Bawa Kucing Pergi Bersiar-Siar Sambil Jogging

Bawa Kucing Pergi Bersiar-Siar Sambil Jogging

Baru kejap tadi aku bawa Putih, kucing kesayangan aku ni bersiar-siar keliling taman. Asyik bising je sebelah telinga aku.

"Tuanku yang kacak, jom jalan-jalan! Tuanku yang kacak, tolonglah bawa hamba jalan-jalan! Tuanku yang kacak, Please... Please..", rayu dia sambil buat muka seposen. 

Aku sebagai seorang tuan yang berhati mulia apatah lagi memiliki seraut wajah yang sangat kacak, terus cair dengan pujukan beliau. Tanpa buang masa, aku pakaikan dia Arm Bealt (ok, ni aku hentam je. Aku tak tau apa nama dia)

cara bawa kucing berjalan-jalan, cara-cara bawa kucing berjalan-jalan, cara-cara bawa kucing bersiar-siar, cara-cara bawa kucing bersiar-siar, jogging, bagaimana nak bawa kucing bersiar-siar, macam mana nak bawa kucing bersiar-siar
Aku tak tau menatang ni nama dia apa. Tapi yang ni khas untuk bawa kucing bersiar-siar dan berjalan-jalan. Dia sangkut kat kaki sekali. Jadi, bila kita tarik tu, dia tak tercekik kat leher.
cara bawa kucing berjalan-jalan, cara-cara bawa kucing berjalan-jalan, cara-cara bawa kucing bersiar-siar, cara-cara bawa kucing bersiar-siar, jogging, bagaimana nak bawa kucing bersiar-siar, macam mana nak bawa kucing bersiar-siar
Bila dah pakai jadi macam ni. Dia akan grab kaki sekali. Bukan leher dan tengkuk semata-mata.
Dengan adanya tali biru ni, memang memudahkan aku untuk bawa si Putih ni bersiar-siar dan berjalan-jalan. Apa lagi Putih ni memang suka bila orang bawa dia berjalan-jalan. Aku cuma tarik perlahan-lahan je tali tu sambil berjogging dengan kain pelikat. Dia yang OverExited berlari ikut langkahan kaki aku. Rasa macam nak lempang je tengok tahap kegedikan beliau. 

Jadi, kepada korang yang tertanya-tanya macam mana nak bawa kucing kesayangan bersiar-siar dan berjalan-jalan pusing taman, korang pergi cari tali biru tu kat kedai haiwan peliharaan. 

cara bawa kucing berjalan-jalan, cara-cara bawa kucing berjalan-jalan, cara-cara bawa kucing bersiar-siar, cara-cara bawa kucing bersiar-siar, jogging, bagaimana nak bawa kucing bersiar-siar, macam mana nak bawa kucing bersiar-siar
Muka berseri-seri lepas orang bawa dia pergi jalan-jalan. Kalau tak, memekak je sebelah telinga aku. Dah macam dengar Ipod je aku.

{ 27 comments.. read them below or add one }

Budak Nakal Budak Nakal 21 November, 2013
Memang memudahkan bila ada tali ini,tapi tak semua kucing selesa dengan tali ini, mcm kucing aku mmg die dengan sengajanya menguling2kan badannya,pemalas nak jalan..hahaha
Budak Nakal Budak Nakal 21 November, 2013
Yes aku no 1....(Bangga jap) :P
amir zahari amir zahari 21 November, 2013
Kucing gua kalu bawa kluar jenjalan mesti jakun.. Huru hara takut..
Farah Waheda Wahid Farah Waheda Wahid 21 November, 2013
gebas gebus dan bersih betul bulu dia....
Bahrain Bahrain 21 November, 2013
Kesian plak nak dipakaikan rantai macam tu..
Ezad Skytech Ezad Skytech 21 November, 2013
kalau kucing yang tak biasa...mesti tak selesa bila pakaikan benda tu...huhu
BlogS Of Hariyanto BlogS Of Hariyanto 21 November, 2013
cantik nian kucingnya ....pake tali biru cocoklah itu.... kucing putih sepadan benar dengan boni yang kacak :-)
Lyeen De Syifa Lyeen De Syifa 21 November, 2013
mesti kucing tu bangga diri kan dapat tuan mcm boni..hehehe..:)
Encik Afendi Encik Afendi 22 November, 2013
kucing yg baik mesti follow tuannya...
Anarm Anarm 22 November, 2013
Aku takde kucing. Saje gedik nak komen jugak kat sini.

Tapi aku memang suka kucing..
Syarief Azman Syarief Azman 22 November, 2013
jogging? Mau trcekik kucing tu.. Hahaha
wantie wantie 22 November, 2013
tak pernah agi bawak kucing bersiar siar mcm ko ni.

Tapi selalu gak bawa kucing naik motor. letak lam raga le. Asal selisih ngan motor lain je mesti kucing akan tunduk. tunduk hormat kot. ngeee
hana hadi hana hadi 22 November, 2013
waaa siap bertali bagai.. mcm nak beli ja 1. lagi best awak belikan kucing hna skali.

kalau pakai tali ni agak2 kucing ikut kita or kita yang terkejar2 kucing. hehehe
Ainim Suju Ainim Suju 22 November, 2013
comellah kucing tu..nasib tak hensem macam tuan dia.hhahaha
Jue Derella Jue Derella 22 November, 2013
kucing kite suka jenjalan ngan kete je.. hahaha
fairus fairus 22 November, 2013
ADA KUCING LEBIH? PAS SKIT KAT AKU BRO.. :)
Akmal Aizat Akmal Aizat 23 November, 2013
Kucing pun kena joging untuk kaga kesihatan hihi. Iyela makan tidor saja hihi.
akubiomed akubiomed 23 November, 2013
Apa dah bawa kucing bersiar-siar. Tak ada awek ker? :-) Jangan mare aar..:-)
Aku Penghibur Aku Penghibur 23 November, 2013
wahh comelnya kucing nie :) sape yang jogging ..kucing atau ownernya
Oh Ping Blog Oh Ping Blog 23 November, 2013
lelaki yang bela kucing nie penyayang orangnya..
tp, ko nie bkn penyayang, apesal bela kucing?
ahaha
SecretOfShaila SecretOfShaila 23 November, 2013
wahhhh...comelnya kucing..^^
Anis Najwa Anis Najwa 23 November, 2013
wah........ comelnya.. kucing awak.. geram.... grrrr
Amanda Suria Amanda Suria 25 November, 2013
Comel....bersih ...pandai boni jaga...
Hafiz Rahim Hafiz Rahim 26 November, 2013
nasib baik kucing tu kecik..kalau tak dia heret je ko bro.
AnonymousAnonymous 22 July, 2014
Everything is very open with a very clear description of the issues.
It was really informative. Your website is very useful.
Thanks for sharing!

Look at my website - شركة مكافحة حشرات بالدمام
Nurul 6012 Nurul 6012 26 August, 2015
Cmne nye step nk kai kn nye..?ley ajr kn x?sy bru jew bli smlm..