Mua'dz Dzulkefly Dengan Irama Nasyid Tersendiri

Mua'dz Dzulkefly Dengan Irama Nasyid Tersendiri

Mua'dz Dzulkefly telah hadiahkan aku dengan cd album terbaru beliau bertajuk Rindukan Cahaya. Kepada yang tak kenal siapa Mua'dz Dzulkefly , dia merupakan seorang penyanyi nasyid. Dan menariknya, dalam album terbaru Mua'dz Dzulkefly ni, lagu-lagu nasyid yang dibawakannya adalah lagu nasyid moden dengan suntikan elemen Soul dan Jaz.
nasyid irama moden, nasyid moden, penyanyi nasyid moden, penyanyi nasyid malaysia, penyanyi nasyid Mua'dz Dzulkefly, lagu nasyid terbaru 2013,
Mula-mula aku rasa janggal bila dengar lagu Mua'dz Dzulkefly ni. Apa lagi genre nasyid yang dibawakannya agak berlainan dan sedikit aneh. Aku cuba mencari persamaan lagu-lagu Mua'dz Dzulkefly ni dengan lagu-lagu Maher Zain, tapi ternyata ada perbezaannya.
nasyid irama moden, nasyid moden, penyanyi nasyid moden, penyanyi nasyid malaysia, penyanyi nasyid Mua'dz Dzulkefly, lagu nasyid terbaru 2013,
Sekali dengar memang buat aku rasa mual,tak tenteram dan bulu roma meremang. Tapi bila ulang kali kedua terasa syahdu dan menenangkan pula. Lepas tu terus aku rasa tertarik untuk terus mendengar ke semua lagu Mua'dz Dzulkefly ni berulang-ulang. Hurm, memang terasa masuk ke dalam jiwa. 
nasyid irama moden, nasyid moden, penyanyi nasyid moden, penyanyi nasyid malaysia, penyanyi nasyid Mua'dz Dzulkefly, lagu nasyid terbaru 2013,
Nampak tak kelibat kucing aku tu. Tengah nak psycho aku lah tu.
Agak susah sebenarnya untuk aku menyukai sesuatu lagu tu sebenarnya. Tapi lagu-lagu Mua'dz Dzulkefly ni berjaya menarik halwa telinga aku untuk terus mendengar lagu-lagu beliau. 
nasyid irama moden, nasyid moden, penyanyi nasyid moden, penyanyi nasyid malaysia, penyanyi nasyid Mua'dz Dzulkefly, lagu nasyid terbaru 2013,
Memang dia yang paling bising bila aku tangkap gambar CD Mua'dz Dzulkefly ni. Bila aku tak layan, merajuk. Sambil merajuk sambil jeling aku. Tu tak lain tak bukan nak Interframe lah tu.
Jadi, aku terus selidik siapa pencipta lirik dan komposer lagu-lagu Mua'dz Dzulkifly ni. Rupa-rupanya Komposer untuk lagu-lagu Mua'dz Dzulkifly ini adalah NOE manakala lirik adalah WIDI. Dan mereka adalah daripada kumpulan LETTO. Susunan muzik pula adalah gabungan mereka berdua. Hurm. Patutlah menarik.
nasyid irama moden, nasyid moden, penyanyi nasyid moden, penyanyi nasyid malaysia, penyanyi nasyid Mua'dz Dzulkefly, lagu nasyid terbaru 2013,
Yelah yelah!! Masuk lah sekali dalam gambar ni. Ceria terus muka dia kan? Hawau betul. Sabar je lah. Nasib baiklah aku ni penyayang. Kacak pulak tu.
Jadi, aku sarankan untuk korang beli dan dengar lagu-lagu Mua'dz Dzulkefly ni sebab memang lagu-lagu dalam album ni menangkap jiwa. Jangan tunggu lama-lama. Cara nak langgan boleh tengok gambar kat bawah ni.
nasyid irama moden, nasyid moden, penyanyi nasyid moden, penyanyi nasyid malaysia, penyanyi nasyid Mua'dz Dzulkefly, lagu nasyid terbaru 2013,
MAXIS - DAIL *131*kod# dan tekan CALL/SEND
DIGI - SMS CT kod dan hantar ke 2000
CELCOM - SMS CMT kod dan hantar ke 22990
Umobile - SMS CT kod dan hantar ke 28118
*kod boleh rujuk dalam gambar.
Kepada korang yang nak berhubung Direct dengan beliau bolehlah ke PAGE beliau kat :-


Klik -  https://www.facebook.com/muadz.dzulkefly.page

*Kesilapan teknikal berlaku. Nama sebenar Mua'dz Dzulkefly adalah Mu'adz Dzulkefly. Aku salah letak kedudukan simbol '. Harap maklum. :)
Apa yang kita perlukan dalam industri nasyid tanah air adalah kelainan. Jangan cuba tiru Rabbani dan Hijjaz. Mereka memang dah ada pengikut dan pendengar tersendiri. Untuk tangkap pendengar remaja, perlu ada pembaharuan seperti yang dilakukan oleh Mua'dz Dzulkefly ni. 

