Petua Menahan Lapar Ketika Berpuasa - Untuk Gadis Sahaja

Petua Menahan Lapar Ketika Berpuasa - Untuk Gadis Sahaja

Kalau berpuasa ini, memang banyak dugaannya. Kalau sesiapa tak dapat tahan, pasti akan terkandas tengah jalan. Jadi, hari ni aku kongsikan petua dan tips untuk menahan lapar ketika berpuasa di bulan Ramadhan.

petua tahan lapar ketika puasa, petua  menahan lapar ketika ramadhan, petua menahan lapar ketika berpuasa, tip menahan lapar ketika berpuasa, tips menahan lapar ketika puasa ramadhan

petua tahan lapar ketika puasa, petua  menahan lapar ketika ramadhan, petua menahan lapar ketika berpuasa, tip menahan lapar ketika berpuasa, tips menahan lapar ketika puasa ramadhan

petua tahan lapar ketika puasa, petua  menahan lapar ketika ramadhan, petua menahan lapar ketika berpuasa, tip menahan lapar ketika berpuasa, tips menahan lapar ketika puasa ramadhan

petua tahan lapar ketika puasa, petua  menahan lapar ketika ramadhan, petua menahan lapar ketika berpuasa, tip menahan lapar ketika berpuasa, tips menahan lapar ketika puasa ramadhan

Petuanya adalah tenung dan hayati wajah kacak aku tu dengan sepenuh jiwa. Aku percaya korang akan khayal berjam-jam lamanya depan laptop. Tau-tau dah azan maghrib. Hahahaha. Jangan marah ye. Bergurau manja namanya ni. Hahahaha.


Kredit gambar --> Kak Dayah
Betulkan? Sekali pandang macam Aaron Aziz+Izzue Islam+Nora Danish.

{ 94 comments.. read them below or add one }

Nao Mei Nao Mei 16 July, 2013
hahaha...kalau cik akak tenung lama gambar boni nie..hihi...jawabnya muka boni jadi makanan lah..hahahaha
Asyik Izas Asyik Izas 16 July, 2013
hahha..kena bygkn muka bodi mcm makanan..
Asyik Izas Asyik Izas 16 July, 2013
hahha..kena bygkn muka bodi mcm makanan..
Mieza Jhaa K Mieza Jhaa K 16 July, 2013
HAHaa..patut la gambar dia je berlambak...
zool zool 16 July, 2013
cet.. mana petua ntah
Fazrol Fazrol 16 July, 2013
kalau perempuan tgk!
Bila muntah, memang batal puasa...
So pastikan perempuan tersebut, dapat tahan muntah... ha ha..
Myra Jay Myra Jay 16 July, 2013
Hahahhahahaaadoooiii la Boni.. Petua baikkkk punyaaa :)

Tapi untuk gadis sahaja la ye, bukan bini orang..heheee
Amanina Mads Amanina Mads 16 July, 2013
hahaha.. tak angau ke nanti. *kidding
KY Atie KY Atie 16 July, 2013
aduuhhh...bila tenung rasanya makin lapar ni heee
Bin Muhammad Bin Muhammad 16 July, 2013
Aku ingat bolehlah bagi petua ni kat bini aku....huh! ini boleh bikin batal puasa!

p/s: Orang yg sentiasa bersangka baik selalu terkena...huhu, tapi syukurlah kerana orang dizalimi ini mustajab doanya :)
Dkna Abza Dkna Abza 16 July, 2013
boni nampak lentik!! :p
ANNA MARIANA ANNA MARIANA 16 July, 2013
ala, ye2 je ada petua.. anna dah terlebih hepi dah ni.. huwaaaa, ada ka patut suh tatap wajah kacak boni pulakkk... kang terjatuh hati cmno nak jawap ni ha? hahahhahaa
syuk shusuke syuk shusuke 16 July, 2013
hahaha, terkena aku. entri camni pun ada. :D
aTieYusof Family aTieYusof Family 16 July, 2013
wakakkaka...
adoii.. tenung2 last2 tertidur..haha:p
Isabel Diaz Isabel Diaz 16 July, 2013
Lama2 saya tenung muka abam Boni, dah macam puding dah saya tengok.. Hihi..
Kisah Si Dairy Kisah Si Dairy 16 July, 2013
patutla tajuk untuk gadis jerk..rupa-rupanya...hehe
Ema Johari Ema Johari 16 July, 2013
poser poser dah kena tipu dek boni...hehehe
Khalilah MNor Khalilah MNor 16 July, 2013
Boni... confirm la lepas ni ramai gadis jadi kurus! :D ngehee
ma ❥ ma ❥ 16 July, 2013
hahaha jadi makin lapar ni macam mane??hang tipu laa
Cik Yaya Cik Yaya 16 July, 2013
haha..cehh..punye la scroll bwh..bwhh.bwhh..mencari mane tips nyer...rupenyerrrrrr... ^,^

