Selamat Pengantin Baru Jerung

Selamat Pengantin Baru Jerung. Sudah lama tak turun ke Selayang. Bila dah turun tu, terimbas kenangan-kenangan lama suatu ketika aku bermustautin di sana. Bila lalu kat pondok telefon awam sebelah loji Taman Bidara, teringat zaman-zaman aku hari-hari gayut kat situ. Berjam-jam lamanya aku bergayut berbekalkan syiling 10sen. Heh heh. Sambil bergayut sambil ditemani bau loji yang sangat-sangat piaw pekat menusuk lubang hidung. Patutlah aku kadang-kadang tak perasan bau taik sekarang. Mungkin dah lali agaknya dengan bau tu. 

Semalam aku turun ke Selayang disebabkan kawan lama sejak sekolah rendah  telah melangsungkan perkahwinan yang pertamanya. Hahaha. Nama yang diberi, Izrul Khanafi atau lebih manja dengan panggilan Jerung. Jadi, jomlah layan gambar terus.

selamat pengantin baru jerung
Mula-mula aku ingatkan ni hiasan deko-deko. Rupa-rupanya ni kek. Cantik betul.
selamat pengantin baru jerung
Sama cantik sama padan. Masa aku ambil gambar ni, ada lah sorang awek ambil gambar juga. Masa dia mengundur, dia terlanggar aku. Aku redha je. Tapi dua tiga kali terjadi benda yang sama. Aku syak wasangka yang bukan-bukan kat awek tu. Aku syak dia cuba menggoda aku. Cis! Pantang nampak lelaki berdahi licin. Tapi trick lama tu memang tak berkesan pada aku lah.
selamat pengantin baru jerung
Pengantin duduk sementara menyaksikan satu persembahan hebat dan memukau.
selamat pengantin baru jerung
Persembahan silat. Terbaik. Budak-budak lagi ni. Aku rasa budak sekolah. Bagus. Sekurang-kurangnya seni pertahanan diri Melayu akan terus dimartabatkan. Masa ni aku rasa macam aku nak tunjuk kehebatan seni permainan teng teng aku yang terulung je. 
selamat pengantin baru jerung
Ecececeh.. Bersuap-suap lagi. Hahaha.
selamat pengantin baru jerung
Antara kawan yang hadir. Ada yang dah ada anak lagi. Rasa macam.. Argh... When is my time is coming?
selamat pengantin baru jerung
Dalam ni rasanya tinggal tiga orang je yang belum kahwin lagi. Hehehe.
selamat pengantin baru jerung
Err.. Aku bukan pengantin perempuan. Sila ambil perhatian.
selamat pengantin baru jerung
Aumm Chak!!
Selamat pengantin baru bro. Semoga berbahagia hinggalah ke akhir hayat. Amin. 

Sejak dua menjak ni aku sangat-sangat sibuk. Macam-macam aktiviti. Nanti ada masa aku akan ke teratak kalian semua dan membalas kunjungan ye. Maafkan aku. Harap-haraplah ada yang merindui aku. Hehehehe.

{ 65 comments.. read them below or add one }

Eizil Eizil 25 November, 2012
Bila agaknya boleh dapat jemputan perkahwinan dari bro boni pula ya... itupun kalau dapatlah jemputan... huhuhu...

Selamat pengantin baru juga kepada bro jerung, walaupun tak kenal, semoga berbahagian selama-lamanya.
◕ D Y S H A  S A H H I R ◕ ◕ D Y S H A S A H H I R ◕ 25 November, 2012
tak lagi bro boni plop..hehe sabo2 ntah ngan cik adik yg dok terlangau2 tu kot
CIK TOM CIK TOM 25 November, 2012
tahniah pd bro jerung...boni kawin jgn lupa ajak ciktom!!
Si Matatajam Si Matatajam 25 November, 2012
Selamat pengantin baru Boni... Eh! Silap plak bro Jerung la... Boni tu bila lg?
Mia Liana Mia Liana 25 November, 2012
selamat pengantin jerung... (hmmm ganaz betul nama manja dia)..

