Budak Skema Di Sekolah Kebangsaan Selayang Utama

Budak Skema Di Sekolah Kebangsaan Selayang Utama. Dalam entri INI , aku ada cerita tentang seorang budak yang sangat skema di dalam Sekolah Kebangsaan Selayang Utama. Budak skema berambut belah tepi, berspek mata besar, dan bertubuh kecil. Akulah budak tu.(Sambil angkat-angkat kening)


Budak Skema Di Sekolah Kebangsaan Selayang Utama
Dalam kenangan. sumber
Dulu aku selalu menjeling dan melihat budak-budak lelaki lain yang jadi perhatian sekolah. Aku cuba menjadi seperti mereka, namun aku tak berdaya. Aku tak pernah yakin dengan diri aku sendiri. Apalagi dengan rupa paras dan fizikal aku. 

Aku selalu senyum melihat budak-budak lelaki yang hebat bersukan. Aku cuba menjadi seperti mereka, namun sekali lagi aku tak berkemampuan. Setiap kali aku cuba nak aktif, aku akan diserang penyakit asma. Aku pernah memaksa diri aku untuk aktif bersukan dengan harapan aku akan dapat ramai kawan, tapi pada malam harinya, aku terus diserang penyakit asma yang sangat-sangat teruk. Hingga aku dibawa ke klinik untuk mendapatkan bantuan mesin oksigen. Aku tetap di posisi yang sama. Seorang budak skema yang tak punya ramai kawan. Malahan selain daripada cikgu kelas, tak ramai cikgu yang perasan kewujudan aku di dalam sekolah itu.


Budak Skema Di Sekolah Kebangsaan Selayang Utama
sumber
Pernah juga aku menangis kerana meratapi nasib malang aku itu. Pernah juga aku memberontak di dalam hati kerana aku tidak berkemampuan menjadi seperti budak-budak lelaki lain yang sangat gah di pandangan mata aku. Mereka punyai segala-galanya. Tapi aku pula... So Pathetic!


Budak Skema Di Sekolah Kebangsaan Selayang Utama
sumber
Namun, di balik kesedihan yang aku pendamkan terlalu lama itu, aku punya tekad untuk membuktikan yang aku adalah 'someone' di sekolah itu. Berkedudukan di kelas yang akhir, kelas yang paling tercorot, aku tekad untuk mengukir nama. Mungkin aku tak berkemampuan mengukir nama sebagai olahragawan terbaik sekolah, mahupun mengukir nama sebagai mat romeo sekolah, tetapi aku bertekad untuk mengukir nama sebagai pelajar cemerlang di dalam UPSR. Aku tekad untuk membolot 5A di dalam peperiksaan itu.


Bersambung...


{ 62 comments.. read them below or add one }

Fendy Fendy 10 October, 2012
pedulikan org lain...jadi diri sendiri bro...
Encik H Encik H 10 October, 2012
ceh..tak sempat nk first..zzzz
Encik H Encik H 10 October, 2012
errr..kemain aku baca sampai taham nak jadi mat romeo sekolah..sekali rupanya time upsr..grrr..betul2 flashback ni..hahaha
Encik H Encik H 10 October, 2012
*tahap

diam la semua..grrrr
Jhony Tato Jhony Tato 10 October, 2012
posting yang sangat bagus, dan bermakna sekali
Zurina Zurina 10 October, 2012
aku tak berkemampuan mengukir nama sebagai olahragawan terbaik sekolah, mahupun mengukir nama sebagai mat romeo sekolah, tetapi aku bertekad untuk mengukir nama sebagai pelajar cemerlang di dalam UPSR. Aku tekad untuk membolot 5A di dalam peperiksaan itu...like3x...ayat smgt tu

