Kasih Yang Kembali

Kasih Yang Kembali

Korang pernah tak kehilangan sesuatu yang sangat korang sayangi? Aku amat sebak membaca nukilan seorang gadis tentang kehilangan kucing yang amat disayanginya.

kasih yang kembali

 Nak baca tentang nukilan gadis tersebut, bolehlah baca di link yang aku tinggalkan di bawah ni.



kasih yang kembali

Apa yang aku nak ceritakan kat sini ialah buah hati gadis itu telah dijumpai semula. Kasihnya sudah kembali semula. Alhamdulillah. Cuma apa yang amat dikesali adalah kucingnya tu dah berubah terus. Berubah 360 darjah. Hilang tak sampai seminggu, tapi terus tak mengenali tuannya. Segala manja yang ada ada dalam diri kucing tersebut telah hilang. Berubah menjadi garang. 

kasih yang kembali

Setelah diselidiki, rupa-rupanya misai kucing tersebut telah dipotong. Ok, itu punca sebenarnya. Agak kejam pada orang yang memotong misai kucing tersebut. Bila misai kucing tersebut dipotong, sememangnya kucing tersebut akan kehilangan deria. Deria bau, deria penglihatan pada waktu malam, dan bermacam-macam lagi. Kucing boleh menjadi bodoh dan tak tentu arah. Sekarang ni gadis tersebut sedaya upaya untuk mengembalikan nostalgia lamanya bersama kucing tersebut. Mungkin itu saja cara untuk kembalikan kucingnya yang dulu.

Dulu aku ni kejam. Suka membuli. Kalau ada kucing liar, aku akan rejam dengan bantal. Tapi sejak membela kucing ni , aku jadi penyayang dan bertambah kacak. 

{ 89 comments.. read them below or add one }

KY Atie KY Atie 11 July, 2013
KY pun peminat kucing, nanti nak baca,

kalau boni bela kucing boleh jadi bertambah kacak, apa lagi KY makin cantiklah haaaa...
Amanina Mads Amanina Mads 11 July, 2013
kucing memang tak boleh dipotong misainya tu.. nanti jd macam2. hahaha
kesian gadis tu
KiD KiD 11 July, 2013
BONI... KAU MEMANG PENYAYANG DAN KACAK..
Aku Penghibur Aku Penghibur 11 July, 2013
wow mmg penyanyang :) terbaik ,
Cendol Cendol 11 July, 2013
ohh betul ye pasal misai tu.ada kawan ckp.ingatkan dia tipu pasal dia memang selalu menipu..haha

kalau misai rabbit cemana lah agaknya..eeiihhh sedihnya kucing tu dah berubah..memori bagaikan terpadam..mesti tuan dia sedih sangatt.. :(
Iffah Afeefah Iffah Afeefah 11 July, 2013
Hurm sedih tp aku xmnt kucing


xdela kjm cume xske dia

Kasih syg aku cume mmpu jauhkn dr dri kucing je
Hafiz Rahim Hafiz Rahim 11 July, 2013
misai umpama mahkota kucing..kelau dipotong, dia rela bunuh diri..hehehe
aReLaN aReLaN 11 July, 2013
kesian gadis tu. tapi manusia mana la yang biol sangat gi potong misai kucing tu. aiyooo
Mashitah Rosli's Mashitah Rosli's 11 July, 2013
ish3...xpatot2..even org tu x suke kucing pun,,jgn la potong misai kucing tu..cuba kalau orang potong hidung dia..cmne agk2?hihihi...
syuk shusuke syuk shusuke 11 July, 2013
oke agak kejam cara kau bro boni. haha
Muhammad Saiazuan Norhalik Muhammad Saiazuan Norhalik 12 July, 2013
agak animal abuse! Ke ko nye keje ni? hehehe
Abil Fikri Ahmad Abil Fikri Ahmad 12 July, 2013
Salam Ramadhan..emm apa punya manusia gitu, kucing pun nak di abuse!!

