Jom Kita Memberi Sumbangan Kepada Anak-Anak Yatim

Segempak mana kita, sehebat mana kita, sekaya mana kita, segah mana kita , itu semua tidak akan bermakna apa-apa jika kita tidak pernah sekalipun mengingati insan-insan yang memerlukan. Termasuklah anak-anak yatim

Untuk entri kali ni, aku ingin mengajak korang semua untuk beramal. Aku ingin meminta bantuan korang semua untuk menghulurkan sumbangan ikhlas korang kepada rumah anak yatim yang terletak di Shah Alam. 


sumbangan kepada anak-anak yatim
sumbangan kepada anak-anak yatim
sumbangan kepada anak-anak yatim
Inilah ruang untuk anak-anak yatim ini bersantai sambil menonton televisyen. Dalam beramai-ramai tu, bayangkanlah betapa padatnya ruang ini.
sumbangan untuk anak yatim
Tidur pun hanya beralaskan tilam dan berkongsi ramai-ramai
sumbangan untuk anak-anak yatim
sumbangan untuk anak yatim
Ruang untuk anak-anak yatim ini belajar dan solat berjemaah. 
Jadi, jom beramal. Tiada guna kita hidup berharta tetapi tidak sekali pun menyumbang kepada anak-anak yatim. Tidak seperti kita yang hidup serba lengkap dan sempurna. Mereka tiada sesiapa untuk berharap apalagi hidup di atas muka bumi ini tanpa naungan ibu bapa yang tersayang. 

Untuk memberi sumbangan, bolehlah lihat gambar di bawah ini. Ingatlah bahawa harta yang kita perolehi akan lebih berkat jika kita tidak melupakan golongan anak-anak yatim ini. 



RUANGAN MENGUNDI


   
  • Jom undi Bro Framestone. Hari- hari undi. Senang je. Terus tekan button atas ni. Tak perlu ke mana-mana lagi.

  • Undi aku dalam contest IPhone 5 Gadget Impian yang telah dilanjutkan tempohnya. Undi juga hari-hari hinggalah 31 Disember 2012 ini. Aku amat perlukan undian korang. Untuk cara-cara mengungi sila klik --> AKU TERLUPA UNTUK MEMINTA BANTUAN

{ 79 comments.. read them below or add one }

MizzTina MizzTina 26 December, 2012
ni la masanya kite nk beramal jariah..
Sheila Salim Sheila Salim 26 December, 2012
Assalamualaikum. sheila pun tengah kumpul barang nak hantar ke rumah anak2 yatim tu. Insyallah ada orang yang sudi membantu mereka..

