Cerita Lawak Awan Nano- Hafiz AF Macam Chilakos

on 30 January 2012

gambar pinjam dari abang gua

Macam chilakos. Itu je yang mampu aku gambarkan. Disebabkan lagu yang memenangi Anugerah Juara Lagu ke 26 , aku melalui pagi yang memelikkan masa on the way ke ofis pagi-pagi buta ni. 

Seperti kebiasaannya aku memang akan menyanyi sepenuh hati setiap kali berada atas motor tanpa mempedulikan orang lain yang berada di sekitar. Kadang-kadang bila sampai note yang tinggi, aku akan terus menyampaikan sesebuah lagu tu sepenuh hati sehinggakan terkeluar gentian-gentian kahak. 

Disebabkan lagu Awan Nano dendangan Hafiz Af telah memenangi Anugerah Juara Lagu ke 26 malam semalam, jadi aku telah menyampaikan lagu ni sepenuh hati semasa dalam perjalanan ke tempat kerja. Yang menterperanjatkan aku, bila tiba part korus je, tiba-tiba aku terdengar suara-suara memback up lagu tu. Bila aku menjeling side mirror,aku melihat penunggang-penunggang motor di belakang aku semuanya menyanyikan lagu tu secara beramai-ramai. Suasana ketika tu ibarat satu video klip di mana lagu itu menerapkan unsur suara latar yang ramai. 

 gambar sekadar hiasan.Dipinjam dari geng Malaysian Bikers

Suasana ketika itu sungguh meriah. Aku terasa sangat teruja dengan apa yang berlaku itu. Dan yang menariknya, mereka hanya mengambil part korus sahaja dan membuatkan aku bangga kerana menjadi penyanyi utama lagu itu. Selepas lagu tu habis, kami semua bersurai meneruskan perjalanan ke tempat kerja masing-masing. Aku sempat melambai-lambai ke arah mereka setelah mengambil persimpangan ke Pekeliling.

Sampai je kat pekarangan ofis, aku terus memarking motor sambil menjeling-jeling orang sekeliling dan mengangkat-ngangkat kening akibat perasaan teruja yang masih lagi menebal di dada. Apa-apa pun, sejuta tahniah kepada Hafiz dan juga pencipta lagu yang sangat indah itu, seniman M.Nasir , kerana telah berjaya memenangi Anugerah Juara Lagu ke 26.

Jadi, jom kita sama-sama menghayati lirik lagu indah ini yang dinyanyikan oleh aku dan geng-geng motor yang tidak aku kenali semasa dalam perjalanan tadi.

AWAN NANO - HAFIZ AF
Lihat ke arah sana
Serakan warna dan berarakan
Awan
Pabila terik panas
Segera hadirnya memayungi diri
Pabila kau dahaga
Sesegera turun hujan melimpahkan kasihnya
Pabila kau katakan
Akulah awan itu yang kau mahu

Begitulah awan nano
Setia melindungi diri
Tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Begitulah awan nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu
Kasihnya
Kasih tiada banding
Setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Awan kekasih sebenarmu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu
Lihat diriku ini
Yang sesekali pernah kau bagaikan awan
Sehingga tak mungkin terlupa
Berikan belas sedari dulu
Sehingga tak mungkin termampu saksi
Setitis pun air matamu kasihku
Sehingga kau katakan
Akulah awan itu yang kau rindu
Akulah awanmu yang sedia
Melindungi dirimu tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Akulah awanmu yang sering kau rindu
Dan tak terduga hadirmu walau tak tercapai jejarimu
Kasihku
Kasih tiada banding setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu
Begitulah awan nano
Setia melindungi diri tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Begitulah awan nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu
Kasihku
Kasih tiada banding setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu
*Macam biasa.Kalau korang suka dengan entri aku ni,tekanlah button SHARE/LIKE dan twitter tu ye.SHARING IS CARING.I love U too.Janganlah malu-malu hamster.Heh heh.

Cerita Lawak : Bau Mulut Awek Tu

on 28 January 2012

Wah. Sedar tak sedar dah pukul 7 pagi di saat entri ini ditaip. Humangaih! Aku dah terbangun dah pukul 3 pagi tadi sebab nak update entri. Lepas tu aku terbau mulut sendiri. Yang aku ingat pandangan aku kabur dan semakin gelap. Sedar-sedar je dah pukul 7 pagi. Wah, aku pengsan kerana terbau bau mulut sendiri. Pergh!! Puaka sungguh bau mulut aku sebenarnya. Bangun-bangun je, terus aku berlari pecut ke bilik air. Tanpa membuang masa(walaupun aku dah buang jam tangan aku ke dalam tong sampah) aku gosok gigi dan kumur-kummur dengan Colgate Plax Ice+Clorox. Puas hati aku. Disebabkan bau mulut, niat suci murni aku untuk menaip entri telah digagalkan. Hampeh!

Jadi, kepada readers semua, pastikan korang menggosok gigi sebelum ke tempat kerja ataupun memulakan aktiviti korang di hari Sabtu ni. Sesungguhnya, bau mulut mampu merosakkan aktiviti seharian kita. Ia melambangkan ketidak bersihan diri kita kepada orang lain. Tak kira lah korang lelaki ke perempuan ke. Dua-dua spesis ni sama je bau mulutnya. Yang membezakannya adalah  tahap penjagaan mulut setiap individu.

Aku masih teringat ada kisah yang sangat menayat hati aku semasa  menaiki bas metro ke Kuala Lumpur untuk membeli dua bungkus belacan. Ketika dalam perjalanan, bas berhenti seketika di Jalan Ipoh untuk mengambil penumpang. Aku pun menjeling dengan membuat wajah seorang orang tua yang gatal. Kelihatan seorang awek menaiki bas dan gigih mencari tempat duduk. Comel  macam Izzara Aisyah muka beliau. Kebetulan masa tu sebelah aku kosong dan tak ada penumpang. Aku pun apa lagi. Terus aku mempamerkan wajah yang kacak dan terus aku berada di dalam mod seorang ahli korporat mata keranjang. Dengan suara yang jantan aku gubah bak suara Suhaimi Meor Hasan, aku mempelawa awek tu duduk sebelah aku. Awek tu pun terus duduk sambil melemparkan senyuman. Humangaih! Lagi terserlah kecomelan beliau. Betul orang cakap, dari senyuman juga boleh turun  ke hati. Aku pun terus menanam azam dan nekad untuk meminta nombor telefon awek tu. Seperti mana keazaman Lee Chong Wei untuk menundukkan Lin Dan, begitulah juga keazaman aku. Dengan wajah yang kacak aku pamerkan, aku terus menegur awek tu.