Cm ni,Hadiah Al Fatihah sekali pada Nabi dan sekali pada Abu Hurairah r.a.then sapu kepala kucing tu 3 kali minta doa supaya derianya pulih..InsyAllah.
Mizz Aiza Mizz Aiza 12 July, 2013
kasihannya kena potong misai.. siapakah manusia yang kejam itu?
keli menari keli menari 12 July, 2013
kalau boni bela kucing,kompem kucing lg kacak dr boni
Remy hazza Remy hazza 12 July, 2013
kasihan kat kucing tu...dia juga bernyawa..ada perasaan...ada keinginan.....
Aida Ismail Aida Ismail 12 July, 2013
Jahatnya orang yang potong misai kucing tu! Patut la sesat tak jumpa jalan balik. :(
Asyik Izas Asyik Izas 12 July, 2013
kesiannya..kucing pun ada perasaan tau..huhu
zulhilmi tempoyak zulhilmi tempoyak 12 July, 2013
aku nk bg saa nk adoubt kucing aku ni.. huhu
Sam Banjamin Sam Banjamin 12 July, 2013
betul tu boni.. aku ade jugak kucing.. hilang sehari je... bila aku jumpa semula.. dia mc dlm keadaan trauma... mula2 masa aku nak ambil dia dalam longkang umah aku tu, dia mc tak kenal aku.. tapi lama-lama bila aku pujuk2.. dia baru nak ikut...

kucing mmg short term memori... tapi.. dia cam bau tuan dia.. bila kena potong janggut mcm kucing awek ni.. mmg susah la... kesian....
Rosmiza Ali Rosmiza Ali 12 July, 2013
Misai kucing adalah aset mereka yang sangat penting.. Jangan sekali2 dipotong.. Kesian diorang.. Kucing Mieza 2 ekor dah misai hangus terbakar. Orang jeram air atas dapur, depa p lalu kat situ.. Tiba2 bau hangus, ingatkan pebenda yg terbakar, rupanya misai depa.. Nasib baik sempat perasan. Kalau tak naya jer.. Huhu..
munir ardi munir ardi 12 July, 2013
memang teruk lagi kalau kesayangan lupa dengan kita aku nonton film seperti ini malu sama anak karena berlinang air mata
Mas Zull Mas Zull 12 July, 2013
assalamualaikum boni...kesian nyer kucing tu sedih pula baca cite ni...macam mana kucing tu skg dah ok x..:(
paripariputih paripariputih 12 July, 2013
Sapa yg potong misai kucen tu?? Meh sini aku sekeh2 kepala dia sedas dua, pas tu misai dia pulak aku potong... kbai x suka pada penderaan hewan...grrr =='
BlogS Of Hariyanto BlogS Of Hariyanto 12 July, 2013
selamat menjalankan ibadah puasa di bulan suci Ramadhan,
bila ada salah kata, salah baca, salah tulis dan salah komentar..mohon dimaafkan lahir batin...salam :-)
Mieza Jhaa K Mieza Jhaa K 12 July, 2013
Waaa sedihnyaa.. haha..wajib ada perkataan KACAK tu..
cik azLyzah⊙.☉ cik azLyzah⊙.☉ 12 July, 2013
nak bace nanti....lepas komen ne...kohkohkoh..

hayat 'kacak' tu tak bole blahhhhhhh :D
Raudzah Z Raudzah Z 12 July, 2013
Serius sedih.nasib baik kucing tu tak meracau-racau.nakalnya orang tu ya...kalau orang yang kena macam tu, mesti dikata dah kena buatan orang..betul tak Boni..1k4u
Hanif Idrus Hanif Idrus 12 July, 2013
Potong misai kucing...boleh hilang deria
aizamia3 aizamia3 12 July, 2013
wah.. sape2 rasa nak kacak nak cantik silalah bela kucing.. ;)

