Majlis Iftar eQurban Bersama Rakan Niaga Dan Media/Blogger

Majlis Iftar eQurban Bersama Rakan Niaga Dan Media/Blogger

Aku rasa aku yang paling lambat cerita tentang majlis Iftar eQurban Bersama Rakan Niaga Dan Media/Blogger ni. Tak efisien langsung. Mungkin penangan cendol banting yang buat aku jadi mengantuk sentiap hari. Hahaha. 

Baiklah, hari ni aku nak cerita tentang majlis iftar yang aku hadiri ni. Majlis iftar eQurban Bersama Rakan Niaga Dan Media/Blogger ini diadakan adalah bagi meraikan anak-anak yatim dan warga emas di sana.
majlis iftar eQurban, majlis iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger, cendol banting
Kitorang berkumpul kat Masjid Negeri Shah Alam untuk naik bas sebelum bergerak ke majlis iftar eQurban tersebut. Aku bergerak dengan beberapa orang blogger kacak Malaysia. Walau mereka kacak, tapi tetap masih tak mampu melawan kekacakan aku yang melebihi kekacakan lelaki di dalam dunia ni.
majlis iftar eQurban, majlis iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger, cendol banting
Blogger-blogger kacak yang hadir pada hari tersebut. 
abangensem.comunclezuan.comnizamijam.comsohoque.comprofhariz.com. Jadi, malas aku nak berceloteh panjang, jom layan gambar-gambar pada majlis Iftar eQurban Bersama Rakan Niaga Dan Media/Blogger tersebut.
majlis iftar eQurban, majlis iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger, cendol banting
Begitu meriah sekali majlis Iftar eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger ini. Rasa gembira dapat memeriahkan suasana bersama anak yatim dan juga warga emas ini.
majlis iftar eQurban, majlis iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger, cendol banting
Nampak kan kemeriahan yang ada kat sana? Lihat gambar ketiga tu. Ni lah akibat memiliki raut wajah seiras dan sekacak Aaron Aziz. Aku sering menjadi perhatian gadis-gadis.
majlis iftar eQurban, majlis iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger, cendol banting
Secara tiba-tiba ada sebuah helikopter berlegar-legar di udara sambil membawa sesuatu. Otak aku ligat berfikir yang dalam kotak tu ada bom berangkai beserta bahan kimia. Mungkin ini satu rancangan jahat Israel untuk menghapuskan majlis yang mulia ini.
majlis iftar eQurban, majlis iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger, cendol banting
Rupa-rupanya aku salah pandang dan salah sangka. Itu rupanya helikopter kawalan jauh yang ditugaskan untuk menghantar sebatang pen.
majlis iftar eQurban, majlis iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger, cendol banting
Owh. Itu motif utamanya. Untuk merasmikan majlis Iftar eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger ni rupanya. Sambil diperhatikan otai blogger ni.
majlis iftar eQurban, majlis iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger, cendol banting
Dan pada majlis Iftar dan berbuka tersebut juga kumpulan Damai telah melancarkan album pertama mereka. Err, yang baju hijau tu bukan salah seorang ahli kumpulan ye. Beliau je yang perasan. Hahaha.
Juadah yang disediakan semasa majlis Iftar eQurban Bersama Rakan Niaga dan Media/Blogger memang memukau kalbu aku. Tertawan usus perut aku dengan juadah disediakan. Jom tengok serba sikit juadah yang disediakan.
majlis iftar eQurban, majlis iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger, cendol banting
majlis iftar eQurban, majlis iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger, cendol banting
majlis iftar eQurban, majlis iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger, cendol banting
Ni yang paling menakjubkan. Patutlah ramai cakap yang cendol Banting ni sedap. Ni belum yang Duta Cendol Banting selalu cerita tu. Tapi kalau cendol ni pun dapat buat beliau bedal sampai dua round, maknanya yang ni pun boleh tahan juga tu.
majlis iftar eQurban, majlis iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger, cendol banting
Bukan senang nak tengok gambar En. Titan makan cendol. Aku berjaya juga tangkap. Hahaha.
majlis iftar eQurban, majlis iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan warga emas, majlis berbuka puasa eQurban bersama rakan niaga dan media/blogger, cendol banting
Pada malam itu juga kami dihiburkan oleh kumpulan nasyid Damai dan juga Mua'dz Dzulkefly.
Bagi aku, sambutan majlis Iftar bersama anak-anak yatim dan warga emas ni perlu selalu diadakan. Sekurang-kurangnya dapat juga membuat mereka gembira dan merasa sendiri kemeriahan berbuka puasa. Paling penting mereka akan rasa kehadiran mereka dihargai. 

{ 42 comments.. read them below or add one }

illy ariffin illy ariffin 05 August, 2013
wah.. menarik gimick siap ade remote control helicopter :) hehehe

bdway bagus la buat macam ni.. equrban dan iftar :)

Selamat Hari Raya in Advance!
Fizi Zaidi Fizi Zaidi 05 August, 2013
lorh..ingtkan helicopter betul2 td..
Aku Penghibur Aku Penghibur 05 August, 2013
wahhh :) siap ada gimik :) bestnnya :)
Irwan Alessa Irwan Alessa 05 August, 2013
hehehehe selamat dah majlis tu bro.. alhamdulillah dapat iftar bersama anak-anak yatim..
encikarman encikarman 05 August, 2013
gempak gempak... steady lah bro ngn kekwn blogger kat sana. ad aweks sangkut tak?
syuk shusuke syuk shusuke 05 August, 2013
mana muka kau rini bro boni ? takde lak ? haha
hafiz hafizol hafiz hafizol 06 August, 2013
Salam...




