Ultra Qalif #4 Kuasa Baru! Komik M

on 18 October 2012

Ultra Qalif #4 Kuasa Baru! Komik M. Jikalau anda peminat komik , pasti tau tentang kewujudan komik Ultra Qalif. Hari ni aku nak review tentang Ultra Qalif yang sudahpun masuk ke episod 4 bertajuk Kuasa Baru.


Ultra Qalif 4 Kuasa Baru Komik M
Sumber --> http://komik-m.com
Sinopsis.

Ultra Qalif sedar dirinya di dalam bahaya kerana mengaktifkan kuasa topeng kuara. Apa lagi kuasa topeng itu bertambah kuat daripada sebelum. Namun Qalif tetap memakai topeng itu bagi menentang kuasa kejahatan Tuan Mus,(seorang pendekar hebat yang mengamalkan Ilmu hitam), dan melindungi orang lain. 

Apakah kesannya terhadap Qalif? Apakah risiko yang bakal dihadapinya itu berbaloi dan mampu mengatasi kuasa Ilmu Hitam Tuan Mus? Tunggu lagi? Pergi beli komik ni. Haha.

Sebenarnya aku dahpun mengumpul dua koleksi komik Ultra Qalif ni. Dan kedua-duanya telah dihadiahkan oleh pelukis komik ini sendiri, iaitu Bro Bophairy. Bagi aku, jikalau anda ingin menghadiahkan komik kepada anak-anak anda, Ultra Qalif dan juga komik-komik M yang lain adalah yang terbaik. Ia menerapkan unsur-unsur nasihat dan juga mendekatkan diri kita kepada Allah. Jadi, korang tidak perlu ragu-ragu kepada kandungan yang ada di dalam komik ini. Ia tidak akan membawa kepada perkara-perkara negatif. Dan seperkara yang menarik tentang Ultra Qalif ini ialah, ia menerapkan aksi-aksi pencak silat. Apa lagi golongan-golongan muda sekarang semakin melupakan silat. 

Antara aksi pencak silat di dalam Ultra Qalif 2. Sumber --> http://pergh.com/forum/mags-review-news-and-events/(komik-m)-ultra-qalif1/
Macam mana nak dapatkan koleksi komik Ultra Qalif dan juga komik-komik M yang lain? Senang je. Aku tau korang memang malas nak ke kedai buku kan? Hahahaha. Jadi, terus ke website yang aku tinggalkan di bawah ini, dan terus beli online. Senang sangat.


P/S : Sudah tiba masanya kita bekalkan komik-komik berunsur moral dan mendekatkan diri dengan Pencipta kita daripada biarkan anak-anak kita terus hanyut dengan komik-komik yang melalaikan dan membawa unsur-unsur negatif.
Ranking: 5

{ 52 comments... read them below or add one }

Reply Comment Fendy said...

bagusnya...xpyh beli buku


October 18, 2012 at 12:03 AM
Reply Comment Ezad Skytech said...

kalau nak beli...agak2 kat mana ada jual...mcm best je nak buat koleksi ni..:D


October 18, 2012 at 12:15 AM
Reply Comment wantie said...

Wah bagus ni. Kalau anak anak baca pun tak de la risau sangat. Ya la kan budak budak cepat ikut.


October 18, 2012 at 12:45 AM
Reply Comment Aku Mad said...

mad minat komik under 18 , pelukis zint.. hehe .. lukisan dia best..


October 18, 2012 at 1:02 AM
Reply Comment K O R I E said...

ingtkan qalif tu anak blogger ben ashari. huhu


October 18, 2012 at 1:04 AM
Reply Comment Aliff Haikal said...

Pehhh smart ah , siap terapkan seni silat tuwwwww


October 18, 2012 at 1:45 AM
Reply Comment ✿Lady Ainaa✿ said...

komik yg berunsur moral dan mndekatkan diri kepada agama.. sangat elok sbb komik2 yg lain kbykkannya urghhhhhhhhhhhhhhhhh.. tp ena layan juga..


October 18, 2012 at 1:46 AM
Reply Comment Eizil said...