" Assalamualaikum.", ringkas aku memulakan perbualan.

" Waalaikumsalam.", jawab awek tersebut.


gambar sekadar hiasan

Secara tiba-tiba aku diserang kekejangan otot. Muka aku hampir bertukar menjadi biru. Urat-urat aku hampir putus. Tempat pengeluaran najis aku terkemut-kemut tanpa dapat dikawal. Semua tu gara-gara bau mulut awek tu yang saling tak tumpah seperti loji kumbahan najis Taman Bidara,Selayang. Tapi, demi menjaga air muka awek tu, aku tetap memaintainkan kekacakan aku sambil berpura-pura seperti sedang lapar.

" Rambut awak ada habuk.",sambung aku selepas membatalkan niat untuk meminta nombor telefon awek tersebut.

" Oh, yeke? Terima kasih ye awak yang kacak tu.",ujar awek tersebut sambil menyapu-nyapu rambutnya.

Jadi,kepada korang semua. Jadikanlah ini sebagai iktibar dan renungan kita bersama. Sesungguhnya, kebersihan mulut juga sangat penting di dalam kita menjaga keharmonian sesama kita. Begitu juga di dalam rumah tangga. Janganlah hanya mementingkan kebersihan luaran tetapi kebersihan dalaman terabai. Apa yang penting di dalam kehidupan seharian kita ialah kebersihan. Jadi..



Gunakanlah Colgate Plax Ice untuk mendapatkan aroma nafas yang menyegarkan. Hahahaha. Tak pasal-pasal aku jadi duta produk tanpa dibayar sesen pun. Hakhakhakhak.

*Macam biasa.Kalau korang suka dengan entri aku ni,tekanlah button SHARE/LIKE dan twitter tu ye.SHARING IS CARING.I love U too.Janganlah malu-malu hamster.Heh heh.

Kisah Percintaan Komedi.Aku Perlukan Bantuan.



Lately aku mendapat satu idea untuk menaip satu cerpen yang berunsurkan kisah percintaan komedi. Disebabkan aku mempunyai otak sewel lagi menyewelkan, rasanya mungkin kisah percintaan tu akan menjadi lebih santai dan menarik daripada kisah-kisah percintaan yang lain. Tapi, terdetik satu persoalan pula di dalam hati aku. Alang-alang aku menghasilkan satu cerpen, rasanya aku boleh cuba hantar juga cerpen tu kat majalah-majalah yang menerbitkan cerpen-cerpen bersiri. Hmm, rasa teringin tu ada.. tapi aku tak tau macam mana caranya. Aku tak tau macam mana jalan dia. Sesiapa yang tau macam mana caranya ye? Boleh korang kongsikan dengan aku. Macam mana caranya untuk aku masuk line majalah-majalah ni. At least aku boleh menambah sikit pendapatan aku yang sememangnya suam-suam kuku je ni.

Bercerita tentang cerpen tu nanti, aku tak leh nak kongsikan lebih-lebih sebelum aku betul-betul yakin kekuatan cerita tu. Sekarang ni, cerpen tu hampir siap. Tinggal dalam 20% je lagi untuk aku siapkan dan touch up touch up sikit untuk menjadikan ia lebih menarik. Ia mengisahkan percintaan seorang lelaki yang biasa-biasa dengan seorang gadis yang agak kasar. Kisah percintaan tu biasa-biasa je, tapi aku menerapkan komedi-komedi kebiasaan aku untuk menjadikan jalan cerita dia menarik dan lain daripada lain. InsyaAllah aku akan hasilkan sesuatu yang bermutu. Tapi ini first time aku hasilkan sebuah cerpen yang mengisahkan tentang cinta. Jadi, aku harap korang tak mengharapkan sesuatu yang seperti dihasilkan penulis-penulis profesional yang lain. Ini percubaan pertama dan aku cuma mengharapkan yang korang akan suka cerpen tu nanti. Tapi itulah, aku tak tau samada aku nak mulakan dengan menaip dalam entri ataupun mulakan dengan hantar ke majalah-majalah. Someone please help me. Aku perlukan guide untuk aku jadikan sumber rujukan tentang selok belok cerpen dalam majalah. Dan berapa bayaran yang aku boleh terima untuk satu cerpen bersiri untuk majalah-majalah.

Sesiapa yang tau, boleh tak tinggalkan info kat page aku.     Klik --> bonz da blogger.


Apa Kejadahnya Filem Hollywood Meraban?

on 26 January 2012

Gambar sekadar hiasan

Aku kadang-kadang meluat bila tengok aksi-aksi kebanyakan hero di dalam filem Hollywood. Setiap kali ada adegan tembak menembak, kompem-kompem takkan kena walau sedas pun. Tak kiralah pihak musuh tu pakai machine gun dan ada dalam beratus-ratus orang. Musti takkan kena walau sedas. Lagi-lagi bila babak hero terjun ke dalam sungai ataupun laut untuk mengelak daripada ditembak. Dengan bahagia dan tenang je hero tu menyelam dalam air sambil peluru-peluru musuh hanya sekadar lalu sipi-sipi. Kalaupun kena sedas, pasti hero tu mampu hidup berjam-jam lamanya sambil gigih menumpaskan pihak musuh satu persatu. Hello brader pengarah! Logiklah sikit! Lebih baik kau letak watak hero tu sebuah robot je. Kan lebih logik.
Yang paling aku kesian pada watak-watak antagonis. Watak utama antagonis tak apa lagi, tapi watak-watak tempelan. Walau ada beratus-ratus orang sekalipun, dengan senang dan mudah je ditumpaskan. Padahal bertempur dengan seorang je hero. Tapi dia punya gempak tak gempak tu seolah-olah dorang ni sedang bertempur dengan satu batalion askar. Part yang paling menjengkelkan adalah part masa dorang ni mati satu persatu. Kadang-kadang dorang ni mati pun dalam keadaan yang sangat-sangat kelakar. Kalau korang perasan, ada yang mati sebab terkejut terserempak dengan hero. Bila terkejut tu tak sempat buat apa-apa. Tau-tau dah kena lesing dengan hero. Pastu jatuh tangga berguling-guling. Hahaha. Nampak tak betapa kesiannya watak tempelan antagonis ni? Ada jugak yang bertempur bermati-matian sampai kehabisan peluru machine gun, tup-tup dengan hanya sedas tembakan daripada hero , kadang-kadang sampai tiga orang mati sekaligus. Macam mana tu? Rupanya peluru hero tu menembusi badan dan terkena kat member-member yang lain. Dasyat tak dasyat hero Hollywood ni. 

