Rajin Setahun Sekali Bila Tiba Hari Raya

Rajin Setahun Sekali Bila Tiba Hari Raya

Aku ni daripada dulu ada satu penyakit merbahaya sebenarnya. Penyakit M. Malas. Malas aku tahap melampau-lampau sampai spender pun aku tak tanggal 2-3 hari sebab malas nak buka. Bayangkan betapa dasyatnya perilaku aku. Kalau perah spender aku tu, boleh jadi racun rumpai terus tu.  Tapi, baru-baru ni, bila tibanya hari raya, aku jadi seorang lelaki kacak yang sangat rajin. Rajin dan kacak. Sangat sesuai dijadikan idola kepada lelaki-lelaki dalam Malaysia ni. 
rajin, lelaki kacak, lelaki kacak yang rajin, hari raya, lelaki rajin, rajin sangat, rajin betul
Paling hebatnya rajin aku tu rajin bermusim. Apa? Ingat SEO je ada bermusim? Rajin pun ada lah. Rajin ni setahun sekali datangnya. Hahaha. Tak percaya tengok gambar-gambar kat bawah ni.
rajin, lelaki kacak, lelaki kacak yang rajin, hari raya, lelaki rajin, rajin sangat, rajin betul
Ini pun sebab nak raya aku basuh ni. Kalau tak, orang ingat kereta ni aku cat style air brush warna coklat. Punyalah buruk, punyalah hina. Disebabkan nak beraya sana sini, aku pun basuh. Lagi pun kereta adik aku. Mengamuk dia kalau tengok kereta dia buruk. Hahaha. Terpaksalah aku buat-buat rajin
rajin, lelaki kacak, lelaki kacak yang rajin, hari raya, lelaki rajin, rajin sangat, rajin betul, buat-buat rajin
Penat juga basuh kereta ni. Sampai kena asma aku. 
Orang cakap kalau malas dan tak berapa rajin ni, perut dia buncit. Aku rasa betullah. Sebab perut aku dah buncit dengan lemak tepu ni. Padan muka aku.

{ 79 comments.. read them below or add one }

muja muja 21 August, 2013
saya pun diserang penyakit ni gak,, haha,, penyakit m.. kereta hari tu,, lepas raya baru basuh ape cer? haha
Khairul Asrol Khairul Asrol 21 August, 2013
biasa lah nak raya kann. kenalah rajin sikit. hahaha
fairus fairus 21 August, 2013
KERETA AKU DARI SEBELUM PUASA SAMPAI SEKARANG TAK BASUH-BASUH SEBAB DIA BOLEH BASUH DIRI DIA SENDIRI.. HEHEHE.. MALAS DAN TAKDE MASA..
akubiomed akubiomed 21 August, 2013
Bahaya buncit sebelum kahwin nanti awek lari. :-)
KiD KiD 21 August, 2013
Lawa baju abang boni.. =)
Sam Banjamin Sam Banjamin 21 August, 2013
rajin boni... kalau dekat ngn aku... aku nak tumpang basuh keta kat umah ko la... boleh x?
Fizi Zaidi Fizi Zaidi 21 August, 2013
bila raya..semua nak cantik mantik..tapi kalu malas sngt x bole nk buat apa la bro..:)
Sheda ucu Sheda ucu 21 August, 2013
haha sheda pun basuh keta malam raya hihi.. sume org lalu jeling2 jeles kot wakaka baru la kilat raya pertama nk bawak lalala
Aku Penghibur Aku Penghibur 21 August, 2013
hahahahahha wahhh lemak bertepu :) ahhh baru bergaya kereta nak beraya :) dah di cuci ..
Ezad Skytech Ezad Skytech 21 August, 2013
haha...kalau setahun sekali baru ko rajin...basuh kereta pun mesti terasa penat macam basuh sebiji bas kan...haha
Cik Nur™ Cik Nur™ 22 August, 2013
rajin lagi tak..
meh tolong basuh kereta nur pulak..
hehehehe
Teena Tna Teena Tna 22 August, 2013
Agak r, nak raya baru sibuk nak kemas segala benda kat rumah tu....
Nao Mei Nao Mei 22 August, 2013
alamak keta pun nak beraya juga boni..hihi...
baru cik akak faham...orang hensem kenalah ketanya kacak dan berkilat...hihi
Irwan Alessa Irwan Alessa 22 August, 2013
aku tahu kau rajin, esok free tak?? basuh moto aku nak?? hahahaha gurau je boni..
amirini amirini 22 August, 2013
hahaha... samalah... rajin kita bermusim...
BTW.. Selamat Hari Raya
Bin Muhammad Bin Muhammad 22 August, 2013
Tak lama lagi Vios baru akan keluar, bolehlah sambar...bolehlah basuh kete sendiri pulak.
amir zahari amir zahari 22 August, 2013
"Bila terkena penyakit ini memang merbahaya pakcik"(baca stail dialog ajis)..

