Jelajah Jualan Lelongan Amal Bersama Selebriti Dan Pengunjung Memang Sempoi

Semalam aku sempat untuk terjah ke satu program Jelajah Jualan Lelongan Amal Bersama Selebriti Dan Pengunjung yang diadakan kat Selayang Mall. Kampung halaman aku dulu tu. Mana mungkin aku lepaskan peluang kan? Lagipun aku Support bisnes kawan aku, Projek OKU.

Bukan je orang biasa yang bukak Booth untuk berniaga masa ni, ramai artis jugak yang bukak Booth jualan bersempena program jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung. Antaranya Adira AF, Kak Kathy Azian, Keena Mentor, Pian Cecupak dan ramai lagi.

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

Menambah keceriaan program ni dah tentulah dengan kehadiran artis-artis yang datang untuk menjayakan program ni. Antaranya seniwati Mariani, Adira Af, Khaty Azian, Ani Maiyuni, Keena Mentor, , Jep Sally, Salwa Abd Rahman, Nas Adilla, Aliff Af, Sofia Ibrahim, Hairie Cool, Lan Zailan, Fazz, Mama Yong, Emma Af, Pian Cecupak, Norarifah, Adeyna, Afie Utopia, kumpulan Nico, Zack Taipan dan ramai lagi. \

Jom kita tengok antara Booth-Booth jualan yang ada masa program ni semalam. 

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

Inilah projek yang aku Support. Projek OKU. Macam-macam ada dijual kat Booth ni dengan harga yang menarik. 

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

Macam-macam barangan menarik ada dijual kat sini. Malah dijual oleh selebriti-selebriti tanah air. Aku rasa macam nak menangis teresak-esak je bila dapat pijak satu lantai dengan artis-artis yang ada tu. Rasa terharu dapat tengok ramai artis depan mata. Selalu tengok dalam tb je. 

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

Antara orang-orang kuat program ni. Sporting gila. Sanggup melayan kerenah aku yang macam kanak-kanak Ribena kacukan British ni. 


gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

Ok, apa yang aku tak sangka dan tak jangka, masa program tu berlangsung , dorang ada jugak selit satu slot untuk pertandingan karaoke. Disebabkan jiwa seni aku mengalir deras dalam hati ni, aku tak teragak-agak untuk daftar masuk. 

Cumanya macam-macam masalah timbul. Dengan tak hafal lagu lah. Dengan lagu hilang kat Pendrive lagi. Adeh. Seb baiklah orang-orang kuat program ni Sporting gila. sanggup layan kerenah manja aku ni. Terima kasih Bro Afflex N Wife, termasuk jugak cik adik manis yang jaga P.A.

Last sekali, aku terpaksa guna lagu dari Youtube sebab dah tak ada Choice lagi dah. 


Yang aku pegang mula-mula tu bukan potret pun, tapi lirik. Aku tak hafal lirik yang mula-mula. Hahaha. 

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

Alhamdulillah. Tak sio-sio kepala aku serabut dengan lagu hilang. Dapat bawak balik hadiah nombor 2. Rezeki tak disangka.

Kemuncak yang paling kemuncak dah tentulah persembahan daripada Adira.


gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

Bukan nak cakap apa. Suara Adira memang antara yang terbaik antara yang terbaik. Sapa yang pakai gigi palsu masa tu, boleh terkeluar gigi palsu dia bila dengar suara Adira. Dah lah suara mantap, putih  gila pulak tu. (Melambung-lambung aku puji kan?)

Sebenarnya Adira bawak dua lagu. Tapi aku sempat rakam lagu yang kedua je sebab aku panik. Panik sebab dengar suara Adira ni Power sangat.

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

Program Jelajah Lelongan Amal Bersama Selebriti Dan Pengunjung ni bertujuan untuk membantu kebajikan wartawan-wartawan dan artis yang sakit. Bagus sangat kalau program ni bertujuan macam tu. memang mulia. Siapa lagi yang nak jaga kebajikan kita kalau bukan ahli keluarga dan jugak kawan-kawan kan? Aku sokong program ni. Aku bagi tabik Spring Level ke 10.

Ok. Lepas ni orang Melaka dah boleh Standby. Sebab Program Jelajah Jualan Lelongan Amal Bersama Selebriti Dan Pengunjung bakal menggegarkan Melaka untuk siri kedua nanti. Tunggu.

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

Sempat jugak aku Selfie dengan Ani Maiyuni. Nasib baik tak kena libas dengan tali pinggang sebab selamber je aku masuk kawasan larangan. Tapi ada taktik dia. Kena buat muka yang paling comel. Baru lah tak ada siapa yang sampai hati nak larang aku dari masuk kawasan larangan tu. Hahaha. Terima kasih ye kak sebab sudi Menyelpie dengan saya. Dapat jugak tengok depan-depan, kalau tak asyik tengok dalam tb je kan.

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung,

Nampak tak? Aku terpaksa Edit gambar ni kasi gelap. Kalau tak, tak nampak langsung muka Adira. Terlampau putih. Macam susu Dugro. Dah macam sama Level dengan warna tudung dia pakai tu. Apa-apa pun Adira, terima kasih jugak sebab sudi menyelpie dengan saya. Nampak macam pinang dibelah dua pulak kita berdua ni.

gambar-gambar sekitar program jelajah jualan lelongan amal siri satu bersama selebriti dan pengunjung di selayang mall, artis-artis veteren dan juga artis baru menghiburkan dan menceriakan para tamu di jelajah jualan lelongan amal bersama selebriti dan pengunjung, Alhamdulillah. Mungkin program macam ni perlu diperluaskan lagi sebab apa yang aku dengar dan lihat, kebajikan artis kurang terjaga lagi-lagi di masa dorang sakit dan uzur. Tahniah pada kawan-kawan yang bertungkus lumus untuk menjaga kebajikan sesama mereka. 


3 comments.. read them below or add one

fairus fairus 08 September, 2015
Untung arr dapat bergambau dengan artis..
falling angel falling angel 08 September, 2015
Bestnyaa...
Bonita bonita bonita..
Muka mcam nak sama ngan Adira..
**Pakai spek.. Eh! Lain! Hahaha..
Best baca blog awak..
Nway, jemput singgah einaangel.blogspot.my..
;-)