Aku Mad Aku Mad 10 October, 2012
bukan nak mengukir nama sebagai lelaki kacak ke kat sekolah tu ke? hurm ..hehe
Shasha Yacob Shasha Yacob 10 October, 2012
Hamboiii, nak jadik mat romeo erk?
jadi diri sendiri lah dulu.
Iffah Afeefah Iffah Afeefah 10 October, 2012
cm kesian je aku bace entry ko ni heee
Nor Zilla Sensei Nor Zilla Sensei 10 October, 2012
habis dapat 5A x ni?huhu
bese budak skema itu cerdik orangnye
Isabel Diaz Isabel Diaz 10 October, 2012
Hahah, mana spek besar nobita tu skrg? Boleh jadi bahan artifak tu.. hehe..
mizsfatima mizsfatima 10 October, 2012
orng skema sllu kene buli. xder yg peduli pun ada. nampak nerd. tp belajar mantap sbb duk 1st class. be yourself k. pedulikan orng yg negatif statmnt tue
Mat Som Mat Som 10 October, 2012
Mungkin kalau masa tu sdra sekelas dgn Hanis Zalikha, nasib Sdra tidaklah seburuk itu.
Neo89 Neo89 10 October, 2012
Berjayakah tidak? tak sabar rasa nak tahu kesudahannya. Aku sanggup tahan kentut sebab nie. Cepat abam Boni, ceritalah lagii!!
wantie wantie 10 October, 2012
akak pun tak glamour gak kat sekolah. sob..sob..sob...

Tapi result akak. always good.
Saya Disini Saya Disini 10 October, 2012
xsabar nk tgu sambungannya
Pencetus Fenomena Pencetus Fenomena 10 October, 2012
tengah feel wa baca x taw lak bersambung...tapi apa2 pun menarik kisah nie..
Nurul Akmal Nurul Akmal 10 October, 2012
eh bukan Boni org rawang ker..
Zul De Alexis Zul De Alexis 10 October, 2012
menarik cerita nie...wei! cepat sambung gua tengah feel baca td..hehe
fairus fairus 10 October, 2012
PERGHH.. TAK SABAR MENANTIKAN KLIMAKNYA..
syiela syiela 10 October, 2012
suka semangat tu... apa citernya pastu..
Cikgu Ma Cikgu Ma 10 October, 2012
alahai...setiap ayat, huruf, titik koma semua i baca ada sambungan? terbantut..hehe..cepat sambung....
Khalilah MNor Khalilah MNor 10 October, 2012
Otai boni, ni first time baca entry luahan hati... Wuwu~ tak perlu budaya ikut-mengikut kehidupan org. Just proud to be urself otai boni. Jgn terlalu cepat menilai org lain atau diri sendiri. Kita tak tau lagi mcm mana result pengakhirannya...:) Sama2 lah berusaha...
Ikmal Ikmal 10 October, 2012
Assalam, kemainlagi nak jadi Mat Romeo erk... tak sabar nak tunggu episode seterusnya.. hehehhe


Kalau aktif sukan jadi tumpuan erk... patutlah dulu ramai gak pompuan yg minat kat aku secara diam2... itupun aku tau dari kawan perempuan yg bagi tau... hahahha...
cHeRyNa PiReS cHeRyNa PiReS 10 October, 2012
rasa bersemangat pulak. macam baru lepas tgk forrest gump! :)
hazwan hairy hazwan hairy 10 October, 2012
sedih pn ada ak bca..hahaha...dh dkt ni lpkkkkk jum
hazwan hairy hazwan hairy 10 October, 2012
sedih pn ada ak bca..hahaha...dh dkt ni lpkkkkk jum
O'gosh Iskandar O'gosh Iskandar 10 October, 2012
yang cita2 nak jadi MAT ROMEO tu x menahan tu....haa...sambung...sambung...
Cik Nur Cik Nur 10 October, 2012
haish..tgh syok2 baca, bersambung pula..

cepat2 smbungannya..!
Remy hazza Remy hazza 10 October, 2012
bro..... remy tumpang simpati..... zaman kegelapan tu..... semoga kecerahan akan bersamamu.....
Momo Momo 10 October, 2012
cepat sambung..aku nak baca..
yatie yatie 10 October, 2012
This comment has been removed by the author.
ceklala ceklala 10 October, 2012
Eh? dah ade balik yek episod sambung2 nih?hihihi
Mira Adzlia Mira Adzlia 10 October, 2012
ala...bersambung pula yer?

