Aku Tercampak Ke Balai Seni Bersama PeKOMIK

Aku Tercampak Ke Balai Seni Bersama PeKOMIK

Pada 22 Jun 2013 hari tu, aku telah tercampak ke Balai Seni Negara dan terus mengikuti perkembangan semasa MESYUARAT AGUNG PeKOMIK ke-4. Bagi yang masih tak mengetahui apa itu PeKOMIK, PeKOMIK adalah singkatan kepada PERSATUAN PENGGIAT KOMIK MALAYSIA.

pekomik
Tak syak lagi, sinilah tempat yang aku tercampak hari tu.
Pada mesyuarat tersebut , ahli-ahli PeKOMIK telah membincangkan beberapa perkara termasuklah pencarian dana, majalah PeKOMIK, kerjasama antara AJK, keahlian, penggiat komik, aktiviti dan kerjasama dengan syarikat, badan kerajaan dan bukan kerajaan.

Walaupun bab ni aku tak berapa faham, tapi aku iya kan je. Maklumlah, aku ni mudah terbayang wajah Nora Danish. Apa lagi time mesyuarat-mensyuarat ni. Memang susah aku nak tumpukan perhatian.

pekomik
Sungguh aku tak tau jari siapa yang buat peace tu. Aku tak buat pun. Betul.
Dan pada hari itu juga sebenarnya telah berlangsung perlantikan beberapa AJK untuk PeKOMIK. Dan aku yang mempunyai wajah agak kacak ini dengan slamber badaknya telah dilantik menjadi salah seorang AJK untuk PeKOMIK.

Baiklah. Satu pengiktirafan bagi aku. Hahaha. Boleh juga berbangga kat anak cucu nanti. Aku ada sijil AJK untuk sesuatu persatuan yang agak besar. Tak lah aku asyik terlena dan berbangga dengan sijil Bendahari Persatuan Bulan Sabit Merah sekolah aku tu.

Habis mesyuarat, kitorang disergah ke bahagian luar untuk majlis makan beradab. Sedap juadah petang tu. Dua pinggan aku tambah. Sejak daripada petang tu, aku dah mula gemuk.

pekomik
Para penggiat komik dan ahli PeKOMIK menikmati juadah petang yang sedap. 
pekomik
Bergambar kenangan sebelum balik. 
Sempat juga aku tembak beberapa keping gambar sebelum chow dari situ. Bukan senang aku nak berada kat sini. Haha.

pekomik
Bersama kartunis-kartunis hebat seperti kartunis SIREH (berbaju kuning)
pekomik
Sempat lepak dengan team Penyamun Inc. kat Laman Santai Istana Budaya pekena rojak buah. 
pekomik
Sambil makan sambil tengok tarian daripada penari-penari istana budaya. Rasa macam raja yang sedang dihiburkan oleh dayang-dayang. Haha.
RUANGAN IKLAN

pekomik
Jom ramai-ramai memeriahkan majlis ni.

{ 58 comments.. read them below or add one }

Carlos Santiago Carlos Santiago 04 July, 2013
This comment has been removed by the author.
✿AINAA ROSEBERRY✿ ✿AINAA ROSEBERRY✿ 04 July, 2013
ena hantu komik!!!!! yeahhh! hahahahaha
Hafiz Rahim Hafiz Rahim 04 July, 2013
Terbaik la bro..bangga aku ada kawan macam ko
ArELeEz ArELeEz 04 July, 2013
dah lama xbaca majalah ujang. windu plak.
Nana Liena Nana Liena 04 July, 2013
kartunis APO semua ada ka kat situ? heee...~ kirim salam.. -__-..huhu..untung dah ke sana..dlu tak sempat nak jejak kaki kat sana..hehe
Remy hazza Remy hazza 04 July, 2013
tahniah bro...jalankan amanah yg diberi dgn adil dan saksama....tau
Mashitah Rosli's Mashitah Rosli's 04 July, 2013
untungla bini kacak...sebab tu trcampak kt balai seni ni..jumpa pulak dgn org gempak2...ok fine...tgh jeles ni...
Mashitah Rosli's Mashitah Rosli's 04 July, 2013
cop ! trsasul...bkn bini,,tp boni..lalalalala
Diyana Hani Diyana Hani 04 July, 2013
Bestnya..nak ikot..nak tercampak kat sana jugak..huh...zeles!!
Diyana Hani Diyana Hani 04 July, 2013
bestnya...nak tercampak kat sini jugak..zeles uuu
razzwey razz razzwey razz 04 July, 2013
Tahniah Boni, walaupun tak sampai 5 minit duduk dah dapat jawatan.... hahahahaa
Cik Nur™ Cik Nur™ 04 July, 2013
aktif betul boni sekrang,.
nak aotugraffffff..!