"penyakit apa itu nak??"

"penyakit M pakcik.."

tabah la nk perah sepender 3 hari tu..hahaha
potia casadelarossa potia casadelarossa 22 August, 2013
buat malu jek kata perut bunncit...
ni bro nak kasi tip... lain kali katalah "saya tak buncit tapi sengaja cover 6pax dengan lemak sebab saya sayang 6pax saya... ingat tu tau ekekekekek"
Umi Qi Umi Qi 22 August, 2013
Lawa kereta boni kacak...kereta pun kacak tau warna putih...umi Qi mmg suka warna putih...rasa tenang je tgk hehehhe
MystoryPic MystoryPic 22 August, 2013
eeeerrr.... Boni kau ni kan, memang sangat banyak vitamin M, spi anak kecik pun mls nak tukar
ANNA MARIANA ANNA MARIANA 22 August, 2013
anna diserang penyakit malas nak g keja.. huahuahuahua
MAY MAY 22 August, 2013
penyakit mls saya dtg hari isnin..mls nak bgun g koje..haha
encikarman encikarman 22 August, 2013
myvi putih perghhh... no plat tak bagi nampak tuh...
DIARI FARISHA DIARI FARISHA 22 August, 2013
perghh..silau mata tgk boni cuci kete tu smpai licin bkilat
fyna fyna 22 August, 2013
errr.... sama kot tabiat kita nih. hehehehe..
syuk shusuke syuk shusuke 22 August, 2013
hahaha, bro boni nape last2 kutuk diri sendiri >?
are_lin@yu are_lin@yu 22 August, 2013
kah3 xnk la lki mls2 ni.hihi
Myra Jay Myra Jay 22 August, 2013
Hheeee, lawak la.. sambil baca sambil senyum..

MJ pun ada penyakit M jugak.. tapi part nak basuh kereta sendiri tu lagi teruk, masa baru beli je basuh sendiri, lepas tu ke kedai jela..hahaa
Mizz Aiza (Dunia Kecil) Mizz Aiza (Dunia Kecil) 22 August, 2013
baru nampak berkilat (boleh buat cermin muka) kereta boni.. ehe..
Rosmadi Shakri Rosmadi Shakri 22 August, 2013
tolong basuh kereta kawe sekali bosss
AbgferOz AbgferOz 22 August, 2013
heeee.. alang2 dah rajin meh tlong basuh saya pnye plak :)
Kesuma Angsana Kesuma Angsana 22 August, 2013
hehehe KA juga yng terus diserang sakit M ni !
Illy Ariffin Illy Ariffin 22 August, 2013
aduh.. terasa hahaha.. illy pun malas basuh kete sendiri hehehehe.. anta kedai jerk.. tpai actually basiuh sendiri lagi puas hati sebab kite teliti satu2 :)
Nadia Johari Nadia Johari 22 August, 2013
puii spender tu boleh racun org jugak..hahaahha...nad takde kereta..nad ade moto je..ahha
ct kektus ct kektus 22 August, 2013
hahaa. ini memang malas tahap dewa kalau setahun sekali je. tp kire ok lah dari tak basug langsung kan. :)
wantie wantie 22 August, 2013
Akak ni kalau bab cuci kereta, sori tak de maknenya akak nak cuci. rasanya kerja kat dalam rumah lagi banyak nak kena buat.

