Cara Membuat Sumbangan Ke Palestin

Memberi Sumbangan Untuk Rakyat Palestin

Sama-sama kita membantu saudara-saudara kita di Palestin. Mereka sangat-sangat memerlukan kita sekarang. 


AMAN PALESTIN


Bank Islam:12029010047880

Maybank:562263010787
CIMB: 8600460353
Bank Muamalat:12070005133717 
RHB Bank:21245760004907
Bank Rakyat: 220806195922

atau


AQSA SYARIF

cara untuk derma ke palestin, macam mana ingin memberi sumbangan ke palestin, cara membuat sumbangan ke gaza, cara untuk memberi sumbangan kepada rakyat palestin, cara untuk memberi sumbangan kepada gaza,


Bumi Palestin sekali lagi menjadi sasaran Israel yang layak aku panggil sebagai pengganas sebenar. Ratusan nyawa saudara-saudara Islam kita telah pun menjadi korban di sana. 

Cuma apa yang aku nampak sekarang ni, graf manusia-manusia sejagat termasuk di Malaysia yang mengutuk sekeras-kerasnya serangan Israel semakin meningkat dari tahun ke tahun. Tak seperti mula-mula aku aktif di dalam dunia internet ni. Kalau dulu, jarang nampak mereka-mereka yang berani mengutuk dan mengeji Israel. Mungkin takut. Tapi sekarang ni, aku nampak peningkatan yang sangat-sangat mendadak. Kebanyakan rakyat Malaysia sendiri sudah semakin berani menempelak perbuatan Israel si Syaitan Nyata. Mungkin akibat semakin tak tahan melihat kekejaman demi kekejaman yang dilakukan oleh Israel ni. Ajaibnya, walau berapa ribu nyawa Palestin pun yang Israel bunuh, tak sekalipun mereka digelar pengganas. 

cara untuk derma ke palestin, macam mana ingin memberi sumbangan ke palestin, cara membuat sumbangan ke gaza, cara untuk memberi sumbangan kepada rakyat palestin, cara untuk memberi sumbangan kepada gaza,
cara untuk derma ke palestin, macam mana ingin memberi sumbangan ke palestin, cara membuat sumbangan ke gaza, cara untuk memberi sumbangan kepada rakyat palestin, cara untuk memberi sumbangan kepada gaza,

Jikalau ramai perasan, serangan membabi buta Israel sebenarnya bukanlah satu bentuk perang beradab dan beretika. Katanya ingin menyerang pejuang-pejuang Al-Qassam, tapi sebenarnya serangan tu lebih disasarkan kepada orang-orang awam Palestin. 

Sasaran sebenarnya mereka adalah wanita-wanita dan kanak-kanak terutamanya kanak-kanan lelaki. Kerana Israel amat takut pada kemunculan-kemunculan lebih ramai pejuang-pejuang Al-Qassam yang sikitpun tak takut pada kematian bila berhadapan dengan Israel. 

cara untuk derma ke palestin, macam mana ingin memberi sumbangan ke palestin, cara membuat sumbangan ke gaza, cara untuk memberi sumbangan kepada rakyat palestin, cara untuk memberi sumbangan kepada gaza,

cara untuk derma ke palestin, macam mana ingin memberi sumbangan ke palestin, cara membuat sumbangan ke gaza, cara untuk memberi sumbangan kepada rakyat palestin, cara untuk memberi sumbangan kepada gaza,

Dan keduanya adalah kerana mereka ingin menghalau rakyat Palestin dari tanah mereka sendiri. Kalau ramai yang rajin membaca, ia sebenarnya lebih kepada agenda Dajjal dan Freemason. Rajin-rajinkan membaca. 

Sebagai umat Islam yang walaupun iman hanya senipis bawang, sembahyang tak sempurna 5 waktu, ilmu agama cetek, tetapi wajarkah kita membiarkan saja saudara-saudara Islam kita di Palestin terus menerus diseksa dengan begitu kejam tanpa ada sikit pun bantuan dari kita semua? Wajarkah kita hanya duduk terpaku depan komputer ataupun Smartphone memerhatikan saja gambar demi gambar saudara-saudara Islam kita di sana menderita? Wajarkah kita berbuka puasa dengan tenang sedangkan saudara ktia di sana bertempiaran mencari tempat perlindungan daripada serangan bom demi bom yang digugurkan oleh Israel? 

Korang tak rasa korang kejam? Korang tak rasa korang pun sama dengan Israel kalau hanya membiarkan saja semua tu berlaku tanpa melakukan apa-apa? 

Wahai umat-umat Islam semua. Sudah tiba masanya kita semua bersatu. Bersatu di bawah satu payung. Lupakan segala perbezaan politik. Kita bersatu berganding bahu. Ini semua buat saudara-saudara kita di Palestin yang setiap hari diratah hidup-hidup oleh Israel. Jikalau kita tak mampu untuk angkat senjata, kita bersatu untuk panjatkan doa pada saudara-saudara kita di sana. Kita berdoa supaya diberi kemenangan kepada pejuang-pejuang Al-Qassam. Mereka perlukan doa-doa daripada kita semua. 

Dan lagi satu, sumbanglah seberapa banyak wang kita kepada mereka. Ini saja cara yang terbaik untuk kita membantu mereka. Aku merayu kepada korang semua.... sama-sama kita bersatu membantu saudara-saudara kita di palestin.

cara untuk derma ke palestin, macam mana ingin memberi sumbangan ke palestin, cara membuat sumbangan ke gaza, cara untuk memberi sumbangan kepada rakyat palestin, cara untuk memberi sumbangan kepada gaza, Kalau bukan kita nak bantu mereka, siapa lagi yang mampu mereka harapkan.... Setiap nyawa yang hilang dan setiap darah yang mengalir di sana adalah darah kita juga. Darah saudara-saudara kita... Jikalau mereka sangat mengalu-alukan kita di sana, kenapa kita perlu buang mereka jauh-jauh.... Dengan nama Allah, sama-sama lah kita bantu mereka. 

{ 9 comments.. read them below or add one }

TunSha Ayunie TunSha Ayunie 12 July, 2014
Ada seorang sahabat pernah cakap kat aku... Israel tak cukup kejam... yang sangat kejam adalah kita umat2 islam yang takde alternatif untuk membantu umat islam sendiri.. hurm...
Izzati Talib Izzati Talib 13 July, 2014
salam ramadhan , saya follow sini :)
http://caraleezaty.blogspot.com/
Hazmin Hamudin Hazmin Hamudin 14 July, 2014
Semoga mereka dilindungi oleh Allah hendaknya. Hanya doa yang mampu kita kirimkan dari jauh.
fairus fairus 14 July, 2014
TERBAIK BONI.. MOGA-MOGA RAMAI YANG MENDERMANYA..
NAL NAL 14 July, 2014
Bersatulah kita dalam membantu mereka.. insha Allah
Hani Fadhlina Abdul Rahman Hani Fadhlina Abdul Rahman 16 July, 2014
Ada byk lg ngo ngo lain yg membantu Gaza ... Jom Terjah