Cerita Lawak : Misteri Bau Longkang

Cerita Lawak : Misteri Bau Longkang. Lama rasanya aku tak mempersembahkan cerita lawak/cerpen lawak yang menjadi tunjang utama blog aku ni kan? Haha. Jadi, hari ni aku akan mempersembahkan cerita lawak yang kesekian kalinya. Sesekali je entri aku panjang. Bukan selalu. Janganlah marah. Hehehe.

Cerita Lawak : Misteri Bau Longkang

Di satu malam yang hening, dua pemuda sedang khayal dengan aktiviti mencari paranormal(makhluk halus) di dalam sebuah gudang yang sudah lama ditinggalkan. Sedang asyik mereka berlegar-legar di satu ruang yang agak besar, tiba-tiba salah seorang daripada mereka terlompat akibat terkejut. 
Cerita Lawak Misteri Bau Longkang
Misteri dan penuh misteri. sumber
" Sorry bro! Aku terkejut sangat tadi. Sorry juga sebab aku genggam jari tangan kau! Aku betul-betul terkejut!",tegas Jalak Taring kepada Komeng Guntala. 

Komeng Guntala menjeling Jalak Taring. Dia agak tidak berpuas hati dengan Jalak Taring." Aku sikit pun tak kisah kau terkejut. Tapi persoalannya, kenapa kau genggam jari kaki aku? Jangan sampai aku tumit muka bersopak kau tu! Lepaskan kaki aku sekarang!"

Kelam kabut Jalak Taring melepaskan genggamannya. Keadaan sedikit riuh. Dan kembali tenang tidak berapa lama kemudian.

" Hah! Apa yang kau terkejutkan tu?", soal Komeng Guntala ringkas.

" Bro, aku tiba-tiba terbau bau longkang. Busuk sangat. Kejap ada, kejap tak ada. Itu yang aku suspen tu.", terang Jalak Taring bersungguh-sungguh. Komeng Guntala musyhkil kerana beliau tidak mencium apa-apa bau pun dari awal mereka tiba di situ. 


Cerita Lawak Misteri Bau Longkang
Penuh dengan misteri. sumber
" Aku tak bau apa-apa pun. Kau biar betul?", soal Komeng Guntala. Sedikit rendah intonasi suaranya. Wajah Komeng Guntala sedikit pucat. 

Disebabkan tidak berpuas hati , Jalak Taring menarik lengan Komeng Guntala agar rapat dengan beliau. Dia teramat yakin kerana bau busuk itu sangat-sangat dekat dengan dirinya.

" Ada lah. Bau tersebut sangat-sangat busuk! Kejap ada kejap tak ada!", tegas Jalak Taring.

" Hah! Iyalah! Sekarang aku dah bau!",tegas Komeng Guntala pula. Jalak Taring tersenyum riang kerana kata-katanya sudahpun dipercayai oleh Komeng Guntala.


Cerita Lawak Misteri Bau Longkang
Gamber sekadar hiasan deko-deko.  sumber
" Aku dah cakap dah bro......adeh! Adeh!! Bro, apsal kau cubit bibir aku?!". Menggeletik tubuh Jalak Taring. Benar-benar dia dalam kesakitan diperlakukan sedemikian.

" Apa punya samdol kau ni?! Bau yang kau cakap busuk kejap ada kejap tak ada tu, bau mulut kau sendiri!!  Ikutkan hati, nak je aku tonjol-tonjol bibir kau ni dengan siku aku! Bau mulut sendiri pun tak hafal! Pergh! Sakitnya hati aku dengan kau ni! $@@^*!"


- TAMAT -

Cerita Lawak : Misteri Bau Longkang

{ 54 comments.. read them below or add one }

لين Si Pipi Merah لين Si Pipi Merah 26 September, 2012
hik3.. wah banyaknya idea mengarang. ;)
munir ardi munir ardi 26 September, 2012
Amboi malam nian Jalak taring ini punya mulut berbau longkang,

Btw agak sedikit takut juga lihat picturenya sebab lihatnya tengah malam begini sendirian he he
~~zana@pb~~ ~~zana@pb~~ 26 September, 2012
Cerita boni buat akak sedikit tersenyum, akak belum ada entry baru. Takpe, boni dtg bila dah ada ye, doakan akak semoga semuanya selesai. kat fb akak ada juga.
Eizil Eizil 26 September, 2012
Bau mulut sendiri pun boleh... hehehe... lucu aa plaks bila membayangkan kalau situasi ni terjadi dalam keadaan yang sebenar... :D
Isabel Diaz Isabel Diaz 26 September, 2012
hahah, ingatkan bau hantu tadi.. :)
kakcik kakcik 26 September, 2012
Ish ish ishhhhh.... ;-)
Suara Hati Suara Hati 26 September, 2012
hahahaha...ada-ada sajalah :D
maszull maszull 26 September, 2012
assalamualaikum Boni...hehehehee memang lawak...ada2 jer kan...:)
suzie rahman suzie rahman 26 September, 2012
wah konon2 seram ni. werkkk terbaekk
Myra Jay Myra Jay 26 September, 2012
Hahahaaa, adoila macam2 :)
ceklala ceklala 26 September, 2012
wah! layout dah baru! cantikssssss sangat! =)
Mia Meymi Mia Meymi 26 September, 2012
adehh. ingtkn ape la tadi..
Remy hazza Remy hazza 26 September, 2012
mulut longkan sendiri rupanyer..... he3
ada2 jer bro boni nie... terbaek!!!
♥ sitifarhana ♥ ♥ sitifarhana ♥ 26 September, 2012
hahaha..knfm2 mulu longkang kan..smpi bau longkang..kahkah
Hidayah Hidayah 26 September, 2012
pengalaman sendiri ekkk..? ;)
haha...

