Bila Hati Terluka

Bila Hati Terluka | Ramai yang nak tau apa yang melukakan hati aku dalam entri kelmarin. Sebenarnya, ia sangat-sangat menayat hati. Aku sangat-sangat tak tenteram sebenarnya. Disebabkan perkara tu, aku jadi tak menentu seharian. 

bila hati terluka
Rambut karat yang sangat huduh. Moga lepas ni aku dah tak buat lagi rambut macam ni. Rasa nak lempang diri sendiri je. Cuma aku nak kurus macam dulu. 
Ia adalah mengenai kekasih hati aku. Bila jadi apa-apa yang buruk pada dia, hati aku sangat-sangat terluka.

bila hati terluka
Inilah dia kekasih hati aku. 
Masa dalam perjalanan balik dari Berjaya Times Square, enjin motor aku tiba-tiba mati. Aku dah agak dah. Bateri aku kong. Sebenarnya dah lama bateri motor aku perlu ditukar, namun aku belum ada rezeki lagi. Nasib baiklah ia terjadi lebih kurang 5km dari rumah aku. Dah nak sampai dah. Menolak aku. Nasib baik ada seorang insan baik hati menolong menunda motor aku. Aku bersyukur sangat kepada Allah kerana menghulurkan bantuanNya ketika aku sedang memerlukan. Dan aku amat berterima kasih pada insan yang dihantar olehNya tersebut. 

Semalam aku terus ke bengkel untuk membeli bateri motor. Boleh jimat sikit kalau pasang sendiri. Jadi, inilah kisah hati aku yang terluka. Sedih betul bila kekasih hati aku ditimpa musibah. Dia lah peneman aku selama ni. Sentiasa setia bersama aku di kala susah dan senang aku. 

bila hati terluka
Siap pasang. Lepas ni aku boleh tarik nafas lega.

{ 103 comments.. read them below or add one }

Fendy Fendy 04 December, 2012
kesiannya...xpe2..biasa la tu..motor dah meragam..keh33
aTieYusof Family aTieYusof Family 04 December, 2012
hihihi.. rupa nya pasai motor.. ingat kan ape...ingat kena tinggal aweks2..haha..
tak pelah, dah memang kena tukar baru kot..dah sampai masanya..so, skrg dh boleh senyum2 lah ya Boni.. kekasih hati dah pulih..haha:D
ceklala ceklala 04 December, 2012
biasela tu..manusia pun ade sakit pening inikan pulak motor kan hihi
Yuliana Wahit Yuliana Wahit 04 December, 2012
hehehe.. cian boni.. alaa. dia nk manja2 ngn tuan dia.. tu yang meragam..
Nurmujahidah Ismail Nurmujahidah Ismail 04 December, 2012
alahai,, tak sangka abang boni pernah berambut begitu,, haha,, harap tak jadi lagi ye.. congrates sebab kekasih hati dah ok :D http://mujadafewa.blogspot.com/2012/12/guna-ini-untuk-jadi-parents-terbaik.html
DIARI FARISHA DIARI FARISHA 04 December, 2012
mto pn mcm org jugak..mkin lame mkin kuat mragam.. heheh..dh tukar ok la tu..
Kakcik Nur Kakcik Nur 04 December, 2012
Bila namanya 'kekasih', maka perlulah ia dibelai. :)
paripariputih paripariputih 04 December, 2012
mohon servis kekasih hati tu on time lain kali boni ==
Syakir Rahman Syakir Rahman 04 December, 2012
wow... lawa awek lu.. wa pon mengidam nk dpt awek mcm lu... tp awek mcm tuh selalu senang kne kebas...ehehehee... apa2 pon wa lega lu x apa2...eh!!!
Khaifaiz Khaifaiz Khaifaiz Khaifaiz 04 December, 2012
tak mampu nak memiliki kekasih hati yg sama..
O'gosh Iskandar O'gosh Iskandar 04 December, 2012
Adeh...kesiannya....ok lagi tu...saya plak keta kena kopak kat pintu driver semata2 nak curi bateri je...habis dekat 2k jugak menukar kunci ngan segala kekemekkan lain pada kereta tu....bertabahlah...
Phat Phat 04 December, 2012
aku turun rawang kita rempit sesama bro hehe
♥  Miss Hearty  ♥ ♥ Miss Hearty ♥ 04 December, 2012
alooo..kesiannye boni ;( semoga kekasih hati boni tuw sihat selalu taw ! ^^
btw, rambut karat tu mmg huduh.jgn buat lagi ek.hitam tu menawan pe.hahaha
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha 04 December, 2012
mohon beri kasih sayang sewajarnya kepada kekasih hati anda tu.hahaha :P
Gillette Flores Gillette Flores 04 December, 2012
Menayat hati ye?
Alololooo.
Kesian die...