DIA PUNYA GIMIK MEMANG TERBAIK....


OVER KAU PUNYA IMAGINASI KAN BRO...


HAHAHAHAHA!!!!!
hafiz hafizol hafiz hafizol 06 August, 2013
salam..




dia punya gimik tu mmg terbaik..



over plak kau punya imaginasi kan Boni ? hahahahaha !
fairus fairus 06 August, 2013
TERBAIK DER..

AKU INGATKAN HELI BEBETUL TADI.. NASIB BAIK AKU BACA BEBETUL..
Lynn Munir Lynn Munir 06 August, 2013
Beruntung Boni dapat beriftar bersama anak-anak yatim dan warga emas. Bukan semua orang dapat peluang begini.
deno deno 06 August, 2013
amboi meriahnyaaa.... untung boni... bab helikopter tu ingat heli betul tadi.. hihi
waiman takwa waiman takwa 06 August, 2013
Alhamdulillah.. Terima kasih kepada semua rakan blogger yang hadir. Jika lebih ramai hadir lebih meriah..
Cik Chokie Cik Chokie 06 August, 2013
Arghh tertipu XD Dengki punya boni. kahkahkah nampak besar je, ingatakan kotak makanan tadi ^^"

Zuan Zuan 06 August, 2013
alhamdulillah, berlangsung dengan baik :)
Filzah Azzahra Filzah Azzahra 06 August, 2013
meriah.. siap ada mr.helly yg tolong bg pen :)
aizamia3 aizamia3 06 August, 2013
Meriah.. dan pasti sedikit sebanyak menggembirakan mereka yang diraikan.. ;)
Aishah Jahirah Aishah Jahirah 06 August, 2013
heee jejaka kacak semalaysia ye...kih3...bestnye join aktiviti macam ni...
p/s:70kg normal kot bg lelaki..haha
Niesa Niesa 06 August, 2013
nmpk mcm heli btl plak td..hahaha..seronok bleh berbuka ngan anak2 yatim..
Ema Johari Ema Johari 06 August, 2013
a'ah mmg agak lambat keluar entry ini...tp hanya entry boni yg cerita gimik bom berangkai tu...hehehe
dear xila dear xila 06 August, 2013
kalo becerita tak penuh saspen tak sah! huhu
silamat ali laya in advance nohhhh
Ratu Hatiku Ratu Hatiku 06 August, 2013
Betl tu..program mcmnie perlu diadakan selalu...
Selamat hari raya.. :)
Cik Muda Cik Muda 06 August, 2013
haaaa
nampak macam real je tadi...
rupanya tecik jew heli dia...

oh..boni yg kacak, selamat menyambut ari raya ...Maaf zahir dan batin..
Mizz Aiza (Dunia Kecil) Mizz Aiza (Dunia Kecil) 06 August, 2013
bagus program ni.. tak nampak muka boni pun..
MystoryPic MystoryPic 06 August, 2013
Wahhh....... meriahnya majlis ni, daging panggang, cendol semuanya membuatkan aku telan air liur.. glup glup......
DIARI FARISHA DIARI FARISHA 06 August, 2013
makanan tu smuanya mengancam keselamatan org yg bpuasa ni..huhu
Cik Itah@Rama Rama Pendek Cik Itah@Rama Rama Pendek 06 August, 2013
nampak meriah saja kan..

btw, perasan kacak saja Boni ni huhu. kacak ke ? :P
azwan azwan 06 August, 2013
dimana ada titan, disitu ada cendol :)
Tumpas Tumpas 06 August, 2013
Wah rame dan seru banget gan, jadi pengen ikut
hazman aka species1980 hazman aka species1980 06 August, 2013
Hurmmm... apsal gambar ko takde dalam citer nie... begitu jugak dengan gadis dan wanita...hehehehe
S.K.A S.K.A 06 August, 2013
ha3..mn bro Boni??? menarik =) meriah je..best betol ada majlis mcam ni..
Papa Mifz Papa Mifz 06 August, 2013
serius nampak seperti helikopter betul lah...tertipu den...haha
Asyik Izas Asyik Izas 06 August, 2013
Asyik belum pernah join aktiviti mcm ni..next time kalau ada ajaklah..hehe

*Giveaway Fair & Lovely bersama Asyik Maiburogu - 10 pemenang akan menerima hamper bernilai RM50.. CEPAT2 SERTAI SEKARANG.
http://asyikmaiburogu.blogspot.com/2013/08/giveaway-fair-lovely-bersama-asyik.html
Mat Som Mat Som 06 August, 2013
Saya semakin takjub, bagaimana setiap hari Boni ada jemputan Iftar yg grand-grand ini....ya CENDOL BANTING itu membuatkan saya terpukau.

Akhir kata SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN BUAT BONI SEKELUARGA (EMAK, BAPAK DAN ADIK BERADIK BONI SEMUA)
✿AINAA ROSEBERRY✿ ✿AINAA ROSEBERRY✿ 06 August, 2013
perghhhhhh.... untunglahhh, bukan nak ajak kan.. hahahha
Nadia Johari Nadia Johari 07 August, 2013
maknannyer banyak betul
muja muja 07 August, 2013
lambat betul update. nak kena bedal ni,, grrr
Cik Yaya Cik Yaya 07 August, 2013
salam..
beshnyer...eh dekat bnting ye?
dah la biase p sane..heee ;p

cendol tu menarik perhatian la..sbb lama xmakan..huuuuu >,<