Kenangan Ponteng Puasa Masa Belajar

Kenangan Ponteng Puasa Masa Belajar

Kepala aku berdengung semacam. Adoi. Mungkin sebab terlampau banyak makan masa berbuka. Mana taknya, dah 3 jemputan untuk review buffet ramadhan. Aku ni dah lah mudah tewas dengan renungan manja makanan-makanan tu. Memang sehabis banyak aku bedal. 

Hari ni aku nak cerita tentang kenangan aku ponteng puasa dulu. Entri ni menyusul lepas aku terbaca kisah ponteng puasa brada ni. Hari ni aku cerita pula kisah aku masa belajar kat Perak. 

ponteng puasa, kantoi ponteng puasa, tak puasa, gambar ponteng puasa, kisah ponteng puasa
Aku dan rakan sekelas. Ini lah rupa pelajar-pelajar jurusan elektrik di Pusat Latihan Trolak.
Aku ni memang nakal masa belajar kat Perak dulu. Bawah sikit je daripada Ali Setan. Aku ingat lagi bulan puasa. Dalam dorm aku ada lebih kurang 40 orang pelajar. Pukul 1 petang, memang pelajar akan balik ke dorm sebelum sambung belajar pukul 2 petang. Ada sejam masa berehat. Ramai ambil kesempatan tu untuk tidur dan mandi. Aku pula macam biasa akan ambil kesempatan untuk ponteng puasa. Hahaha

ponteng puasa, kantoi ponteng puasa, tak puasa, gambar ponteng puasa, kisah ponteng puasa, kisah kenangan di pusat latihan trolak
Aku minta nombor telefon sorang awek. Tapi tak dilayannya. Katanya muka aku macam timun laut.
Jenayah yang selalu aku buat masa bulan Ramadhan adalah masak maggi dalam cawan plastik. Sambil tunggu air mendidih, aku baring-baring santai atas katil sambil goyang-goyang kaki. Muka pula memang sentiasa aku tampilkan ganas supaya junior-junior tak berani report kat pihak atasan. 

5 minit menunggu, air berjaya dididihkan dengan cemerlang dan cemerkap sekali. Tunggu lagi? Aku terus tuang air mendidih tu dalam cawan berisi maggi tu. Lepas habis tuang, aku tutup permukaan cawan tu dengan buku. Tunggu maggi kembang. Meleleh-leleh air liur aku tak sabar nak lahap maggy tu. Perut memang dah berkeroncong dah.

ponteng puasa, kantoi ponteng puasa, tak puasa, gambar ponteng puasa, kisah ponteng puasa, kisah kenangan di pusat latihan trolak
Macam ni lah bentuknya maggi dalam cawan. Kredit - www.keunikanhidup.my
Tiba-tiba aku dengar budak-budak dorm lain menjerit-jerit macam kena rasuk jin Idrus. Aku dah agak dah. Itu mesti pensyarah turun setiap dorm untuk buat Spotcheck. Aku dah tekad untuk selamatkan maggi aku. Macam mana pun aku tetap nak makan. Aku masukkan maggi aku dalam baldi. Lepas tu aku letak baju-baju  untuk sorok cawan maggi dalam baldi tu. Kemudian terus aku bergegas  ke jamban. Sedang rakus aku melangkah untuk selamatkan maggi, tiba-tiba tercangak 'abah' kat pintu dorm aku. Pergh!! Sekali yang turun dekan daa!!

" Nak pergi mana ni? ", abah tanya.

" Saya nak pergi basuh baju.", jawab aku. Sambil terus melangkah dan menyusup sebelah beliau. 

ponteng puasa, kantoi ponteng puasa, tak puasa, gambar ponteng puasa, kisah ponteng puasa, kisah kenangan di pusat latihan trolak
Aku tak seteruk ni lagi. Hahaha. Kredit - Oh! Media
Sampai jamban, aku tutup pintu. Dalam hati aku lega teramat. Nasib baik lah 'abah' tak bau maggy aku. Dan nasib baiklah otak aku bijak dan tangkas untuk fikir strategi hebat tu. Kalau tak, kantoi aku. Maunya aku kena denda kat perhimpunan. 

Disebabkan nafsu yang menguasai diri, aku tetap makan maggi tu dalam jamban yang dipenuhi dengan aroma yang sangat cool dan best. Tu tak masuk lagi yang tercalit-calit kat mangkuk jamban. Jamban  pelajar. Korang bayangkanlah sendiri keadaannya.