Gill pergi ke Time Square hari tu - cuma rushing sebab cari baju annual dinner dan ke kelas Capoeira.
Kalau tak dah dpt jumpa rasanya ;p
Cik Ain Cik Ain 04 December, 2012
wahhh cool la abg boni ahaha wewewewe
Mas Zull Mas Zull 04 December, 2012
assalamualaikum boni...kesian nyer 'kekasih hati' sakit yer lepas ni dah okay la tu kan...:)
Cik Muda Cik Muda 04 December, 2012
bersabarlah wahai bonie... hehehe~

ape yang membuatkan ko nak kaler rambut sebegitu rupe boni???
Mira Adzlia Mira Adzlia 04 December, 2012
tu dia rmbut dlu tu...karat na...hihihi
M'Rie R'Nie M'Rie R'Nie 04 December, 2012
Perh....malanglah sape jadi bini hang ni. Sebabnya bakal bermadu dengan mutur..hehehehe
Abil Fikri Ahmad Abil Fikri Ahmad 04 December, 2012
Rasanya bro, kekasih tu perlu teman baru kut..Superbike namanya nya..hehehe
fiza fiza 04 December, 2012
Tak nak tukar 'kekasih baru' ker? ☺☺
donnyien donnyien 04 December, 2012
hello boni, slmt petang...

rasa simpat dengan apa yang terjadi.. mujurlah ada insan yang sudi membantu.. sentiasa berterima kasih diatas rahmatNya.
zila manaf zila manaf 04 December, 2012
bateri motor kekasih hati no 2 kan kan hahaha
Sheila Salim Sheila Salim 04 December, 2012
Assalamualaikum.. comelnya motor, kesian dia. tuan dia lupa nak beli bateri baru, hehe
Raudzah Zahari Raudzah Zahari 04 December, 2012
Kesian dia...macam nak tukar baru je..
Cik Nur Cik Nur 04 December, 2012
Sedih je bunyi..
tapi tak apa lah, setiap dugaan pasti ada hikmah atau pengajaran yang kita dapat..
kira lepas ni, jgn abaikan motor tu dah..sian dia..hihi
Mat Som Mat Som 04 December, 2012
Satu masa nanti
Boni akan memandu BMW terbaru
Dan motor kesyangan ini akan jadi satu artifak yg bersejarah
MizzTina MizzTina 04 December, 2012
pernah kena mcm tu gak..nk blik dri bazar ramadan, btri kong.. dhla skuter, start guna button..nk tendang xreti sbb xlarat nk double stand.. last², minta tolong ntah sape² yg lalu minta double stand.. malu woooo
hnahdy hnahdy 04 December, 2012
mmg kena tukar bateri besar gedabak terus ek.. bukan buh air bateri je..
Niesa Niesa 04 December, 2012
wow!gmbar abg boni nmpk macho..eceh..terus tuka abg..haha.. nasib bek ada org tlg tunda..kang xpasal2 demam urat plak kang..
akubiomed akubiomed 04 December, 2012
Rasanya bateri kong boleh bawa lagi. Jangan tayar pancit.
Len Inouie Len Inouie 04 December, 2012
Alololo... kesiannya kekasih dia.
Xpe.. dah tukar bateri okey dah~
nabila biela nabila biela 04 December, 2012
good...avoid the rambut karat..hihi..moge moto tu cepat sembuh..aik???cam mnusia plak ek
Pokok Manggis Depan Rumah Pokok Manggis Depan Rumah 04 December, 2012
kasihannya.. Alhamdulillah ada yang menolong. :-)

P/s: Jemput join segmen saya.
cik nana cik nana 04 December, 2012
didoakan semoga kekasih hati tak meragam lagiii setelah mendapat bateri baruuu..
Selendang cinta Selendang cinta 04 December, 2012
cubit peha moto, peha Boni yg terasa sakitnyer..hehhehehe..jgn sedy2 lagi yer dik...
siti fatimah siti fatimah 04 December, 2012
hensem gak kekasih hati kamu tu. boleh masuk meminang? kikikikik...