hantar kedai cuci je la. Kira akak lagi Malas kot. dah tak kira musim. malas memanjang . kalau bab cuci kereta la..

pandai ko ambik ati adik o yer.
Kakzakie Kakzakie 22 August, 2013
Kakak pun tak rajin mencuci kereta. Mujur beraya tak guna kereta kakak:)
SecretOfShaila SecretOfShaila 22 August, 2013
ada oarang kata lelaki yang perut buncit nie seksi..hihihi
luqman zakaria luqman zakaria 22 August, 2013
teruk sgt berhabuk tuh sampai kene asma time basuh keta..haha
Qashmere Qashmere 22 August, 2013
Bukanlah. Tak baik kata gitu sebab banyak rezeki. Orang lain kerempeng nak makan takde duit. Ini perut kedepan tu banyak rezeki lah. LOL...

Takkan cuci kereta setahun sekali tu memang pemalas dot dot dotttttttttttttttuttttttttttttttt
Qashmere Qashmere 22 August, 2013
Bukanlah. Tak baik kata gitu sebab banyak rezeki. Orang lain kerempeng nak makan takde duit. Ini perut kedepan tu banyak rezeki lah. LOL...

Takkan cuci kereta setahun sekali tu memang pemalas dot dot dotttttttttttttttuttttttttttttttt
Cik Itah@Rama Rama Pendek Cik Itah@Rama Rama Pendek 22 August, 2013
kalau kereta sendiri mesti dibiar berhabuk kan haha..
kereta adik memang la rajin nak cuci tapi rajin bersebab..sebab tak nak kena marah huhuhuhu
♥  Miss Hearty  ♥ ♥ Miss Hearty ♥ 22 August, 2013
hahah..kalau malas perot buncit ek :p paling tak menahan bab perah spender tuh..phewwww~
lelamaisara lelamaisara 22 August, 2013
haiyo...penyakit awak ni kire ditahap ke 5 ni..kena opprate dah ni..cepat booking appoiment kat sepital...hahaaaa
dear xila dear xila 22 August, 2013
sejam berapa bang? hewhew
Hidup Ringkas Hidup Ringkas 22 August, 2013
Bayngkan hari-hari raya...hari-hari rajin...
Phat Phat 22 August, 2013
bro kacak la ko ni.. bleh basuh kan kete aku tak?
Mimi Azirah Mimi Azirah 22 August, 2013
Skang tgh rajin ke malas? Kalo rajin meh dtg sini tlg cucikan kereta I...hahaha
Ema Johari Ema Johari 22 August, 2013
kalau raya..serba serbi nak kelihatan cantik..termasuklah kereta dan rumah ni..
Zulqarnain Abu Hassan Zulqarnain Abu Hassan 22 August, 2013
Kie lagi lah... sebulan sekali basuh kete lol..

tapi kalau tengok kete dah hodoh sangat mmg xtahan lah..