ble thn lapo ea..ngeeee
Kesuma Angsana Kesuma Angsana 16 July, 2013
hehehe ada yer cara mcm ni !
encikarman encikarman 16 July, 2013
jgn sampai gua kentut bro..
dilaella Ella dilaella Ella 16 July, 2013
ingatkan petua betul tadi hehe..
salam ramadhan ye..:)
Raudzah Z Raudzah Z 16 July, 2013
This comment has been removed by the author.
Raudzah Z Raudzah Z 16 July, 2013
Adoi Boni...jokes for the day..nway haram tenung muka bukan muhrim tau.kurang pahala puasa.he..he
O'gosh Iskandar O'gosh Iskandar 16 July, 2013
hhahaha...pandai ye...dalam blog Pinky Momma tu Boni rupanya antara abang2 boncet tu..haha
wantie wantie 16 July, 2013
hadoi.... camna la boleh sekali pandang macam Aaron Aziz+Izzue Islam+Nora Danish.

nape pulak yang last tu si Nora Danish? kahhhhhhhhhhhh
Hairul Hafiz Hairul Hafiz 16 July, 2013
makin lapar diorng nanti..
BlogS Of Hariyanto BlogS Of Hariyanto 16 July, 2013
kalau hanya untuk gadis...kenapa foto lelaki yang ada wkwkwkwk :-)
siti ZAHARA siti ZAHARA 16 July, 2013
sib baik tak da gmbar korek hitung..heeee
Hafizul Hafizul 16 July, 2013
Hahahahahahaha..ingtkan apa lahhh tadi..patut la khas untuk wanita sahaja...haha..terbaikkkk
Zuan Zuan 16 July, 2013
untuk gadis? skip :P
diana diana 16 July, 2013
ceh!!patut la dia letak gambar ayu dia tu berderet deret..dok scroll jugak mana la petua nya..huh..
Niesa Niesa 16 July, 2013
terus ter-sedak tgk gmb kacak boni..bahaha..apa2 pn selamat berpuasa!!
CikNana CikNana 16 July, 2013
dasat eh..tmbh lapar aku.haha
Aku Penghibur Aku Penghibur 16 July, 2013
hahhhhaa :) adehh ingatkan apa tadi , berguling aku jadinye
Mat Som Mat Som 16 July, 2013
Er...bagaimana En Boni dpt mengekalkan keremajaan anda?
Tentu kerana banyak mengambil kalogen..

Alang2 dah terbaca entri,
::EIDA:: ::EIDA:: 16 July, 2013
choiiii... ye ye ida bukak baca.. hahahahhahhaa
Yumida Huda Yumida Huda 16 July, 2013
weh..suspens weh..tipah tetipu
Papa Mifz Papa Mifz 16 July, 2013
apa punya petua lah nih...hehe
KorN KorN 16 July, 2013
kalau aku print gmbr ni letak dalam almari buat takutkan tikus pon ok jgk gambar ni kann
Teena Tna Teena Tna 16 July, 2013
Laaa....memang kenyang terus dah tgok gambar dia..hahaha
Mashitah Rosli's Mashitah Rosli's 16 July, 2013
boni yg tintong..hihi..=)
Bitt (double IS) Bitt (double IS) 16 July, 2013
ook la mcm tu...nak try esok!!
hana hadi hana hadi 16 July, 2013
Ya ampun.. ingat apa la tadi gambar je dari atas sampai bawah.. rupa2nya itu motifnya..
Tinta Lana Tinta Lana 16 July, 2013
Salam.

Boni..selamat tu cuma gmbr, kalau ko kat depan ak, memg naye la ko,hahaha
hazman aka species1980 hazman aka species1980 16 July, 2013
Lama gak aku tak jumpa kembar AA nie kan....hik3x
trah zain trah zain 16 July, 2013
apa daaa.... -_-
haha
Waalid Al-Marbawi Waalid Al-Marbawi 16 July, 2013
ceit..menyesal singgah..haha...

=P
munir ardi munir ardi 16 July, 2013
mestilah kalau dah tengok wajah rakan boni gadis akan tertegun semisal dibawah kedunia lain he he
nadia farahida nadia farahida 16 July, 2013
boniii, pang nak? hahahaa
PinKy MoMMa PinKy MoMMa 16 July, 2013
gambar dari peminat cilik..ada stalker rupanyer boni ni hahahaha..glam abg bon!
aReLaN aReLaN 16 July, 2013
hahahaha...pastu untuk jejaka cam aku ni apa lak tips dia???
ArELeEz ArELeEz 16 July, 2013
aaron aziz = ok la tuh! izzue islam = ok gak la kn.. tetibe, nora danish! apekah..??! ha3..
Denaihati Denaihati 16 July, 2013
bro memang saling tak tumpah macam AAziz...heee
encikarman encikarman 16 July, 2013
psttt.. no phone pls..nak try ayat skit
KiD KiD 16 July, 2013
sweetnya boni ni.. waaahhh... ensem.. tough pulak tuh..
Mizz Aiza Mizz Aiza 16 July, 2013
haha.. tengok muka boni terus kenyang..
Cik Nur™ Cik Nur™ 16 July, 2013
hahahaha..ingatkan petua apalah tadi...