sib baik ada org tolong tunda. yang tunda motor kamu tu kacak mcm kamu tak?
Mira Maisara Mira Maisara 04 December, 2012
lah..ingatkan pasal ape..hehe.. ni la laki.. motor dikata kekasih hati :P
yana halim yana halim 04 December, 2012
tajuk punyalah gempak...hehe
Kakzakie Kakzakie 04 December, 2012
Pandai pasang sendiri oklah jimat. Dah tu bolehlah peluk kekasih besi tu Boni. Ini 'mas mona' boni baca mesti terkekek-kekek ingatkan yg dimaksudkan dia...
krole krole 04 December, 2012
wahai boni yang kacak...pergh!!! suspen btol tajuk tu hihihi...besa r bro..moto n ciptaan manusia so skali skala tu pndai meragam2 jgk...yg pnting moto LC terbek!!!
AQu Mad AQu Mad 04 December, 2012
kekasih hati aii sekarang dah pandai marah bila dia terkena air lopak..

hehe
cweet pinky cweet pinky 04 December, 2012
wah , semoga perhubungan korang berpanjangan ye :P
munir ardi munir ardi 04 December, 2012
lepas nie boleh lah cari lagi Istri yang kedua kan semoga
Syaifuddin Alias Syaifuddin Alias 04 December, 2012
cari isteri tayar empat pulak lepas ni bro
Lina md. munir Lina md. munir 04 December, 2012
Bila hati dah luka ? Tu la dulu orang suruh beli plaster luka kat kedai Eng Liang banyak2...tak nak dengar. Sekarang motor tu dah buat hati ekau luka - POTONG 2 AJA LAH BONI. Hehehe
Myra Jay Myra Jay 04 December, 2012
Aalahai suwitnya kekasih hati ye..

Itu baru moto dah sedih, kalau aweks hmmm tak tau la ;D
suzie rahman suzie rahman 04 December, 2012
ekekeke.. tlg tkrkn bet3 moto n kete suzie sekali k. :)
Noor Ikmal Noor Ikmal 04 December, 2012
Assalam, kalau dah kekasih hati tu kena jaga dengan baik... sebab nanti merajuk balik baru tau,... hehhe...

Lepas nie kena jaga betul2 tau...
Remy hazza Remy hazza 04 December, 2012
jaga kekasih hati tu elok2 tau ye bro!!!! dialah nyawa dialah intan.....
jgn curang......
Lina md. munir Lina md. munir 04 December, 2012
Hati yang terluka ? Itu la dulu orang suruh beli plaster luka banyak2 kat kedai Eng Liang..tak nak dengar. Sekarang bini tu dah luka kan hati ekau jang...apa lagi ? Kerat dua lah...hehehe



syiela syiela 04 December, 2012
kan dah merajuk kata kekasih hati tapi nape tak jaga elok2
nik ros nik ros 04 December, 2012
sian ..kekasih hati tak sihat yea.
dah ok tu kena jaga elok2 la yea :)
fairus fairus 04 December, 2012
BATERI KERETA AKUPUN BARU JE TUKAU HARI TU.. TERBANGLAH RM170.00
Sarah Mohd Saleh Sarah Mohd Saleh 04 December, 2012
abg boni ni rmbut karak hengat kene rendam dalam air berkarat td.heheh.kesiannye bang kene menolak moto.igt kekasih mane laa td rpenye motor kesygan die ;)
Farah Zahid Farah Zahid 04 December, 2012
hati terluka, bukan ada org tahu pun.. melainkan diberitahu kat orang lain.. :D
4feet8 4feet8 04 December, 2012
haah boni, kesini sikit, nak lempang nih sbb karat kat rambut tu..hehe ;p
Papa Mifz Papa Mifz 04 December, 2012
kalau dah pakai kereta or motor begitulah...ada jer duit kene melayang...huhu
Jna marcello Jna marcello 04 December, 2012
OH!sbb kan bini pertama rupanya hahahah ;D
fifie fifie 04 December, 2012
Alololo sabar lah. Nanti bawak pergi klinik kesayangan awak tu ye boni. hehe
Dianaa Dianaa 04 December, 2012
lelaki bila ada motor, sayang benar. dah macam bini pulak. hehe
jal jal 04 December, 2012
sedang manusia pon boleh meragam ni kan pula motor, sian kat motor ko tu kan hehehe
CikNana CikNana 04 December, 2012
ensem pula kau dulu dulu ah boni.hehe
nadia nadia 04 December, 2012
boni, hensemmm jugak boni dulu ehhh. terluka hatiii tengok kekaratan rambut ituuewww~ ;p
baby comel baby comel 04 December, 2012
Alaaa, isteri demam panas rupanya.. meh sini kita tolong tuamkan :p
hehehe, kena jaga baik2 pasni nampaknya abg boni
✿A I N A A✿ ✿A I N A A✿ 04 December, 2012
alahaiii kesiannya kat boni kena tolak moto tu.. jauh juga 5km, bukan 5m... hurmmm,.... lain kali boni cek sblm nk bawa jauh2..
Rozuan Ismail Rozuan Ismail 05 December, 2012
rambut karat tuh yang tak menahan tuh
aku HaniAsyira aku HaniAsyira 05 December, 2012
sedihnya.. mengapa ia harus berlaku?? amik tisu kesat hingus.. =P
Shiyda Aqma Shiyda Aqma 05 December, 2012
alahaii , jaga kekasih hati tu elok-elok yer ! :P
Aida Omar Aida Omar 05 December, 2012
alolo sian dia eh kekasih hati meragam.. dia nak manja2 lah tu selama nie manja2 gitu je kali nie dia nak manja lebih sikit :)
Iffah Afeefah Iffah Afeefah 05 December, 2012
dalam tak luka tu?

