Ultra Qalif #4 Kuasa Baru! Komik M

Ultra Qalif #4 Kuasa Baru! Komik M. Jikalau anda peminat komik , pasti tau tentang kewujudan komik Ultra Qalif. Hari ni aku nak review tentang Ultra Qalif yang sudahpun masuk ke episod 4 bertajuk Kuasa Baru.


Ultra Qalif 4 Kuasa Baru Komik M
Sumber --> http://komik-m.com
Sinopsis.

Ultra Qalif sedar dirinya di dalam bahaya kerana mengaktifkan kuasa topeng kuara. Apa lagi kuasa topeng itu bertambah kuat daripada sebelum. Namun Qalif tetap memakai topeng itu bagi menentang kuasa kejahatan Tuan Mus,(seorang pendekar hebat yang mengamalkan Ilmu hitam), dan melindungi orang lain. 

Apakah kesannya terhadap Qalif? Apakah risiko yang bakal dihadapinya itu berbaloi dan mampu mengatasi kuasa Ilmu Hitam Tuan Mus? Tunggu lagi? Pergi beli komik ni. Haha.

Sebenarnya aku dahpun mengumpul dua koleksi komik Ultra Qalif ni. Dan kedua-duanya telah dihadiahkan oleh pelukis komik ini sendiri, iaitu Bro Bophairy. Bagi aku, jikalau anda ingin menghadiahkan komik kepada anak-anak anda, Ultra Qalif dan juga komik-komik M yang lain adalah yang terbaik. Ia menerapkan unsur-unsur nasihat dan juga mendekatkan diri kita kepada Allah. Jadi, korang tidak perlu ragu-ragu kepada kandungan yang ada di dalam komik ini. Ia tidak akan membawa kepada perkara-perkara negatif. Dan seperkara yang menarik tentang Ultra Qalif ini ialah, ia menerapkan aksi-aksi pencak silat. Apa lagi golongan-golongan muda sekarang semakin melupakan silat. 

Antara aksi pencak silat di dalam Ultra Qalif 2. Sumber --> http://pergh.com/forum/mags-review-news-and-events/(komik-m)-ultra-qalif1/
Macam mana nak dapatkan koleksi komik Ultra Qalif dan juga komik-komik M yang lain? Senang je. Aku tau korang memang malas nak ke kedai buku kan? Hahahaha. Jadi, terus ke website yang aku tinggalkan di bawah ini, dan terus beli online. Senang sangat.


P/S : Sudah tiba masanya kita bekalkan komik-komik berunsur moral dan mendekatkan diri dengan Pencipta kita daripada biarkan anak-anak kita terus hanyut dengan komik-komik yang melalaikan dan membawa unsur-unsur negatif.

{ 52 comments.. read them below or add one }

Fendy Fendy 18 October, 2012
bagusnya...xpyh beli buku
Ezad Skytech Ezad Skytech 18 October, 2012
kalau nak beli...agak2 kat mana ada jual...mcm best je nak buat koleksi ni..:D
wantie wantie 18 October, 2012
Wah bagus ni. Kalau anak anak baca pun tak de la risau sangat. Ya la kan budak budak cepat ikut.
Aku Mad Aku Mad 18 October, 2012
mad minat komik under 18 , pelukis zint.. hehe .. lukisan dia best..
K O R I E K O R I E 18 October, 2012
ingtkan qalif tu anak blogger ben ashari. huhu
Aliff Haikal Aliff Haikal 18 October, 2012
Pehhh smart ah , siap terapkan seni silat tuwwwww
✿Lady Ainaa✿ ✿Lady Ainaa✿ 18 October, 2012
komik yg berunsur moral dan mndekatkan diri kepada agama.. sangat elok sbb komik2 yg lain kbykkannya urghhhhhhhhhhhhhhhhh.. tp ena layan juga..
Eizil Eizil 18 October, 2012
Sudah lama tak layan komik-komik macam ni, so memang aku pertama kali tengok muka depan komik ni, sebab baca artikel yang bro tulis ni...