Cuba kita tengok pula masa hero bertumbuk dengan pihak musuh. Kadang-kadang dia sorang je mampu menumpaskan sampai 20 hingga 30 orang musuh. (Walau tak setanding hero Hindustan.Hahaha). Dengan sekali penumbuk atau penerajang , musuh terus terbaring tersipu malu tak berdaya untuk fight lagi. Pergh..Gila hebat. Aku pun pernah bertumbuk, tapi nak tumbangkan sorang je pun ambil masa berpuluh minit. What the fish? Hero Hollywood ni ada belajar ilmu batin agaknya. Hahaha.

Kalau macam tu, aku pun mampu membikin satu filem aksi. Alang-alang tak logik, biar sampai ke tahap kritikal terus kan? Filem aku tu nanti aku nak buat satu babak di mana 20 hingga 30 orang penjahat dikepung oleh seorang hero di sebuah perhimpunan sekolah. Semasa kejadian, tempat perhimpunan tu dipenuhi dengan beribu-ribu orang pelajar sekolah. Jadi, untuk menumpaskan pihak musuh, hero telah melontarkan bom ke tempat perhimpunan itu sambil melepaskan tembakan rambang menggunakan machine gun. Dan akhirnya pihak musuh semuanya telah mati dan ditumpaskan manakala beribu-ribu pelajar telah terselamat tanpa seorang pun tercedera. Hahaha. Nampak tak? Alang-alang tak logik kan?Hehehe.

InsyaAllah , aku akan mula membikin filem tersebut dalam masa terdekat. Filem yang dianggarkan menelan kos sebanyak RM3000 dan akan dibintangi oleh Aaron Aziz sebagai hero dan Jaafar Onn sebagai watak utama antagonis. Nantikan kemunculan filem yang bertajuk XXXXX-The Next Next.

*Macam biasa.Kalau korang suka dengan entri aku ni,tekanlah button share/like dan twitter tu ye.SHARING IS CARING.I love U too.Janganlah malu-malu hamster.Heh heh.

P/S : Sebab tu aku lagi suka tengok kartun dan filem-filem seperti Incredible Hulk, Superman, Terminator dan filem-filem mengarut yang lain sebab alang-alang tak logik lebih baik tengok yang betul-betul tak logik. Hahahaha. 

Cerita Lawak : Aku Dan Neelofa

on 25 January 2012

Cerita Lawak : Aku Dan Neelofa

Entah macam mana petang tadi aku boleh mengidam keropok BIKA. Jadi, tanpa sedikitpun rasa serba salah, aku terus menghidupkan enjin motorsikal berkuasa keldai aku untuk bergegas ke kedai runcit berdekatan. Dengan memakai T-shirt, seluar pendek yang koyak di bahagian bontot dan selipar lain sebelah, aku terus memulakan perjalanan.
cerita lawak, lawak, Neelofa, neelofa hot, gambar neelofa, cerpen lawak, foto hot neelofa,
NEELOFA
Sudah menjadi tabiat, aku akan mula menyanyi lagu-lagu kegemaran aku sepanjang perjalanan ke kedai. Dimulakan dengan lagu-lagu retro, lagu generasi terkini dan tak lupa juga lagu-lagu nasyid. Sambil-sambil tu, aku mengambil kesempatan untuk menikmati pemandangan suasana petang di kawasan perumahan. Manalah tau kalau-kalau aku boleh melihat gadis-gadis comel bermain kejar-kejar, tengteng, batu seremban ataupun gadis-gadis yang sedang mengumpat jiran tetangga di luar rumah. Boleh juga aku cuci mata ataupun berkenalan dan terus datang meminang di malam hari.

Tapi malangnya..pemandangan-pemandangan pada petang tadi sungguh menghampakan. What the fish! Yang kelihatan hanyalah pemandangan budak-budak berkepala botak sedang main kejar-kejar sampai terbogel, pemandangan dua ekor lembu bersiar-siar petang, pemandangan seekor babi hutan menggelupur lari apabila dikejar Pak Karim, pemandangan seorang mak cik yang sedang menjolok sarang tebuan dan pemandangan-pemandangan lain yang tak best dan tidak langsung menaikkan nafsu syahwat aku. Disebabkan terlampau stress dengan keadaan tersebut, aku terus memulas throttle motor semaksimum yang mungkin. Rasa bangga mula menguasai diri apabila motor aku memecut laju di jalanan. Dengan kulit muka yang terlipat-lipat dan tergetar-getar ditiup angin , aku terus memekik.

"Akulah raja jalanan !! "

Namun kebanggaan itu tidak bertahan lama apabila dengan selamber gajah je seorang bayi yang menaiki walker memintas motor aku sambil ketawa terkekek-kekek.


PRAP!!

Secara tiba-tiba aku merasakan maruah aku bagai dipijak-pijak. Secara tiba-tiba hati aku remuk dan terasa sangat sakit sekali. Disebabkan tidak mampu mengawal kesedihan, tanpa disedari aku menunggang motor secara terbalik sambil bersila di atas seat.

Setibanya di kedai runcit, aku terus melangkah ke dalam kedai.
Selepas berjaya membeli keropok BIKA , aku terus keluar dari kedai dan menuju ke arah motorsikal yang aku park di tempat pembuangan sampah. Selepas berjaya mengeluarkan motor dengan penuh usaha dan susah payah dari longgokan sampah tersebut, aku terus duduk di atas seat motor sambil menikmati keropok BIKA yang baru dibeli itu dengan penuh rasa keriangan.


Sedang aku asyik melayan kesedapan keropok itu, secara tiba-tiba aku disapa oleh seorang budak tadika.

"Abang! Saya selalu tengok abang sorang-sorang je? Abang tak ada gf ke? ",terpacul soalan cepumas dari seorang hamba Allah yang masih lagi berhingus belon di hidungnya.