psstt: buat masa ni belum boleh bela kucing walau anak2 merengek nak bela kucing.. tu pasal belum cukup comel kut.. hahaha.. ;)
Kakzakie Kakzakie 12 July, 2013
Betul ke Boni kalau gunting misai jadi macam tu? Kakak ni bukan apa Boni ni kadang lawak lebih jadi kakak nak percaya fikir 2-3 kali. Eh... jgn marah puasa kan:)
are_lin@yu are_lin@yu 12 July, 2013
aduss sapalah yg jht sgt tu smpai gnting misai kcing tu.huhu..salam 3 ramadhan boni
Bin Muhammad Bin Muhammad 12 July, 2013
Nasib baiklah Boni tidak hilang ingatan kalau di potong misainya... Jika tidak pasti Boni Kacak tukar nama Boni Misai...
Nadia Johari Nadia Johari 12 July, 2013
MEMG SEDIH KALAU KUCING HILANG..PASTU BALIK X KENAL TUANNYER..MAU MENNAGIS..HUAAA
Lizzie Yasmin Lizzie Yasmin 12 July, 2013
Kalau manusia potong misai jadi apa? hehehe...

Owh, jadi jambu mungkin.
ArELeEz ArELeEz 12 July, 2013
xbaik buli kucing tau! sbb kucing pun makhluk tuhan gak. isk3..
fyna fyna 12 July, 2013
betul tue. misai kucing memang sangat penting. huhuhu. fyna lak kehilangan ibu kucing dan anak2nya yang kecil ditinggalkan. so, fyna jadi ibu susuannya. maksudnya fyna tolong susukan guna botol susu.
zool zool 12 July, 2013
makin penyayang kan kalau bela kucing ni
KorN KorN 12 July, 2013
dengan membela kucing boleh menjadi kacak? patut lah aku bela kucing jugak.. ekekeke
wantie wantie 12 July, 2013
lepas ni nak pergi tengok kedai kedai jual kucing dan semua tuan empunya kucing. Adakah sekacak kamu juga. hahahaha... teori yang boleh ke diguna pakai?

Rozalia Binti Alik Rozalia Binti Alik 12 July, 2013
teringat dengan abg ipar yang syg sgt dengan kucing . dia ada dua ekor kucing , sampai sekrg dia bela kucing2 dia tue . dia sanggup buat ape je utk kucing dia . kadang2 kami rasa abg ipar tue lebih2kan kucing tue sgt , tapi bila tengok cara abg ipar layan , jaga dan syang kucing tue . ALLAH .... sememang kucing adalah binatang yang sgt2 manja dan mampu mengubah kehidupan seseorang manusia. :')
dear xila dear xila 12 July, 2013
wwoooo sebak weh baca cerita ni spt aku yg potog misai kucin tu walaupun tak.. terasa mcm jahilnya ku uhukkk
fairus fairus 12 July, 2013
TERINGAT DULU-DULU, MEMANG BANYAK KUCING YANG DATANG KAT RUMAH MAK SAYA.. SAYA TUKANG BUANGKAN.. MASUK DALAM GUNI PASTU NAIK MOTOR BUANG KAT SELANG BEBERAPA BUAH KAMPUNG.. ERM.. ESOKNYA KUCING YANG SAMA DATANG SEMULA.. HAIRAN, MANALAH BOLEH DIA DATANG SEMULA.. PAADAHAL JAUH JUGAK DIBUANGNYA..
Kesuma Angsana Kesuma Angsana 12 July, 2013
sedih lah pulak baca kisah ni !
::EIDA:: ::EIDA:: 12 July, 2013
huwaaa sadis sadis. tak leh gdr pasal kucing kucing ni.. aiols pencinta kucing!hhuuhuhu
Isabel Diaz Isabel Diaz 12 July, 2013
Hahaha, sabar jerlah dengan ayat last tu..
✿AINAA ROSEBERRY✿ ✿AINAA ROSEBERRY✿ 12 July, 2013
ya Allah, apa hal di potongnya misai kucing tuuu... memang tak patut la org buat cenggini.. kesian eyma.. semoga kucing tu kembali kenal tuannya.. hurmmm
Nory Zoulkefle Nory Zoulkefle 12 July, 2013
tak dapat bayangkan kalau Laura yang hilang....uwaaaaaa nangiss guling2...44 hari berkabunggg
Sheila Salim Sheila Salim 12 July, 2013
Assalamualaikum. kesiannya dia. kesian juga kat kucing tu. even sheila geli dengan bulu kucing, sheila tak aniaya kucing. tak baik kannn >______<
Mekanik Komputer Mekanik Komputer 12 July, 2013
semoga kucingnya lekas ketemu
Ratu Hatiku Ratu Hatiku 12 July, 2013
ala..siannya. Suka dgn kucing tp xdpt nk bela kucing...uhuhuhu
Mar Haini Abdul Rahim Mar Haini Abdul Rahim 12 July, 2013
ingatkan kasih kembali dgn ex gf td hehe, cun nye tuan kuceng tu.. :D

