Restoran Masakan Kampung Terbaik Sekitar Dengkil - Ummiza Cafe

Restoran Masakan Kampung dan Masakan Melayu memang mempunyai penggemar-penggemar yang tersendiri. Itu memang tak boleh kita nak nafikan. Tetapi, yang menjadi masalah buat penggemar-penggemar ni adalah bila berkunjung ke sesuatu lokasi dan jugak restoran yang menyajikan masakan kampung dan jugak masakan Melayu adalah rasanya yang serba tak kena. Senang cerita tak sedap. Panas hati kan?

Sabar-sabar. Kali ni aku akan perkenalkan satu restoran yang terletak di Kampung Jenderam, Hulu Dengkil yang mana mempunyai kualiti Masakan Kampung dan Masakan Melayu yang sangat-sangat berkualiti. Rasa masakan kampungnya dan Melayunya sangat-sangat asli.

Ummiza Cafe. Siapa yang pernah sampai sini tentu bersetuju dan mengakui yang masakan di sini memang sangat-sangat sedap. Apa lagi buat penggemar-penggemar masakan kampung dan masakan Melayu. 

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

Terdapat banyak pilihan lauk kat sini. Pelbagai pilihan lauk yang ada cukup membuat aku makan sambil tersenyum kepuasan. Menambahnaik lagi keserian yang ada pada wajah aku ni.

Jom kita tengok antara lauk-lauk yang disediakan.

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,
Hahaha. Sekejap je licin.

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang hulu dengkil putrajaya Selangor,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,
Ini pilihan aku! Nampak tamak haloba bagaikan seekor gergasi dalam filem Jack And The Kacang Ajaib kan? Tapi disebabkan aku sendiri nak merasa keenakan masakan kampung kat sini, aku redha dan tebalkan muka. 

Macam-macam lauk yang ada kan? Jom tengok  List lauk yang lengkap kat Ummiza Cafe ni. Lauk pauk pula berdasarkan menu setiap hari.

Ayam masak merah
Ayam kicap berlada
Ayam masak lemak cili api
Ikan kembung berlada
Ikan keli berlada
Asam pedas ikan
Udang sambal
Sup cendawan
Gulai ayam kampung campur kentang
Gulai rebung
Gulai pucuk ubi
Kari daging cmpur kentang
Gulai siput sedut
Ayam goreng
Ayam masak merah
Ayam kicap pedas
Keli belada
Kembung berlada
Ulam-ulaman
Sambal udang petai
Sambal bilis
Dan Kuih-kuih

Untuk masakan, aku boleh katakan yang hampir kesemua lauk-lauk ni amat-amat lazat. Nak cakap sempurna tu, mungkin menipu sangat. Tapi mengikut pada apa yang lidah aku rasa, ia amat lazat, enak, sedap, dan mungkin tak keterlaluan aku katakan, ini antara masakan kampung dan masakan Melayu yang terbaik pernah aku rasa.

Dari segi layanan dan servis, aku boleh bagi hampir markah penuh untuk Ummiza Cafe ni.

Dari segi harga pulak, aku boleh katakan sangat-sangat berpatutan. Eh! Amat sangat berpatutan!

Jom kita tengok pulak persekitaran dan susun atur Ummiza Cafe ni.

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,

Keselesaan sememangnya menjadi kekuatan bagi Ummiza Cafe ni. Aku yang duduk kat sini pun berasa amat-amat selesa. Faham-fahamlah, bukan je tidur kita perlukan suasana yang selesa, tapi makan pun kena jugak berada dalam keadaan selesa. Barulah orang cakap dapat menikmati makanan dengan cukup tenang. Udahlah tenang, ada pulak awek-awek makan kat sini, lagi berselera aku makan.

Penampilan restoran pulak nampak moden. Pemilihan dan susunan meja juga tak terlalu padat dan tak semak. Sedap mata memandang. Masih mengekalkan lagi keselesaan buat pelanggan.