Sudah lama tak layan komik-komik macam ni, so memang aku pertama kali tengok muka depan komik ni, sebab baca artikel yang bro tulis ni...

membaca ulasan bro ni, macam menarik juga komik ni, mungkin boleh dicuba untuk sumber bacaan baru kepada anak-anak saudara.


October 18, 2012 at 5:07 AM
Reply Comment Phat said...

aku x reti nak layan komik dari dulu lagi..x berapa minat kot huu


October 18, 2012 at 8:11 AM
Reply Comment Nurmujahidah Ismail said...

tak minat komik,, wat la citer romantik,, hehe


October 18, 2012 at 8:17 AM
Reply Comment Niesa said...

dah lama xbaca komik..dulu zaman budak skolah rendah suka baca komik..


October 18, 2012 at 8:21 AM
Reply Comment Gillette Flores said...

Nice one.
Punya angan2 mahu terbitkan buku untuk kanak-kanak juga nanti.
Yang punya elemen nasihat, didikan dan agama.
Tapi personally Gill tak nampak seperti muslimah sejati.
Free hair dan berpakaian ketat.
Cuma adat dan agama dibawa di dalam dada ke mana2 :)


October 18, 2012 at 8:48 AM
Reply Comment Rozuan Ismail said...

baguslah ada komik yg mendekatkan diri pd tuhan.


October 18, 2012 at 8:51 AM
Reply Comment Ikmal said...

Assalam... perghhhh minat komik juga rupanya... huahuahua...


October 18, 2012 at 9:02 AM
Reply Comment are_lin@yu said...

hahaha xtau la bab kartun ni..tp mka mcm ultraman tu kn..hihi


October 18, 2012 at 9:11 AM
Reply Comment Anisa Anuar said...

kalau adaik saya tahu ni...mesti dia suka


October 18, 2012 at 9:20 AM
Reply Comment Che Rosliza Che mat said...

dulu suka baca komik...sekrg dah kurang...anak2 pun kecik lagi..


October 18, 2012 at 9:21 AM
Reply Comment Lina md. munir said...

Dari dulu hingga sekarang baca GILA-GILA DAN AKU BUDAK MINANG jerr.
New info tentang komik ni.


October 18, 2012 at 9:23 AM
Reply Comment AHMAD AFIQ said...

dah tinggalkan komik.last komik pon dragon ball


October 18, 2012 at 9:42 AM
Reply Comment hazwan hairy said...

xminat komik acaner?tp bca abis cm best ja..ahah


October 18, 2012 at 10:27 AM
Reply Comment Nurul Akmal said...

Kureng sikit baca komik.. lebih pada buku novel.. hehehe


October 18, 2012 at 10:34 AM
Reply Comment Mia Liana said...

mia kurang minat komik2 ni... huhuhu


October 18, 2012 at 10:46 AM
Reply Comment Melastik Bintang said...

membaca komik merupakan hobi aku masa belajar dulu....nak-nak komik dragonball.... beli oonline ke boni..tak de jual ke kat luar..


October 18, 2012 at 11:11 AM
Reply Comment syiela said...

tak layan komik layan novel je hehehhe


October 18, 2012 at 11:12 AM
Reply Comment Sayidah Nafisah Ruslan said...

komik2 macam ni memang bagus untuk budak2 yang baru nak naik :)


October 18, 2012 at 12:26 PM
Reply Comment Farah Zahid said...

terkejut tengok tajuknya.. ingatkan Qhaliff anak abg Ben Ashaari tu.. kih kih..


October 18, 2012 at 2:09 PM
Reply Comment PinKy MoMMa said...

anak akak upin ipin jer dik huhuhu..dh try bg buku lain..diaorg tak teruja macam kembar botak tu ;p


October 18, 2012 at 2:13 PM
Reply Comment Cikgu Ma said...

ala...x tau..minat Canimal jerr kat Ntv7..hehehe


October 18, 2012 at 2:31 PM
Reply Comment Cik Nur said...

lama dah kot tak layan komik2 ni...