{ 42 comments.. read them below or add one }

waiman takwa waiman takwa 04 August, 2013
Wah semua gambar album tu macho-macho belaka.. Boleh menarik pemuda pemudi harapan bangsa ni..
Raudzah Z Raudzah Z 04 August, 2013
Cover album yang menarik..tak macam typical nasyid...
Fizi Zaidi Fizi Zaidi 04 August, 2013
ye ke bro..sekali sekala layan juga lagu nasyid..kekadang banyak sngt penyayi baru sampai x kenal sapa yg nyayi..kah3.
Kucing Hitam Kucing Hitam 04 August, 2013
seronok dpt album freee nak gak abg boni
Bahrain Ramlan Bahrain Ramlan 05 August, 2013
muaz lagu sebelum nie pun sedap, lagu sekarang ni pun mesti lagi sedap. Aku tak taula plak dia da kuar album lagi tahun nie...takde kabar berita terus kuar album..
Aku Penghibur Aku Penghibur 05 August, 2013
wahh baru first time tahu kumpulan nie.. thanks sharing :) nak dengar jgk
fairus fairus 05 August, 2013
SEMOGA NASYID TERUS BERKEMBANG DI NEGARA KITA.. TAPI LAGU MESTI SEDAP DIDENGARLAH..
Ainim Suju Ainim Suju 05 August, 2013
selalu dengar nama Muadz ni tapi tak pernah dgr lagu dia sebab saya setia dengan Inteam. :)
syuk shusuke syuk shusuke 05 August, 2013
aku tau kucing tu pun comel macam tuan dia. HAHA >.<
S.K.A S.K.A 05 August, 2013
mmg buta trus la ambe dgn nasyid moden ni..ok, utube jd mgsa..try la dgr dlu cmne =)
encikarman encikarman 05 August, 2013
puh.. nasyid, dah lama tak naik lagu2 nasyid nih, harap2 boleh booom kembali layu nasyid.
Niesa Niesa 05 August, 2013
dlu sll je denga mcm2 kump nasyid..tp skang dh x byk..skang byk solo..kdg2 best jugak layan lagu2 nasyid ni..
munir ardi munir ardi 05 August, 2013
Nasyid lagu Islami sesungguhnya
Ratu Hatiku Ratu Hatiku 05 August, 2013
Bestnya dpt cd free.. Lagu2 nasyid mmg best didengar..
Selamat hari raya.. Maaf zahir & batin.
wantie wantie 05 August, 2013
teringat kata kata seorang penyanyi nasyid dari seberang

" berapa banyak lagu yang di hasilkan, berapa ringgit satu album, bukanlah persoalannya. yang penting apa yang nak di sampaikan tu sampai kepada masyarakat' pasti rezeki Allah itu pasti ada"

patut di contohi kan.. kan..
Nurulee Nurulee 05 August, 2013
i dont care lagu nasyid ke apa. kalau best confirm i layan. heheh. cover album tuuuuuu. smart.
Cik Itah@Rama Rama Pendek Cik Itah@Rama Rama Pendek 05 August, 2013
tak kisah la lagu tu macam mana yang penting suka dengar :)
encikarman encikarman 05 August, 2013
ramai suka cover album nih, beli cover je ler..hehe
Papa Mifz Papa Mifz 05 August, 2013
comel lah kucing bro...
Anarm Anarm 05 August, 2013
tahun lepas rasanya aku 1st time dengar lagu2 Mu'adz.. Terus suka..
Sheila Salim Sheila Salim 05 August, 2013
Assalamualaikum boni. insyallah nanti sheila cari cd dia. nak dengar gak. hehehe thanks sharing yeee :)
Cik Yaya Cik Yaya 05 August, 2013
salam..
mmg xkenal..huuu tp suke dgr lagu2 nasyid yg da dberi nfas baru..segar punye..mmg besh..untungla..dapat free..bg kat yaya je la..heeee ;p
ejulz ejulz 05 August, 2013
xpernah dgr lagi lagu dia ni..
Miss Zahirah Miss Zahirah 05 August, 2013
selamat hari raya bro..
nak kucing tu ble x?
comel sgt..!
Zuan Zuan 05 August, 2013
baru den perasan, kucing tu tak terkalah juga kacaknya
encikarman encikarman 05 August, 2013
semua kacak2, yg bagi komen pun kacak gak nih ooo
Amanina Mads Amanina Mads 05 August, 2013
kucing pun kacak jugak.. haha
Usamah Kamaruzaman Usamah Kamaruzaman 05 August, 2013
boleh tgk chitchat kami bersama Mu'adz semasa pelancaran album: http://www.youtube.com/watch?v=jD4TZ4829FU
Lady Lady 05 August, 2013
lamee dah xlayan nasyid nie..
Aishah Jahirah Aishah Jahirah 05 August, 2013
pengakuan jujur ni...lama tak layan nasyid...
p/s:ehem meow ni inteperem kemain lg dia...comel
zaxx zaxx 05 August, 2013
menarik..nk dengar..:) eh bila lak album boni nak keluar?heheh
aizamia3 aizamia3 06 August, 2013
sesekali kita dengar sesuatu yang lain dari kebiasaan.. dari tak suka tentu akhirnya jadi suka.. macam boni.. ;)
siti ZAHARA siti ZAHARA 06 August, 2013
comelnya kucing die..^_^
SecretOfShaila SecretOfShaila 06 August, 2013
Okay..xpernah dgr..lepas ini..harus dengar..^^
♥ Nana BamBam ♥ ♥ Nana BamBam ♥ 07 August, 2013
hebat muadz skg, lagu2 dia memang best..


ohya, model tu berbayar ke? ahhaa
Masha Meisters Masha Meisters 07 August, 2013
fav lagu nasyid! tapi tak pernah lak kenal/dengar lagu dye ni...hehe

abg boni ada baby cat ni tak? bagi la.......hehe
muja muja 07 August, 2013
seriosly,, lama giler tak dngr lagu nasyid,, betapa jauhnya diri ini menyimpang,, sobss
Cik Fie Cik Fie 24 August, 2013
saya baru tawu pasal kumpulan nasyid ni . hehe :)