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA!!", aku gelak berdekah-dekah dengan menggunakan intonasi gelak seseorang yang memegang watak antagonis dalam kebanyakan filem di dalam dunia. Sambil otak aku ligat memikirkan idea untuk menjawab soalan tak bermoral sebentar tadi.

Setelah mendapat idea, aku terus mengetatkan wajah dan memogramkan diri aku di dalam mod serius.

"Adik! Adik ni alien ke? Duduk kat mana selama ni? Ramai yang kenal siapa abang. Dan ramai yang dah tau kisah cinta abang. Ketinggalan rupanya adik ni. Macam ni lah. Adik kenal Neelofa tak? ",tanya aku sambil merenung tepat ke mata budak hingusan tersebut.

"Akak Neelofa?! Kenal kenal !! Yang pelakon tu kan? Yang cantik tu kan? ", jawab budak hingusan tersebut bersungguh-sungguh.

"Hahahahaha! Tepat sekali! Sebenarnya, Akak Neelofa yang adik cakap cantik tu..sebenarnya..dia tu lah awek abang!! Kitorang dah lama bercinta.Kitorang saling menyintai dan menyayangi antara satu sama lain. Dia pun sangat menyanjungi abang dan menganggap abang ni adalah perwira hati dia. Kalau tak ada aral melintang pukang, hujung tahun ni kitorang akan melangsungkan perkahwinan kat dewan serbaguna orang ramai Taman Bidara, Selayang.", sambung aku lagi sambil melompat dari seat motor dan menumbuk ke langit. 

Tiba-tiba kedengaran lagu perwira dendangan Saloma.Entah dari mana datangnya. Tak cukup dengan tu,tak semena-mena angin bertiup kencang secara tiba-tiba. Serta merta babak ketika itu menjadi gila gempak. Sambil aku berdiri tegak dan menumbuk ke langit,  rambut aku terkibar-kibar ditiup angin, begitu juga seluar pendek koyak di bontot yang aku sarung dari rumah. Ditambah lagi dengan sampah-sampah yang ligat berterbangan di depan dan belakang aku. Secara tiba-tiba aku terasa aku ni adalah Aaron Aziz yang sedang berlakon di dalam filem KL GANSTER.Budak hingusan tersebut pula sangat terpegun dengan aku sehingga beliau terduduk dan menggigit jari-jari tangan kanannya sambil mata tak berkelip-kelip.

Dan, dengan penuh bergaya aku melompat semula ke atas motor dan terus menghidupkan enjin.Sebelum memijak gear, aku sempat menoleh ke arah budak hingusan tersebut dan memandang tepat ke arah matanya.Sambil mempamerkan wajah yang terlalu kacak, aku mengangkat-ngangkat kening sebanyak 64 kali sebagai tanda isyarat betapa eksyennya aku ketika itu.

Setelah agak pening,loya tekak,dan rasa nak termuntah, dengan pantas aku memijak gear motorsikal menggunakan hidung dan terus memecut meninggalkan budak hingusan tersebut yang masih lagi terpegun dan terkagum dengan aku. Sepanjang perjalanan balik, aku hanya mampu ketawa berdekah-dekah kerana berjaya menipu seorang budak tadika.Rasa bangga tersemat di dalam kalbu.Dan sehingga entri ini ditaip pun aku masih lagi ketawa berdekah-dekah.




Cerita Lawak : Handphone DiBlender Kerana Geram

on 24 January 2012

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.Hari ni dah masuk hari kedua perayaan tahun baru cina.Dan aku masih lagi menanti dan mengharapkan sesuatu yang ghaib yang sangat-sangat aku harapkan.At least jika apa yang aku nantikan itu menjadi kenyataan,aku lah orang yang sangat-sangat bertuah di dalam muka bumi ini.Benar kata orang penantian itu adalah sesuatu yang sangat menyeksakan,dan aku sedang merasakan perasaan itu.Apa benda yang ghaib tu?Biarlah aku seorang sahaja yang mengetahuinya.

muka yang tidak disinari cahaya matahari

Jadi,stop setakat situ madah-madah puitis yang aku cipta di tengah-tengah pagi yang indah ini.Adoi.Sejak jadi Batman ni,asyik rasa nak jiwang je.Ni lah akibatnya bila lama tak nampak matahari terbit.

Amacam cuti korang?Best?Aku macam biasa lah.Cuti pun terperuk je kat rumah.Nasib baiklah kat tv macam-macam cerita yang menarik yang aku dapat aku layan.Kalau tak,memang rasa hidup aku ni sia-sia je.Hahaha.Macam tadi,aku terlayan cerita The Storm Warrior.Gila best!Sampai terkentut-kentut aku tengok aksi dalam filem tu.Tak duduk diam aku.Kadang-kadang terkemut-kemut tanpa kerelaan hati aku.

Tengah sedap-sedap aku layan tu,tiba-tiba handphone canggih brand blueberry aku berbunyi.



"Haram Jadu betullah!!Tak leh tengok aku bahagia bersama tv tercinta!",marah aku sambil membedil seekor cicak yang kebetulan bermain teng teng di depan aku.Aku sebenarnya sangat anti dengan cicak disebabkan ada tragedi pelik yang menimpa aku semalam.Tengah aku sedap-sedap layan lagu Hani lempengnya hangus-Exist sambil baring kat atas katil,aku ternampak sekor anak cicak kat atas syiling.Kelihatan beliau memandang tepat ke arah aku.Mata aku dan mata anak cicak tu saling bertentangan.Macam cinta pandang pertama plak aku rasa.Aku pun apa lagi,bersedia dengan apa pun kemungkinan.Tengah aku mengalihkan kaki dengan slow n steady,tiba-tiba anak cicak tu menerkam aku daripada atas syiling.Aku naik hairan lagi pelik.Buang tabiat ke apa anak cicak ni.Mungkin beliau perasan yang beliau tu seekor harimau agaknya.Aku pun apa lagi,terus membuka langkah untuk melarikan diri dari tempat kejadian.Tapi belum sempat aku lari,anak cicak tu terus stunt atas kepala aku.Disebabkan terkejut,aku pengsan selama 3 jam.Sedar-sedar je,mak aku dah berada kat sebelah dengan beberapa orang bidan.Apa kejadahnya bidan datang?Aku bukan nak bersalin apatah lagi bersunat.Dengan bibir yang terketar-ketar,aku terus bertanya tujuan bidan-bidan tu datang.Rupa-rupanya bidan-bidan tu dijemput oleh mak aku untuk mengajar cara-cara membuat kuih apam.Fergh.Tanjat boboi.Nasib baiklah masa pengsan tu,aku pakai spender.Kalau tak,naik syeikh bidan-bidan tu.Hahaha.