dah vote diDenaiHati :)
Hans Hans 26 December, 2012
bagus bro Boni yang kacak :-)
semoga usaha ini diberkati dan dibantu ramai
amin :-)
O'gosh Iskandar O'gosh Iskandar 26 December, 2012
Aminnn...Moga usaha Boni deberkati....jom beramal..
Myra Jay Myra Jay 26 December, 2012
Sama2 kita membantu setakat termampu :D
Iffah Afeefah Iffah Afeefah 26 December, 2012
kalau de duet mmg aku nk je derma hurmm
Kakcik Nur Kakcik Nur 26 December, 2012
Sedikit dari kita, besar ertinya buat mereka...
cweet pinky cweet pinky 26 December, 2012
em , kesian tapi CP pown kesempitan nih , hehehe ~
Kakzakie Kakzakie 26 December, 2012
Kalau setiap sorang bagi sedikit tapi bila dikumpul akhirnya akan banyak juga..
◕ D Y S H A  S A H H I R ◕ ◕ D Y S H A S A H H I R ◕ 26 December, 2012
banyak sekarang tempat yg boleh kita hulurkan bantuan... insyallah saya membantu
nik ros nik ros 26 December, 2012
moga ramai yg sudi membantu :)
Noor Ikmal Noor Ikmal 26 December, 2012
Assalam, inilah masanya nak tambah amal... mungkin hari ini hari mereka, mana tau esok lusa kita pula...
fairus fairus 26 December, 2012
USAHA YANG BAIK BRO..
✿A I N A A✿ ✿A I N A A✿ 26 December, 2012
done promote serta menderma... =)
KY KY 26 December, 2012
Alhamdulillah...semoga Allah bagi kemudahan dan kelebihan pada mereka yg membantu
sHaRiNa eLyaNa sHaRiNa eLyaNa 26 December, 2012
mulianya hati..semoga ada yg membantu..insyallah
ikaa ikaa 26 December, 2012
Boni kat ikaa xnk bg sumbangan ke?? ank yatim jugak nie...hihihi
Cheq Kaq Cheq Kaq 26 December, 2012
hulurkan tangan ringankan beban
Mas Zull Mas Zull 26 December, 2012
assalamualaikum boni...pahala berlipat kali ganda menolong anak2 yatim ni moga usaha dpt diteruskn...:)
paripariputih paripariputih 26 December, 2012
thanks boni semoga allah akan mebalas setiap amal jariah yg boni buat utk membantu merkea2 yg kurang bernasib baik... ^_^ amin
Phat Phat 26 December, 2012
syabas boni atas usaha anda
krole krole 26 December, 2012
krole doakan moga ada yang menderma dan mempermudahkan kehidupan anak2 yatim ni. Membantu anak yatim ni besar pahalanya...aku respek ngan ko boni yang terlampau kacak...teruskan mmbantu mereka2 ini~
aTieYusof Family aTieYusof Family 26 December, 2012
sama2 lah kita membantu apa yg terdaya.. InsyaAllah..kita ringan kan beban mereka...
TQ for sharing Boni :)
Mira Adzlia Mira Adzlia 26 December, 2012
usaha yg baik incik boni...sme2 la kte mbntu ape yg mmpu
najihahfara najihahfara 26 December, 2012
x rugi pun tolong anak2 yatim. allah bagi pahala besar pada yg menolong anak yatim. jom join sekali
Amanda Suria Amanda Suria 26 December, 2012
me dah...thanks...semoga kita dapat meringankan beban mereka..amin..
are_lin@yu are_lin@yu 26 December, 2012
moga mereka diberkati Allah swt
ceklala ceklala 26 December, 2012
insyaallah sama2 kita membantu..tahun depan takde aral bole saya bawak team saya ke sini pulak insyaallah :)
munir ardi munir ardi 26 December, 2012
Siapa yang tidak menyayangi anak yatim maka dia tidak akan disayangi pula, sesungguhnya pada harta kita ada sebagian harta orang miskin dan anak yatim
Zul Aeriazz Zul Aeriazz 26 December, 2012
insyaAllah sama-sama kita membantu sekurang-kurangnya dpat meringan beban mereka.
B.u.n.g.a.O.r.k.i.d.z B.u.n.g.a.O.r.k.i.d.z 26 December, 2012
Sayangi anak yatim & membantu mereka usaha yg mulia. Semoga ia dpt meringankan beban mereka..
4feet8 4feet8 26 December, 2012
oh, patutla mcm pernah nampak. kat blog nadia rupanya..
hafiz hafizol hafiz hafizol 26 December, 2012
Ramai pulak blogger buat entri pasal nie.. boni kalau aku ada duit lebih nak sgt menderma nie...


Semoga Boni dpt keberkatan sbb telah menolong orang lain utk menderma.. :)
PinKy MoMMa PinKy MoMMa 26 December, 2012
alhamdulillah..dari tak tahu..now dah tahu..

jom menderma walau sedikit..tapi bayaran Allah akan lebih dari yang kita beri..

