Cerita Lawak : Gadis-Gadis Gatal Tegur Aku

     
     Pagi-pagi saja aku keluar rumah. Nak cari ketenangan. Sambil mencuci mata melihat gadis-gadis yang berkeliaran tak tentu pasal. Mind set aku telah menetapkan untuk lepak sorang-sorang di restoran mamak berdekatan rumah aku sambil membuat muka paling menyedihkan. Aku dah fikirkan dah perancangan aku tu. Bila aku lepak dengan muka yang sedih tu, lepas tu mesti akan ada seorang dua gadis gatal yang akan tegur aku.


     " Awak yang membuatkan jantung saya berdebar-debar tu, kenapa awak kelihatan muram je?"


     Lebih kurang beginilah dialog gadis-gadis gatal yang akan tegur aku tu nanti. 

Gambar sekadar hiasan. Tapi comel jugak. Hadoi. Sumber gambar --> http://akustressgiler.blogspot.com


     Pergh!! Best betul angan-angan aku tu. Tanpa berdolak-dalih lagi, aku terus menghidupkan enjin motor dan terus memecut ke restoran mamak tersebut. 


     Aku membuat keputusan untuk duduk di tempat cerah yang disinari cahaya matahari. Bila sistem pencahayaan sempurna, pasti aku kelihatan lebih kacak daripada biasa. Kerusi ditarik. Dengan gaya yang agak lambat, lembab dan sembam, aku duduk. Riak wajah aku pamerkan sesedih yang mungkin sambil memandang-mandang sekeliling. Kadang-kala saja aku titiskan air mata sambil mengelap dengan tisu. Taktik berkesan. Aku perasan ramai gadis-gadis memandang aku. Tak lama kemudian, aku perasan ada seorang gadis berjalan menghampiri aku. Pergh! Sama! Sama macam yang aku angankan tadi! Semakin lama semakin berdegup kencang jantung aku. Memikirkan yang aku mungkin akan dapat memikat seorang gadis pada pagi ini, aku terus memantapkan lagi tangisan aku itu. Sambil meraung-raung tak tentu pasal, aku juga menghempas-hempaskan kepala ke meja. Untuk menambah kesadisan cerita ni, selepas berhempas pulas menghempas-hempaskan kepala, aku terus menekup muka aku di meja. Seolah-olah seseorang yang sedang berputus asa di dalam kehidupannya. Seketika kemudian, kedengaran sehelai suara yang sangat merdu.

   
     " Awak? Sorang je? Boleh saya duduk dengan awak?"


     Pergh!! Dia nak duduk dengan aku! 


     " Silakan awak. Besar tapak tangan, ngilu pula rasanya bila ditadahkan. Duduk lah dengan saya. Saya pun lonely ni.", jawab aku sambil terus mengangkat muka dan memandang ke hadapan.


     Eh! Terkejut aku. Gadis tadi tiba-tiba hilang. Aku memandang sekeliling. Pergh!! Rupanya dia bercakap dengan orang belakang aku. Mak aih!! Aku bercakap sorang-sorang rupanya!! Aku tengok orang sekeliling semuanya memandang aku. Mesti dorang ingat aku ni orang gila. Hampeh betul.


     Malu memang malu, tapi nak buat macam-mana. Apa yang aku angan-angankan musnah begitu sahaja. Aku terus bangun dan pergi mengambil sepotong kuih. Dengan muka yang agak marah, aku mengunyah-ngunyah kuih tersebut sambil tak berkelip mata memandang mamak yang berada di hadapan. Pucat mamak tersebut. Entah apa lah yang difikirkannya. Sedang enak mengunyah-ngunyah, tiba-tiba aku dijerkah.


     " Abang! Abang! Manis tu!! Rosak gigi!!"


     Chit! Budak-budak kembar ni, kat sini pun ada dorang!