**jgn nanes2 lg yer incik boni...kamu kan da kacak skang.hihi
✿Lady Ainaa✿ ✿Lady Ainaa✿ 10 October, 2012
pula ada sambungan... hehehe..

BTW, nak seribu daya, tak nak seribu dalih.. gitu la nekad.. ahakx...
Kesuma Angsana Kesuma Angsana 10 October, 2012
hehe nak tunggu citer apa lagi lepas ni!
Rozuan Ismail Rozuan Ismail 10 October, 2012
tetap nak title mat romeo kan.huhu
umie mia umie mia 10 October, 2012
teringat kenangan lama la tu ye ^_^ tak sabar nka baca episod seterusnya hehehhee
Cik blogger Cik blogger 10 October, 2012
Boni tetap boni...hehe jgn sedih2...ce senyum..ce senyum ...huhuhu...
Hanif Idrus Hanif Idrus 10 October, 2012
Aku ingatkan kau dulu..pehhhh!!!
Takkan kau bro...
Kaukan hensem, eksyen, perasan dan bergaya...hehehehehe
Ini novel terbaru ker...
-meeSUPERGIRL- -meeSUPERGIRL- 10 October, 2012
biase lah an . zaman2 skolah dulu budak2 olahraga yg paling femes . haha . lahai sedih pulak baca . bersemngat betul yee budak skema tu smpai dapat bolot 5a . bagos2 . adakah itu boni? *jengjengjeng*
shinji izac shinji izac 10 October, 2012
uihhh..kenangan lama nie....
nie yg syok baca nie.. :P

cepat kasi sambung... x sabo nii :)
PinKy MoMMa PinKy MoMMa 10 October, 2012
hi boni kacak hahaha..eh bukan..boni ehem ;p

kakak pinky tumpang duduk 1150 kat sini..patutla kamu klakar di alam realiti..di alam maya sengal gak rupanyer ;p
afeb pilah afeb pilah 10 October, 2012
haiii..kenangan sekolah rendah...
eila eila 10 October, 2012
aigooo...sedih lak baca kisah abg boni kacak kite ni!!!
Dhia Dirham Dhia Dirham 11 October, 2012
alamak bersambung la pulak..
munir ardi munir ardi 11 October, 2012
rupanya rakan boni selain bisa cerita joke bisa mengharubirukan perasaan juga
Melastik Bintang Melastik Bintang 11 October, 2012
sekolah selayang ke boni..la.....
eva eva 11 October, 2012
haishh.. sedih pulak bc kesah awak ni.
maszull maszull 11 October, 2012
assalamualaikum Boni...boni ! boni ! terharu mama..:)
hnahdy hnahdy 11 October, 2012
kebanyak orang yang skema ni macho dari gaya rambutnya, pemakaian,kekemasan
adakah anda kategori itu :)
Bitt (doubeIS) Bitt (doubeIS) 11 October, 2012
wahh gituw ker...hehehehe teruskannn...seronok dengar pelbagai pengalaman ni :)
shidaR shidaR 12 October, 2012
kau ke boni?? mmg seluuttt lah heheee :D
Cendol Cendol 12 October, 2012
haha boni mcm tu ke?wahhh cool ape.haha
bersambung la pulokkk .haishh
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat 12 October, 2012
Tgh syok2 baca bersambunglah pulak...nie yg tak syok nie...
cepat2 smbungannya..!
nadot nadot 13 October, 2012
saje je wat sambungan mase rase nak klimaks..kacau tul la..hahahah
deno deno 13 October, 2012
la sambung rupanya... baru nak isi keboringan duk wad sorang2 mlm ni....
Ezad Skytech Ezad Skytech 18 October, 2012
huhu..sape kah gerangan budak skema tu..?

P.S - sekolah ni dkt area2 tempat aq je...huhu~
AnonymousAnonymous 05 February, 2013
Kita same bro... Kite same... :)
AnonymousAnonymous 19 September, 2013
sksu ajar budak2 jadi pengemis,sbb suruh kutip derma,padahal kerajaan dah bagi peruntukan,kemana perginya dana tsb,minta jabatan audit turun padang.