g service car wash...
tarmizi tarmizi 22 August, 2013
bro tolong basuh kerata gua sekali
Filzah Azzahra Filzah Azzahra 22 August, 2013
hakhak. basuh kete pun kena tunggu musim rajin dtg ke ...??
aTieYusof Family aTieYusof Family 22 August, 2013
Hahhaa..perut buncit mcm mengandung!kihkih..
eVa eVa 22 August, 2013
eyh xsangka pulak awak ni malas nak cuci.. slalu nya lelaki ni rajin sgt cuci kreta hehehe
Zuan Zuan 22 August, 2013
aku punya takde ek? hehehe

p.s boni, aku kagum dengan semangat ko berjuang bagi warga blogspot.. teruskan perjuangan bro, walaupun kita lain kasut, tapi perjuangan kita sama..
♥ Nana BamBam ♥ ♥ Nana BamBam ♥ 22 August, 2013
speechless seribu taon..
errr
Dhia Dirham Dhia Dirham 22 August, 2013
yang penting masa raya kereta bersinar sinar
tenku butang tenku butang 22 August, 2013
teman dah suka cuci keta sekarang.. sebab dah tau sabun apa yg leh bagi kotoran habuk cepat tanggal.. heee.. rajin2 giler2 tahap tenuk..
Yumida Huda Yumida Huda 22 August, 2013
nak tompang myviiiii..hehe
yey..si dia dah kena mandi wangi2
Mya Mya 22 August, 2013
hahaha. rajin2 selalu oke? :D
Lady ★ Hanna Lady ★ Hanna 22 August, 2013
masalahnya time raya je rajin nk buat sume nie kalo tak raya. malas tu menggunung. :)
blogger bumi lasinrang blogger bumi lasinrang 23 August, 2013
nantilah tahun depan kita plan jalan-jalan rakan boni dengan blogger-blogger yang lain
Ainim Suju Ainim Suju 23 August, 2013
oo mak aii..malas? ish ish ish..takpe, tunggu raya tahun depan penyakit rajin nnt datang la balik
Cik Yaya Cik Yaya 23 August, 2013
hamboi..melampau..bsuh kete kot je pon..bukn bsuh umah..da smpi cmtu sekali..huuuuu

*ish3... ;p*
Denaihati Denaihati 23 August, 2013
bagus dapat abang macam bro ni...siap basuhkan kereta...
Aishah Jahirah Aishah Jahirah 23 August, 2013
wakaka....statement buncit tu,testimoni sendiri tu..so pasni rajin2 la ye..;p
Cik Fie Cik Fie 24 August, 2013
jangan malas2 . karang perut buncit . semua awek lari nanti . hahah :P
Che Rosliza Che Mat Che Rosliza Che Mat 24 August, 2013
dah memangnya manusia memang ada penyakit m....
Norfanil Norfanil 24 August, 2013
buruk perangai.. hahahah..mujur dah jumpa mak mertua..
Hafizul Hafizul 25 August, 2013
Paling best, pakai baju Denaihati tuhh..hahaha
Rosmiza Ali Rosmiza Ali 26 August, 2013
MasyaAllah, adalah tersangat buruk perilaku mu itu incit BK.. Spender tak berganti 2,3 ari.. Kahkahkah! Nasib tak dikokak dek semut.. Wakakakaka!
Eiqa Almond Eiqa Almond 26 August, 2013
Okay, lagi sekali tergelak bila baca entry nie.. ahaha
"lelaki kacak yg sangat rajin"..
Menjadi idola gituu kann.. hohoo
hafizmd hafizmd 26 August, 2013
tu baju DH tu dah berapa hari tak bukak? hahaha
Amanina Mads Amanina Mads 26 August, 2013
lelaki kacak dan rajin yg menjadi kegilaan ramai.. haha
siti ZAHARA siti ZAHARA 28 August, 2013
cewah..lelaki kacak yg sangat rajin...bagus2...=D
S.K.A S.K.A 30 August, 2013
ha3..xpe, jnji basuh la jugak..ada org 2..lnsung xkisah kreta dia..mentang duk rumah flat je..ni kira rajin la ni =)
nik ros nik ros 02 September, 2013
kira rajin jugak la basuh sendiri kan. kita senang.pi antar kedai jea basuh..haha
obat benjolan obat benjolan 05 September, 2013
Asiik lumayaan gan pemabahasannnya, berguna banget buat saya, terimakasih & semoga sukses selalau