Dah Pernah Jadi Tapi Masih Belum Serik

Manusia. Manusia mudah lupa. Itu je lah yang mampu aku katakan. Sebelum ni dah pernah jadi jerebu, tapi masih tak serik-serik lagi. Ingatkan lepas apa yang terjadi sebelum ni, terus serik, tapi nampaknya macam tak ada apa-apa kesedaran. Masih lagi membakar hutan dan jugak ladang.

Aku tak faham lah. Ada otak ke tak ada otak? Atau otak terus tepu bila disogokkan dengan duit? Setiap tahun kes yang sama jadi. Tak rasa bersalah langsung ke dorang tu?

Jerebu ni bukan benda main. Berapa ramai yang dah jatuh sakit akibat daripada jerebu ni. Panas je hati aku. Tau tak betapa seksanya hidup bersandarkan Inhaler je? Setiap hari aku sesak nafas. Walaupun aku berwajah kacak, tapi itu tak menghalang penyakit semput dari mendatangi aku. Menyusahkan orang.

Aku ni kalau ikutkan hati, kalaulah aku tau sapa dalang utama yang menyebabkan jerebu ni, aku nak je jumpa dia, salam lepas tu aku jerit sifir 7 kat telinga dia kuat-kuat sampai dia hafal. Baru lah dia faham erti seksanya hidup dengan bala yang dorang sendiri cipta.




Dah Pernah Jadi Tapi Masih Belum Serik

{ 7 comments.. read them below or add one }

careno careno 06 October, 2015
huh.. tak jantan langsung kehulu kehilir bwk inhaler... hahaha...
Julia Johari Julia Johari 06 October, 2015
sorok sikit dik inhaler tu...ehhh karok lagi satu lagu dik hahahhahahha
ma ❥ ma ❥ 06 October, 2015
dah jadi kebiasaan masalah jerubu ni.. dalanng cipta jerubu ni kebal betul laa.... mmg tak nmpk pape tindakan lansung.. yang nampak tindakan nak mengurangkan jerubu yang cipta jerubu duk selindung jeeeeeeeee....
nik ros nik ros 06 October, 2015
teruk jerebu kali ni.setakat ni masih sihat lagi.kalau lagi lama ni confirm akan sakit jugak ni
fairus fairus 06 October, 2015
Bersabarlah Boni yang kacak.. Mungkin ada hikmah disebaliknya.. :'(
amir zahari amir zahari 06 October, 2015
kemana perginya siti sifir?
Alin Marlini Alin Marlini 09 October, 2015
dah mcm acara tahunan kan....every year