Insiden Bakar Mercun Dan Suar Sepatutnya Buka Mata FAM

Perlawanan antara Malaysia dan Arab Saudi tadi kecoh dan panas dengan insiden penyokong Ultras Malaya membakar suar dan mercun. Apa yang aku tau, ni merupakan salah satu cara untuk Ultras Malaya memberi mesej jelas kepada FAM yang mereka dah bosan dengan mutu permainan bola sepak Malaysia dan jugak pengurusan FAM.

gambar-gambar insiden penyokong ultras malaya bakar mercun dan suar semasa malaysia menentang arab saudi 8 september 2015, kejadian bakar mercun dan suar di stadium malaysia vs arab saudi,

gambar-gambar insiden penyokong ultras malaya bakar mercun dan suar semasa malaysia menentang arab saudi 8 september 2015, kejadian bakar mercun dan suar di stadium malaysia vs arab saudi,

gambar-gambar insiden penyokong ultras malaya bakar mercun dan suar semasa malaysia menentang arab saudi 8 september 2015, kejadian bakar mercun dan suar di stadium malaysia vs arab saudi,

gambar-gambar insiden penyokong ultras malaya bakar mercun dan suar semasa malaysia menentang arab saudi 8 september 2015, kejadian bakar mercun dan suar di stadium malaysia vs arab saudi,

gambar-gambar insiden penyokong ultras malaya bakar mercun dan suar semasa malaysia menentang arab saudi 8 september 2015, kejadian bakar mercun dan suar di stadium malaysia vs arab saudi,

gambar-gambar insiden penyokong ultras malaya bakar mercun dan suar semasa malaysia menentang arab saudi 8 september 2015, kejadian bakar mercun dan suar di stadium malaysia vs arab saudi,

gambar-gambar insiden penyokong ultras malaya bakar mercun dan suar semasa malaysia menentang arab saudi 8 september 2015, kejadian bakar mercun dan suar di stadium malaysia vs arab saudi,

gambar-gambar insiden penyokong ultras malaya bakar mercun dan suar semasa malaysia menentang arab saudi 8 september 2015, kejadian bakar mercun dan suar di stadium malaysia vs arab saudi,

gambar-gambar insiden penyokong ultras malaya bakar mercun dan suar semasa malaysia menentang arab saudi 8 september 2015, kejadian bakar mercun dan suar di stadium malaysia vs arab saudi,

gambar-gambar insiden penyokong ultras malaya bakar mercun dan suar semasa malaysia menentang arab saudi 8 september 2015, kejadian bakar mercun dan suar di stadium malaysia vs arab saudi,

gambar-gambar insiden penyokong ultras malaya bakar mercun dan suar semasa malaysia menentang arab saudi 8 september 2015, kejadian bakar mercun dan suar di stadium malaysia vs arab saudi,
Sumber gambar - siakap keli
Kalau ikut pendapat peribadi aku, aku sememangnya tak berapa bersetuju dengan tindakan Ultras Malaya ni. Tindakan tu sebenarnya boleh menyebabkan kecelakaan kepada penonton-penonton yang lain. Bayangkan kalau Meran ada masa tu dan halkum dia terkena bedilan mercun, dah tentu dia akan meroyan dalam Page dia kan? Orang lain mengamuk takpe, jangan Meran je.

Sambung balik pasal insiden ni. Dalam masa yang sama, tindakan ni bagi aku sepatutnya bukak terus mata FAM apabila protes penyokong dan peminat-peminat bola sepak mengikut saluran-seluran yang betul pun dipandang sepi FAM. Penyokong dah berhabis banyak duit beli tiket untuk sokong pasukan Malaysia, tapi semakin lama semakin teruk mutu bola sepak Malaysia. Apa yang FAM buat? Takkan dok kira duit yang dapat daripada hasil belian tiket je?

Aku harap sangat FAM terus bukak mata. Ni adalah mesej jelas yang peminat bola sepak dah bosan dengan mutu bola sepak Malaysia. Dan paling penting, peminat bola sepak termasuk aku dah bosan dengan pengurusan FAM. Kitorang nak pengurusan yang ada sekarang ni ditukar sepenuhnya. Bukan sikit demi sikit. Dan biarlah yang ambik alih jawatan-jawatan tu adalah orang yang memang minat bola sepak dan ada kepakaran dalam bola sepak. Jangan yang ambik alih nanti kaum kerabat jugak dan jugak ahli-ahli politik yang gilakan duit semata-mata. Kalau tak, sama je keputusan dia. Atau lagi teruk. Mungkin kena bantai dengan UAE 26bilion berbalas 0.

Dah ramai tak suka tu, turun je lah. Lepaskan je lah jawatan tu. Apa yang susah sangat nak lepaskan jawatan tu? Kalau  dah ternyata gagal, tunggu apa lagi? Adeh. Dari bola sampai ke politik, sama je fenomena dia. Bosan betul aku. Peminat dan jugak penyokong Harimau Malaya dah bagi mesej jelas, jangan ambik mudah lagi benda ni. Ini baru bakar mercun dengan suar, silap-silap nanti ada yang bawak masuk bom C4 ke dalam stadium. Bahaya tu.
gambar-gambar insiden penyokong ultras malaya bakar mercun dan suar semasa malaysia menentang arab saudi 8 september 2015, kejadian bakar mercun dan suar di stadium malaysia vs arab saudi, Mana dorang dapat mercun roket tu? Sedap bai bunyik dia.




2 comments.. read them below or add one

Radio Senyap Radio Senyap 09 September, 2015
memalukan tapi itulah hakikatnya.. FAM perlukan perubahan

Radio Senyap - Senyap bukan bererti diam
Etuza Etuza Etuza Etuza 09 September, 2015
Apa khabar..jumpa lagi..apa kan daya benda dah terjadi 10 - 0 woi