasuki afzalsukasuki 31 July, 2012
tu nasib ko marah dia..agak2 kalau tak marah tu sampai berbuka la dia dok ngadap muka jambu ko Jemah oi kahkahkah
maszull maszull 31 July, 2012
assalamualaikum Boni....kalau x ditanya mesti buat dek jer kan..:)
Sharidawati Shahrudin Sharidawati Shahrudin 31 July, 2012
heyyy otak otak tu is my faveret food lah boni..huhu
Muhammad Saiazuan Norhalik Muhammad Saiazuan Norhalik 31 July, 2012
aku x singgah pun mana2 bazzar, kluar bilik je macam ada magic, semua mknan dah tersedia..haha
amir aizat amir aizat 31 July, 2012
pergh pergh, tu dia tu dia, hehe
CIK TOM CIK TOM 31 July, 2012
hhahaha..perasan lebih...cpt pulangkan duit ek...
tirahzairi tirahzairi 31 July, 2012
haha padan muka....ttp muka pat!!
Ezad Skytech Ezad Skytech 31 July, 2012
haha...byk cantek...beriya menghalau...tapi lupa nak bagi baki...haha...

P.S - aq pergi bazar just jalan2 je...ambik angin...HAHA...
onn Lajer onn Lajer 31 July, 2012
tak Rasa nak masuk dalam bungkusan otak2 tu boni hehe
YaYaNsMuM a.k.a YM YaYaNsMuM a.k.a YM 31 July, 2012
tu diaaaa...berlagak tak beragakk haa....sampai lupa doniaaa, duit org ko bleh tak hengatt, haha!
SP (spudinpunya) SP (spudinpunya) 31 July, 2012
no3...jgn lupa3...hehe...
-meeSUPERGIRL- -meeSUPERGIRL- 31 July, 2012
hahahaha ! padan muke . siap shuh shuh lagi . padahal syok sendiri ! hahahaha lawok !
KiD KiD 31 July, 2012
abang boni ada jual boxer tak? hehehehee
Hidayah Bach Hidayah Bach 01 August, 2012
haha..boni nih mmg lawak la..!
dan penuh dengan idea..!
keep it up dik..
mesti puluh2 riban follower tak lagi..
(perghh..siap dah nak buat second belog tu...phewiiit la..!)
:)
Hidayah Bach Hidayah Bach 01 August, 2012
haha..boni nih mmg lawak la..!
dan penuh dengan idea..!
keep it up dik..
mesti puluh2 riban follower tak lagi..
(perghh..siap dah nak buat second belog tu...phewiiit la..!)
:)
Man Man 01 August, 2012
hampeh betul. lau aku, tak perlu berjam-jam tunggu. seminit dah mengamuk punyalah. hahahaha
Princess Nusy Princess Nusy 01 August, 2012
dah agak dah..haha..next time alert okey.. ^^
Ikmal Ikmal 01 August, 2012
Assalam, khakhakahaka.. perasan sangatlah koe nie Boni sampai lupa nak kembalikan duit baki org... huahuahua...

moral value dia di sini ialah, jangan perasan hensem/cantik sangat kelak nanti kita sendiri yg malu...
Mat Som Mat Som 01 August, 2012
Boni

Nak kena mandi bunga lagi nampaknyeerrr.
Kali ni kena mandi dgn air dari TUJUH bekas lombong pulak.
Arina Shamsul Arina Shamsul 01 August, 2012
muahahahahaha..tu la,,belagak lagi..

kan dah kena..hahaha.
aswadz aswadz 01 August, 2012
kan dah kena sound.
محمد شهريل القنيطري محمد شهريل القنيطري 01 August, 2012
kah2...nah ambik sedas...tu lah bongkah lagi..kalo yer pon ambik lah cakna sikit..hehe
Tinta Lana Tinta Lana 01 August, 2012
Salam.

Allah..boni..betapa kritikalnya tahap perasan ko,hahahhaha.