Berbalik pada cerita tadi di mana fokus aku terhadap cerita The Storm Warrior tadi dicacatkan oleh bunyi Blueberry aku.Aku segera melihat nama siapa yang malang tertera di skrin handphone.Tapi yang tertera hanyalah nombor telefon.Aku segera menekan butang start.

"Hello!Awak ni lelaki ke perempuan?",jawab aku bersungguh-sungguh.

"Err.Hello.."

Belum sempat suara itu meneruskan sesi berbual bicara,aku terus mematikan talian.Bukan setakat tu,aku terus mencabut bateri dan membaling handphone tersebut ke dalam blender dan menghidupkan suis blender tersebut.

"Huh!!Lelaki rupanya!Buang masa aku je!Kalau perempuan boleh gak aku berkenalan.",getus hati aku sambil terus berlari pecut menuju ke ruang tamu untuk meneruskan tontonan aku yang terganggu seketika tadi.Bila cerita tersebut habis,aku dah mula rasa menyesal.Disebabkan handphone Blueberry tu telah jahanam,aku terpaksa turun taraf dengan menggunakan handphone Nokia 3310 lama aku.What the fish!

*Macam biasa.Kalau korang suka dengan entri aku ni,tekanlah button share/like dan twitter tu ye.SHARING IS CARING.I love U too.Janganlah malu-malu hamster.Heh heh.

Cerita Lawak : Selamat Tinggal Junaidi

on 23 January 2012

Aku pun tak pasti apa yang cuba aku buktikan kat sini.Aku masih lagi tercengang di depan lap top adik aku sambil mulut ternganga melopong tak bertutup.Aku masih lagi belum terjumpa mod mengantuk seperti kebiasaannya di waktu bekerja.Ini semua gara-gara aku menggatalkan diri menengok cerita Sin Chan The Movie yang ditayangkan pada pukul 3.44 pagi hari Jumaat lepas.Lepas je daripada detik dan saat tu,aku terus didatangi masalah ketiduran yang tak menentu.

Tapi itulah,di kala cuaca dingin pagi ditemani bunyi ketawa hilai seekor pontianak dan tiga ekor pocong,aku serta merta terkenang satu kenangan yang tak mungkin aku lupakan sampai sekarang.Ia adalah kenangan tnagemgnuawe.Adoi.Salah taip.Kenangan terindah.

Ketika itu,di waktu dan masa yang sama seperti hari ni.Di hari yang sama jugak.Aku pernah melepakkan diri kat rumah Junaidi Hanoi(salah seorang member baik).Beliau merupakan seorang yang agak buruk,botak tengah dan berwajah tua.Namun disebabkan kemuliaan hati,aku tetap menerima beliau sebagai sahabat seadanya.Namun,hari itu adalah hari yang merubah segalanya.

"Boni!!Kau nak makan apa?Aku nak masakkan ni!",teriak Junaidi Hanoi dari dapur.

"Tak payah susah-susah lah bro.Aku datang ni nak melepak je.Ko buatkan je lah aku nasi goreng USA,ayam masak merah,ikan siakap 3 rasa,tomyam campur,sup tulang!!Pastu jangan lupa air faveret aku!Jus perapat dengan jus oren!",laung aku dari depan televisyen.



"Ok my friend!",sambung Junaidi Hanoi sambil menyanyi lagu anak itik tokwi.

Aku pula semakin khayal di depan televisyen yang ketika itu menayangkan filem kegemaran generasi muda masa kini.Filem yang diangkat dari satu kisah benar yang terjadi di alam nyata.Filem yang benar-benar menyentuh emosi siapa sahaja yang menontonnya.Filem yang berjaya meragut air mata jantan-jantan sasa,macho dan juga jantan-jantan tak guna sehinggakan aku sendiri pun mengalirkan air hingus tanpa henti selama 3 hari berturut-turut.Apatah lagi emosi awek-awek yang sememangnya terkenal dengan emosi tak terkawal lagi-lagi ketika didatangi ABC.Filem itu benar-benar menjadi kegilaan.Filem yang bertajuk Dilempang Ombak yang dilakonkan oleh Bonz Zackless sebagai teraju utamanya.

Sedang aku terkial-kial mengawal air mata yang dahpun menitis,tiba-tiba Junaidi Hanoi muncul dengan makanan-makanan yang dipesan aku tadi.Dengan segera aku memalingkan wajah untuk menyorok air mata aku itu.Sepantas kilat aku mengelap air mata tersebut.Kalau Junaidi Hanoi nampak,dah tentu martabat keganasan aku ini akan tercalar.Dengan drastiknya aku mula meniru gaya-gaya artis di televisyen,dan tak ketinggalan gaya suria perkasa hitam yang sedang berak,gaya ultraman Ace  terperanjat tengok ulat gonggok,gaya Detektif Conan sedang bergurau dengan Sin Chan dan berbagai-bagai lagi watak yang pelik-pelik.Junaidi Hanoi melompat-lompat sambil menepuk tangan akibat terlalu bangga dan taksub dengan aku.

Hampir setengah jam Junaidi Hanoi terkekek-kekek gelak dengan aksi-aksi hebat tersebut,secara tiba-tiba aku melempang pankreas beliau.

"Jom makan.",sergah aku.Pendek dan padat.

Kami terus menikmati juadah yang disediakan itu.Begitu sedap tak terhingga.Mungkin kerana disebabkan terlalu lapar.Junaidi Hanoi juga begitu rakus melahap makanan yang disediakannya.Namun,bak pepatah yang sering kita dengar diucapkan oleh manusia-manusia."Langit tak selalunya cerah".Begitu jugalah situasi di malam hari tersebut.Secara tiba-tiba aku hilang fokus.Aku tergamam.Aku jadi tak tentu arah.Aku memandang kiri dan kanan.Aku cuba bingkas bangun namun segala-galanya sudah terlewat bagi aku.

"HAAAAAAACCHHUMMMMMMMMMMMMM!!!"

