Kenapa Lelaki Tak Gemar Terlibat Dengan Perkara Remeh

Kenapa Lelaki Tak Gemar Terlibat Dengan Perkara Remeh

Ini cerita tentang lelaki yang otaknya hanya beroperasi untuk masa depan. Bukan lelaki yang masih lagi hu ha hu ha menyerabutkan lagi keadaan jalanraya. Lelaki ni sebenarnya mudah dan Simple. Tak susah untuk memahami lelaki kalau rentaknya kena. Apa lagi lelaki-lelaki kacak macam aku. Lelaki ni nampak je Complicated, tapi sebenarnya tak pun

lelaki, ciri-ciri seorang lelaki, sifat seorang lelaki, ciri-ciri seorang lelaki idaman wanita, lelaki idaman wanita,
Nampak? Dah lah kacak, tegap, pandai Selfie pulak tu.
Kenapa lelaki tak gemar terlibat dengan perkara-perkara yang remeh. Salah satu sebabnya dia memang fokus pada kerja. Dan lelaki lebih banyak memikirkan hala tuju hidupnya dalam beberapa tahun akan datang atau pun mungkin 10 tahun akan datang. 

Jadi, modus operandi otak lelaki lebih kepada memikirkan apa strategi dan taktikal yang ingin digunapakai untuk menghadap kehidupan yang lebih mencabar di masa depan. Jadi, benda-benda yang remeh kebiasaannya akan di letak ke tepi dulu. Kadang-kadang letak kat rak kasut. 

"Borhanufaizudin Alias Ferhabudin Amizudin Bin Din, tadi aku nampak orang culik anak jiran kau lah!! "

"Ah, biarlah dia. Perkara remeh je tu."

Ok, kalau kes yang ni, bermakna otak dia tak berfungsi. Dalam bahasa sopannya, Bengap. 

{ 8 comments.. read them below or add one }

Isabel Diaz Isabel Diaz 18 April, 2014
Lelaki memang cam tu dari azali lagi.. Huhu..
eyka baha eyka baha 19 April, 2014
tak semua lelaki kot macam tu.hehe
http://eykabaha.blogspot.com/
Nadia Johari Nadia Johari 19 April, 2014
yup itulah lelaki...ade lagi penting dari benda remeh tu
Sukma Haron Sukma Haron 20 April, 2014
Lelaki...lelaki....kebanyakannya begitu...
Asya Syukri Asya Syukri 21 April, 2014
Selfie tu yg pntg..hehehe
Ezad Skytech Ezad Skytech 23 April, 2014
selfie tu pun benda remeh sebenarnya boni...sebab tu aq tak buat...HAHA
SAMIQA ♥ SAMIQA ♥ 06 May, 2014
Hooo , mcm tuh ke lelaki... memang nampak simple.. tapi complicated.. ^^

Okeyh statement yg bawah tuh mmg bengap... hahaha..
Lama tak baca penulisan cik boni.. rindu !!!!!!!!