Kepada adik-adik. Jangan tiru kelakuan abang boni kacak ni. Tinggalkan puasa adalah besar dosanya. Apatah lagi bila disengajakan. Jadi, jangan ikut jejak langkah abang ni. Kepada yang memang dah nakal macam aku ni, jom berusaha untuk menjadi yang lebih baik daripada sebelum-sebelum ni. Jom kita berubah. Umur makin tua. Heh heh.

{ 77 comments.. read them below or add one }

siti ZAHARA siti ZAHARA 18 July, 2013
Ish3..ni lagi dahsyat ..dlm jamban bleh bt projet.. hahaha..skrg ni ..bt tak lgi?..haaa..ayuh!! tak tahu!!..hiii..=D
Munir Ardi Munir Ardi 18 July, 2013
noodle tuh tak tahan seember power sangat
Nao Mei Nao Mei 18 July, 2013
hahaha....selera juga makan dalam tandas tu...mak aiii...kalau cik akak selisih nak makan...limpas je dah bagai mabuk kepayang tercium aroma yang tidak memberangsangkan..hahaha...memang tak dapat cik akak bayangkan rupa boni makan...hahahahaha
Asyik Izas Asyik Izas 18 July, 2013
megi dlm cawan..hebat2 tp dlm baldi tu lg power..bpe byk megi dia mkn..haha..:)
Gadis Shoot Gadis Shoot 18 July, 2013
hahahahahahaha, abang ni lah....
Waalid Al-Marbawi Waalid Al-Marbawi 18 July, 2013
Dalam tandas pun jadik ke?aduyai...=P

Time nakal,waalid percaya sekarang amat lebih baik dari dulu..kan?:)

p/s: dah qada' belum puasa yang diponteng tu?kalau belum kena qada' dan bayar fidyah ye..=)

Syafiqah Hashim Syafiqah Hashim 18 July, 2013
ooooooo! ponteng pose ehhh..
hehee
Kakcik Kakcik 18 July, 2013
Sampai macam tu? Yerk!

ish ish ishhhhh....
yanuar catur yanuar catur 18 July, 2013
Hihihihi, sampai seember gitu..
Isabel Diaz Isabel Diaz 18 July, 2013
Eee, makan dalam jamban..?
Cik Nur™ Cik Nur™ 18 July, 2013
erkk..mkn dalam jamban..?
adoii...berselera kee..?
hehehehe
Bin Muhammad Bin Muhammad 18 July, 2013
Betullah...bila diingatkan kisah lama, mcm xpercaya jer dulu2 sanggup buat perkara yg tak masuk akal, terutama yg melanggar peraturan ataupun spt tak puasa ni. Macam best jer bila berjaya...

p/s: dah ganti ke belum puasa tu?
Zuan Zuan 18 July, 2013
rasa nak muntah pulak tengok makan dalam baldi
Myra Jay Myra Jay 18 July, 2013
Adehhh, boleh bayangkan keadaan jamban masa tu... eeii tak sanggup... :) hahahaha
Carlos Santiago Carlos Santiago 18 July, 2013
HAHAHAHAHA. makan megy dlm baldi mmg win. gaya tu student je yg tau.
Adhie Sunan Saifuddin Adhie Sunan Saifuddin 18 July, 2013
huhuhu...ada juga kes mcm ni huhuhu...Salam Ramadan singgah sini pagi2..follow blog ni sekali
O'gosh Iskandar O'gosh Iskandar 18 July, 2013
adeh...lalu plak Boni makan dalam Jamban tu ye...huhu
NAL NAL 18 July, 2013
huhu.. ishh ishh ishh
Kisah Si Dairy Kisah Si Dairy 18 July, 2013
haha..ada lagi teruk rupanya...boni jangan ponteng2 na...
Mila Ahmad Mila Ahmad 18 July, 2013
Dulu keding je tengok ni skank awat kedang sgt ko ni haha...perghhhh terbaek makan maggi dalam jamban hahaha....
Mawar Putih Mawar Putih 18 July, 2013
hahaha... mkn time puasa kat jamban pun akn rasa sedap jer. huhuhuhu...
Mieza Jhaa K Mieza Jhaa K 18 July, 2013
Hahah pengalaman zaman remaja mmg penuh kenakalan..besar2 pun ponteng puasa lagi..ayoyo