tq adik ehemm..ok kacak ;)
Cik Nur Cik Nur 26 December, 2012
terbaiklah entry ni..!
insyaAllah..akan bantu selagi mampu...
Azza Afdzal Azza Afdzal 26 December, 2012
ENTRY YANG MENARIK..AYUH RAMAI-RAMAI SUDI MEMBANTU
PinKy MoMMa PinKy MoMMa 26 December, 2012
dah undi boni..moga ada rejeki buat kamu eh..boleh wassap wassap ekekeke
shasha yacob shasha yacob 26 December, 2012
aku sudah buat entri pasal, rmai ramai lah kita menyumbang kan :) jangan risau aku setiap hari undi kau. bro ni pun aku dah undi. :D
Muhammad Saiazuan Norhalik Muhammad Saiazuan Norhalik 26 December, 2012
semoga dipermudahkkn urusan, amin...
.::: Princess MOMOY :::. .::: Princess MOMOY :::. 26 December, 2012
sudahlah kacak, berhati mulia pula tu. bagus2
Hanif Idrus Hanif Idrus 26 December, 2012
Kena war-warkan perkara ini....bagus ini
CekbOlat-bOlat CekbOlat-bOlat 26 December, 2012
sumbangkan senyuman . hehehe
Si Matatajam Si Matatajam 26 December, 2012
Moga usaha murni depa diberkati dan dipermudahkan Allah
Aju Mohit Aju Mohit 26 December, 2012
insya allah dmoga usaha baik ini dipermudahkanNya, dalam pada kita grmbira ingatlah pd mereka yang kurang bernasib baik
Nurrul Nurrul 26 December, 2012
sebahagian daripada duit yg kita dapat masa gaji.. ada bahagian org lain..
*sebab tuh adanya zakat..
Jom kita beramal. !
AFNI AFNI 26 December, 2012
smga diberkati hidup kalian
baby comel baby comel 26 December, 2012
Jom, jom membantu mereka2 yg memerlukan ni.. Bonus dah masuk kan korang, pe lagi =)
~moga usaha murni mu ni akan diberi ganjaran berganda abg boni. Amin,
Rozuan Ismail Rozuan Ismail 26 December, 2012
sama-sama kita membantu mereka yang lebih memerlukan
daddydee daddydee 27 December, 2012
bersama kita membantu takat yang termampu.
Pena Menari Pena Menari 27 December, 2012
semoga usaha boni & penderma dirahmati dan diberkati....amin
Aliff Haikal Aliff Haikal 27 December, 2012
Thanks bro ! InsyAllah rezeki untuk dikongsi bersama
mie mie 27 December, 2012
sama2 kita meringankan beban mereka...
AnonymousAnonymous 27 December, 2012
Semoga mendapatkan amal jariyah dengan menganjurkan hal mulia seperti ini

PS: itulah adalah sebuah miniatur kapal kecil didalam sebuah Mall yang berfungsi sebagai restauran di kota Makassar
Munir Ardiku Munir Ardiku 27 December, 2012
Semoga mendapatkan amal jariyah dengan menganjurkan hal mulia seperti ini

PS: itulah adalah sebuah miniatur kapal kecil didalam sebuah Mall yang berfungsi sebagai restauran di kota Makassar
aimaniman aimaniman 27 December, 2012
Orang memberi kita merasa,, harap masy malaysia menganggap anak yatim ni ibarat cubit paha kiri paha kanan pun terasa...
Denaihati Denaihati 27 December, 2012
insyaAllah sama2 kita bantu anak2 yatim ni sedaya kita.
MaMa Rey MaMa Rey 27 December, 2012
baik betul boni kacak..
Ena's Palace Ena's Palace 27 December, 2012
teruskan..moga murah rejeki
Shiyda Aqma Shiyda Aqma 27 December, 2012
insyaAllah , sama2 la kita beramal ..
Mia Liana Mia Liana 27 December, 2012
amal jariah untuk saham akhirat.... mulianya boni siap buat entri lagi.
CIK TOM CIK TOM 27 December, 2012
alhamdulillah usaha yg bagus..
Remy hazza Remy hazza 27 December, 2012
alhamdulillah...usaha yg sungguh murni.......
ahsfantasy24 ahsfantasy24 27 December, 2012
moga dipermudah segala urusan :)
ctk ctk 28 December, 2012
teringin sangat nak tolong...in shaa allah kalau ada rezeki lebih akan ku hulurkan bantuan...semoga dorang semua sentiasa dibawah lindungan NYA :)
afeb pilah afeb pilah 28 December, 2012
berbakti pada yang memerlukamn
potia casadelarossa potia casadelarossa 28 December, 2012
izinkan aku buat copy paste entry ni nnt ok mohd boni bin kacak?... kan itu SEO : salin entry orang.. ekeke...
QasehnyaRania QasehnyaRania 29 December, 2012
semoga dipermudahkan .
inshaa Allah
Sayidah Nafisah Ruslan Sayidah Nafisah Ruslan 30 December, 2012
semuanya ahli syurga.. biar mereka menjadi insan berguna di masa depan :)
Hairul Hafiz Karim Hairul Hafiz Karim 31 December, 2012
bersedekah tu lebih baik dari menerima