Begitulah lebih kurang suara yang dihasilkan ketika aku bersin.Begitu kuat dan padat.Memecah keheningan suasana.Bila aku buka je mata yang terpejam sebentar tadi,aku melihat wajah Junaidi Hanoi yang ketika itu merah padam.Beliau kaku tidak berkata-kata.Aku amati wajah beliau dengan penuh kusyuk dan tawaduk.Dan..wajah buruk itu dipenuhi dengan makanan-makanan yang aku makan ditambah dengan sedikit gentian kahak.Rupa-rupanya,tembakan aku sebentar tadi tepat mengenai wajah buruk Junaidi Hanoi.Dan secara tiba-tiba aku terdengar suara jantan yang sangat garau memekik dengan sangat kuat.Junaidi Hanoi benar-benar mengamuk.Secara tiba-tiba aku rasa tubuh aku ringan.Aku seperti terapung.Rupa-rupanya aku telah dicampak keluar.Sedar-sedar je aku dah berada di rumah jiran Junaidi Hanoi.Pelik jugak aku.Macam mana aku leh berada dalam rumah jiran beliau.Siap tidur berselimut atas katil lagi.

Semenjak hari tu,aku mendapat khabar berita yang Junaidi Hanoi telah hilang ingatan.Aku segera memutuskan tali persahabatan setelah mengetahui beliau menghidap penyakit tersebut.Selamat tinggal Junaidi Hanoi.Mungkin kita ditakdirkan untuk berpisah.Aku cuba memahami apa kena mengena aku bersin berkahak dengan penyakit beliau.Macam tak ada kena mengena je.Aku pun tak faham.Sampai sekarang aku masih tak faham.Korang faham tak?Hakhakhakhak.

*Macam biasa.Kalau korang suka dengan entri aku ni,tekanlah button share/like dan twitter tu ye.SHARING IS CARING.I love U too.Janganlah malu-malu hamster.Heh heh.

P/s : Jangan tinggalkan sahabat ketika dia sedang di dalam kesusahan.Dunia ini bulat.What u give u get back.

Umph..Sedapnye Uh..Sampai Mata Hitam Naik Ke Atas

Assalamualaikum dan Selamat Tahun Baru Cina kepada peeps dan readers yang masih lagi belum hanyut dibadai mimpi.Dek dah terbiasa jadi kelawar yang hidup di malam hari dan bersarang di siang hari,aku terus hidup dalam keadaan tak normal.Kesannya,sepatutnya aku menghadiri dua kenduri penting member aku..tak pasal-pasal dua-dua kenduri aku terlepas.Adoi.Rasa bersalah kat dorang.Kompem-kompem lah lepas ni dorang akan tabuh aku dengan spanar hidup..takpun yang paling lembut,dorang akan gunakan kulit durian untuk membedil kulit gebu buntut aku ni.Hakhakhak.Sejuta kemaafan aku mohon kepada korang berdua.

musti muka dorang akan jadi macam ni.-gambar sekadar hiasan-

Lepas ni aku rasa nak pergi tempah kostum Batman lah.Disebabkan aku dah mula hidup di tengah-tengah malam,aku ingat aku nak jadi night stalker.Ops.Night watcher maksud aku.Menjadi hero yang menyelamat manusia di tengah malam.Pergh.Musti bergaya.Hahahaha.Tapi masalahnya,Batman kurang inci.Jadi Batman comel plak.Sapa nak takut.Hahahaha.

Ok,berbalik pada tajuk kat atas tu,apa yang sedap sangat sampai mata hitam naik kat atas tu.Musti korang tertanya-tanya kan.Aku malas nak explain lebih-lebih,takut akan menimbulkan syak wasangka bukan-bukan.Jadi,jum la kita layan gambar.

Apa yang sedap sangat tu sampai mata hitam aku naik ke atas?

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

INILAH SEBABNYA!!Hahaha.Sedap gila!!
Siap buat bubur kacang durian tu!

Orang sibuk makan limau,tapi aku sibuk makan durian.Hahaha.Sebenarnya,baru-baru ni mak aku teringin nak makan bubur kacang durian.Jadi,hari Jumaat lepas..dia ajak aku pergi pasar malam.Mula-mula aku berdegil.Berkeras aku.Siap aku pasang kekuda untuk mengelak diri terjebak ke pasar malam.Tapi lepas dibedil dengan vacuum cleaner jenama Panahsonik,lesung batu,tv LCD 6 inci,helmet,rak kasut,dapur,walker bayi..terus aku menurut perintah.Tapi,selepas mengunyah-ngunyah durian tersebut dengan bermati-matian,segala kesakitan dibedil tu hilang macam tu je.Heh heh.

*Macam biasa.Kalau korang suka dengan entri aku ni,tekanlah button share/like dan twitter tu ye.SHARING IS CARING.I love U too.Janganlah malu-malu hamster.Heh heh.

P/S : Kepada sahabatku yang menjemput ke kenduri kahwin tu,aku minta maaf banyak-banyak.Kalau dah aku aktif di waktu malam,memang aku susah nak aktif di waktu siang.Adoi.Ada jam loceng pun tak guna.Bunyi jam tu aku dengar macam suara Siti Nurhaliza menyanyi je.Bertambah nyenyak tidur aku.






Shiha Mentor Terlantar Di Hospital

on 22 January 2012

Assalamualaikum kepada semua yang sedang membaca entri aku kali ni.Harap korang semua di dalam keadaan yang sihat hendaknya.Sekarang ni cuaca dan musim tak berapa nak menentu,jadi aku harap korang semua akan jaga kesihatan korang sebaik yang mungkin.

Bercerita pasal kesihatan,aku ingin meminta bantuan korang semua agar mendoakan kesihatan my besties iaitu Shiha Mentor yang kini terlantar sakit di hospital akibat demam panas dan tekanan darah rendah.Get Well Soon Shiha!!Harap-harap tak ada apa yang teruk.Kami di sini sentiasa mendoakan kesejahteraan awak tu.Kuatkan semangat ok!!



Shiha!GET WELL SOON!