membaca ulasan bro ni, macam menarik juga komik ni, mungkin boleh dicuba untuk sumber bacaan baru kepada anak-anak saudara.
Phat Phat 18 October, 2012
aku x reti nak layan komik dari dulu lagi..x berapa minat kot huu
Nurmujahidah Ismail Nurmujahidah Ismail 18 October, 2012
tak minat komik,, wat la citer romantik,, hehe
Niesa Niesa 18 October, 2012
dah lama xbaca komik..dulu zaman budak skolah rendah suka baca komik..
Gillette Flores Gillette Flores 18 October, 2012
Nice one.
Punya angan2 mahu terbitkan buku untuk kanak-kanak juga nanti.
Yang punya elemen nasihat, didikan dan agama.
Tapi personally Gill tak nampak seperti muslimah sejati.
Free hair dan berpakaian ketat.
Cuma adat dan agama dibawa di dalam dada ke mana2 :)
Rozuan Ismail Rozuan Ismail 18 October, 2012
baguslah ada komik yg mendekatkan diri pd tuhan.
Ikmal Ikmal 18 October, 2012
Assalam... perghhhh minat komik juga rupanya... huahuahua...
are_lin@yu are_lin@yu 18 October, 2012
hahaha xtau la bab kartun ni..tp mka mcm ultraman tu kn..hihi
Anisa Anuar Anisa Anuar 18 October, 2012
kalau adaik saya tahu ni...mesti dia suka
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat 18 October, 2012
dulu suka baca komik...sekrg dah kurang...anak2 pun kecik lagi..
Lina md. munir Lina md. munir 18 October, 2012
Dari dulu hingga sekarang baca GILA-GILA DAN AKU BUDAK MINANG jerr.
New info tentang komik ni.
AHMAD AFIQ AHMAD AFIQ 18 October, 2012
dah tinggalkan komik.last komik pon dragon ball
hazwan hairy hazwan hairy 18 October, 2012
xminat komik acaner?tp bca abis cm best ja..ahah
Nurul Akmal Nurul Akmal 18 October, 2012
Kureng sikit baca komik.. lebih pada buku novel.. hehehe
Mia Liana Mia Liana 18 October, 2012
mia kurang minat komik2 ni... huhuhu
Melastik Bintang Melastik Bintang 18 October, 2012
membaca komik merupakan hobi aku masa belajar dulu....nak-nak komik dragonball.... beli oonline ke boni..tak de jual ke kat luar..
syiela syiela 18 October, 2012
tak layan komik layan novel je hehehhe
Sayidah Nafisah Ruslan Sayidah Nafisah Ruslan 18 October, 2012
komik2 macam ni memang bagus untuk budak2 yang baru nak naik :)
Farah Zahid Farah Zahid 18 October, 2012
terkejut tengok tajuknya.. ingatkan Qhaliff anak abg Ben Ashaari tu.. kih kih..
PinKy MoMMa PinKy MoMMa 18 October, 2012
anak akak upin ipin jer dik huhuhu..dh try bg buku lain..diaorg tak teruja macam kembar botak tu ;p
Cikgu Ma Cikgu Ma 18 October, 2012
ala...x tau..minat Canimal jerr kat Ntv7..hehehe
Cik Nur Cik Nur 18 October, 2012
lama dah kot tak layan komik2 ni...
ceklala ceklala 18 October, 2012
dulu rajin gak melayan komik...skang ni layan tivi jek hihi
Azza Afdzal Azza Afdzal 18 October, 2012
dulu2 jer layan komik ney hhi
anamizu kaito anamizu kaito 18 October, 2012
haah betol2.. suka part P/S Boni bagi tu ;)
Denaihati Denaihati 18 October, 2012
kurang minat baca komik, tapi dimensi baru kalau ada jenis yg ada unsur2 nasihat macam ni. tak le asyik sibuk gaduh yg tak hapa2...heeee
Kesuma Angsana Kesuma Angsana 18 October, 2012
serius KA dah bertahun x baca komik2 ni hehehe
yana halim yana halim 18 October, 2012
kalau ada depan mata, akak layan je. Komik pun komik la...
dhiashahida dhiashahida 18 October, 2012
lama da xbaca komik...lau x dulu sll gak songlap komik adik2 g baca..wehuu..;)
hafizrahim hafizrahim 18 October, 2012
Ala-ala the mask versi melayu la ni ek. cantek..boleh layan.

Entri terbaru Tangkap Cintan Dengan Awek Korea

Iffah Afeefah Iffah Afeefah 18 October, 2012
erk komik

lame da tak bace

#mau bukak manga on9 a gni
aimaniman aimaniman 18 October, 2012
akak pun lama dah x baca komik,..

ingatkan tadi kisah ultra'Qaliff' anak Mr Ben,.. rupa2nya komik popular.. ketinggalan monorel betul la akak
Dhia Dirham Dhia Dirham 18 October, 2012
erkk tak penah dengar... tinggal dalam gua batu!
Si Matatajam Si Matatajam 18 October, 2012
Dah makin berumoq ni, makin malas nak layan komik. Ngeeeee..
Budak Nakal^ ^ Budak Nakal^ ^ 18 October, 2012
terbaik...ahak mmg ramai sebenarnya kartunis yg berbakat...tetapi disebabkan pembayaran yg diterima x berpatutan tu yang ramai kartunis berali arah ke bidang lain...ops salah tajuk hahaha
Hanif Idrus Hanif Idrus 18 October, 2012
Aku teringat lak masa aku hensem mud adulu selalu beli komik cina versi Melayu macam Dendam Kesumat, Pedang Perwira dan macam2 ler....
Aku layan sampai beratus2 episod...hehehehhe
Ini komik melayu ini kena sokong ni..
Hidup komik Malaysia , hidup Upin Ipin...
steffany daph steffany daph 18 October, 2012
oh komik :D muehehhe, tapi sya tak suka komik. lebih kepada novel. selera dah tukar.
Kertas Warna Merah Kertas Warna Merah 18 October, 2012
boni buat sinopsis buat aku rasa macam nak beli..
♥ Nana BamBam ♥ ♥ Nana BamBam ♥ 19 October, 2012
nice bila baca sinopsis nye.

tp nana x minat bace komik..kekekkekeke
Solehah Shamsuddin Solehah Shamsuddin 19 October, 2012
sy xbpe ske bce komik. novel ok la
Remy hazza Remy hazza 21 October, 2012
sampai sekarang remy masih simpan koleksi dari 1 sampai akhir teman pendekar helang sakti...... bertahun baru nak habis......
QasehnyaRania QasehnyaRania 10 January, 2013
kurang la komik :D

lepas ni kalau terserempak dengan abg boni belanja makan laksa je la ye.. ;D