{ 60 comments.. read them below or add one }

Aida Omar Aida Omar 07 July, 2012
kah..kah..kah kuat sungguh ang berangan bonz oih. Tapi kan kalau jumpa bonz nanti kan tak mo tegur la, nanti bonz cop gadis gatal. :P ngeh3
Waalid5035 ™ Waalid5035 ™ 07 July, 2012
kikikki..

umpan xmengenala abg bonz...huhu
hazman aka species1980 hazman aka species1980 07 July, 2012
Adesss.... sempat lagi masuk IKLAN tu....
babycomel babycomel 07 July, 2012
owh, kalau tegur je jadi lah gadis gatal eh? kalau tak tegur jadi la gadis somobong kerek kan.. kesian tau gadis-gadis tu ;(
tp I tak gatal tau, I comel aje ;) kehkehkeh..
MawardiYunus MawardiYunus 07 July, 2012
haahhhaha kesian... ni mesti banyak makan semut ni verangan macam2
Hidayah Bach Hidayah Bach 07 July, 2012
Ekekekeke.... Hoho... Yea...boni dah sihat.. ;)
Azza Afdzal Azza Afdzal 07 July, 2012
alamak kesiannya hahahahha
Terbakor Terbakor 07 July, 2012
malu gile siot haha.. klu aku terus blah dah tu
Lina md. munir Lina md. munir 07 July, 2012
Ambik engkau....akibat terlebih mengurat.
Akmal Hadi Akmal Hadi 07 July, 2012
Kahkah..kalau gua jadi lu bro, gua terjun bangunan..hehe
Hany Rara Hany Rara 07 July, 2012
eh ni gadis tu yg gatal ke awk yg gatal nnih?? hahaha
Arina Shamsul Arina Shamsul 07 July, 2012
muahahahahaha..aku dapat bayangkan situasi tersebut...hihihi.lahaiii..ciannya...
putryteya putryteya 07 July, 2012
muahahahaha ... boleh tak jgn bg saya gelak gulink2 baca entry awak nih ?

haduhh , boleh pulak ada budak2 kembar dalam iklan tuh . :D
~Sweet Honesty~ ~Sweet Honesty~ 07 July, 2012
awkekekkeke..terpengaruh juga hang dgn iklan ubat gigi sugi tu yea..hihihi
Mat Som Mat Som 07 July, 2012
Boni.......Boni, kena mandi bunga ni.......!!!
Pada firasat aku, Boni akan dapat makwe yg 5 kali lebih cun drp itu
Man Man 07 July, 2012
hahaha forever alone.. part yang hempas muka tu tak boleh blah..hahaha
miss Fyqa miss Fyqa 07 July, 2012
ahaaa. konpem kan awk suka mkn pisang berangan. adoi..boni2.
YaNa Yassin YaNa Yassin 07 July, 2012
Hahhaahhaha, hebat imaginasi.
ஜ miss klanika ஜ ஜ miss klanika ஜ 07 July, 2012
hahaha. ijinkan diri ini menegurmu begitu kalau terjumpa nanti. tp bukan guna pakai dialog gadis, guna dialog budak tu. keh3
Adylia Qarissa Adylia Qarissa 07 July, 2012
hahaahaaaa sengal punya story. menyampah!!! ;-)
afeb pilah afeb pilah 07 July, 2012
hahahaha..tak boleh blah!
NAL NAL 07 July, 2012
hahahhaa..macam-macam..
Iffah Afeefah Iffah Afeefah 07 July, 2012
Xpayah ngurat oeg beratur kot

#selebetriti adela
Aku Mad Aku Mad 07 July, 2012
tiap hari bontot aku krem , abih aa lau camni hahahaha ..
Cik Yaya Cik Yaya 07 July, 2012
hehe...waahhh angan2..bukn maen lagi naa..^o^
NOOR FATIN NOOR FATIN 07 July, 2012
kena2 pontianak baru tau! hahaha
zaujah until jannah zaujah until jannah 07 July, 2012
the most awkward moment la for sure
akubiomed akubiomed 07 July, 2012
Bro nih pantang anak dara dahi licin tegur sudah goyang iman. Ha...haa...
cik.blogger. sengal cik.blogger. sengal 07 July, 2012
kih...kih...kih......
"boni! boni! Manis tu!! rosak gigi!
kih...kih..heehhe
maszull maszull 07 July, 2012
assalamualaikum boni...hahahahaha buat kelakar jer kan...:)
nur_za nur_za 08 July, 2012
boni suka berangan taw..ish2..hhuhu...rosak gigi
Hidayah Bach Hidayah Bach 08 July, 2012
psstt :

