Bila Hati Hasut Benda Jahat

Malasnya nak kerja hari ni. Mengantuk yang teramat sangat. Rasa macam ada gam kanji je dalam mata. Semalam aku tak lenjan pun pulut, mahupun cendol bakar, jauh lagi telan santan mentah-mentah. Tapi mengantuknya macam sekor keldai yang tak tidur 3 hari 4 malam. Pelik betul.

Adakah tanda-tanda awal aku semakin tua. Tapi tengok kat cermin, aku masih kacak. Bergetah lagi tu. Atau sebenarya dah sampai seru untuk aku kahwin ni. Atau penangan harga minyak naik 20 sen yang buat aku makin kerja keras ? Boleh jadi juga. 


Nampak bergetah lagi kan walau kelihatan agak lesu. Pergh. Anak sapa lah yang kacak melampau-lampau ni.


"Rilek brada brada rilek. Kosongkan otak tu. Ambil masa untuk tenangkan diri. Tarik nafas panjang-panjang. Dan kena sentiasa positif. Bila aura positif tu dah kuasa diri dan tubuh badan kau, semua tu akan hilang. Silap haribulan,  Lisa Surihani pun kau boleh rampas daripada Yusri.",hati aku berkata-kata.

Woi! Dalam pada nasihat tu, sempat lagi hasut benda jahat. Jahatnya hati aku ni. Biasa dia ni! Amboi! Biasa dia!  

Hati pun mula mencebik.

*layan je lah entri merapu ni. Monday blues katanya. Memang jadi macam ni lah. Hahahaha. 


{ 45 comments.. read them below or add one }

BlogS Of Hariyanto BlogS Of Hariyanto 09 September, 2013
tak ada gunanya bermuram durja..apapun alasanya tetap semangat..ayo boni, pasti kamu bisa membuat dunia menjadi indah...salam :-)
dear xila dear xila 09 September, 2013
kuar kau kuar *aksi tok bomoh
razzwey razz razzwey razz 09 September, 2013
semalam kau elok je, sengal seperti kebiasaan... mungkin sebab kena hujan kot? hahahaha...
diana diana 09 September, 2013
Muda diluaran je kot..dalaman dah tua...tu yg ngantuk je tu...
Aku Penghibur Aku Penghibur 09 September, 2013
adehhh monday blues ye, x pe semoga mendapat rahmat Allah
Nao Mei Nao Mei 09 September, 2013
adoi...monday bluess ye boni...hahaha...
tak pe layan je lah...cik akak cuma takut mata boni yang gantang tu terletak gam cap gajah..hahahaha...
selamat bekerja :)
Cik Itah@RRP Cik Itah@RRP 09 September, 2013
macam muka orang mengantuk je tu..haha pucat macam mayat hidup pun ada :D
akubiomed akubiomed 09 September, 2013
Menguncap banyak dan jaga nama baik orang tua. Insyallah terselamat dari melakukan perkara negatif.
Mizz Aiza (Dunia Kecil) Mizz Aiza (Dunia Kecil) 09 September, 2013
hehe.. bukan ke boni sukakan nora danish?
wantie wantie 09 September, 2013
jgn ko terfikir walau sedikit. sebelum yusry lempang. Akak hantar Bom atom kasi hancur itu setan dalam hati kamu...hahaha..

kebabom!!!
Ancik Khasiaini Ancik Khasiaini 09 September, 2013
dah sampai seru ni abg boni oiii kekekeke.
Fizi Zaidi Fizi Zaidi 09 September, 2013
bro..mgkn dh sampai seru kot..hihi..:)
Yan Ty Yan Ty 09 September, 2013
Ahaha , kenapa la sengal sangat ni bro?
Papa Mifz Papa Mifz 09 September, 2013
mana cermin mata bro..?? Ke pakai kanta lekap skrg nih...;)
Bin Muhammad Bin Muhammad 09 September, 2013
Tak perlu nak merapu di hari Isnin...Ingatkan tanggungjawab. Andai kiamat esok pun, kita di suruh untuk meneruskan segala tanggungjawab seperti biasa. Takutkan Allah & mati memberi anda lebih semangat dan kekuatan!
KiD KiD 09 September, 2013
kacak nya awak.. suweeett sangat..
Amanda Suria Amanda Suria 09 September, 2013
dah cucuk botox lom pagi ni?
Hafizul Hafizul 09 September, 2013
Yup..memang nampak bergetah sangat..hahaha
azza_mastura azza_mastura 09 September, 2013
hati ini pun turut berbicara soal kecantikkan yang melampau saat melihat cermin .. apakah ini semua , mohon yang lebih berpengalaman menjelaskan keadaan sebenarnya . sekian .


-hati yang dirundung pilu-
Shark Kay Shark Kay 09 September, 2013
pergh..
seksi mata bro boni..
hehehe..
cik tom cik tom 09 September, 2013
hehe..gambar cam nak tidur je...
fairus fairus 09 September, 2013
SEMAKIN HARI SEMAKIN HANDSOME KAU BONI.. WAKAKAKA
hazman aka species1980 hazman aka species1980 09 September, 2013
No wonder adik bro cantik belaka.... abangnya memang ternyata ultra kacak siot....
hana hadi hana hadi 09 September, 2013
Feewwiiiitttt....

ok itu je nak komen :P
Cik Nur™ Cik Nur™ 09 September, 2013
biar isnin je blues..
selasa jgn..'kekekeke
SecretOfShaila SecretOfShaila 09 September, 2013
hahaha...lawak la...sabar..sabar...^^
Rosmiza Ali Rosmiza Ali 09 September, 2013
Amboi, dalam lesu2 sempat lagi nak menyambar bibi orang.. Biasa dia ni! Haha!
hafiz hafizol hafiz hafizol 09 September, 2013
sempat lagi tu camwhore depan kamera.. haha =p
penaberkala penaberkala 10 September, 2013
oh,ni ke gerangan boni kacak

hahaha,stylo la
pakai make-up jenama apa tuh
Pykaa Pdott Pykaa Pdott 10 September, 2013
Mungkin dah semakin tua kot . Haha cepat2 kwen :p
Isabel Diaz Isabel Diaz 10 September, 2013
Macam entry tak nak turun kerja jark. Hihi.
O'gosh Iskandar O'gosh Iskandar 10 September, 2013
aiseh,ingatkan apa la tadi...ensem...memang ensem...
obat penurun panas anak obat penurun panas anak 10 September, 2013
artikel yang mearik, insfiratif banget buat saya. makin sukses aja yah.
Hairul Hafiz Hairul Hafiz 10 September, 2013
pekena kopi o dulu bro...
ma ❥ ma ❥ 10 September, 2013
muka memang menghasut orang lemau sekali laaaaa..
ANNA MARIANA ANNA MARIANA 10 September, 2013
eh2 kita serupa la..
malas tahan teruk dah ni..
kena pula asyik hujan je kat penang ni..
semalam anna ponteng kerja...
*jangan bagitau sesape ok :)
munir ardi munir ardi 10 September, 2013
Keep Smile Bro biar aura kacak memancar luas kembali dipenjuru Satu dunia
Ainim Suju Ainim Suju 10 September, 2013
ala, tak sempat nak monday blues semalam sebab pepagi buta dah kena handle internship student report duty
Raudzah Z Raudzah Z 10 September, 2013
Confirm Monday Blues...
S.K.A S.K.A 17 September, 2013
ha3..mood mlas p kerja la 2..wot2..ambe igtkn bro Boni dah nikah..ceh2..smoga cpat nikah bro =) dah smpai seru 2..kan xbergetah nnti susah plak he3