nampaknya kena pritsrcn pic bonilah yea...

tepek kat dinding..hahha
kimi jamai kimi jamai 16 July, 2013
Hahaha.. Adeh.. Ingatkan lupa nak taip entri tadi.. XD
fairus fairus 17 July, 2013
HAI ENCEMM... NAK CAIN... WAKAKAKA
Nadia Johari Nadia Johari 17 July, 2013
tu bukan tahan lapar..tapi makin lapar..hahha
Al-Azrul Zakuan Al-Azrul Zakuan 17 July, 2013
betullah petua ni utk pompuan..gua makin lapar, br lepas muntah 1 besen!
Remy hazza Remy hazza 17 July, 2013
yo lah... pandang jer retis tu puas2.... sambil meratah2 apa yg patut...he3
Sam Banjamin Sam Banjamin 17 July, 2013
baik lah en boni.... berjujuran air mata aku membaca entry ni... hahahaha
||aLeaSaRa|| ||aLeaSaRa|| 17 July, 2013
yang last tu,macam nora danish sebab dah pakai bedak tanaka ke hehehehehe...noty2 ngeee...
حاني رملي حاني رملي 17 July, 2013
amboih..melampau sangat kacukannya..hahahahah
yanuar catur yanuar catur 17 July, 2013
wkwkwk, aq memandangnya tak terasa sudah azan shubuh.kwwkwk
Lea IsNawi Lea IsNawi 17 July, 2013
blurp!! ok kekenyangan dh ni tgk muka abam boni


sahur dgn muka abam boni je pagi ni
Rosmiza Ali Rosmiza Ali 17 July, 2013
Cis! Tak pasal2 kite pun terkena sekali.. Tipah tertipu nyah.. Huuuuu~~
Norizan J Norizan J 17 July, 2013
dari pagi tadi khayal jek tenung wajah kacak ni.. hilang lapar dan dahaga
*tangan dibahu, mata ke atas, muka duck face"
kakiblog kakiblog 17 July, 2013
patutlah petua ini untuk gadis sahaja bukan untuk emak orang atau lelaki..he..he..



Kakzakie Kakzakie 17 July, 2013
Bertuah punya adik - patutlah utk gadis aje. Kakak memanglah dah tak gadis tapi dah terbaca:)
CARA DAFTAR CARA DAFTAR 17 July, 2013
itu admin boni atau bukan ya???? hehehe
KISTA KISTA 17 July, 2013
ganteng juga, wkwwkwkwkk
REFAND REFAND 17 July, 2013
itu di daerah mana wak???
oshin kecik oshin kecik 17 July, 2013
hahahaha penatlah scroll nak tau petua, rupanya suruh tengok gambar je hahaha gelak guling2 tengok :p jangan marah ye
Si Matatajam Si Matatajam 17 July, 2013
Aduiii migrain akak dibuatnya Boni oiii..
aizamia3 aizamia3 17 July, 2013
hahaha.. punya fokus tengok dari awal.. rupanya2.. terkono den.. ;)
daddydee daddydee 17 July, 2013
terus aku rasa lapar hari ni...adoi...
MaMa Rey MaMa Rey 17 July, 2013
adeh..boni ni mmg mengenakan betul la hehehe..
wazy wazy 17 July, 2013
hehehehe ingatkan petua apa la tadi,terbaik la bro
Nabiel Nabiel 18 July, 2013
haha..jenuh aku scroll ke bwh..ingatkan petua apelah tadi.
Aida Ismail Aida Ismail 19 July, 2013
Kacak la Boni. xD Ngeee~
Ainim Suju Ainim Suju 21 July, 2013
Jap, tengah nak bayang camane kalau aaron aziz+izzue islam+nora danish kalau muka dah mix..kekeke
MaYa MustWany MaYa MustWany 21 July, 2013
haiyak..ingat tips tul2..tgh entry makin pelik awatnya muka abg ngan bunga ni..adoiiyaii terkena sudah.hahaha
DIARE ANAK DIARE ANAK 23 July, 2013
info yang sangat bagus sekali .
ADDISON ADDISON 23 July, 2013
artikel yang sangat bagus sekali .
HIPOPIGMENTASI HIPOPIGMENTASI 23 July, 2013
nice informations, thank's.. .
aku HaniAsyira aku HaniAsyira 23 July, 2013
ceittt... pentipu sgt kan
aku HaniAsyira aku HaniAsyira 23 July, 2013
ceittt... pentipu sgt kan