Top 10 Biskut Raya 2012

     Bila menjelangnya raya, pasti ramai yang sibuk membuat biskut raya dan juga kuih raya. Semuanya dibuat sebaik yang mungkin untuk dihidangkan kepada para tetamu. Ada yang membuat berbalang-balang. Berbagai-bagai bentuk yang menarik juga kita dapat saksikan bila tibanya syawal.

     Baiklah, pada hari ni aku ingin senaraikan Top 10 biskut raya terbaik dan paling dicari untuk syawal 2012 ini. 


1. Suci Dalam Debu
top 10 biskut raya 2012
sumber gambar --> http://butterworth.olx.com.my

2. Dua kali aku menyintaimu
top 10 biskut raya 2012
sumber gambar --> http://www.themagazine.ca

3. Hijau-hijau si daun keladi
top 10 biskut raya 2012
sumber gambar --> http://kendramccracken.blogspot.com

4. Remuk-remuk jantungku
top 10 biskut raya 2012
sumber gambar --> http://abakerinbrooklyn.tumblr.com

5. Lihatlah! Sini banjir
top 10 biskut raya 2012
sumber gambar --> http://www.melissacwalker.com

6. Tolong pandang sana
top 10 biskut raya 2012
sumber gambar --> http://strangecookies.blogspot.com

7. Selamatkan kami
top 10 biskut raya 2012
sumber gambar --> http://www.myhappycrazylife.com

8. Tergamak kau cucuk-cucuk aku
top 10 biskut raya 2012
sumber gambar --> http://therichteabiscuitparty.blogspot.com

9. Apakah sebenarnya aku ni
top 10 biskut raya 2012
sumber gambar --> http://bunsinmyoven.com

10. Nasi goreng USA
top 10 biskut raya 2012
sumber gambar --> http://mynameislianakhamis.blogspot.com

Erkk. Ada ke nama kuih macam ni? Hahaha.

{ 48 comments.. read them below or add one }

Waalid5035 ™ Waalid5035 ™ 11 August, 2012
ade yang xpernah lihat..huhu..

erk..nasi goreng USA kategori biskut ker?haha
maszull maszull 11 August, 2012
assalamualaikum Boni....hahahaha mula2nya mcm2 jenis biskut raya dah last2 tu lain la pulak....:)
MAY MAY 11 August, 2012
kikiki.....kuih tu semue mcm kueh expired je...ns goreng usa tu yg pyh nk jmp d pg raye..
MAY MAY 11 August, 2012
kikiki.....kuih tu semue mcm kueh expired je...ns goreng usa tu yg pyh nk jmp d pg raye..
Nurrul Nurrul 11 August, 2012
Emm , Nurrull tak pernah lagi nampak dan makan kuih yang ala-ala "si hijau daun keladi " rasanya mcm ape ek ?
:)

*Cik Boni mesti dah ada berbalang2 semua stock kuih raya nie kan :P
Aien Alien Aien Alien 11 August, 2012
hahaha...nama beskut tak boleh tahan. lawak betul la..last tu kategori nasi raya boleh??
Nurmujahidah Ismail Nurmujahidah Ismail 11 August, 2012
yang hijau tu macam berkulat je,, alahai,,
Dkna Abza Dkna Abza 11 August, 2012
ipelik bebenornya biskut raya nie haaaaa. yang lagi pelik siap ada kulat lagi haahahahhaa
CikLily Putih CikLily Putih 11 August, 2012
biar betul nama kuih raya nie.. pelik lah
Mat Som Mat Som 11 August, 2012
95 persen kuih tu baru ni saya mengetahuinya.

Kalau Boni tau, rakan2 saya yg mengusahakan biskut raya ni, income dia cukup lumayan. Ada yg dah untung RM 70 ribu, RM 100 RIBU.

dULU DIA org ni susah, suami pun kerja tukang kebun saja, kini dah beli kereta tunai, rumahh besar.

Nak juga saya buat entri tentang mereka, tetapi sibuk sangat nampaknya sekarang ni, nanti dia kata saya menyibuk.

Begitulah hebatnya aura biskut raya ni, boleh mengayakan penguasahanya jika dia rajin dan berusaha gigih.