kalau tak dalam aku ley korek kasi dalam
CekbOlat-bOlat CekbOlat-bOlat 05 December, 2012
nak perhatiann dari boni la tuh :D
Si Matatajam Si Matatajam 05 December, 2012
Motor tu nak Boni caring kat dia la tu..
Arina Shamsul Arina Shamsul 05 December, 2012
otomatiknya hati saya pun terasa sayu bila membaca kesedihan hati ko ni boni..sob..sob..

moga ALLAH berikan yang terbaik lepas kejadian ini ye :)

doakan rezeki kamu bertambah baik dan usaha untuk memiliki rezeki tersebut berjalan lancar :) amin~
Hafiz Rahim Hafiz Rahim 05 December, 2012
Takpe bro..rilek..kumpul duit nuffnang nnt angkat ducati terus.
Aku Penghibur Aku Penghibur 05 December, 2012
motor tu mintak sayang lebih tu hehehehe biaselah mesti banyak ragam
JMR JMR 05 December, 2012
sedih aku dok baca kisah ko ni bro...:-(
hazman aka species1980 hazman aka species1980 05 December, 2012
betul tu bro.... rasa sangat bersyukur sangat kan apabila ada bantuan sebegitu di kala kita memerlukan... gua faham sebab eden pun rider kapcai gak
Cinta Misteri Cinta Misteri 05 December, 2012
Alololo..msti nmpk macho kan bila tolak moto, muscle confirm toink toink
Denaihati Denaihati 05 December, 2012
sekali sekala kekasih hati besai macam ni pun memang boleh merajuk juga.
manis sentiasa manis sentiasa 05 December, 2012
<-- pnh jadik minah rempit..
(ada kena mengena ngan entry tak)

haha..
♥ sitifarhana ♥ ♥ sitifarhana ♥ 05 December, 2012
comel kekasih hati..nak pinjam tiga bulan boleh? haha
wanayu wanayu 05 December, 2012
ini betul2 terluka.. haha. motor aku pun asyik meragam
eva eva 06 December, 2012
olololo kesian kekasih dia haha..

alamak jgn kaler rambut mcm tu lagi yer.. tadi dah puji dh tadi.. haha
C'Jai C'Jai 06 December, 2012
perancanganNYA..dengan memberi ujian kecil ini...jika rajin menggali akan terjumpa hikmah yg tersembunyi...:)
are_lin@yu are_lin@yu 06 December, 2012
kekasih ati kita samalah..hehe..ayu pn dh lma xtkr batri..huhu..wow remoih merah tu..haha
Megat Fareto Asnami Suhaimi Megat Fareto Asnami Suhaimi 06 December, 2012
Singgah sebentar :) http://kakitanganmata.blogspot.com/
Nory Zoulkefle Nory Zoulkefle 06 December, 2012
AUWW SMARTNYER RMBUT DULU...HEHE
Nadot Nadot 06 December, 2012
alololololo... sedey plak bace... kalau saye ade dengan boni mase tu... memang saye dah tolong boni tolak same2...tp sy duduk atas motor, boni la yg tolak ;p
Deqla manjew Deqla manjew 06 December, 2012
Sadis sungguh la bro....untung motor tu ade pkwe mcm boni.punye la syg...huhuhu
Hafizul Hafizul 07 December, 2012
memang jimat kalau pandai tukar senditri..hehe..mesti bertambah syng motor kt tuan dia dan lepas ni tak ada mengajuk kat tengah jalan ah..hehe
shidaR shidaR 08 December, 2012
dah sampai masa kena servis hehee :D
QasehnyaRania QasehnyaRania 13 December, 2012
suruh tukar kekasih baru la tu :D

carik tayaar 4 pulok ..
Sayidah Nafisah Ruslan Sayidah Nafisah Ruslan 13 December, 2012
memang normal kalau lelaki sayang lebih dekat motor dengan kereta..