Dari segi kebersihan, memang ianya terjaga rapi. Ternyata Ummiza Cafe amat menitikberatkan soal kebersihan. Tetap mementingkan keselesaan buat pelanggan-pelanggannya.  

Surau dan bilik air jugak disediakan kat sini. Cukup sifat kesemuanya. Jadi ia dah tentu boleh jadi pilihan terbaik untuk korang jadikan tempat dan lokasi makan korang.

Lokasi pulak amat mudah untuk dicari. Betul-betul tepi jalan besar dan tak jauh daripada Miat Mara. 

tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang cyberjaya putrajaya,
Keadaan persekitaran yang sangat-sangat selesa dan menenangkan. Kaki-kaki filem hindustan boleh guling-guling kat sini! 

Jadi, kalau korang memang penggemar-penggemar dan peminat-peminat Masakan Kampung dan jugak Masakan Melayu, aku rasa korang dah boleh buat perancangan untuk ke Ummiza Cafe ni. Ini pun berdasarkan pengalaman aku sendiri makan kat sini jadi memang aku berani untuk rekemen Ummiza Cafe ni kat korang. 

Kak Nora kasi 4 bintang untuk Ummiza Cafe! 

Owh, sebelum aku lupa. Ummiza Cafe jugak menyediakan tempahan untuk majlis makan keluarga, majlis pejabat, majlis hari lahir dan juga ulangtahun perkahwinan. Tetapi buat masa sekarang, tempahan hanya untuk 300 orang ke bawah sahaja. Harga pula mengikut harga pasaran. 

Untuk tempahan dan juga pertanyaan lanjut boleh hubungi :
Puan nor - 0196682069
Ain - 01110602569

Alamat :
Ummiza Cafe
No 229 Batu 29 Kampung Jenderam Hulu Dengkil

Waktu Operasi :
7 pagi - 3 petang
Tutup :
Hari Ahad dan cuti-cuti umum

Jangan lupa Follow IG - Ummiza Cafe (Sila Klik)



tempahan catering dan tempat-tempat lokasi restoran masakan melayu oriental dan kampung yang sedap dan terbaik di sekitar dengkil jenderam hilir miat mara kajang hulu sepang putrajaya, Makan kat sini merancakkan adrenalin dan jugak metabolisma aku ke tahap yang begitu meyakinkan!

{ 14 comments.. read them below or add one }

yanie yusuf yanie yusuf 05 October, 2015
Sambal udang, gulai siput sedut, ayam masak merah perggg memang sedappppp sume!!
mas saari mas saari 05 October, 2015
lauk pauk yang sangat sedap.. berbaloi makan di sini!
Mama Kembar 3 Mama Kembar 3 05 October, 2015
Memang sedap! Konpem akan pergi lagi
Nina Mirza Nina Mirza 05 October, 2015
Alhamdulillah... Memang berpuashati. Sedap!
boni kacak boni kacak 05 October, 2015
yanie yusuf : hehehe. memang serius, semua ni sedap sangat..
boni kacak boni kacak 05 October, 2015
mas saari : heh heh. sangat berbaloi dan berpatutan..
boni kacak boni kacak 05 October, 2015
mama kembar 3 : mohon tapaukan ye kalau ke sana. hehee
boni kacak boni kacak 05 October, 2015
nina mirza : hahaha. apa lagi. serang lagi lah buat kesekian kalinya. hehe
boni kacak boni kacak 05 October, 2015
lyssa : macam tengah tengok filem polis evo kan. haha
fizafantagirO fizafantagirO 05 October, 2015
Omnomnom.. next time kita g lagii
Rosmiza Ali Rosmiza Ali 05 October, 2015
Pergh! Lauk2nya semuanya sangat menggiurkan .. Lapar pulak tengok gambar lauk sedap2 nih.. Hlup!
Hanafi Abdullah Hanafi Abdullah 05 October, 2015
Mak oi..banyaknya menu...pasti sangat sedap nie..
jida jida 06 October, 2015
lokasi cam dekat tapi tak pernah sampai..harus dicuba ni.