Hans Hans 26 September, 2012
bau mulut sendiri yg tak tahan tu
hahahaha
fairus fairus 26 September, 2012
INI NAMANYA MULUT BAU LONGKANG.. HAHAHA
Si Matatajam Si Matatajam 26 September, 2012
Huk aloh bau mulut sendiri pun tak kenal
dhiashahida dhiashahida 26 September, 2012
suruh yer kekumur ngn listerine ke clorox ke..hehehe
Ikmal Ikmal 26 September, 2012
Assalam, hahahahha... bangang punya Jalak Taring... lucu cite nie...
Iffah Afeefah Iffah Afeefah 26 September, 2012
da agak pon

mmg terbaik baunye tu
YaYaNsMuM a.k.a YM YaYaNsMuM a.k.a YM 26 September, 2012
Ingatkn bau antu tadi, wakaka!
Miziey Miziey 26 September, 2012
Kalau tak letak "cerita lawak" dekat tajuk mesti feel die lebih lagi kan? hik3. Apekebendenye kena hafal bau mulut? wadafaaaaa..!! hahah. xD
Mohammad Thaqib Mohammad Thaqib 26 September, 2012
Ghahahaha. Mulut bau longkang..!!!! :D
Cik Nur Cik Nur 26 September, 2012
hahahahaha...sabo jelah..
rupanya bau mulut..hahaha...
Aida Omar Aida Omar 26 September, 2012
kah3.. bau mulut dia serupa bau longkang.. ape ke malang la dapat kawan cenggitu..
wantie wantie 26 September, 2012
hiksss... bau mulut pun kena hafal ke? kelakor
hnahdy hnahdy 26 September, 2012
longkang betol la kau ni :)
aimaniman aimaniman 26 September, 2012
adea jer idea.. lawak plak tu,..kalau jd editor majalah sekolah akak mesti majalah paling hit kreatif betol..

betullah, macam org isap rokok juga, dia x bau sebab dia lepaskan bau mulut yg pesing mcm bau longkang busuk tu kat org sebelah...
zaxx zaxx 26 September, 2012
hahhaha aiseh... cmne leh tak detect dr awal..harus guna listerine,hahah
✿Lady Ainaa✿ ✿Lady Ainaa✿ 26 September, 2012
hahahahahahah!!! astagfirullah!!! mulut sendiri pun tak sedar ke apa.. hahahahahaha.... aduyai, sakit kepale otak den ni hah.. XD
Hanif Idrus Hanif Idrus 26 September, 2012
hehehehhhe....mulut longkang betul si Jalak Taring...
Sayidah Nafisah Ruslan Sayidah Nafisah Ruslan 26 September, 2012
tulah..orang suruh gosok gigi takmau..
LelakiSemalam LelakiSemalam 26 September, 2012
kenapa aku rasa blog ini semakin kacak....hmm...hehe!
~Cik Sweety~ ~Cik Sweety~ 26 September, 2012
gunalah ubat gigi sugi..hehhehehhe
Nurul Akmal Nurul Akmal 26 September, 2012
Hahaha.. mcm2 lah Boni ni.. hehehe
baby comel baby comel 26 September, 2012
hahaha, misteri sungguh ye bau longkang tu =)
Arina Shamsul Arina Shamsul 26 September, 2012
Kahkahkah,kalau bau mulut camtu ,ceterai nganga dalam sungai,garenti banyak ian terapung,sebab pitam..haha

..tapi aku mencik tengok muka hantu tu tengah2 malam ni..adoyaiii.nak log out la...tehehe.
.::: Princess MOMOY :::. .::: Princess MOMOY :::. 27 September, 2012
haha...bau mulut paduhal.
ni kes tak gosok gigi sebulan la ni
haha
Anis Adila Aris Anis Adila Aris 27 September, 2012
busuk sangat mulut tu kalau dah sama dengan bau longkang..haha
Denaihati Denaihati 27 September, 2012
kalau sendiri pun dah terbau, memang busuk bonar ni. betul2 mulut longkang.
Donny Ien Donny Ien 27 September, 2012
haha memang lawak la cerita bro :)
Nurlyla Nurlyla 27 September, 2012
trkejut woo tngk gmbaq hntu tu..
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha 28 September, 2012
LOL.........tu mcm nk mkn penumbuk je wei
nur azian nur azian 29 September, 2012
hahaha..poyo nye die :)