paling teruk makan dalam tandas..eeiii yekss..haha
fyna fyna 18 July, 2013
hahaha... ngoks boni nih. adoi... sayang lak membazirkan maggi tue. baik makan je kan walaupun kat jamban. erkk...
Bahrain Ramlan Bahrain Ramlan 18 July, 2013
maggi campur bau baju2x tu mesti tambah sedap..hahaha
paripariputih paripariputih 18 July, 2013
Bro lu klw x rasa lapar masa puasa kan.. wa sarankan lu makan maggie tahap besen mcm dlm gambar tu ekekeke granti tahan selama sebulan >..<
waiman takwa waiman takwa 18 July, 2013
Gambar pertama tue dah ok dah.. Tiba-tiba masuk bab megi adoii.. :)
are_lin@yu are_lin@yu 18 July, 2013
hahaaha adoi xsngkalah dlm tu pn sgup g bka posa.hihi
Sheila Salim Sheila Salim 18 July, 2013
Assalamualaikum. kedingnya dulu, hehehe. hahah lawak betul makan meggi dalam cawan. sila jangan contohi ye adik2 semua ;p
JMR JMR 18 July, 2013
ni dh ganti poso blm yg ponteng tu?kena byr fidyah dh nih..hahaha
afzalsukasuki afzalsukasuki 18 July, 2013
daripada rupa bentuk wajah ko pun aku dah boleh agak mana ko dapat muka cenggitu.mana taknya acuan ko guna baldi!

hahahaha :D

jangan cakap ko, aku pon sama :D
Pokok Manggis Depan Rumah Pokok Manggis Depan Rumah 18 July, 2013
Tu dia.. macam tu sekali.
Nasib tak kantoi masa tu..hehehe.
aTieYusof Family aTieYusof Family 18 July, 2013
wakakaka...adoi Boni! sampai sanggup makan dlm jamban..jarang dibuek org..haha..tak pernah terfikir nak masuk kan maggie dlm baldi..haha:p
aizamia3 aizamia3 18 July, 2013
hahaha.. kalau teringat balik mau kembang tekak tu.. ;)
Qashmere Qashmere 18 July, 2013
Alahai bukak puasa dengan meegi je? Kalau akak...akak dah makan macam2. ahahaha
Azlan Strider Azlan Strider 18 July, 2013
wahh...dasyat gak skill ponteng puasa macam tu..berisiko tinggi..kena plak buat sorang..hahaha...

Regards,
-Strider-
syuk shusuke syuk shusuke 18 July, 2013
sampai ke jamban makannya , memang selera la kod. haha
Cendol Cendol 18 July, 2013
salam alaik :)

geli tekak baca cerita boni..punya la dasat tu sanggup makan maggi dlm jambannn..gelii gelemannn yaww!!
ate,seronok beno le kamu melantak muntah kedarah ye..
dah ganti ke belum puase yg tinggal tu?haha

alhamdulillah,bagus tu siap ada pesan utk adik2.bagus2.thumbs up!

selamat berpuasa,selamat beramal.
Syazana Zainn Syazana Zainn 18 July, 2013
euwww makan kat toilet!

haha gigih nak ponteng pose tu :p

lepas makan, mesti muka kenyang giler letewww :p
wantie wantie 18 July, 2013
adei.. tak sanggup akak dik oi. makan dalam toilet? aroma apa tu. sori la BK. akak rasa mual la pulak .


ha..dah citer ko ponteng tu. dahbayar ke belum?
Masha Meisters Masha Meisters 18 July, 2013
hahaha...eeehhhh,mesti semakin sodap kan? haha
rasa haus bukak je pili paip!
si kiut lavender si kiut lavender 18 July, 2013
hahaha...boleh bernafsu jugak tuh makan dalam jamban...adeii..