boni ni, cepat2 la, jangan tunggu lama-lama....
Nurmujahidah Ismail Nurmujahidah Ismail 25 November, 2012
cepat la kawin abang boni!!! nak gi ni!!! hehe,,, cute 2 gambar last tu,, kih3
dhiashahida dhiashahida 25 November, 2012
selamat pengantin baru jerung..;)))
xsabar nak wish selamat pengantin baru kat boni lak..
Aida Omar Aida Omar 25 November, 2012
serius depa sama padan sama cantik.. kek tu macam tipu je kan.. eceh boni awek main langgar nampak. haha.. kalau boni kawen esok konpem GBS mai memecahkan kesunyian dont worry tak payah dah panggil silat budak2 GBS je boleh bagi silat free nanti. :P
YaNa Yassin YaNa Yassin 25 November, 2012
Selamat Pengantn Baru Boni,.. Eh, silap Kawan Boni , lallala ~~~~
zaxx zaxx 25 November, 2012
ayunya boni ditutupi jari jemari tu..:P hikhihk
♥  Miss Hearty  ♥ ♥ Miss Hearty ♥ 25 November, 2012
selamat pengantin baru buat jerung :) tnggu wedding boni pulak neh.hehehe
missSenget missSenget 25 November, 2012
abam boni kacak..nnt kawen jgn lupa jemput kitorg..


hawiz hawiz 25 November, 2012
so biler lgi abam boni kite??
baby comel baby comel 25 November, 2012
awek tu langgar eh? maklumlah, xde reverse sensor :) hahaha,
Selamat pengantin baru utk bro jerung tu, untuk boni pulak esok kita wish ye.
Jangan tunggu lama2 bang. cepat la kita dah xsabar ni ehh? hahahaha :p
aiNa yaZiD aiNa yaZiD 25 November, 2012
selamat pengantin baru bro jerung~! heheeh.. sama cun sama kacak. eceh! ehem, tuan blog ni rajin btul pergi wedding n update entry..

x lama lagi turn boni pulak naik pelamin.. amin~! =) *jgn lupa jemput okies*
Aien Alien Aien Alien 25 November, 2012
aumm cak!! haha. comel je boni..eh silap2. ensemm je boni. :D

#tiba masanya tibalah giliran awak boni...hmmm mungkin dengan awek men langgar2 masa amek gambar?? siapa tahu. haha
hnahdy hnahdy 25 November, 2012
untungla ada yang nak langgar..hehehe :)
Ikmal Ikmal 25 November, 2012
Assalam, aik Boni koe nie bila lagi.. huahuabauahua... tahniah kepada kawan Boni tu...
C'Jai C'Jai 25 November, 2012
Barakallah untuk pasangan pengantin...semoga giliran tuan belog pulak lepas ni....

hazwan hairy hazwan hairy 25 November, 2012
kalau time ko jgn lpa jmput ok..haha
Hanif Idrus Hanif Idrus 25 November, 2012
Tinggal lagi 3...emmmm
Siapa pula lepas ni....
.kalau kau kahwin sure aku dtg punya.....
Siap kasi album percuma lagi
Iffah Afeefah Iffah Afeefah 25 November, 2012
takpe kalau ada jodoh, takkan ke mane. rilek suda k?
deq noor deq noor 25 November, 2012
tunggu kad boni pulak. bila ni....
Papa Mifz Papa Mifz 25 November, 2012
Selamat pengantin baru pada jerung, semoga berbahagia ke anak cucu ;-)
Cik Nur Cik Nur 25 November, 2012
selamat pengantin baru..... :)
syiela syiela 25 November, 2012
selamat pengantin baru buat jerung
Shasha Yacob Shasha Yacob 25 November, 2012
pengantin selamat baru, ahaks. kompom keke dia manis gila, selalunya kek macam tuh kena lapik dengan gula. hiih
si robot comel si robot comel 25 November, 2012
selamat pengantin baru buat jerung. Moga bahagia. ewah ewah, bila rasanya nak merasa nasi minyak boni ni? hee
nik ros nik ros 25 November, 2012
selamat pengantin baru untuk Jerung dan isteri.

tak pe. ade jodoh kwen la nnt yea. enjoy single life dulu :))
wantie wantie 25 November, 2012
Taktik ngorat... dahi licin jugak yer kamu...wah.. jerung kawin tu... moga bahagia hingga ke syurga.
~~zana@pb~~ ~~zana@pb~~ 25 November, 2012
Kakzana dah bau nasi minyak ni, bila lagi?
Hidayah Hidayah 25 November, 2012
boni sebok dating ek..?

