SUASANA SANTAI BERBUKA PUASA DI CASA OMBAK

SUASANA SANTAI BERBUKA PUASA DI CASA OMBAK - Minggu lepas aku dan beberapa orang blogger dijemput untuk berbuka puasa di salah satu lokasi berbuka puasa yang menarik milik salah sorang rakan blogger Akma Omar dan keluarga. Mana mungkin aku nak tolak jemputan ni sebab aku banyak kali terlepas untuk berbuka puasa kat sini. 

Aku selalu baca entri kawan-kawan blog yang lain je. Tengok gambar memang Best dan menarik tempat berbuka ni. Ish. Tak senang duduk aku. Apa lagi mengenangkan awek-awek comel yang pasti ada kat sana. Huh! Ini lah masanya yang sangat tepat untuk aku tonjolkan wajah aku yang Macho+Kiut=KACAK ni,

Casa Ombak. Salah satu lokasi berbuka puasa yang bagi aku amat menarik yang berada kat Jalan Ampang. Bukan je sebab lokasi yang menarik di tengah-tengah Kuala Lumpur, tapi juga sebab susun atur restoran tu yang buatkan ia nampak sangat-sangat selesa untuk berbuka puasa. Selain daripada kemudahan-kemudahan yang disediakan kat sana seperti bilik air yang bersih dan juga ruang untuk bersolat.

Selain daripada keselesaan yang ada di sana, makanan beraneka jenis yang disajikan sudah tentunya dapat menaikkan selera korang yang berbuka kat sini. Aku tak nak ceritakan tentang makanan kat sini, sebab bagi aku makanan kat sini memang tak cari pasal dengan aku. Maksud aku, makanan kat sini sedap dan menepati piawaian aku yang agak angkuh, cerewet dan memilih dalam bab-bab makan ni. Aku bagi klu. Andai korang berbuka puasa kat sini, jangan lepaskan peluang untuk merasa sendiri kenikmatan kambing golek dan kuahnya. Kuah dia.. Pergh... Aku tak tau nak jelaskan macam mana. Cuma yang aku boleh cakap.. AUMM!! Sangat menyelerakan. Tak percaya cuba rasa. Cukup rasa manis, masam, masin dan pedas dia. Cukup buat aku yang budiman ni rasa sangat teruja. 

Jadi, buat korang yang tercari-cari lokasi yang menarik, murah di Kuala Lumpur dan sangat selesa untuk berbuka puasa , aku sangat Totally rekemen Casa Ombak ni. Santai dan nikmat. Jom kita tengok gambar-gambar aku dan kawan-kawan blogger yang lain berbuka kat sana. Lihat keselesaan dan kesantaian yang tercipta kat sana. 

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015
Selfie bersama dengan ahli-ahli Kelab Blogger Ben Ashaari, Hai Blogger dan juga Kaio Studio.
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015
Selfie bersama dengan blogger-blogger otai ni. Dari tahun 2010 ke bawah dorang dah wujud dah ni. Masih bertahan. Puan Bee, Nur Misnan, Azman Ismail, Hanny Abdullah, Iera Kan dan juga Roshidayu Che Mat.
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015
Bro Framestone And Melastik Bintang In The House.
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015

Beginilah keadaan sekitar Casa Ombak. Sangat menarik dan mampu membuat nafsu makan korang bergelora kat sini. Santai dan menenangkan. Nampak suci je.. cam muka aku.

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015
Owh. Red Mummy pun ada. Wah.. Sudah tukar ka? Ni dah jadi Green Mummy dah ni. Mak kau hijau. Hahaha. 
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015
Pengambaran pun sempat dilakukan oleh Kaio Studio. Aku tak sabar nak tengok video tu.Nak tunjuk kat nenek aku kat kampung tu. Cucu dia masuk Youtube!

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015
Tak terkecuali juga Ayah.. err.. Encik Kamil Salleh dari blog Sensasi 2020.
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015
Dua orang blogger yang sangat cemerlang dalam bidang masing-masing. Kaio dengan Videogprahy nya dan juga Azman Ismail dengan bidang Photography nya. 
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015
Blogger-blogger  Hot Mama. Hahaha. 
BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015

BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015
Jikalau hari pertama Casa Ombak  beroperasi di bulan Ramadhan tahun ni pun dah dibanjiri tetamu, apa maksudnya tu? Fikirlah sendiri ye. 
Jadi, kalau korang masih mencari-cari lokasi atau restoran untuk berbuka puasa, aku amat rekemen Casa Ombak ni. Pastinya korang akan berpuas hati dengan lokasi berbuka yang ni. Amat menarik. 

Jikalau untuk buat tempahan boleh terus hubungi :-

013 624 1417

012 662 1062

Harga berbuka puasa di Casa Ombak ni pula 

RM55 - Dewasa/nett
RM27 - Kanak-Kanak 5-12 tahun/nett

Nah klik link ni untuk dapatkan GPS untuk ke Casa Ombak, Jalan Damai, Kuala Lumpur ni.


BUFFET RAMADHAN MURAH SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, BUFFET RAMADHAN SEDAP  SELESA DAN MENARIK SEKITAR KUALA LUMPUR AMPANG LEMBAH KLANG KL 2015, IFTAR 2015Terima kasih tak terhingga kepada Akak Akma Omar sebab sudi jemput saya ye. Kalau sudi, jemputlah setiap hari. Hahaha.  

{ 9 comments.. read them below or add one }

zulhilmitempoyak zulhilmitempoyak 25 June, 2015
ada jemputan lebih panggil la boni. ;p
Mira Adzlia Mira Adzlia 25 June, 2015
cantik tmptnya...harga pun ok..klu ada orr tlg pyung lg ok..haha

miraadzlia.blogspot.com
Alin Marlini Alin Marlini 25 June, 2015
hamboiiii...nak terai anak abah kamil ko ek...hehehehe...tp memang cantik kot kat situ...harap2 tahun depan kak akma panggil den pulak...hehehehe
hafiz hafizol hafiz hafizol 25 June, 2015
cantik nya decoration dia.. putih je semua.. \0/
fairus fairus 25 June, 2015
Selamat menjamu selera..
adarain adarain 25 June, 2015
Meriah sungguh tengok orang ramai berbuka di casa Ombak!. :D
Hafiz Rahim Hafiz Rahim 25 June, 2015
Tempat ni memang strategik.. aku suka. Pernah datang dulu masa kak Akma jemput makan2 dulu. Best.
HASRUL HASSAN HASRUL HASSAN 26 June, 2015
Haah.. Casa Ombak dah boleh jadi tempat gathering blogger masa puasa dah.
Uncle Zuan Uncle Zuan 28 June, 2015
mentang mentang anak dia comel, trus ko panggil ayah! hahaha