Pergilah berubat, dah parah sgt tu, sian org yg mai beli,hahahhaha
daddydee daddydee 01 August, 2012
tetap sengal...hahahha

kalau aku mahu je aku pelakung dengan meja kalau buat camtu kat aku...hahhaha
Rizwan Ewan Rizwan Ewan 02 August, 2012
hahaha! kelakar..btw, done follow :)

follow me back http://rizwanewan.blogspot.com/
dhiashahida dhiashahida 03 August, 2012
kelakar gila..ingt nya nak mulakan salam perkenalan ke hape ke..rupanya nak tggu duet baki....tp taper sbb bulan poce ni mata agak kelabu..:)
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat 03 August, 2012
hihihi kan dah lupa nak bayar baki duit..
Lina md. munir Lina md. munir 04 August, 2012
Hahahahahahah...........
Boni kacak memang kelakar kan ?
Hahahahaha.....
Aliff Aliff 05 August, 2012
haha..sweet x org tuh?
Nurrul Nurrul 06 August, 2012
untung nak lebih ajee... tuh lah koya banyak sangat ! law Nurrul jadi awek tuh lama dah cabut bulu-bulu kaki cik Boni nieh... hahaha
si kiut lavender si kiut lavender 08 August, 2012
hahah..sekali dia sound si tua kutuk x sedar diri kot...adeis....
Si Matatajam Si Matatajam 06 October, 2012
Kak M kalau nampak bulu kaki camtu alamatnya aku lari jauh2 la.eeeeee..geli la dik...Perasan lebih sgt sampai lupa nak bagi duit baki..
AnonymousAnonymous 21 February, 2013
[url=http://cialisnowdirect.com/#pqdcg]cialis online[/url] - buy generic cialis , http://cialisnowdirect.com/#gtuwu cialis without prescription
AnonymousAnonymous 21 February, 2013
[url=http://levitranowdirect.com/#txtrg]levitra 20 mg[/url] - levitra without prescription , http://levitranowdirect.com/#herdm levitra without prescription
AnonymousAnonymous 27 February, 2013
[url=http://paydayloansheredirectly.com/#wkiky]payday loans[/url] - payday loans , http://paydayloansheredirectly.com/#kfdzt payday loans
AnonymousAnonymous 21 March, 2013
http://technologiesuae.com/#2938 xanax generic pill - xanax drug forum
AnonymousAnonymous 28 March, 2013
[url=http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3440771][img]http://emeds.biz/pics/spymobile.png[/img][/url]
locate a person by cell phone gps for free http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3441015 cell phone tracking app for blackberry [url=http://archive.org/details/traxacisar] wireless gsm spy phone[/url] free sms spyware android how to track my stolen iphone 4s monitor text messages on verizon wireless
mamoleptino321 http://www.world66.com/member/spymobile_ql2qeq20/ http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3440858 http://archive.org/details/bellnonmime
phone monitoring software android http://spymobile81kc37.carbonmade.com/projects/4708508 phone tracker gps locate anyone spy [url=http://spymobiledjup5062.carbonmade.com/projects/4708497] mobile phone number trace software[/url] what is the best cell phone spy cell phone spy uk free gps phone tracker apps
http://spymobilegr14.carbonmade.com/projects/4708568 http://archive.org/details/vieretinde http://flavors.me/mobilespy_rowsbirtotag1980
[url=http://www.blogger.com/comment.g?blogID=7365006545707886083&postID=2827516860179542925&page=1&token=1364279901486&isPopup=true]best buy cell phone spyware[/url]
http://airpurifiers.beststrategies.info/uncategorized/costa-farms-supports-national-indoor-plant-week-for-cleaner-indoor-air-quality-in-homes-schools-and-offices-3/#comment-8875 http://www.blogger.com/comment.g?blogID=1202300350833664592&postID=840274826617500775&page=1&token=1363052857370&isPopup=true http://www.blogger.com/comment.g?blogID=7457026225711489161&postID=6018526606673927693&page=1&token=1363159875269 http://www.bilyalbatros.skaut.eu/jupijou/vkaz07 http://forum.mariflower.ru/viewtopic.php?f=6&t=175807
find who owns mobile number in australia http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3440806 best spy program for iphone [url=http://archive.org/details/gituneli] download free bluetooth spy software mobile phone[/url] can i track a cell phone with just a number free sms spy app android free android app to spy on text messages
AnonymousAnonymous 16 June, 2014
Hadoi bro... dahsyat la lu... Memang pelaris tu... kikiki...

Set Penjagaan Wajah Shaklee : Nutriwhite