;)
✿A I N A A✿ ✿A I N A A✿ 25 November, 2012
bila boni nak kahwin ni??? tak sabar sy nk makan nasi minyak kat rumah Boni.. hehehe btw, Selamat pengantin baru dan semoga jodoh boni cepat datang.. Amin.. ahakx
Denaihati Denaihati 25 November, 2012
takde gambar awek yg langgar kaki bro ke...heeee
selamat pengantin baru untuk sahabat bro dan mudahan jodoh berkekalan
PengembaraMinda PengembaraMinda 25 November, 2012
Dah jodoh tuan badan..untungnye la..hehe..
krole krole 25 November, 2012
bunyinye cam bro boni nak kawin sgt2 tu..so jgn tnggu lama2~hihihi..lawak tngok gmbar kena tutup muka tu ngeee~
donnyien donnyien 25 November, 2012
selamat pengantin baru untuk mereka berdua, semoga bahagia hingga akhir hayat :)
Ikhmal Malique Ikhmal Malique 25 November, 2012
assalam, baru balik dari holiday yakni cuti cuti. selamat pengantin baru. lu bro bila lagi? hoho
Syakir Rahman Syakir Rahman 25 November, 2012
ahahaha.. tgu turn abg boni pulak... jgn lupa ajak nnt :D
محمد رازيق محمد رازيق 25 November, 2012
terkejut bc tajuk entri bro. bro bila lagi? haa. tgh tggu turn bro plak. hehe
Anastasyea Aida Anastasyea Aida 25 November, 2012
Selamat pengantin baru, semoga berkekalan bahagia hingga akhir hayat :D
azza_mastura azza_mastura 25 November, 2012
abang kacak , jgn kawen dulu . tunggu eah , kite sanding same same ! :D
Rozuan Ismail Rozuan Ismail 25 November, 2012
asyik g wedding org je bro.wedding sendiri bila lagi.hoho
fifie fifie 25 November, 2012
Bila pulak wedding bro boni ? Haha. Semua orang dah menuju alam rumahtangga nie
fairus fairus 26 November, 2012
BONI ASYIK PERGI ORANG KAHWIN JE.. DIA BILA MAU KAWIN.. :)
AQu Mad AQu Mad 26 November, 2012
akak beli kat sini benda alah tue ->> http://www.aqumad.com/2012/11/boni-tanya-kat-mana-gua-beli-domain-nih.html
Niesa Niesa 26 November, 2012
sekarang bermula la musim org kawen2 ni..abg boni kta ni bila pulak..haha..
KorN KorN 26 November, 2012
cuti2 ni kawen sajer lah nampaknya entry2 kau ye boni.. =)
KorN KorN 26 November, 2012
cuti2 ni kawen sajer lah nampaknya entry2 kau ye boni.. =)
Dkna Abza Dkna Abza 26 November, 2012
apasal boni pegang t***k sendiri?? hahaaa :)

nak kawen..nak kawenn...nak kawe...
Shiyda Aqma Shiyda Aqma 26 November, 2012
selamat pengantin baru bro jerung ! hihi :P
Remy hazza Remy hazza 26 November, 2012
bro boni bila lagiiiii????? tak sabar kiteorg nk pi....he3.....
selmt pengantin baru utk sahabat tu ye,.....
Gillette Flores Gillette Flores 26 November, 2012
Memang dah rindu pun ni.
Macam mana?
Hehehe
Jna marcello Jna marcello 26 November, 2012
eee kan na da cmmnt entry ni..nape boni delete..xsuka lettew ;)

selamat pengantin baru kawan boni ;)
Wanie Raina Wanie Raina 26 November, 2012
kek tu serius nampak sedap :D
Sayidah Nafisah Ruslan Sayidah Nafisah Ruslan 27 November, 2012
bila pulak giliran boni ni ye..
naura auni naura auni 28 November, 2012
yeker awek tu buat2 terlanggar? ke boni ni yg saje terpacak blkang die? hehe kidding.. pape pun majlis n nampak cam meriah.. congrate lah tok pengantin tu... ^__^
Deqla manjew Deqla manjew 28 November, 2012
Selmt pengantin baru jerung...nama wahhh ganaz!! hahaha...awek tu nk try boni la tew...jual mahal la pulak kan...hikhik...turun selayang?? nape x habaq?? deqla dok stu tau..kat tmn wilayah...tau x area tu??? hihi
♥ sitifarhana ♥ ♥ sitifarhana ♥ 29 November, 2012
cngrats jgk untk jerung..wahh, ganas name..kikiki
terbakor terbakor 29 November, 2012
lepas ni bon pulak la kawen hehe
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha 30 November, 2012
kita bila yunk?!>hahahahaha.
shidaR shidaR 08 December, 2012
wahhh..boni bila lg..xsabar nk join ^_^