Sampai Demam Urat

Sampai Demam Urat. Ni semua gara-gara aku dah lama tak keluar peluh lah ni. Sekali buat aktiviti lasak, terus demam aku. Tapi nak tak nak terpaksa juga aku buat. Kalau tak rumah aku boleh pecah. Bumbung rumah aku yang ada ruang simpanan tangki air dah jadi macam hutan belantara. Pokok tumbuh atas bumbung rumah. Macam mana boleh tak perasan. Patutlah tiap kali hujan, rumah aku bocor. Rupanya ada sesuatu yang tak kena.
demam urat
Sumber --> https://zaizaluvme.wordpress.com
Sayangnya aku tak tangkap gambar. Kalau tak, pasti korang terkejut dengan pokok yang besar. Dah jadi macam rumah pokok dah rumah aku. Hahaha. Jadi, seharian aku kat atas tu tebang pokok. Ni pun tak habis lagi sebenarnya. Nak clearkan daun-daun kering yang buat saluran air tersumbat. Kalau tak, rumah aku akan dimasuki air. Pergh, sekali buat kerja berat terus demam urat. Macam mana nak kahwin ni. Lepas malam pertama terus demam. Hahahaha.


demam urat
Gambaran pokok tumbuh atas bumbung. Kes aku pula, pokok lagi besar dan lebih rimbun daripada ni dan tersorok. Sumber --> http://phuaboonsze.blogspot.com

{ 78 comments.. read them below or add one }

Eizil Eizil 05 November, 2012
takper bro, lepas ni boleh buat latihan kerja keras setiap minggu untuk mengelakkan demam urat selepas malam pertama tu nanti... :)
yana halim yana halim 05 November, 2012
pergi gym selalu kasi stamina tu kuat. kata nak jadi blogger hebat, kena tirulah jugak style abg ben...hehe.
Anisa Anuar Anisa Anuar 05 November, 2012
pasni kena exercise...kasi peluh sikit...men badminton ke..ok la tu
MAY MAY 05 November, 2012
wah..untung la dpt naik bumbung...hehe
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat 05 November, 2012
hihihi demam urat ya boni...kesian...boni tak boleh kerja kuat kot...
B.u.n.g.a.O.r.k.i.d.z B.u.n.g.a.O.r.k.i.d.z 05 November, 2012
tu maknenye bro kne wt keje2 lasak kasi lebih sket. utk mse akn dtg hahahha nnti xde la smua urat tu terkezut tetibe kan..
Pape pn kira bro rajin jugak sbb nk wt sndiri sdgkn bnda2 cm tu leh upah :D
kura kura 05 November, 2012
ternak pokok atas rumah. petani yg berjaya bro. hahaha
Kakcik Nur Kakcik Nur 05 November, 2012
Demam urat takpe, jangan demam sebab mengurat! ;-)

Kakcik selalu nampak pokok yang tumbuh di dinding pangsapuri dan kakcik terfikir, tak rebah ke dinding rumah tu nanti!
Hidayah Hidayah 05 November, 2012
haha...kalau dah tau cam gitu len kali ecercise la hari hari...

muda lagi boni.......