oic.. br tau kucing xleh potong misai. huhu siaann kucing tu, smg dia cpt pulih *wlaupn xminat kucing ^^

btw, salam ramadhan bonikacak yg smakin kacak ^_~
potia casadelarossa potia casadelarossa 12 July, 2013
sian pulak aku tgk owner kucing tu... meroyan dia... dia kata dia geram sebab kucing tu tak kenal dia eyh bro
? ada org potong misai dia ye?
puteri kasih puteri kasih 12 July, 2013
biasanya orang yang buang kucing akan potong misainya agar kucing itu tidak dapat mencari jalan balik.

Dulu puteri pernah jumpa seekor anak kucing yang dipotong misainya. Kucing tu dibuang depan rumah puteri.

Memang pada awalnya anak kucing tu agak ganas..tapi lama-kelamaan dia dah ok. Manja macam kucing-kucing yang lain.
Nao Mei Nao Mei 12 July, 2013
Alolo..cian kucing tu..tapi cik akak...kucing memang suka..tapi tak suka bulu kucing...huhu
Lynn Munir Lynn Munir 12 July, 2013
Itu baru kucing hilang, kalau boni kacak yang hilang.....sunyilah dunia blogging nampak gayanya.
Cik Nur™ Cik Nur™ 12 July, 2013
dekat rumah nur ni lagi kejam..
tah sape tah ketuk kaki kucing terbiar di belakang rumah ni dengan pisau..
nampak tulang kaki kucing tu..sian...

nur tgh cari siapa punya angkara, kalau tahu siap..!!
Ezad Skytech Ezad Skytech 13 July, 2013
misai kucing tu la sensornya...kalau da dipotong..tak tentu arah kucing rasanya...huhu
KorN KorN 13 July, 2013
kejam batul yg potong misai tuh. kalau aku lah dapat sape potong misai tu, aku potong ldah die, baru die tahu hilang deria rase tu mcm mane...
Zurina Zurina 13 July, 2013
kucing yg kacak sekacak boni kacak...:)
Cik Yaya Cik Yaya 13 July, 2013
salam..
owh xtau pla lau potog misai kucin leh jd cmtu..huuu

eh bela kucing leh btmbh kacak ea..hehe itu yg pnting ;p
muja muja 13 July, 2013
PEMILIK kucing tu lawa sesangat,, hehe
aTieYusof Family aTieYusof Family 13 July, 2013
oh.. pasal misai kucing tu baru tahu plak.. :)
nur lyla nur lyla 13 July, 2013
oh, baru tau yang x boleh potong misai kucing, nasib baik tak pernah buat. Tapi memang pernah teringin potong misai kucing.. Kesianlah kucing kalau deria haiwan ni terganggu. Haiwan ni hidup bergantung deria. Bukan akal macam manusia. Kalau takda deria..? kesiannya.. :(

isk, dah lah tengah dengar lagu nasyid sedih ni.
Nurulee Nurulee 13 July, 2013
gua ni nak pegang kucing pun tk berani. nak potong misai kucing. lagilahhh. bagus jugak org takut kucing mcm gua ni kan kan kan. hahah.
MaMa Rey MaMa Rey 14 July, 2013
sedih baca citer dia..jahatnya si pomotong tu..sy pn suka kucing..masa skolah dulu time study kucing ksynglah jd kwn sy..hilang rasa ngantuk bila tengok dia brmain2..:)

gelak ayat akhir tu..mmg kacak sedia pn hehe..

