BERBUKA PUASA KAT PADANG BOLA

Petang ni memang dah aku jangkakan memang aku tak sempat untuk berbuka puasa kat rumah. Perjalanan nak balik pun ambik masa sejam. Aku pulak setel kerja dalam pukul 7 pm. Mengikut perkiraan otak aku yang genius ni, kalau aku bergerak balik terus ke rumah, 7 pm + sejam perjalanan, aku mungkin sampai kat rumah dalam pukul 9.20 malam. Uish, memang tak sempat. 

Jadi aku buat keputusan untuk singgah kat Bazaar Ramadhan dan beli sebungkus air. Air cukuplah. Sebab kalau beli makanan, kang rugi pulak mak aku masak kat rumah tu. Jadi, aku singgah kat Bazaar Ramadhan Selayang. Air limau ais aku beli dan terus aku gerak ke lokasi berbuka. Lokasinya terletak kat padang bola Taman Bidara, Selayang. Padang bola yang banyak menyimpan kenangan dalam hidup aku.

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

Sini lah tempat aku membesar daripada kecil. Dan kat sinilah tempat aku main bola sepak setiap hari setiap petang.

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

Tatkala aku termenung seorang diri, pemandangan matahari terbenam ni cukup menambah nostalgia-nostalgia lama singgah kembali dalam otak aku. 

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

Sini lah juga tempat aku main mercun, bergaduh, berDating, berenang kuak lentang walaupun tak ada air.

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

Aku masih ingat lagi tengah main mercun, kena kejar dengan polis. Bersepai semua lari lintang pukang. 

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

iftar kat padang bola, padang bola sepak, berbuka puasa, iftar, berbuka puasa sambil lihat pemandangan matahari terbenam

Benarlah kata orang, tempat jatuh lagi kan dikenang, ini pulak tempat bergelumang dengan taik. Hahahaha. Baiklah, ini saja laporan untuk hari ni. Berbuka puasa kat padang bola sambil mengimbau kembali nostalgia-nostalgia lama. 

Kenangan Ramadhan berbelas tahun dulu, orang dok sibuk Qiamullail nangis-nangis, aku dengan kawan-kawan lepak kat padang ni mekap muka jadi Black Metal lepas tu sembur api dari mulut. Hahaha. Tak ada masa depan betul dulu.


{ 9 comments.. read them below or add one }

Sukma Haron Sukma Haron 23 July, 2014
Sekarang ko dah insaf yea boni....kenangan mengusik jiwa
TunSha Ayunie TunSha Ayunie 24 July, 2014
kenangan yang TAIK tu laaa yang kita akan paling terkenang kan boni kannnnn
akubiomed akubiomed 24 July, 2014
Jangan tungau masuk kedalam seluar sudahlah. Dia tahu favourite spot mana hendak bersembunyi. :-)
fairus fairus 24 July, 2014
Kenangan terindah...
Cik Itah@RRP Cik Itah@RRP 24 July, 2014
salam. hehehhe di situla segalanya ya :P
azwan azwan 24 July, 2014
kalau ada masa terluang sebelum berbuka tu bro.boleh jogging kejap :)
budak budak 24 July, 2014
Zaman muda2 mesti kena ada kenangan yang best2 bro :) kena kejar polis tu rare. Hehe