Kepada korang semua,aku harap korang pun akan menjaga kesihatan korang sebaik yang mungkin.Aku pun dah mula rasa sakit-sakit tekak ni.Mungkin demam baru nak bermula ni.Jadi,aku kena mula mengunyah empat batang cili padi untuk mengelak demam berlarutan.Haha.

p/s : seorang penghibur mempunyai hati yang sangat kuat dan teguh sehingga tidak boleh dipatahkan oleh apa pun jua rintangan yang melanda.Dan Shiha adalah salah seorang penghibur yang aku kenali mempunyai semangat juang yang sangat tinggi.Dia tidak pernah putus asa dalam apa pun yang dia usahakan.Dia tak pernah berhenti selagi dia tidak mencapai apa yang diimpikan.Itu yang membuatkan aku sangat respect padanya.

Tips : Mengelak Dari Kehilangan Idea Menaip Entri Di blog

on 20 January 2012

Tak boleh tidur plak sekarang ni.Aku dah cuba memaksa mata ni untuk pejam,tapi tetap juga ia terjegil seolah-olah sedang melihat seekor kucing tengah beranak pinak.Last-last,aku terpaksa rampas laptop adik aku buat kali ke dua pada hari ni untuk menempiaskan nafsu berblogging aku ni.Dan dua kali jugalah aku merasuah beliau dengan secupak choki-choki.Finally,bertemankan laptop dan sebatang choki-choki di bibir,aku akhirnya temui kebahgiaan dengan menaip entri di tengah-tengah kesunyian pagi.

Kali ni aku nak kongsi serba sikit pengalaman aku dalam bidang blog ni.Aku bukanlah seorang blogger yang hebat pun,banyak entri-entri aku adalah entri merapu meraban yang memungkinkan aku dilempang laju-laju oleh pembaca-pembaca.Hahaha.Nak buat macam mana,dah memang itu kepakaran aku.Lain daripada tu,aku pakar dalam mengorek hidung.Hahaha.Tapi untuk entri kali ni,aku cuba serius(sambil mengetatkan keseluruhan urat muka aku).

Entri kali ni aku nak memberi sedikit tips tentang mengelakkan diri dari kehilangan-kehilangan idea ketika menaip entri.Benda ni sememangnya menjadi kebiasaan kepada para blogger dan aku sendiri pun kadang-kadang sering alaminya.Perkara sebeginilah kadang-kadang sedikit sebanyak mencacatkan penulisan kita di blog.



Ok,tanpa membuang masa dan masa,aku akan terus berkongsi sedikit sebanyak ilmu yang aku pelajari dari pengalaman aku.

  • Jangan menaip ketika kepala korang sedang serabut dengan masalah.                                                     -Ini amat penting.Lainlah kalau korang seorang blogger yang boleh menyerap segala tekanan tu dan menggantikan ia dengan idea-idea bernas.Jika tidak,entri kita akan menjadi kurang ummphh.
  • Jangan malas untuk perah idea.                               - Kebanyakan blogger(bukan semua)kadang-kadang seperti malas untuk berfikir.Dia hanya menaip mengikut kesedapan jari jemari sahaja.Kadang-kadang,bila kita menaip tanpa berfikir,entri kita akan menjadi sangat biasa.Bila reader membacanya,ia akan menjadi hambar.Disinilah yang membezakan antara blogger yang berfikir dan juga blogger yang hanya hentam keromo.Entri yang bermutu dan tidak bermutu.Dan salah satu faktor yang menyebabkan kita sering kehilangan idea untuk menaip entri ialah kerana kita tidak memerah otak kita supaya berfikir.Otak akan jadi malas.
  • Ikhlas semasa menaip entri                                   -Jika korang ikhlas,insyaAllah idea-idea itu akan datang bertalu-talu tanpa korang sedari.Jangan menaip kerana dambakan sesuatu.Dan ada juga yang mengeluh,"Readers saya sikitlah.Rasa macam penat je update entri hari-hari." Korang jangan risau,sebab readers akan bertambah sikit demi sikit.Asalkan korang ikhlas dan entri korang menarik,InsyaAllah readers semakin hari semakin bertambah.Tak perlu risaukan semua tu.Yang penting,jangan mudah putus asa.
  • Fokus dalam apa yang hendak ditaip                           -Fokus ni sebenarnya amat penting dalam apa pun yang kita lakukan.Jika tiada fokus,memang apa yang dilakukan takkan menjadi.Dalam arena berblogging,fokus juga amat penting.Terpulang pada korang semua nak fokus cara bagaimana.Macam aku,setiap kali aku dapat idea untuk menulis,aku akan terus fokus tanpa memikirkan perkara-perkara yang lain.Kerana jika kita berfikir perkara-perkara yang lain walaupun perkara yang remeh,ia mampu mengganggu otak kita daripada menghasilkan sesuatu yang menarik.
  • Jadikan sesuatu sebagai sumber semangat                      -Mungkin korang tak perasan.Sebenarnya semangat juga memainkan peranan penting dalam kita menaip.Jika kurang semangat,nak jadi apa entri korang tu?Mana nak datangnya idea?Kadang-kadang bila semangat kian hilang,korang kena bijak menaikkan semula semangat tu.Macam aku sendiri,jika semangat aku mulai luntur,aku akan terus berfikir tentang blogger-blogger hebat dan menjadikan mereka sebagai inspirasi.Alhamdulillah,aku semakin kuat untuk terus menaip dan menghiburkan readers setia aku.
Jadi,setakat ni sahaja aku mampu memikirkan strategi-strategi berkesan di atas pengalaman-pengalaman cetek aku ni.Aku ni sebenarnya bukanlah seorang blogger yang mampu menzahirkan perkara-perkara serius dan memerlukan pemerahan otak macam ni,sebab aku dilahirkan untuk menzahirkan sesuatu yang merapu meraban.Hahaha.Tapi untuk entri kali ni,aku cuba menghasilkan sesuatu yang lain dari sebelum ni.Kadang-kadang rasa seronok juga menaip benda-benda serius macam ni.Tapi kadang-kadang aku rasa macam aku ni tak sesuai untuk menaip perkara-perkara macam ni.Hahaha.Jadi,mana-mana yang aku tersilap kata,aku minta maaf banyak-banyak.Aku ni hanya menaip dan tak semua orang akan menyukai apa yang aku taip.Jadi,ampun dan maaf aku pinta jika ada yang tidak menyenangi.Selamat pagi aku ucapkan kepada yang belum tidur lagi tu.

*Macam biasa.Kalau korang suka dengan entri aku ni,tekanlah button share/like dan twitter tu ye.SHARING IS CARING.I love U too.Janganlah malu-malu hamster.Heh heh.