eVa eVa 14 July, 2013
Kesian sgt.. Baru bc tadi.. Mcm kucing kiter dulu hilang n sampai skrg tggu dia balik huhu.. Bgslah awak suka kucing, sejok hati awek2 kat luar tu hahaha

Huhu lama tak dtg sini.. Bz xtentu
eVa eVa 14 July, 2013
Eyhh lupa nak bg tau ending crita budak laki kena kejar tu.. Dia oke cuma biasalah luka2 kena belasah.. Polis dan ambulan cepat dtg bila kita org kol.. Budak kena kejar mmg selalu buat hal sbb tu orang tak tahan bawa geng2 gumpul cari dia haha
baby comel baby comel 14 July, 2013
laaa, sape lah yg menganiaya binatang mcm tu. pasti ada balasan nanti. semoga adik cantik tu bertabah,
saya takut kucing, tak pernah dekat dgn kucing. tapi xpernah la terfikir nk buat camtu. aduhh, sedihnya kena potong
syiela syiela 14 July, 2013
x bela kucing ada asthma
siti ZAHARA siti ZAHARA 14 July, 2013
jahatla depa ni..sakit htila ..napela bt mcm tu..mna pergi sifat kemanusiaan..
Papa Mifz Papa Mifz 14 July, 2013
dulu masa kecik kucing den pernah dipotong misainya , tapi potong separuh...huhu


* bro jemput join contest den yo...:)

http://www.papamifz.com/2013/07/contest-review-blog-papamifz-com.html
Teena Tna Teena Tna 14 July, 2013
Walaupun sy tak suka kucing sgt, tp kejam lah org yg potong misai kucing tuh, ke dia nak buat herba misai kucing kot, haha.
.::: Princess MOMOY :::. .::: Princess MOMOY :::. 15 July, 2013
hehe...mcm xde kaitan bela kucing jd bertMbah kacak. poyo sangat. wekk
potia casadelarossa potia casadelarossa 15 July, 2013
aku tgk blog dia pun citer pasal kuchng je byk... sian kat gadik cantik tu... mcm kenal jek gadis tu... sesuai dgn kekacakan ko boni...:-)
deno deno 15 July, 2013
deno pun ada kucing, tapi deno takut la .... takut kena cakar... ekekek
deno deno 15 July, 2013
deno pun ada kucing, tapi deno takut la .... takut kena cakar... ekekek
Myra Jay Myra Jay 16 July, 2013
Owh baru tau klau potong misai kucing akan hilang deria.. Almaklumlah rumah mertua ada kucing tapi tak pernah dok 'kelebek' ;)
Hafizul Hafizul 16 July, 2013
Hehe...kerana misai pun boleh jadi mcm ni kucing ekk..baru tahu ni..hehe
CARA DAFTAR CARA DAFTAR 17 July, 2013
foto yang paling atas cantik juga gan,., wkwkwkwk,.,.
KISTA KISTA 17 July, 2013
kucingnya lucu bgt, admin jago juga cari yg unu-unyu,., hehehehe.
REFAND REFAND 17 July, 2013
keren-keren gambarnya gan.
DIARE ANAK DIARE ANAK 23 July, 2013
info yang sangat bagus sekali .
ADDISON ADDISON 23 July, 2013
artikel yang sangat bagus sekali .
HIPOPIGMENTASI HIPOPIGMENTASI 23 July, 2013
nice informations, thank's.. .