Lembu Jadi Tukang Cat


Minggu lepas aku dengan beberapa orang rakan sejawat yang tak sama jawatan mengemas pejabat baru. Aku dengan penuh semangatnya datang. Rupa-rupanya nak kena cat dinding. Pergh, tangan pengkau macam ni memang tak ada bakat langsung untuk mengecat. 

Sampainya kat sana, aku dengan menggilanya terus mengecat secara membabi-buta. Dan, tak disangka-sangka hasilnya sangat memuaskan hati. Hahaha. Habis rosak dinding pejabat aku kerjakan. Minggu depan kena repeat balik lah jawabnya.

Nampak kan? Betapa bersungguhnya aku mengecat.

Bila lembu jantan mengamuk dan bermaharajalela mengecat. Begini lah hasilnya. Aku pun musyhkil samada aku ni mengecat dinding atau mengecat diri sendiri.

Sekian saja laporan untuk hari ni. Sedar tak sedar rupanya dah bernanah blog aku ni. Punyalah lama terabai tanpa update terbaru. Kesiannya. 



{ 12 comments.. read them below or add one }

ct kektus ct kektus 20 January, 2014
ni kire sambil menyelam minum air la ni. sambil cat dinding, cat diri sendiri. hahaa :D
Cik Nur™ Cik Nur™ 20 January, 2014
hengatkan betul2 la lembu yg mengecat,,!haha
Fizi Zaidi Fizi Zaidi 20 January, 2014
ada lembu mengamuk rupanya..ahhah
Atiqah Wadiah Atiqah Wadiah 21 January, 2014
Haha..sungguh nau ngecat :D
Sheila Salim Sheila Salim 21 January, 2014
Assalamualaikum. hahaha lawak tengok boni. teringat masa kita mengecat rumah anak yatim tu. haihh rindu mereka >______<
Jie Jie 21 January, 2014
Perghh ni cat ngan bdan2 sekali ni, nampak semgatnyee tu. hahaha. mane lembunye? eh.
fairus fairus 21 January, 2014
MENGECAT RUMAH SESUATU YANG BIASA BAGI DIRI AKU JUGAK...
diana diana 21 January, 2014
ini mesti berkubang dalam cat nih..heheh
si kiut lavender si kiut lavender 21 January, 2014
seronok gaya lembu ni berkubang dengan cat..muhehehe
akubiomed akubiomed 21 January, 2014
Mericik disebabkan mengunakan roller. Guna roller jenama Stanley lebih rata dan kurang mercik.
Ezad Skytech Ezad Skytech 24 January, 2014
sesekali buat aktiviti mengecat ni apa salahnya menggila sikit...haha...bila lagi nak mengecat diri sendiri kan...HAHA


P.S - aq da lama tak mengecat...rindu pulak rasanya...huhu
Nadia Johari Nadia Johari 27 January, 2014
apa nak buat..orang tak pernah nampak cat memng gitu..haha