hehehe
anamizu anamizu 04 July, 2013
perhhhh nak sainnn ! hehe
Kucing Hitam Kucing Hitam 04 July, 2013
seronok la merata abg boni ni kena campak kan hehehe
zool zool 04 July, 2013
kartunis sireh penah minat masa zaman muda-muda dulu.. sekarang ni dah jarang baca majalah APO?
Sam Banjamin Sam Banjamin 04 July, 2013
ke mana saje kau boni.. asal tempat ade retis glamer je ko ade... ni plak kartunis glamer... huh... masa utk aku pun tak de dah skang.. hehee

http://thetimelines2u.blogspot.com/2013/07/meleleh-oh-meleleh.html

aku ade tag ko kat entry ni..
siti ZAHARA siti ZAHARA 05 July, 2013
syoknya..nak jugk tercampak ke ctu..bleh mkn free..huhuhu..
Isabel Diaz Isabel Diaz 05 July, 2013
Femes gak Abang Boni nie..
yanuar catur yanuar catur 05 July, 2013
Disini kayaknya tempat orang kreatif berkumpulll
Asyik Izas Asyik Izas 05 July, 2013
eh, mcm kenal jea yg bergmbr dgn boni dan sireh tu..my master classmate Erwin..hehe
Mizz Aiza Mizz Aiza 05 July, 2013
tahniah diberikan mandat sebagai AJK.. seronok betul ada dayang hiburkan ya.. hihi..
ali pancing ali pancing 05 July, 2013
Errr... tuan AJK, siapakah diri Tuan sebenarnya sebelum Boni Kacak? Hahahaaaa...
Qashmere Qashmere 05 July, 2013
Takpernah pergi sini.....Best jugak kalau bawak anak ke sini
syuk shusuke syuk shusuke 05 July, 2013
tak try melawat pejabat majalah ujang ke abg boni ? :D
are_lin@yu are_lin@yu 05 July, 2013
abg long mlawat kawasan ka.haha
kisah Si Dairy kisah Si Dairy 05 July, 2013
wah..tak tahan sey..nora danish
Sheila Salim Sheila Salim 05 July, 2013
Assalamualaikum boni. cayalah.tambah busy la lepas ni. hehehe. ehh iklan apa tu? nak pergi la. see you there bro ;p
Kesuma Angsana Kesuma Angsana 05 July, 2013
wah terbaiklah .. tahnaih yer atas lantikan tu !
fairus fairus 05 July, 2013
TERBAIKLAH BRO.. TAK SANGKA KAU PON PELUKIS KOMIK..
wantie wantie 05 July, 2013
terbaik.
nampak sangat yang kamu ni sangat sangat sibuk.

ke sana sini mcm pak menteri.
izan mama mia izan mama mia 05 July, 2013
wah, ko tercampak ke sana eks,hiihih, pelukis juga rhupanya
Rozuan Ismail Rozuan Ismail 05 July, 2013
pasni nak baca komik ciptaan boni la
Cik Yaya Cik Yaya 05 July, 2013
salam..
wahh untung la..mstinyer sume kat stu yg pndai lukis komik kan...^_^

xtau pekomik tu apa..tp tau lau pengomik..haha ;p
Cikgu Ma Cikgu Ma 05 July, 2013
perghh..penggiat komik...
dah x reti baca komik la ni..hehe
Rosmiza Ali Rosmiza Ali 05 July, 2013
Huiyoooo! Jadi AJK peKOMIK! Hebak ah!
::EIDA:: ::EIDA:: 05 July, 2013
cantik baju bang.. hehehehhe
E'in E'in 05 July, 2013
pekomik tu ape ek? hihi
Bin Muhammad Bin Muhammad 05 July, 2013
Boni...sampai hati kau menduakan Neelofa! Dasyat juga tuan...AJK Pekomik, aku rasa memang layak sgt. Selamat menjalankan tugas, semoga komik2 di malaysia akan maju dan terkenal di seantero dunia!
puteri kasih puteri kasih 05 July, 2013
la mana aci..puteri pun nak tercampak kat sana gak..hehe
waiman takwa waiman takwa 06 July, 2013
Nak belajar komik kat mana? Nak pergi Balai Seni jugalah
Mieza Jhaa K Mieza Jhaa K 06 July, 2013
Dulu minat giler baca komik..pastu ketawa berdekah-dekah sambil baring sorang2.
obat leukimia obat leukimia 06 July, 2013
informasinya bermanfaat sekali
obat leukimia obat leukimia 06 July, 2013
informasi yang bermanfaat
Amanina Mads Amanina Mads 06 July, 2013
wah.. mesti best kalau boleh lukis kartun. hehehe. lukis doodle 1
fyna fyna 06 July, 2013
pergghhh... hebat nih. first time fyna dengan nih ^_^
Cik Fie Cik Fie 07 July, 2013
tahniah abg boni :)
nur lyla nur lyla 08 July, 2013
22 JUne? macamana lyla boleh tak perasan erk? sebelah kolej lyla je tu. ktsn 1 ukm..
baby comel baby comel 09 July, 2013
istana dan budaya.. komik dan pekomik.. ahha,
tenku butang tenku butang 10 July, 2013
bila lea teman nak tercampak kesini gak yea.. tengah menunggu gak ni.. ha2
syabany syabany 11 July, 2013
terimakasih atas informasinya sangat bermanfaat
Aida Ismail Aida Ismail 14 July, 2013
Wooo! Siap ada dayang lagi. Untung la~ Hihi~
CARA DAFTAR CARA DAFTAR 17 July, 2013
gambar yg kedua kok kaya bioskop ya gan?? hehehehe
KISTA KISTA 17 July, 2013
keren euy gambarnya
REFAND REFAND 17 July, 2013
info yang sangat bagus juga gan.
DIARE ANAK DIARE ANAK 23 July, 2013
info yang sangat bagus sekali .
ADDISON ADDISON 23 July, 2013
artikel yang sangat bagus sekali .
HIPOPIGMENTASI HIPOPIGMENTASI 23 July, 2013
nice informations, thank's.. .