Panjang pula saya mengomen di sini.
Lyssa Faizureen Lyssa Faizureen 11 August, 2012
hahaha . nama KUIH RAYA yang tak bleh blahh . bhahahaha .
Ikmal Ikmal 11 August, 2012
Assalam, kuih dari mana pulak tu Boni... tak pernah dengar pun namanya sebelum nie... yang terakhir tu aku kompius sikit... lain mcm jer bentuk dia...
Ikmal Ikmal 11 August, 2012
@MAY kalau susah nak jumpa pi jer rumah si Boni pasti ada tu.... betul tak Boni... hehehe
Aku Mad Aku Mad 11 August, 2012
plek tul nama kueh2 tu sume ?? O.o
Cik.blogger Cik.blogger 11 August, 2012
perh...gambar no 10 tu menarik....=.='
syiela syiela 11 August, 2012
muahahaha... yg last tk menahan tu
Ezad Skytech Ezad Skytech 11 August, 2012
haha...top 10 ye...kah3..mengarut...kah3~
wantie wantie 11 August, 2012
suka sangat dengan suci dalam debu tu. hai... laku la pengusaha kulit popia ni bila time raya.

tapi seyes suci dalam debu tu memang sedap & senang je nak buat tau.
senang pun saya tak buat jugak.....
babycomel babycomel 11 August, 2012
hahaha, sume kuih kat atas tu xpenah tau pun ;) errk, kuih raya utk raya yang mana 1 ni? raya cina ke deepavali punya ni? hehehe
Lyaa Suriany Lyaa Suriany 11 August, 2012
hancus kalau ada nama kuih mcm tu
Iffah Afeefah Iffah Afeefah 11 August, 2012
maleh aku nk makan biskut2 ni kalau nmenye cmtu haha
SP (spudinpunya) SP (spudinpunya) 11 August, 2012
banyak yang baru ditemui eh ? huhu..first time jumpa tu
YaYaNsMuM a.k.a YM YaYaNsMuM a.k.a YM 11 August, 2012
Ym ingatkan serious memula tuh, bila tgk biskut kehijauan ko tuh, haishhh! ko ni mmg nak kene, Boni!hahaha!
Nadot Nadot 11 August, 2012
Ishkk... terliur gile tengok biskut raya "lihatlah sini banjir" dengan biskut raya 'nasi gireng usa' tu.. sile belanje pliizzz... ;p
zaxx zaxx 11 August, 2012
hahhah kuih alap baru ke? euuw ,hhah
Eh Laptop !!! Eh Laptop !!! 11 August, 2012
hmm...tahun nie raya dpt beli satu jenis biskut raya jek..

xbley beli byk, xdpt bonus..

huwaaaa..
-meeSUPERGIRL- -meeSUPERGIRL- 11 August, 2012
nasi USA tu la yg satu2nye betoi HAHAHAHHAHA
Izara4eva™ Izara4eva™ 11 August, 2012
perghhh ini mmg sume kuih yg dicari n peberet en boni ye ? haha
teha teha 11 August, 2012
haihh.. nape name kuih tu pelik2.. hahahha !
onie onie 11 August, 2012
kuih expired eh,hehe
Lea Isnawi Lea Isnawi 11 August, 2012
nasi goreng USA gak paling sedap!
Cik Nur Cik Nur 12 August, 2012
nasi goreng tu bukan biskut, tapi itulah yg peling mengenyangkan..!
Cendol Cendol 12 August, 2012
hahaha kenyang le mkn biskut raye yg last sekali tu
Edy Fee Edy Fee 12 August, 2012
haha yang berkulat pon ade.hahahaha
Onitsuka_hana Onitsuka_hana 12 August, 2012
ada plak terselit nasi kat situ
tirahzairi tirahzairi 12 August, 2012
nama2 sgt menarik...hehhee
Shahril Nasir Shahril Nasir 12 August, 2012
hahaha..terbaik ar bro...1 pon aku x pernah jumpa...kecuali kuih yg last skali..erghhh
si kiut lavender si kiut lavender 12 August, 2012
yg 1st tu byklah kat langkawi nih..bukan ada waktu raya jerk..

ok,,,yg len xpernah dgr...cuma yg nasi tu penah dgr tapi xpenah makan....
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat 13 August, 2012
ada yg tak pernah ku makan hihihi
Nurlyla Nurlyla 13 August, 2012
pling mndpat prhatian, jatuh kpadaaa.. hijau2 daun kladi..

tpi x bleh tahan dgn selamatkan kami tu.. trbayang.. haha
daddydee daddydee 13 August, 2012
mana dapat nama ni tuan boni..
Hidayah Bach Hidayah Bach 13 August, 2012
haha,mcm2 la boni nih..cemana la agaknya klu berdepan ngan mak mentua kelak..?
"D
Sayidah Nafisah Ruslan Sayidah Nafisah Ruslan 15 August, 2012
nasi goreng usa tu dikira kuih raya ke? nyum nyum..
Hafizul Hafizul 30 March, 2013
Hehe..dasyat..nama kuih ni pelik2 aje kan?haha
AnonymousAnonymous 22 June, 2013
Hihihi...aku siap zoom yg hijau daun keladi tu
Lynn Lynn 23 October, 2014
hehehehhe lucu je... pagi2 dah gelak sorang2 ... :)