October 18, 2012 at 2:37 PM
Reply Comment ceklala said...

dulu rajin gak melayan komik...skang ni layan tivi jek hihi


October 18, 2012 at 2:37 PM
Reply Comment Azza Afdzal said...

dulu2 jer layan komik ney hhi


October 18, 2012 at 2:38 PM
Reply Comment anamizu kaito said...

haah betol2.. suka part P/S Boni bagi tu ;)


October 18, 2012 at 2:47 PM
Reply Comment Denaihati said...

kurang minat baca komik, tapi dimensi baru kalau ada jenis yg ada unsur2 nasihat macam ni. tak le asyik sibuk gaduh yg tak hapa2...heeee


October 18, 2012 at 2:50 PM
Reply Comment Kesuma Angsana said...

serius KA dah bertahun x baca komik2 ni hehehe


October 18, 2012 at 3:19 PM
Reply Comment yana halim said...

kalau ada depan mata, akak layan je. Komik pun komik la...


October 18, 2012 at 3:34 PM
Reply Comment dhiashahida said...

lama da xbaca komik...lau x dulu sll gak songlap komik adik2 g baca..wehuu..;)


October 18, 2012 at 3:57 PM
Reply Comment hafizrahim said...

Ala-ala the mask versi melayu la ni ek. cantek..boleh layan.

Entri terbaru Tangkap Cintan Dengan Awek Korea


October 18, 2012 at 4:03 PM
Reply Comment Iffah Afeefah said...

erk komik

lame da tak bace

#mau bukak manga on9 a gni


October 18, 2012 at 4:45 PM
Reply Comment aimaniman said...

akak pun lama dah x baca komik,..

ingatkan tadi kisah ultra'Qaliff' anak Mr Ben,.. rupa2nya komik popular.. ketinggalan monorel betul la akak


October 18, 2012 at 5:16 PM
Reply Comment Dhia Dirham said...

erkk tak penah dengar... tinggal dalam gua batu!


October 18, 2012 at 5:17 PM
Reply Comment Si Matatajam said...

Dah makin berumoq ni, makin malas nak layan komik. Ngeeeee..


October 18, 2012 at 5:23 PM
Reply Comment Budak Nakal^ ^ said...

terbaik...ahak mmg ramai sebenarnya kartunis yg berbakat...tetapi disebabkan pembayaran yg diterima x berpatutan tu yang ramai kartunis berali arah ke bidang lain...ops salah tajuk hahaha


October 18, 2012 at 5:39 PM
Reply Comment Hanif Idrus said...

Aku teringat lak masa aku hensem mud adulu selalu beli komik cina versi Melayu macam Dendam Kesumat, Pedang Perwira dan macam2 ler....
Aku layan sampai beratus2 episod...hehehehhe
Ini komik melayu ini kena sokong ni..
Hidup komik Malaysia , hidup Upin Ipin...


October 18, 2012 at 7:23 PM
Reply Comment steffany daph said...

oh komik :D muehehhe, tapi sya tak suka komik. lebih kepada novel. selera dah tukar.


October 18, 2012 at 7:44 PM
Reply Comment Kertas Warna Merah said...

boni buat sinopsis buat aku rasa macam nak beli..


October 18, 2012 at 8:25 PM
Reply Comment ♥ Nana BamBam ♥ said...

nice bila baca sinopsis nye.

tp nana x minat bace komik..kekekkekeke


October 19, 2012 at 3:44 AM
Reply Comment Solehah Shamsuddin said...

sy xbpe ske bce komik. novel ok la


October 19, 2012 at 6:16 PM
Reply Comment Remy hazza said...

sampai sekarang remy masih simpan koleksi dari 1 sampai akhir teman pendekar helang sakti...... bertahun baru nak habis......


October 21, 2012 at 4:28 PM
Reply Comment QasehnyaRania said...

kurang la komik :D

lepas ni kalau terserempak dengan abg boni belanja makan laksa je la ye.. ;D


January 10, 2013 at 12:15 PM




 
© BONI KACAK All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template Design By kozumi_ro.
Service Tempahan Design