Gathering blogger-blogger hebat part 2

on 19 January 2012

Mesti korang semua naik hairan kan kenapa aku lewat update entri hari ni?Aku lagi hairan sebab korang naik hairan.Kenapa korang tak naik kereta ke,bas ke,motor ke?Kenapa korang naik hairan?Hahahaha.Sebenarnya,hari ni aku dah mula mendapat cuti bersempena Tahun Baru Cina ni.Jadi,bila aku cuti..aku terpaksa tunggu adik aku balik daripada kerja untuk menggunakan lap top dia.Dia jejak kaki je kat dalam rumah ni,sepantas kilat aku rampas laptop.Tak sempat dia nak bercakap apa-apa,aku dah rasuah dia dengan choki-choki setandan.Hakhakhak.

Jadi,apa kejadahnya aku menerbitkan entri Gathering Blogger-Blogger Hebat part 2 ni?Semuanya kerana aku baru je mendapat gambar-gambar gathering tersebut daripada bro Zarul Umbrella.Nak buat macam mana,kitorang berkongsi kamera yang sama sebab beli pun kongsi-kongsi.Hakhakakhak.(Jangan marah bro.Hehehe.Kang tak pasal-pasal dia tak nak ambil gambar aku lagi.Baru pada muka aku.Hakhakhak).

Jadi,aku tak nak berceloteh lama-lama sebab akan menaikkan kemarahan manusia sejagat.Layanz je lah gambar-gambar ni.

LOKASI : RED BOX GARDENS
TEMA : TEMA DAN PERSOALAN
TARIKH : 17 JANUARI 2012
HARI : SELASA
MASA : 8.00pm - 12.00am
  
GATHERING BLOGGER-BLOGGER HEBAT 

Bro Zarul malu-malu lepas Abang Hensem mengatakan yang wajah Bro Zarul so sweet macam air coke itu.Manakala Brader Mil sedang asyik mengunyah mikrofon disebabkan kelaparan.

 Abang Hensem sedang mempamerkan wajah jahat dan puasnya setelah berjaya mempengaruhi Bro Zarul yang kelihatan sangat-sangat teruja dengan pujian tersebut sambil Brader Mil tak henti-henti gigih mengunyah mikrofon.

Laling Madam Mondoq(berbaju hitam) telahpun menyedari akan pendustaan tersebut namun beliau tidak mahu santapan mee goreng mamak beliau terganggu dek kejadian tersebut.Beliau terus fokus menghabiskan mee tersebut sambil Bro Eyriqazz masih tidak mempercayai keterunaan beliau diragut di Red Box ini.Beliau juga masih menanti untuk disuap oleh Laling Madam Mondoq yang telah berjanji untuk menyuap beliau dengan mee goreng tersebut selang 5 saat.

Sejurus selepas rayuan beliau tidak diendahkan oleh Laling Madam Mondoq,Bro Eyriqazz terus merajuk sambil membelek-belek gambar-gambar kenangan semasa beliau berada di Sudan Selatan untuk promosi entri terbaru di blognya.

Aku pula ketika ini  sedang nerves sambil bersiap sedia untuk memberi taklimat tentang bahaya penggunaan bahasa-bahasa rojak di dalam blog.

Belum sempat aku menarik nafas panjang untuk meredakan kenevesan aku itu,tak semena-mena aku dipanggil untuk menyampaikan taklimat.Memang menjadi tabiat aku akan ketawa bila terperanjat walaupun tak ada apa yang melawakkan.

Aku memulakan taklimat dengan sedikit ucapan penghargaan kepada pengerusi majlis iaitu Encik Abang Hensem dan kepada para tetamu yang hadir pada malam itu.Disebabkan teramat terharu dipanggil untuk memberi taklimat,tak semena-mena aku mengalirkan air mata dan menangis teresak-esak.

Disebabkan terlampau sedih,aku terduduk dan terus meraung-raung sambil cuba sedaya upaya mengawal perasaan.

Namun,usaha aku ternyata sia-sia kerana aku terus meraung-raung dengan menggilanya tanpa dipujuk oleh sesiapa termasuklah Bro Framestone yang berada di sebelah.

Begitu juga dengan hadirin yang lain.Mereka seperti tidak mempedulikan ucapan-ucapan aku yang penuh dengan emosi dan perasaan.Rasa macam sia-sia je aku korbankan air mata jantan aku itu.

Selepas menyedari tiada respon positif daripada tetamu-tetamu yang lain,aku terus menutralizekan semula diri aku dan memberi tepukan gemuruh kepada diri sendiri.


Aku cuba memujuk diri sendiri dengan berposing di depan kamera yang sebenarnya bukanlah ditala kepada aku tetapi kepada Madam Mondoq yang sedang bersiap untuk memberi taklimat tentang cara-cara untuk mengelak menjadi mangsa serangan lipas terbang.

Selepas selesai memberi taklimat,Madam Mondoq terus menikmati hidangan lipas terbang masak 3 rasa yang dibawanya dari rumah untuk dihidangkan kepada tetamu-tetamu yang hadir.Sambil Akak Gojes gigih menahan diri dari termuntah dengan hidangan tersebut.


Selepas kami semua berjaya menghabiskan hidangan tersebut,Cik Siezuka pula mengambil giliran untuk memberi taklimat tentang pentingnya menyembur Ridsect ke wajah untuk menegangkan kulit wajah.Aku pula hampir-hampir bertukar menjadi lipas terbang dek memakan hidangan lipas terbang masak 3 rasa tersebut.

Jadi,setakat ini je lah entri aku kali ni.Hope,korang semua akan terhibur.Heh heh.Kepada semua blogger-blogger yang melibatkan diri pada gathering kali ni,thanks sangat-sangat kerana memberi peluang mengenali anda semua,blogger-blogger berpengalaman.Once again,special thanks to Bro Zarul Umbrella dan Abang Hensem.

*Macam biasa.Kalau korang suka dengan entri aku ni,tekanlah button share/like dan twitter tu ye.SHARING IS CARING.I love U too.Janganlah malu-malu hamster.Heh heh.

p/s : hopefully pasni ada peluang untuk berjumpa pula dengan Lyssa Faizureen dan Yuyu Zulaikha yang...'Ala Tomey-Tomey"
















 
© BONI KACAK All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template Design By kozumi_ro.
Service Tempahan Design