BUFFET RAMADHAN 2015 - RESTORAN DULU & KINI @KLMUC

BUFFET RAMADHAN 2015 - RESTORAN DULU & KINI @KLMUC | Istimewa buat korang yang memang tercari-cari Buffet Ramadhan yang murah di tengah-tengah ibu kota Kuala Lumpur yang menyediakan lauk-lauk masakan melayu asli. 

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,

Kolej Universiti Metropololitan (KLMUC) telah memulakan operasi restorannya sendiri yang diberi nama Restoran Dulu & Kini. Apa yang istimewanya restoran Dulu & Kini selain daripada lauk-lauk masakan melayu asli adalah ruang makannya yang sangat selesa dan tersusun kemas. 


BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,

Jom kita tengok apa yang disediakan oleh Restoran Dulu & Kini @KLMUC ni. 


BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Beraneka jenis kuih
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Ubi rebus tradisional. Katanya ni antara Killer Weapon kat restoran ni.
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Pengat durian. 
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Sambal Udang Petai
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Sotong Masak Kicap

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Tafu Lembut Kukus
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Kari Ayam Ubi Kentang
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Sayur Campur
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Ikan Patin Masak Tempoyak
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Daging Dendeng 
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Ayam Masak Lemak Rebung
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Aneka Ulaman termasuk sambal belacan, tempoyak, cencalok, budu dan sambal gesek.
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Aneka telur, aneka ikan masin, tempe, tauhu
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,

Kerabu yang beraneka sebegini pastinya membuatkan selera korang bertambah.


BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Lidah 

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,

Semestinya kambing panggang ni yang menjadi sumber inspirasi pada semua yang sedang berpuasa. Hahaha. Daging panggang kat sini sangat Juicy. Cuma ada part yang liat sikit. 


BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Beraneka pencuci mulut dan kek yang boleh didapati kat sana. 
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,

Untuk makluman, lauk-lauk yang dihidangkan itu akan DiRotate setiap hari. Jadi, lauknya tidak akan sama untuk setiap hari. 

Jom kita usyar pulak senarai penuh makanan yang disediakan kat Restoran Dulu & Kini KLMUC ni.

Aneka Lauk Tradisi

  • Ayam masak lemak rebung
  • Ikan patin masak tempoyak
  • Asam pedas tulang rawan kacang hijau
  • Daging dendeng
  • Asam rebus nanas dengan ikan masin
Aneka Lauk Kini
  • Tafu lembut kukus
  • Sambal udang petai
  • Sotong masak kicap
  • Sayur campur
  • Kari ayam ubi kentang
Sup
  • Sup campuran (Daun Sup & Bawang Goreng)
Aneka Lauk Sampingan
  • Aneka ikan masin 
  • Aneka telur
  • Tempe
  • Tauhu
  • Kerabu
Ulaman Kampung
  • Aneka ulaman
  • Sambal belacan
  • Tempoyak
  • Cencaluk
  • Budu
  • Sambal gesek
Kaunter 1
  • Kambing panggang
  • Lidah panggang
  • Ayam panggang
  • Air asam
  • Black Pepper Mushroom Sauce
  • Percik Sauce
  • Mint Sauce
Kaunter 2
  • Roti jala / Pengat durian
  • Rebusan tradisional (Ubi/Pisang)
  • Kelapa gula / Sambal
  • Bubur kacang hijau
  • Pulut Hitam
  • Pengat pisang
Kaunter 3
  • Aneka kuih melayu
  • Aneka buah tempatan
  • Air
Harga untuk Buffet Ramadhan Restoran Dulu & Kini @KLMUC :-

DEWASA - RM48.00 / pax
KANAK-KANAK - RM 24.00 / pax (bawah 12 tahun)


Apa yang menarik tentang Restoran Dulu & Kini @KLMUC ni adalah suasananya yang terletak di tengah-tengah ibu kota Kuala Lumpur. Dan tentunya keistimewaannya adalah kerana ia dikendalikan oleh para pelajar nya sendiri yang akan mengendalikan operasi 3 kali dalam seminggu. Dan pada aku pulak, tentunya ia amat istimewa kerana kat situ ramai awek-awek KLMUC. Jenuh cuci mata. Hahaha.

Restoran ini juga mengalu-alukan persembahan daripada para pelajar, tarian moden kepada tarian tradisional selain persembahan muzik akustik. Katanya, pentas ini terbuka kepada artis di KL yang ingin menonjolkan bakat mereka. Ini satu perkara yang menarik. Tak nak cuba ke? 

Untuk makluman juga, restoran Dulu & Kini @KLMUC ni beroperasi setiap hari bukan hanya menyediakan Buffet Ramadhan di bulan Ramadhan saja. Di bulan Ramadhan, restoran Dulu dan Kini dibuka dari jam 6 petang hingga 9.30 malam. Dan di hari biasa pula ianya dibuka dari pukul 8 pagi ke 9 malam.

Jika berminat untuk merasai sendiri masakan dan keenakan di restoran ni, korang boleh ke :-

Kuala Lumpur Metropolitan University College

Blog A, Wisma Sachdev 
Jalan Raja Laut, 
Chow Kit, 
50350 Kuala Lumpur

BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015, BUFFET RAMADHAN 2015 SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG SELANGOR, BUFFET RAMADHAN 2015 MASAKAN MELAYU ASLI DAN MASAKAN BONDA,


Jika ingin membuat tempahan dan pertanyaan lanjut boleh hubungi :-

016 680 6994 / 016 250 2073 / 012 423 8120

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015,
Kredit - Ida Baharum


BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015, BUFFET RAMADHAN SEPANJANG 2015, Pastikan tempah awal-awal sebab biasanya restoran-restoran Buffet Ramadhan ni akan penuh bila dah masuk minggu kedua Ramadhan.


5 comments.. read them below or add one

✿ Ina Ainaa ✿ ✿ Ina Ainaa ✿ 19 June, 2015
Ya Allah sedapnya boni! Semua makanan nampak sangat tempting!
Mr Syamsid Dhuha Mr Syamsid Dhuha 20 June, 2015
Woah .. RM48 quite goodlah .. Environment die nampak cam ok je .. Thanks dor the info n esok boleh le melawat sane sat :D
Uncle Zuan Uncle Zuan 20 June, 2015
ko makin gelap la boni! adakah ini efek treasure hunt haritu
fairus fairus 22 June, 2015
Aku yang makan sedikit ni rasa tak berbaloi untuk makan dengan harga RM48.00
HE.RE. K.NOT HE.RE. K.NOT 23 June, 2015
sedappssss...nak makan daging and pengat durian (^^)