:)
Jna marcello Jna marcello 05 November, 2012
urat pun ade demam..baru na taw ;)
are_lin@yu are_lin@yu 05 November, 2012
rajin2 lah tebang ye bro..hihi
ceklala ceklala 05 November, 2012
alahai sian..lame sgt tak exercise la tu...makan ubat n take a rest insyaallah cepat baik :)
Edy Fee Edy Fee 05 November, 2012
hahaha demam urat,..dasat...apa yang dibuatnya tu
♥  Miss Hearty  ♥ ♥ Miss Hearty ♥ 05 November, 2012
haha..itulah kurang sgt exercise :)
dhiashahida dhiashahida 05 November, 2012
lah..kan best...redup jer..;)
stamina kurang tu..pepandainyer sayer..hik3..
Nor Zilla Sensei Nor Zilla Sensei 05 November, 2012
hahaha.. ade jugak kes pokok atas bumbung ea. mesti besar gedabak pokok tu sampai demam urat ni.
bnyak kn exercise sng nnt xde demam2 bila mula kawin..hahaa
hnahdy hnahdy 05 November, 2012
kenan google demam urat ni.. adakah sakit urat?
Niesa Niesa 05 November, 2012
demam urat?cm ne tu?urat pn bleh demam ye..hihihi
MarliaMarble MarliaMarble 05 November, 2012
Best jugak pokok tumbuh atas bumbung..katakan kalau tanam pokok anggur ke,limau ke,jambu ke,terus direct boleh masuk rumah.! hahaha..err,durian janganlah ye.=D
Yuliana Wahit Yuliana Wahit 05 November, 2012
yuyu pernah demam urat.. mmg seksa.. nak buat apa2 semua tak larat.. lemah sgt.
paripariputih paripariputih 05 November, 2012
ha ha ha sengal... mennyempat gak tu nak pikir malam pertama muehe he he >..<
Zurina Zurina 05 November, 2012
erm...macam2 boni yang kacak ni yer...mg empunya urat yg demam lekas2 pulih lah ya!
Syaifuddin Alias Syaifuddin Alias 05 November, 2012
kena selalu buat kerja berat laa lepas ni bro .. baru laa biasa diri tu :]
shiyda shiyda 05 November, 2012
haha , alaa , urat je yg demam . rilek laa , yg laen ok lg kan . hihi
Hazmin Hamudin Hazmin Hamudin 05 November, 2012
Macam mana boleh tak perasan ni bro ada pokok dah tumbang atas bumbung rumah tu. Hehe
potia casadelarossa potia casadelarossa 05 November, 2012
patutnya jgn cabut pokok tu Bro... hijaukan bumi... ekeke
wantie wantie 05 November, 2012
pandainya kau boni. tanam pokok atas bumbung lagi tu. hahaha...

sekali sekali buat kerja berat memang lah boleh kondem.

tapi kalau buat hari hari dah jadi biasa.

sudah. jgn nak merepek. cepat kawin. tak de pun org masuk spital lepas malam pertama ok.
Neo89 Neo89 05 November, 2012
Hahah. Get well soon bro. Btw, takde semut api gigit kerr? huhu~
Lyaa Suriany Lyaa Suriany 05 November, 2012
kire exercise ler tu boni.
nampak nya hr hr la kena pnjt bumbung.
hahaa
deq noor deq noor 05 November, 2012
demam urat? urat je yg demam? errr....
hafizrahim hafizrahim 05 November, 2012
nasib baik perasan..tunggu sikit lagi dapat la ko rumah atas pokok..hehehe

entry terbaru : Awas Pengguna Youtube

JMR JMR 05 November, 2012
uiks...tak sangka ko ada projek hutan simpan kat atas tu bro...heheheh:-p
Ikhmal Malique Ikhmal Malique 05 November, 2012
lain kali try campak benih pokok durian ke..mangga ke..betik ke.. ada juga habuan. huhu
PinKy MoMMa PinKy MoMMa 05 November, 2012
cepat la kawin boni..nnt tak demam urat dah hahaha..klu demam jugek, ada org jaga..picit picitkan gituuu ^^
Ezad Skytech Ezad Skytech 05 November, 2012
Demam terkejut ni boni...semoga cepat semua bro..:)
♥ Nana BamBam ♥ ♥ Nana BamBam ♥ 05 November, 2012
nasihat saya : selalu buat2 kerja untuk urat2 saraf tunjang dan urat2 perot..