Amanina Mads Amanina Mads 18 July, 2013
hahaha..keranamu meggi.
jamban asrama memang tip top punya lah.
zafira othman zafira othman 18 July, 2013
boleh tahan teruk. haha
krole krole 18 July, 2013
ahahaha~ kau mmg nakal tahap babas boni huhu...seronok baca kenangan masa silam ko ni...syukur bro boni dah berubah skngni...eh? gambar lama tu....? fuyoooo! slim tu...!!! ada gaya cam penyanyi korea skali pandang da~~~ huhuhu. banding ngan skngni..wah! dah berisi ko boni...ada efek dari ko bat review ramadan ni? hahaha~ salam ramadan ya boni
fairus fairus 18 July, 2013
PERGHHH... TAK SANGGUP AKU NAK MAKAN DALAM JAMBAN..
Ema Johari Ema Johari 18 July, 2013
bau manggi tu dah hilangkan bau jamban yer
Filzah Azzahra Filzah Azzahra 18 July, 2013
eee. selekeh. sanggup makan dekat tandas. ish.ishh. :)
blackrosehunter blackrosehunter 18 July, 2013
hahaha..sama mcm member aku dulu..tak puasa dok makan meggi..ish3..
Cik Nurul Siezuka Cik Nurul Siezuka 18 July, 2013
bestkan zaman zaman belajar dulu.. banyak sangat kenangan.. :)
muja muja 18 July, 2013
hahaha,, pastu dah ganti pose lom nihhh???
Hanif Idrus Hanif Idrus 18 July, 2013
Kering kau masa muda dulu yek..hehheeh
Biasalah masa muda remaja semua buiat benda macam ..siap ada runner yang belikan kat 7eleven..hehhehe
Tapi bil aumur meningkat ..kita semakin matang kan....
ma ❥ ma ❥ 18 July, 2013
Meremang tengkuk ima baca part makan dalam jamban...hahaha
AyueJean AJ AyueJean AJ 18 July, 2013
Euwwwww....
Dashyat gila Boni punya agenda...
Hahahhahahahah...
Sampai sanggup makan dalam tandas......
Dr Fuh Dr Fuh 18 July, 2013
kah kah kah!! lu memangg dahsyat boni..gua teka lepas pelajar-pelajar asrama penuh baca entri ni, lepas ni jadi isu besar la kes ni..ayok!!
Sam Banjamin Sam Banjamin 19 July, 2013
aku rase kembang tekak seh... ot ye pun... ngape la ko pillih tandas sebegai kubu pertahanan terakhir kau... bueekkkkk... hahahah
azwan azwan 19 July, 2013
gila hebat makan dalam jamban !
shark shark 19 July, 2013
haha...
nk kene report nie.
Nadia Johari Nadia Johari 19 July, 2013
euwww plezla...gli weiii
Aida Ismail Aida Ismail 19 July, 2013
Hahaha ape nii makan dalam toilet! Geli laaa ewwww ;p
Hairul Hafiz Hairul Hafiz 19 July, 2013
dah tak ingat dah kat mana tu, janji dapat makan...
Aku Penghibur Aku Penghibur 19 July, 2013
dalam tandas ??? Ya Allah x mampu , hehehe jnji mkn kn :)
PakcikLie PCL PakcikLie PCL 20 July, 2013
budak hostel memang nakal dan banyak akal, tp dari situ kita belajar ...ada yg baik dan buruk. pengajarannya ...carilah kawan yg baik2. Boni pon baik cuma...nakal je lebih haha.
Raudzah Z Raudzah Z 20 July, 2013
Ya ALLAH dalam toilet pun jadi Boni..ha..ha..sekarang ada buat macamn tu lagi ke..mana lah tau..kot-kot nak mengimbau kenangan masa lalu..
Hafizul Hafizul 20 July, 2013
Hahaha..biar betul..makan maggi dalam baldi..perghh nakal gak boni dulu ekk..hehe
Mizz Aiza Mizz Aiza 21 July, 2013
dasyat betul boni.. hehe.. kenangan lalu mematangkan dan menginsafkan diri..
Ainim Suju Ainim Suju 21 July, 2013
Pengsan la saya kalau makan dalam toilet..hahaha

Xpe, kalau kita sedar dan tak takut untuk mengaku salah adalah lebih baik daripada terus hidup sebagai hipokrit kan
nur lyla nur lyla 21 July, 2013
haha, adui timun laut.. klau ya pun pegilh tmpt lain.. haha.. adik2 jgn ikot..

yg pnting skrang ni fkiran dh waras kn..? dh xnk ponteng2 kn..
Hafiz Rahim Hafiz Rahim 21 July, 2013
kurusnya ko dulu bro..dah lebih aku zaman dulu2 je..hahha
Fizi Zaidi Fizi Zaidi 22 July, 2013
makii..dlm tandas pon jadi melahapnya..dh nakal..gila2 remaja la ktakan..tipulah kalu kata setiap org x der puasa yang2 yunk kan..tp cerita bro boni mmg sempoi,,santai je baca...;D
daddydee daddydee 23 July, 2013
hadoi....gila hebat...

dalam jamban pun boleh kau sebat megi....adoi...tak terbayang aku...hahahha
DIARE ANAK DIARE ANAK 23 July, 2013
info yang sangat bagus sekali .
ADDISON ADDISON 23 July, 2013
artikel yang sangat bagus sekali .
HIPOPIGMENTASI HIPOPIGMENTASI 23 July, 2013
nice informations, thank's.. .
MaMa Rey MaMa Rey 23 July, 2013
adeh...sampai makan dalam jamabn.dapat bayangkan makan boni makan mas tu hehe
Noor Ikmal Noor Ikmal 23 July, 2013
Assalam, dlm tandas pun jadik jugak erk? tak gelikah?....

nie dah Qada' tak puasa yg ponteng tu?
aku HaniAsyira aku HaniAsyira 23 July, 2013
wekkkkkkkkkkk... baca pun dah xlalu k..
nik ros nik ros 26 July, 2013
hebat.dalam tandas pun blh yea.

kurus btol boni dulu..haha