"tadi ada lelaki gatal mengada-ngada kaw2 nye dengan penuh gedik terlompat lompat menjerit 'saya nak saya nak'
mujur dalam lompat setempat itu terserlah sedikit kekacakan walau jelas gigi nya tak bergosok tapi tetap la akak menunaikan impiannya , maka blogwalking la akak ditengah malam damai ini dijalan yang akak biasa lalui,lorong bonikacak.com "
una pedora una pedora 08 July, 2012
hahaha , kelakarnyaaa ..
shida'R shida'R 08 July, 2012
boni..kalo lama2 susah mcm ni bahaya..bahaya..hehe..perghh awek tu comell ^_^
PariPariPutih PariPariPutih 08 July, 2012
len kali jangan suke berangan2 ha ha ha :P
CikMai CikMai 08 July, 2012
hebat betul la imaginasi..ahaha
[PCL] [PCL] 08 July, 2012
ko silap lepak kedai bro...gadis tak suka makan kedai mamak...klu ada yg dah kapel punya...berangan tak sudah..kena mandi bunga si Boni nih haha.
Nurrul Nurrul 08 July, 2012
hahaha , Uyyy , sedih yer , tambah malu pulak tuh ! ada tak rasa nak sorokkan muka dlm tng :P

*emm , kadang2 kena juga situasi mcm nie.. tapi tak adalah berharap mcm cikBoni.. haha
iqa iqa 08 July, 2012
ahhaha sempat lg hg buat iklan naa
cendol cendol 08 July, 2012
hahaha sengal gile
Mama Adam Mama Adam 08 July, 2012
adeh3.... pandai berlakon. boleh la lakon iklan. hahaha...
KorN KorN 08 July, 2012
Haha.. kebanyakan entry ko, mesti ko sangat perasan + berangan kan... hak hak... awek yg ko kebas dlm gambr tu memang chomel
Mia Meymi Mia Meymi 08 July, 2012
hahaha..tu la..lain kali tengok dulu sape yg tegur..wakakakaka..:D
fairus fairus 08 July, 2012
WHAT THE STORY MORNING GLORY.. :)
Atiqah Wadiah Atiqah Wadiah 08 July, 2012
haha~abg2..manis tu..rosak gigi..haha :D
Sayidah Nafisah Ruslan Sayidah Nafisah Ruslan 08 July, 2012
amboih.. tang hentak2 kepala tu yang xtahan tu.. haha
chot ok..! chot ok..! 08 July, 2012
" Abang! Abang! Manis tu!! Rosak gigi!!"

comel jer..haha
Masha Meisters Masha Meisters 08 July, 2012
hehehaha...dah mcm kisah dongeng yang suke berangan tu...haa! mat jenin...hihi...xpe2 mane tau nanti ada la tu.... :)
yana halim yana halim 09 July, 2012
haisshhh.....sabo je la. :p
MAY MAY 09 July, 2012
hihihuhuhahaha....

*da bace entry ubt kuat rahim awk tu.tp x blh nk drop komen via henpon cap hayam....
faridah nazurah faridah nazurah 09 July, 2012
kalau terserempak dgn kau, kompem aku xtegur.. kang kau panggil aku gadis gatal miang mengenyam pulak.. haha
Ikmal Ikmal 09 July, 2012
Assalam, buat lawak betullah koe nie.... angan2 tu bah tinggi betul... tak pa nanti datang juga gadis tu dekat koe... mungkin yang ,ebih ayu sikit dan sopan... heheh
anamizu kaito anamizu kaito 09 July, 2012
hahaha aku yg bace ni plak yg rase nak hentak2 kepala kat meja!


lu ni memeyyyy arrr Boni ! hahaha


anak sedara aku yg tunggal tu kemain suke la repeat sebijik mcm iklan ubat gigi tu bile aku mkn cekedis ke cekelat ke.. hahaha =P





Luv,
cik ana
si kiut lavender si kiut lavender 10 July, 2012
adoi..

Boni boni...

trick xmenegna langsung..menakutkan lagi ada..hik3
Zamani Zamani 10 July, 2012
ngehehehe. takpe2. lain kali cuba lagi.. hehe..
suzie rahman suzie rahman 10 July, 2012
hahaha betul3. rosak gigi. wat lwk r boni.
SuparMan SuaRez SuparMan SuaRez 12 July, 2012
Kah Kah Kah..Perasan betull..wueekk!! :P
fae jamal fae jamal 13 July, 2012
hahahaha..terperasan pulak die..hahahaha