hoho :D
Eyriqazz Eyriqazz 05 November, 2012
Demam mengurat? Ishh2,jgn diikutkan sangat keletah AE tu bro...hik3...
Gillette Flores Gillette Flores 05 November, 2012
Jom ikut Gill belajar Capoeira bagi tingkatkan stamina hehehe
◕ Kawaii D Y S H A ◕ ◕ Kawaii D Y S H A ◕ 05 November, 2012
TU LA MUDE2 DA TAK LARAT... KEMAS RUMAH BOLEH KUAR PELUH
CikNana CikNana 05 November, 2012
ingtkan atu kau boni..hehe
Kesuma Angsana Kesuma Angsana 05 November, 2012
kena demam urat ye, KA pulak kena sakit urat kat leher hehehe
syiela syiela 05 November, 2012
muehehhe.. sesekali buat kerja berat terus demam ^_^
Mk Syahir Mk Syahir 05 November, 2012
wah..kompom subur pokok tu kan..pencahayaan yang sempurna gittew..hahaha
najihahfara najihahfara 05 November, 2012
demam urat? cane tu hehe
~CAHAYA~ ~CAHAYA~ 05 November, 2012
demam urat tu demam panas biasa tu ke boni...? agkny boni duduk lame sgt ats bumbung smpi terlupe nk minum kot
Fendy Fendy 05 November, 2012
baru la redup sikit rumah kalau ada pokok....
maszull maszull 05 November, 2012
assalamualaikum Boni...kesian nyer Boni sampai demam urat la dia...:)
Liselle MonCherie Liselle MonCherie 05 November, 2012
Aiyooo demam urat?? Elakkan mkn makanan yg berbisa~ Semoga cepat sembuh bro^^
Azza Afdzal Azza Afdzal 05 November, 2012
rajin nye dye sampaikan tanam pokok pun atas rumah haha
Cik Nur Cik Nur 05 November, 2012
haisshh...pokok yu nak menumpang je lah.. hehehehe
fairus fairus 05 November, 2012
MANJA SANGAT BADAN KAU NI BRO..
KorN KorN 05 November, 2012
demam urat ni penat. lenguh sana sini. kan..
4feet8 4feet8 05 November, 2012
haha..pernah gak cat satu bilik, demam sampai 2 hari..haha
Len Inouie Len Inouie 05 November, 2012
Lol.. ape dah... stamina! Stamina! Stamina! Jon berlari 10Km. :) saya belanja choki-choki sepeket setiap hari selama seminggu
Remy hazza Remy hazza 05 November, 2012
nak buat zoo atas bumbung ke bro...kalau sampai camtu.....
semoga bro cepat sembuh........
mrs chenta mrs chenta 05 November, 2012
bangg..ayang pun demam ni bang. memang secocok lah kita nih bang kan bang. ;p
Karukord Jagau's Karukord Jagau's 05 November, 2012
tebang beb jgn tak tebang hehehe
cHeRyNa PiReS cHeRyNa PiReS 05 November, 2012
Hai. Baru nk frust td. Nasib baik blm lagi. Ahakkk... ;-)
Cik Nurul Siezuka Cik Nurul Siezuka 05 November, 2012
aloo sianya sampai demam2..
Ikmal Ikmal 05 November, 2012
Assalam, hahhaha... mcm mana tak terlihat pokok tumbuh kat atas bumbung tu... kalau masih tak perasan tu memang dah jadi hutan simpan dah... hahha
beckhrooy beckhrooy 05 November, 2012
ni kes jarang buat kerja berat ni, tu demam urat ;)
Rtp Farra Arisha Rtp Farra Arisha 05 November, 2012
hahaha, i've never heard about this incident all this while! semoga lekas sembuh ya demam uratnya. :)
Isabel Diaz Isabel Diaz 05 November, 2012
Hahah, Abg Boni berkebun atas atap ke?
Aida Omar Aida Omar 05 November, 2012
nasib baik tak jadi hutan lagi.. kalau tak mahu gajah duduk atas tu pun boni tak perasan.. haha. Alolo.. nanti kawen bini urutkan gerenti hilang demam sakit urat segala tu.. malam pertama pun demam jugak eh? tu demam terkejut namanya. haha
Rozuan Ismail Rozuan Ismail 05 November, 2012
kena selalu exercise baru badan sihat
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha 05 November, 2012
apa ne yunk?..keja sikit da penat..belum mlm pertama...i hate u yunk :P
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha 05 November, 2012
apa ne yunk?..keja sikit da penat..belum mlm pertama...i hate u yunk :P
Bitt (double IS) Bitt (double IS) 06 November, 2012
laa kesiannya...mlm pertama dlm rumah no hal bro! ahahahahah ni bro dok luar rumah dengan cuaca yg tak menentu...

pangkas batang pokok belah akar tu skit, kasi dia racun skit esok senang cabut mehh...
cci cci 06 November, 2012
ala.. lain kali mesti dia tumbuh pokok rambutan ke.. durian ker.. ngee..
Suara Hati Suara Hati 06 November, 2012
uiihh bahaya tu pokok tumbuh atas bumbung, nasib baik belum jadi hutan tebal hoho
KiD KiD 06 November, 2012
demam nak six pack yea bang... hehehehee
Nurmujahidah Ismail Nurmujahidah Ismail 07 November, 2012
maka berbekam lah anda,, haha
Mia Liana Mia Liana 08 November, 2012
sekali sekala apa salahnya... nampak sangat kena exercise lepas ni...

nampak nakal ayat yang last tu...
Fauzi Blues Fauzi Blues 10 November, 2012
Gua heran camana bleh tumbuh pokok kat atas tu...kuasa Allah kan..